Jump to content

Recommended Posts

arkadaşlar herkese günaydın öncelikle bu dsg şanzımanı daha uzun ömürlü nasıl kullanabiliriz yoksa bunların hepsi bir şansdan mı ibaret arıza vermemesi için 

bir sorum daha olacak ben aracımı düz bir yerde park ediyorum devamlı park ederken ki vitesi P ye direk alsam şanzumana bir zararı olur mu yada bu sıralamanın doğrusu nasıl olmalı fazla yük bindirmemek için 

değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

üstadım merhabalar.. öncelikle araç durduktan sonra ayağınızı frenden çekmeden;   önce n pozisyonuna alın daha sonra el freni çekin, el freni çektikten sonra ayağınızı frenden çekin ve araç yükünün el frenine binmesini sağlayın daha sonra tekrar frene basarak p konumuna alın..buradaki amaç aracın yükünü şanzumana bindirmemek. umarım açıklayıcı olmuştur. 

Culture33, issos ve MKT86001 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

P konumu ve el freni meselesi çok abartılıyor. Bu sebepten bozulan dsg yok diyebilirim.

Dsg'nin problemi sıkışık trafikte çok 1-2 yaparak ısınması ve yine aynı sebepten kavramanın aşırı ısınıp kavramayı bitirmesi.

Ne yapılmalı;

Sıkışık trafikte sürekli frene az basarak veya gaza az basarak yarım debriyaj yaptırılmamalı

Yine sıkışık trafikte mümkünse manuel veya spor modda kullanarak vitesin 1de kalmasını sağlamalı. 

Bu dediklerim özellikle rampa yukarı trafikte kesinlikle tatbik edilmeli. 

Ben bu şekilde kullanıyorum, dördüncü dsg aracım ve çok şükür hiç sıkıntı yaşamadım.

MKT86001 ve Golf835 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Mriya  teşekkür ederim kardeşim banada abartı gibi geldi bu P konum ve el fren meselesi bu kadar narin olmamalı bir şanzuman benimde ilk dsg aracım pek şehir içi trafiğide girmiyorum umarım sıkıntısız binerim 

Ender bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam merhabalar, yukarıda arkadaşlarında yazdığı üzere bu dsg olayı olduğundan fazla abartılıyor, ancak kullanıcı olarak bizlerin üstüne düşen görevde kullandığımız sistemlerin nasıl kullanılacağına hakim olmaktır diye düşünüyorum.

Dsg konusuna gelince, bir çok dsg problemi kavrama probleminden ya da mekatronik probleminden kaynaklanıyor. Yokuş yukarı veya yokuş aşağı park edilen araçta aracın yükü şanzuman dişlilerine biner çünki araç P konumuna alındığında baskı balata birbirinden ayrılır. Binen bu yük ise şanzuman dişlilerine uzun vadede zarar verir.

Yukarıda arkadaşların dediği üzere dsg nin tek sıkıntısı sıkışık trafikte sürekli baskı balata üzerine yük binmesinden dolayı, ısınma ve buna bağlı sıkıntılardır. O yüzden dsg kulanan birisinin bunları bilip, aleti ona göre kullanmadı tavsiye edilir. Herkese saygılar....


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Ender, Golf835 ve MKT86001 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@niccoli_42 @MKT86001 @mmartins Golf 7 de autohold özelliği bu esnada işe yarıyor diye biliyorum sonucta aracı durdugunuzda arac auto hold da sabit duruyor ve stop ediyor bu esnada eğer aracı p konumuna alırsanız zaten bu bahsedilen önce fren n ve p konumuna almış oluyorsunuz benim eksik bilgim olabilir mazur görün ama mantıklı bakınca bu sonuca varmıyormuyuz?

bursair, erkan163 ve MKT86001 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, GkM_2015 yazdı:

@niccoli_42 @MKT86001 @mmartins Golf 7 de autohold özelliği bu esnada işe yarıyor diye biliyorum sonucta aracı durdugunuzda arac auto hold da sabit duruyor ve stop ediyor bu esnada eğer aracı p konumuna alırsanız zaten bu bahsedilen önce fren n ve p konumuna almış oluyorsunuz benim eksik bilgim olabilir mazur görün ama mantıklı bakınca bu sonuca varmıyormuyuz?

Kemer takılıysa zaten p konumuna getirip aracı kapattığınızda önce el freni çekiyor. Yani P dişlisine yük bindirtmiyor. Lakin dediğim gibi P dişlisi arızası yaşamış bir dsg şanzıman duymadım. Dsgnin asıl düşmanı yoğun trafik hele bir de rampa varsa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rampada değil de dur-kalk trafikte ben de ''S'' konumuna alıyorum hep. Kavrama saçmalamasın ve geç vites değiştirsin diye ama bazıları da ''S'' konumunda araç daha çok zorlanır diyor.

Herkes bir şeyler söylüyor DSG konusunda. Doğru-yanlış bilinemiyor. Ama ben DSG'den çok memnunum. Trafiğe pek girmediğimden olsa gerek.=)

 

60 bin km olacak, kavrama değişmedi henüz. 41 bin km de ara sokakta hata verdi ve servise çekildi. İyi niyetten mekatronik, yağ, belli parçalar vs değişti.

 

O değişimden beri ara ara özellikle klima çalışırken yaptığı kavrama titremeleri de düzeldi. Umarım bir daha yolda bırakmaz. Ki servis mekatronik sorunu çıkmaz daha demişti. Ama bilemem.

 

Ve  kimse tavsiye etmiyor turuncu forumda vs fakat servis bana: uzun duraklamalarda, trafik ışıklarında vs. vitesi ''N'' konumuna almak kavramanın ısınmasını engeller daha uzun ömürlü olur demişti. (bilmem ne kadar doğru. bir ara epeyce servisin dediğini yaptım fakat bu aralar pek aklıma gelmiyor.)

MKT86001 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçen sene kavrama değişimi sonrası ustayla test sürüşüne çıktık.orada dsg şanzumanın sordum.. hiçbir bakım gerektirmeyen ve çok gaddar bi şanzuman olduğunu söyledi şaşırdım..ben nazik olduğunu söylyemeye çalışırken tam tersine söylemlerde bulundu.. şanzumanın çok katı nazik olmadığı tabiri caizse taş gibi olduğunu söyledi... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konuyu hortlatmak gibi olacak ama 

şu el freni N ve park sıralamasıyla ilgili video sitelerinde çokça anlatım mevcut

 

şayet önce el freni-> N -> frenden çekip -> P sıralamasını yapmazsak şunlar karşılaşıyoruz

 

( bu söylediklerim eğimli park yerleri için geçerli) aracınıza bindiniz ve çalıştırdınız 

vites kolunu P den çıkardığınız anda sert bir TAK sesi duyulur. 

 

tahmınimce araç birden kavrama hazırlanıyor 

ve neresine ne olur bilemem ama demekki birşeyler ters yapılıyor demektir

 

ben bunu eğimli olsa da olmasa da alışkanlık haline getirdim

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla bu Dsg meselesi benimde kafami karsitiriyor😅Sikisik trafikte bende bazen manulele aliyorum.Fakat ana yoldan normal sokağa evime gitmeye calisirken ara sokaklar malum 20 30 im maksimum e sokak aralarında duruyorum gelen eden varmi...1.2 yapiyor arac maksimum 3 le gidersem asiri hiz olacak.E yani sokak aralarinda da mi manuel kullanacagiz?Aracimi durdurup el freni n p yapicam bazen tik diye ses geldi p ye gecerken ama hizli da yapmiyorum sanirim  yoldan gelince motor p konumunu unutuyor.Sonra aracimi garaja sokuyorum ohh yine sorunsuz bir Dsg macerasini bitirdik diyorum.😂

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende sıkışık trafikte yeri geliyor manuel’e alıyorum

