Golf 7 bakım sonrası pedal hissizleşti


chuckle

Yeni Üye
Katılım
28 Ağu 2017
Mesajlar
22
Tepkime puanı
2
İsim
Mert
Merhabalar,

Aracımın (Golf 7 -2013 -tsi1.4 -122bg-Comfortline) 60 bin bakımını yaptırdıktan sonra gaz pedalı tembelleşti sanki. Parkettiğim yer yokuş aşağı olduğu için önce geri vitese takıp arabayı biraz geri alıyorum ve öyle çıkıyorum. Şimdi gaz pedalından dolayı bu işi yaparken durum can sıkıcı olabiliyor. Auto Hold u hiç kullanmazdım, artık açmak zorunda kalıyorum. Ayrıca nedense yakıt tüketim verilerim de epey bir arttı. 7lt den daha yukarı bir veri görmezdim şehir içinde, şimdi 15-16lt leri gördüğüm oluyor. Nedeni arabanın sürüş profilinden kaynaklanıyor olabilir mi? Bakımı yaptırmaya götürdüğümde yokuşlarda verimini beğenmiyorum demiştim. Özel servis kodlama yapmış olabilir mi? Bu arada 60 bin bakımında Bosch çift platinli buji, bosch filtre seti ve Castrol Edge 5W-30 LL ile birlikte triger kayışını ve devir daim pompasını da değiştirttim. Orijinal takıldığını söylediler. Kodlamalar ile ilgili konuları epey bir okudum ve kendime bir kablo aldım. Test amaçlı sağ aynanın geri vites ile birlikte aşağıya bakması için ilk kodlamamı yaptım ve başarılı oldum. Şayet kontrol edebileceğim kısımların ne olduğunu benimle paylaşırsanız çok sevinirim.

Saygılarımla.

 
Merhabalar,

Aracımın (Golf 7 -2013 -tsi1.4 -122bg-Comfortline) 60 bin bakımını yaptırdıktan sonra gaz pedalı tembelleşti sanki. Parkettiğim yer yokuş aşağı olduğu için önce geri vitese takıp arabayı biraz geri alıyorum ve öyle çıkıyorum. Şimdi gaz pedalından dolayı bu işi yaparken durum can sıkıcı olabiliyor. Auto Hold u hiç kullanmazdım, artık açmak zorunda kalıyorum. Ayrıca nedense yakıt tüketim verilerim de epey bir arttı. 7lt den daha yukarı bir veri görmezdim şehir içinde, şimdi 15-16lt leri gördüğüm oluyor. Nedeni arabanın sürüş profilinden kaynaklanıyor olabilir mi? Bakımı yaptırmaya götürdüğümde yokuşlarda verimini beğenmiyorum demiştim. Özel servis kodlama yapmış olabilir mi? Bu arada 60 bin bakımında Bosch çift platinli buji, bosch filtre seti ve Castrol Edge 5W-30 LL ile birlikte triger kayışını ve devir daim pompasını da değiştirttim. Orijinal takıldığını söylediler. Kodlamalar ile ilgili konuları epey bir okudum ve kendime bir kablo aldım. Test amaçlı sağ aynanın geri vites ile birlikte aşağıya bakması için ilk kodlamamı yaptım ve başarılı oldum. Şayet kontrol edebileceğim kısımların ne olduğunu benimle paylaşırsanız çok sevinirim.

Saygılarımla.
Sebebi filtreler olabilir . 60.000 de triger değişmiyor ki . Özel bir sebebi var mı değişimin . 

 
Upvote 0
@Salih Sayın Öncelikle yazdığım soruya ilginizden dolayı tşk ederek başlayayım, arabayı 3 yaşında ve14bin km de aldım.Tabiri caiz ise çoğunlukla yatmış. Üstüne 45-46 bin km yaptım ve sanki triger kayışının olduğu kısımdan ince bir ses geliyor gibi hissettim. Büyük bir sorun cıkmasındansa trigeri değiştirip içimi rahatlatayım istedim.

 
Upvote 0
@Salih Sayın Öncelikle yazdığım soruya ilginizden dolayı tşk ederek başlayayım, arabayı 3 yaşında ve14bin km de aldım.Tabiri caiz ise çoğunlukla yatmış. Üstüne 45-46 bin km yaptım ve sanki triger kayışının olduğu kısımdan ince bir ses geliyor gibi hissettim. Büyük bir sorun cıkmasındansa trigeri değiştirip içimi rahatlatayım istedim.
Rica ederim . Burada olmamızın sebebi yardımlaşmak . Peki değişim sonrası bu ses düzeldi mi? Devam ediyor mu ? Artık triger değişiminde Volsvagen yıla bakmıyor . 180.000 kriteri getirdi. Çıkan parçalarınız büyük ihtimal sağlamdır diye düşünüyorum.  

 
Upvote 0
Dostça yardımlaşılan bu platformu gerçekten seviyorum..  Çıkan sesi duymuyorum artık. Eski parçaları da ne olur ne olmaz deyip almıştım servisten ve elimdeler..

 
Upvote 0
@Salih Sayın Dostça yardımlaşılan bu platformu gerçekten seviyorum..  Çıkan sesi duymuyorum artık. Eski parçaları da ne olur ne olmaz deyip almıştım servisten ve elimdeler..

 
Upvote 0
Herkese merhaba yetkili servisle konuştuğumda triger değişiminin yıldan bağımsız dizel araçlar için 120.000 km'ye sabitlendiğini söyledi. Özel servis ise 5 yıl dolarsa değişmesi gerektiğini ifade etti. Aracım 89.000 km de ve 6 yaşında. Sizce hangisini baz almalıyım?

 
Upvote 0
@onurmat sanırım tdi lerde kayış zincirli. Çıkan triger kayışı evde çünkü. 

 
Upvote 0
@mutlubey17 GVA VW Polo, Golf 7, Passat 1.2, 1.4 TSi Triger Seti CJZ CYV 2013 (site ismi yazmak doğru mu bilmiyorum o nedenle sadece parça satışı yapan bir siteden aldım diyerek geçiyorum) fotoğrafı incelersek zincir değil kayış olduğunu farkederiz.

golf7.jpg

 
Upvote 0
İnternette dolaşırken bir konu gözüme çarptı. Gaz kelebeği adaptasyonu gerekiyor olabilir mi acaba benim arabaya? Düşük akü gerilimi, akü değişimi, Boğaz kelebeği temizliği, ECU değişimi gibi durumlardan sonra adaptasyon yapılması gerekir diyor. Akü ile ilgili sıkıntı yaşamıştım ve değiştirdim. Bu 60bin bakımından sonra oldu ancak 60bin bakımı sırasında düşük akü gerilimi tüm bu olayları tetiklemiş olabilir mi?

 
Upvote 0

Arabama geçen hafta sonu gaz kelebeği temizliği yaptım. Sonrasında ise bilgisayara bağlayıp gaz kelebeği adaptasyonunu çalıştırdım. Adaptasyon sonrasında arabanın motor sesi o kadar azaldı ki, bir hafta önce arabama binen arkadaşım bu hafta sonu tekrar arabama bindiğinde “ne oldu senin arabaya, hiç ses çıkmıyor ya giderken” şeklinde yorum yaptı. Gerçekten arabanın sesi de gidişi de değişti. Yakıt tüketimi azaldı. Şayet siz de benim gibi akü değiştirdiyseniz mutlaka gaz kelebeği adaptasyonu yapın ya da sevisinize yaptırtın. Saygılar. 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt