Yedek Parça Tedarik Sıkıntısı


serology55

Üye
Katılım
6 Nis 2017
Mesajlar
317
Tepkime puanı
218
İsim
serhat
Değerli forumdaşlar, etrafımdaki birçok arkadaşım yedek parça tedariği konusunda ciddi sıkıntılar çekiyor. Bahsettiğim husus tüm markalar için geçerli bir durummuş son birkaç aydır. Sorup soruşturduğumuzda döviz kurlarındaki belirsizlikten dolayı markaların Türkiye stoklarında parça bulundurmayı tercih etmediklerinden bahsediliyor. Hatta Oyak Grup'ta çalışan bir arkadaşım: Yedek parçaların stoklandığında resmen bir yatırım aracı olabileceğinden, ekonomik belirsizlik geçene kadar mümkün mertebe stoklarda tutulmayacağından ve ihtiyaç halinde sipariş şeklinde tedarik edilebileceğinden  bahsetti. 2 ay önce çalışma arkadaşım kaza geçirdi yeni Polo aracıyla, 1.5 ayda parçalar gelip aracının işlemleri tamamlandı (Bu süre zarfında oldukça mağdur oldu. İkame aracı 1 hafta kullanabildi, sonrasını kendi cebinden ödeyerek kiralamak zorunda kaldı. Çocuklarını okuldan almak zorunda olduğu için). Sigorta şirketleri bile bu konudan muzdaripler. Bir tanıdığım yine aynı sebeple park sensörünün bir gözünü 3 haftada getirtti. Bunun gibi sorun yaşayan birçok kişiyi duydum.

Merak ettiğim konu ise şu: İhtiyaç zuhur ettiğinde zaten Doğuş bu parçaları bize merkezden gelen güncel fiyatlar üzerinden (3-5 günlük güncelleme süreleri dahilinde) satmıyor mu? Firmaların stoklarında ürün bulundurmamalarının ciddi sıkıntıların habercisi olduğu anlamı çıkartılabilir mi? Zira 2018 Ağustos öncesi ve sonrasındaki kurda bile bu süreç farklı işlemişti.  Sizlerden benzer sıkıntıları yaşayanlar var mıdır? 

 
Hocam yedek parçayı bilemiyorum fakat takip ettiğim kadarıyla son yıllarda dövizin artmasıyla birlikte büyük şirketler kârına kâr katıyor. En basitinden perakende satış yapan Bim'in 2018 yılı net kâr oranı %45 artarak 1.25 milyar lira olurken diğer büyük şirketler de bir o kadar kâr etmişler. Stokçuluk yapanlar dalgalanma sayesinde çok ciddi kâr elde ettiler. Ben yetkili servislerin parça tedarik konusunda sıkıntı yaşamasının sebebini araç satışlarının azalmasından dolayı olduğunu düşünüyorum. Sonuçta ülkemizde çoğu kişi aracın garantisi bitince servisten elini ayağını çekiyor fahiş fiyatlar dolayısıyla. Bu da servislerin sıfır araç satışlarına göre parça tedariği etmesi demek oluyor diye düşünüyorum. Benim düşüncelerim bunlardır. Son yıllarda alım gücümüz düşse de lüks tüketimden ödün vermiyoruz.

 
Değerli forumdaşlar, etrafımdaki birçok arkadaşım yedek parça tedariği konusunda ciddi sıkıntılar çekiyor. Bahsettiğim husus tüm markalar için geçerli bir durummuş son birkaç aydır. Sorup soruşturduğumuzda döviz kurlarındaki belirsizlikten dolayı markaların Türkiye stoklarında parça bulundurmayı tercih etmediklerinden bahsediliyor. Hatta Oyak Grup'ta çalışan bir arkadaşım: Yedek parçaların stoklandığında resmen bir yatırım aracı olabileceğinden, ekonomik belirsizlik geçene kadar mümkün mertebe stoklarda tutulmayacağından ve ihtiyaç halinde sipariş şeklinde tedarik edilebileceğinden  bahsetti. 2 ay önce çalışma arkadaşım kaza geçirdi yeni Polo aracıyla, 1.5 ayda parçalar gelip aracının işlemleri tamamlandı (Bu süre zarfında oldukça mağdur oldu. İkame aracı 1 hafta kullanabildi, sonrasını kendi cebinden ödeyerek kiralamak zorunda kaldı. Çocuklarını okuldan almak zorunda olduğu için). Sigorta şirketleri bile bu konudan muzdaripler. Bir tanıdığım yine aynı sebeple park sensörünün bir gözünü 3 haftada getirtti. Bunun gibi sorun yaşayan birçok kişiyi duydum.

Merak ettiğim konu ise şu: İhtiyaç zuhur ettiğinde zaten Doğuş bu parçaları bize merkezden gelen güncel fiyatlar üzerinden (3-5 günlük güncelleme süreleri dahilinde) satmıyor mu? Firmaların stoklarında ürün bulundurmamalarının ciddi sıkıntıların habercisi olduğu anlamı çıkartılabilir mi? Zira 2018 Ağustos öncesi ve sonrasındaki kurda bile bu süreç farklı işlemişti.  Sizlerden benzer sıkıntıları yaşayanlar var mıdır? 
Doğuş grubu mali ve ödeme sıkıntılarından dolayı oldukça zor günler geçirmiş, kredisini yeni yapılandırılmış ödeme kolaylığı sağlanmıştı. Benim düşünceme göre yedek parçaya yapılacak stoklama grubunda bir çok markayı barındırdığını da düşünürsek mali açıdan doğuş grubunu zora sokacağı sebebiyle getirememesi.

 

Geri
Üst Alt