DSG tam durunca 1e alıyor ve teker iki 2 tur bile yapmadan 2 ye geçiyor

trafik yine duruyor yine 1 ve 2

 

kavramanın aşırı ısınmasını önlemek için manuel e alıp

trafik gerçekten akıp gidecekse 2 ye ardından da D ye alıyorum

 

sokak aralarında tam durduğunuz için 1 e kadar düşüyor

ve 2 ye de gerçekten çok erken atıyor şanzıman

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

N ve P konumu olayında

frene bastık durduk,

frene basılı N konumuna aldık,

frene basılı park freni çekildi,

ayak frenden çekildi,

araç park frenine oturdu,

frene basıp P konumuna aldık.

Burada önemli nokta N konumunda park frenine alınca frenden ayağımızı çekince oluşan aracın oturması. Ayağımızı frenden çekmeden park freni ardından P konumu alınca da araç eğer eğimde ise kavramayı zorlamaya devam eder.

Dikkat edilebilecek bir durum da araç içindeki yük ya da yolcular inmeden P konumuna almamanız. Ben şahsen araca yük ya da yolcu binmeden ve tamamen inmeden önce N konumunda tutmaya özen gösteriyorum. 

Deneyenler esneme farkını hissedebilir.

fanajal ve doganersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, ogzogz yazdı:

N ve P konumu olayında

frene bastık durduk,

frene basılı N konumuna aldık,

frene basılı park freni çekildi,

ayak frenden çekildi,

araç park frenine oturdu,

frene basıp P konumuna aldık.

Burada önemli nokta N konumunda park frenine alınca frenden ayağımızı çekince oluşan aracın oturması. Ayağımızı frenden çekmeden park freni ardından P konumu alınca da araç eğer eğimde ise kavramayı zorlamaya devam eder.

Dikkat edilebilecek bir durum da araç içindeki yük ya da yolcular inmeden P konumuna almamanız. Ben şahsen araca yük ya da yolcu binmeden ve tamamen inmeden önce N konumunda tutmaya özen gösteriyorum. 

Deneyenler esneme farkını hissedebilir.

+👍

N ye aldıktan sonra el freni çekilip freni bırakınca araçtaki esneme;

yükün artık tamamiyle el freninde olduğunu gösterir.

ogzogz bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: malcomrevolver
      Herkese merhaba,
      Aşağıdaki modellerde dsg Golf araç arıyorum. İlgilenenler iletişime geçebilirler. Teşekkürler.
      70.000 km aşağısı, dsg titizlikle kullanılmış. Tercihen 10K ve altı trameri olan. Yetkili servis bakımlı.
      2016 model, ocak sonrası üretim 1.2 tsi 110 bg veya 1.4 tsi 125 dsg
      veya
      Makyajlı 2017 model, 1.0 tsi dsg veya 1.4 tsi dsg 125 bg
      Cam tavan vb artıları olabilir. 
      Şimdiden teşekkürler. Sevgiler. 
    • Yazan: MKT86001
      aracım 2019 golf daha 3000 kmde bozuk yollarda sinir bozucu sesler geliyor yani 0 arabada böyle seslerin olmaması gerekir hayır birde hassas olmama rağmen sesin nerden geldiği belli değil resmen
      arkadaşlar  merak ediyorum araçlarınızda trim sesleri var mı varsa çözümleriniz mevcutmu 
       
