Jump to content
Onur Sarı

1.4 TSİ KULLANANLAR BAKABİLİR Mİ ?

Recommended Posts

Arkadaşlar merhaba araç kullanmaya başladım başlayalı hep dizel araç kullanmışımdır en son ki aracmda golf 7 1.6 tdi idi.Tabi dizel oldugu için cok rahattım 18 jant olmasına rağmen ne kadar basarsam basayım ortalama 12 litre gecmiyordu sakin kullanımda 6-7 arası geziniyordu dizelin ekonomisine tabi cok alıştım ama bir yandanda dizel araç sahibi olmaktanda bi hayli sıkıldım artık benzinli araç kullanmak istiyorum ama öğrenci oldugum için yakıtıda düşünmek zorundayım golf 7 1.4 tsi 125 hp likler 18 durban jant ile biraz agresif ve yıllık 10-15 bin km yaptığımı varsayarsak   şehir içi, şehir dışı ne kadar yakar,yorum yapan herkese şimdiden teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Serkanasn

Hocam biraz agresif kullanacağım demiş ve dizele 12lt ortalama yakalatmış @Onur Sarı.. 

Eğer dizeldeki ortalamayı yakaladığınız gibi kullanırsanız sanırım 14-15lt den aşağı düşmez. Biraz agresif olursa şehiriçi 8,5-9,5 arası, şehir dışı 7-8 arası ancak yakalarsınız diye tahmin ediyorum. 

Golf835 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hani bizim ülkemizde 100 bini deviren dizelin yüzüne bakılmaz burun kıvrılır deniyor ya?

Bu sizin 12 litre yaktırdığınız (sürekli tapagaz!?? Tabir ettiğiniz her kalkış ara hızlanmada 5000 deviri sakız eden) motorlar için geçerli olabilir. 

Nfk bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Onur Sarı bu tüketim değerlerinizle 1.4 tsi bulaşmayın derim 9-10 lt aşağısına düşemezsiniz. Bir yıl sizin gibi 1.2 polo kullandım 90 beygirin 90 ına da bindim sonuç 9 lt şehir içi camı hiç açmam kış yaz klima hep açık.1.4 tsi 6.5  7 lt yaktıran kişi 1.6 tdi 5 yaktırır. Siz de benim gibi turboyu hissedip 2500 3000lerde vites değiştiriyorsunuz onun için benzinli biraz tuzlu gelebilir. Şu an tdi ort . 6.5 bassam da geçmiyor

Onur Sarı, Aksel35 ve SCC bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sürekli sabah akşam non stop sabit hız 80 km/h   

Genelde hep 1800 dv/dk optimal devir çevirdiğim

36 km çevre yolu tarzı güzergahta

İsviçre Rolex analog saat gibi stabil durağan soft relax işleyen bu tdi aracımın 268 bin km yi sorunsuz katedeceğini tahmin ediyorum bende.

Zaten100 bin den sonra satıp üzerine para ekleyecek durumum yada buna yaratacağım ekonomide yok

SCC ve forzaGilles bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles Zaten mesele arabanın taş gibi olması değil satınca hızlı gitmesi, yoksa 1.3 multijet/cdti motora sahip albealar milyon çeviriyor taksilerde ama bizde inanış böyledir 100 bini gectimi hurdaya prese vermeniz lazım yoksa ooooo n'aptın usta bu motor bitmiş bu araba ölmüş cenaze ortada kalmış derler, korkumuzdan dizel araba alamaz olduk, arabaya ne zaman gram altın muamelesi yapmaktan vazgeçecegiz o zaman o dediğiniz olur.

bf417 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizeli, devirli kullan, bakımlarını zamanın da yaptır, ömürlük olur, ne o öyle 100.000 km falan. eskilerden kalma bi söz bu. eski arabalar da bile 100.000 km sorun değil. veee bence bir araç yatmamalı yılda 12.000-15.000 km arası yol yapmalı, yatan araç almak ne kadar doğrudur....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Culture33 Ben yüksek km de dizel satmanın zorluğunu 227 bin km de astra 1.3 dizeli satarken gördüm, ha ne oldu işi bilen bir adam taaa istanbuldan yuksekovaya geldi havalimanında arabanın etrafında bir tur attı marşa basıp motoru dinledi hadi notere gidelim dedi, arabaya baktırmadı bile.

Culture33 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.4 TSİ 125 dsg higline golf 7.5 aracım var uzun yol yapıyorum. 17’ jantta 80 sabit 4.7 civarı bir tüketim var. 95-100 arası sabit olursa 5.5 civarı tüketim var. 110 sabitte 5.8 gibi değerler görülür. 100-150 arası yer yer bas çek yaparsanız 6.5 ile gezersiniz, epey basarım derseniz 7-7.5 görülüyor. Benim ortalama tüketim rekorum yokuş yukarı sürekli manuel modda ve devir çevirerek gittiğim yolda 10 lt ortalamaydı. 

Şu an için bireysel kullanımımda bu haftaki 500 km yolumun ortalaması 6.4 lt/100 km, bazı günler 100-150 yaptım bazı günler 95 sabit. Ancak şunu söyleyeyim bu arabanın tüketimini çok artıran şey Işıklarda 0-100 yapmak, bende ondan pek vazgeçemiyorum.

neticede 1.4 TSİ dizelden her daim çok yakar, sabitlemesen kullanınca üzer, ancak benzinliye göre tüketimi düşüktür. Alacaksanız önce canınızı yakar ama ben alıştım artık pek ortalamayı umursamıyorum, araba keyifli gidiyor bende keyfini sürüyorum, uygun yolda dozunda eğleniyorum denilebilir. Düşük tüketim idealleri varsa hiç bulaşmayın. Kafada düşük tüketim idealleri varsa şu an için 2017-2018 1.4 TSİ dsg golf parasına dizel otomatik ve hayalet ekranına kadar olan leon alınıyor, onu öneririm. Benzinli alacak insanın tüketim kısmına yolda kalmayayım diye bakması lazım yoksa can sıkar.

bf417 ve yusuf bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, Serkanasn yazdı:

@Culture33 Ben yüksek km de dizel satmanın zorluğunu 227 bin km de astra 1.3 dizeli satarken gördüm, ha ne oldu işi bilen bir adam taaa istanbuldan yuksekovaya geldi havalimanında arabanın etrafında bir tur attı marşa basıp motoru dinledi hadi notere gidelim dedi, arabaya baktırmadı bile.

Çok zorlanmışsın hocam :)  ben 2017'de golf ü öyle aldım. bindim bi tur atarken adam 1 çamurluk komple işlem+boya 2 parçada da 1 er karış boya dedi. aldım geldim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Culture33 hocam 2015 model 73.000 km’de hatasız boyasız manuel comfort golf’ü 2017 ortasında zor sattık. 2 yaşında araç ama lafa başlayan km deyip araca pert muamelesi yapıyordu. Kaldı ki iddialıyım o araba kondisyonunda başka araç bulsunlar 5.000 aşağısına verirdik, içine kılıfsız binilmedi, dışı satarken bile parıl parıl parlıyordu, hatası boyası yoktu ama duyduğumuz teklifleri duysanız gülersiniz. 50.000 km’yi geçen kilometrelerde satarsanız sizin de başınıza gelir bu hadiseler, he bu arada kalibrasyonlu dyno’da araç motoru %97 çıktı, zira turbo gereklerine ve Rodaja da dikkat ederim. Şimdiki aracımda da kitapçıktaki durumları uyguladım.

ancak bizim ülkede araç alırken bakılan şeyler belli;

-kilometre 

-boya/değişen 

-donanım paketi(Aracın sahip olduğu donanımın önemi yok paket önemli. Yani higline standart araç ile higline+ergo+acc+dcc+dla olan araç İnanın bana çok bilgili kullanıcı olmadığı sürece aynı görülüyor)

 

bu sebeplerle km meselesi ne yazık ki çok önemli.

Culture33 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Kaaan95.ky yazdı:

@Culture33 hocam 2015 model 73.000 km’de hatasız boyasız manuel comfort golf’ü 2017 ortasında zor sattık. 2 yaşında araç ama lafa başlayan km deyip araca pert muamelesi yapıyordu. Kaldı ki iddialıyım o araba kondisyonunda başka araç bulsunlar 5.000 aşağısına verirdik, içine kılıfsız binilmedi, dışı satarken bile parıl parıl parlıyordu, hatası boyası yoktu ama duyduğumuz teklifleri duysanız gülersiniz. 50.000 km’yi geçen kilometrelerde satarsanız sizin de başınıza gelir bu hadiseler, he bu arada kalibrasyonlu dyno’da araç motoru %97 çıktı, zira turbo gereklerine ve Rodaja da dikkat ederim. Şimdiki aracımda da kitapçıktaki durumları uyguladım.

ancak bizim ülkede araç alırken bakılan şeyler belli;

-kilometre 

-boya/değişen 

-donanım paketi(Aracın sahip olduğu donanımın önemi yok paket önemli. Yani higline standart araç ile higline+ergo+acc+dcc+dla olan araç İnanın bana çok bilgili kullanıcı olmadığı sürece aynı görülüyor)

 

bu sebeplerle km meselesi ne yazık ki çok önemli.

Maalesef dediğiniz de çok haklısınız. ben o aracı  sene sonra 125000 de sattım, hocam km çok fazla diyenlere araç da fiyat ta bu dedim satmadım. bazılarına baktırmadım bile. sonuçta da aracı sattım. alan kişiyi de km fazla diye yollamıştım. tanıdık birisini araya koydu ve aldı. şimdi haala görüşüyoruz. abi araç harika diyor. 160000 km de şimdi o araç.

 

Kaaan95.ky bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, Kaaan95.ky yazdı:

@Culture33 hocam 2015 model 73.000 km’de hatasız boyasız manuel comfort golf’ü 2017 ortasında zor sattık. 2 yaşında araç ama lafa başlayan km deyip araca pert muamelesi yapıyordu. Kaldı ki iddialıyım o araba kondisyonunda başka araç bulsunlar 5.000 aşağısına verirdik, içine kılıfsız binilmedi, dışı satarken bile parıl parıl parlıyordu, hatası boyası yoktu ama duyduğumuz teklifleri duysanız gülersiniz. 50.000 km’yi geçen kilometrelerde satarsanız sizin de başınıza gelir bu hadiseler, he bu arada kalibrasyonlu dyno’da araç motoru %97 çıktı, zira turbo gereklerine ve Rodaja da dikkat ederim. Şimdiki aracımda da kitapçıktaki durumları uyguladım.

ancak bizim ülkede araç alırken bakılan şeyler belli;

-kilometre 

-boya/değişen 

-donanım paketi(Aracın sahip olduğu donanımın önemi yok paket önemli. Yani higline standart araç ile higline+ergo+acc+dcc+dla olan araç İnanın bana çok bilgili kullanıcı olmadığı sürece aynı görülüyor)

 

bu sebeplerle km meselesi ne yazık ki çok önemli.

14 aylık araç da almıştım balıkesirden 46500 km deydi. kiralık mı diye şüphelendim ama değilmiş :) o aracıda 1,5 ay kullandım sattım. şimdi 2018 temmuz golf 7,5 var, şükür diyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×