    • Yazan: tfk35
      3 aya yakın bekleme süresinin sonunda aracıma perşembe günü kavuşmuş bulunuyorum.Mevcut aracımın satışından sonra bekleyiş sancılı geçti .Siparişimi Altur dan verdim. @silvershadowMurat hocama teşekkür ederim ilgisi için ve sonra foruma teşekkür ederim.Golftutkusu sayesinde sanki uzun yıllardır Golf sahibiymişim gibi hissediyorum sizler sayesinde edindiğim bilgiyle.Ben ve eşim kullanacağımız için opsiyonları ona göre seçtik.Bazılarına ne gereği vardı bu opsiyonun diyordu şimdi kullanınca iyi ki ekletmişsin dedi 1.3 Dizel Astra J den sonra araç doğal olarak daha atak ve seri geldi.Direksiyon tepkileri daha net.Süspansiyonların darbe emişleri daha iyi geldi.Dcc nin etkisi vardır.Yol tutuşu güzel.Acc yi denedim çok başarılı.Aracı daha kurcalayamadım bugün nasipse kurcalayacağım.Aliexpress ten almış olduğum Geri vites led ampülü takacağım.App plaka düşünüyordum yasadan sonra vazgeçtim.Önceki aracımda kullanıp hiçbir şekilde ceza yememiştim
      Yapılanlar
      Egzoz Ucu
      Kapı Menteşe ve Kilit Koruyucu
      Kadran Selamlama
      Traffic Sign Assist açıldı.
      APP Plaka
      R Spor Pedallar ve Ayak Dayama OEM
      R Çamurluk Logoları OEM
      Crystal Concept Premier Seramik Uygulaması
      Bagaj Havuzu
      Llumar ATR Cam Filmi
      Lane Assist
      Arka Ayak Aydınlatma
      Dynamic Led Stop R Smoked
       
      Yapılacak Listem 
      Kapı eşiği kaplamaları
      Kapı çıkış aydınlatmaları 
      TSI Motor Kapağı
      Rline Dış Paket

      Depoyu fulldedim 255 tl.Yakıt bu şekilde   
      İstanbul-Yenikapı-Yalova (Feribot)- Bursa Şehiriçi - İzmir  Ev .

       
    • Yazan: osmankirkiz
      Arkadaslar oncelikle selamlar allah kaza bela vermesin 60 bin kmde golf 7 1.2 tsi 7 ileri dsg comfortline aracimi aldim tabiki bazen  sans isi dsg ama su an icinde bulundugum durumu sizlerle paylasayim aracta 90 -110 km arasi sadece sicak asfaltta ve muzik kapaliyken gelen kesik kesik vuu vuu vuu sesi var sagdan geliyo gibi saga geciyom soldan geliyor gibi rot balanscima baktirdim porya bilyalar saglam o zamn bi ustama gotureyim dedim ustam eski aracim polo devamli gittigim ustam gittim hayirli olsun sagol falan dedimki ustam 90 km hizi gecince kendi devam etti kesik kesik huu huu huu ses gelir 110 dan sonra kesilir sadece sicak asfaltta duyarsin sok oldum araci yeni goruyor daha karsidan 7 ileri 2014 mu dedi evet dedim bendede audi var 7 ileri 2013 2 yildir oyle kullaniyorum ses porya bilyadan degil ses dsgnin tam cikisindaki dsg aks bilyasi olan yerden geliyor dedi aracin altindan gosterdi napacaz dedim vallahi hepsinde oluyor eger acarsak dsgyi indirirsek 3-4 bin gider zaten ama bende oyle kullaniyorum ne zman 50- 60 km hizda yapmaya basladi o zman gel bakalim dedi aranizda kuru kavrama dsg 7 ileri kullanip bu sorunu yasayan oldumu yetkili servise soracam acaba kronik bir sikintimi bakalim onlar ne diyecek herhangi bir sikinti yaratmiyor ama 90 kmden sonra ki sadece ben duyuyorum artik kafayi taktigim icin aracta baskalari hissetmiyor ben soyledikten sonra hissediyor 😊 ama ben dayanamiyorum bakalim nolacak varsa aranizda boyle problem yasayip giderenler yardimci olabilirmi 🤔
    • Yazan: chomar
      ARAÇ BİLGİLERİ
      Genel bilgiler:  1.4 tsi 125 bg dsg, 2016 nisanda Bursa Doğuş otodan alındı. Bakımları yetkili serviste yapıldı, muayenesi yenilendi.
      Boya ve değişen:  Kaza, boya yok.
      Fiyat: 111500
      Konum:   Bursa
      FOTOĞRAFLAR:


×
×
  • Yeni Oluştur...