Jump to content
TailOfCat

2012 Model Golf 1,6 TDİ devir göstergesinde titreme

Recommended Posts

Merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım ve karşılaştığım bir durum var sizlerin tecrübelerinden faydalanmak istedim. Konu şöyle ;

Her zaman opetten ultra force dizel alıyordum. Bu defa araç çeyrek depodayken, opette markete gitmemle pompacının eco powerı depoya doldurması ile başlayan bir sorun. Elemana dedim yahu niye eco power koyuyorsun bana sormadan. Eleman abi bu pompa yetişti bunu doldurdum, bişe olmaz buda euro dizel. Vehlasıl bir süre sonra araç rölantideyken sarsıntılı çalışma devir ibresinde yarım cm yukarı aşşağı kalkıp inme vardı. Eco power yakıtı bitirip ultra force yakıtı doldurdum. Sarsıntı düzeldi, ama devir göstergesinde hala milimlik bir kalkma inme var. Kafama takıldı paranoyak oldum. Youtubeden bozuk enjektör sesi dinledim. Enjektör üfleme, enjektör pulu sıyırma gibi sorunlar kafamda dolaşıp duruyor. Valla gece uykularım kaçıyor. Şırnak gibi bir yerde bunu tamir ettirmek imkansız gibi bişe. Sarsıntılı çalışma vb durumlar kalktı sadece devir ibresinde milimlik bir oynama var oda çok dikkatli bakınca belli oluyor. Sadece yakıttan bu kadar problem çıkar mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@TailOfCat hocam yakıtın sıkıntılı olduğu bir şehirdesiniz kaçak mazot oralarda fazla dün bakımı yaptırdım eskişehirdeyim 15 binde mazot filtresi iğrençti ustanın önerisi dibini çektirme bilinen yerlerden al oldu, satın aldığım kişi çok sallamayan birisiydi büyük ihtimal ondan eğer dalgalanma fazla ise full depoya bir şişe würt temizleyici atın devirli kullanın düzelmezse mazot filtresini değiştirin enjektörler gittiği yere kadar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@bf417 hocam tavsiyeniz için çok teşekkür ederim. Würth distribütörü arkadaşım var. Bu enjektör temizleyicileri full depoda kullanmayın bir işe yaramaz. Çeyrek depoya döküp, depo boşalana kadar kullanın sonra fulleyin diyorlar. İnternette araştırdığım kadarıylada kullanımı bu şekildeymiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, TailOfCat yazdı:

@bf417 hocam tavsiyeniz için çok teşekkür ederim. Würth distribütörü arkadaşım var. Bu enjektör temizleyicileri full depoda kullanmayın bir işe yaramaz. Çeyrek depoya döküp, depo boşalana kadar kullanın sonra fulleyin diyorlar. İnternette araştırdığım kadarıylada kullanımı bu şekildeymiş.

Dizel de yakıt boşalanana kadar kullanmamalısınız., kullanırsanız hava yapar ve yeniden yakıt koyduğunuz vakit sistemde hava olduğundan mazot pompası zorlanır., zorlanınca gereksiz yere ısınır., mazot pompasının arıza yapması demek ciddi masraf açması anlamına gelir., Dizelin havasını almakta zordur., Eskiden kontak anahtarını 4-5kez aç-kapa yaparak sistemdeki hava alınabiliyordu ama bu özelliği VW kaldırdı., artık sadece bilgisayar yardımıyla alınabiliyor..,

depoyu dibine kadar bitirirseniz dipteki pislikler pompayı ve enjentörlere zarar verebilir., Würth markasının oldukça kaliteli ürünleri vardır., Ancak bu tür enjektör temizleyiciler falan kullanılmasını üretici firmalar önermemektedir., Araç 250-300 bin km olur o zaman belki denenebilir ama diğer türlü hiç bir resmi araba üreticisi bu tür enjektör temizleyicisi, motor temizleyici vs. kulanılmasını tavsiye etmemektedir., Aracınız taksi çıkması falan olur., uzun km yapmış olur o zaman belki..

Şırnak 'ta kişiye ait benzin firmaları yerine atıyorum Acarlar Petrol Ltd. Bp gibi firmalar yerine BP Türkiye Petrolleri A.Ş. gibi bizzat firmanın kendisinin işletmesini yaptıpı bir akaryakıt markası var ise o firmayı tercih ediniz., Şansızlığınız kaçak mazotun sık rastlandığı bir bölgede olmanız ve zaten ülkemizdeki mazot kalitesi büyük şehirlerde bile vasat.. Dizelde mecbur kalmadıkça çeyrek deponun altına inmemeye özen gösteriniz., ve bütçeniz el veriyorsa her 15bin km'de veya yılda bir kez (önce hangisi dolar ise) mazot filtrenizi değiştiriniz..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Dizel de yakıt boşalanana kadar kullanmamalısınız., kullanırsanız hava yapar ve yeniden yakıt koyduğunuz vakit sistemde hava olduğundan mazot pompası zorlanır., zorlanınca gereksiz yere ısınır., mazot pompasının arıza yapması demek ciddi masraf açması anlamına gelir., Dizelin havasını almakta zordur., Eskiden kontak anahtarını 4-5kez aç-kapa yaparak sistemdeki hava alınabiliyordu ama bu özelliği VW kaldırdı., artık sadece bilgisayar yardımıyla alınabiliyor..,

depoyu dibine kadar bitirirseniz dipteki pislikler pompayı ve enjentörlere zarar verebilir., Würth markasının oldukça kaliteli ürünleri vardır., Ancak bu tür enjektör temizleyiciler falan kullanılmasını üretici firmalar önermemektedir., Araç 250-300 bin km olur o zaman belki denenebilir ama diğer türlü hiç bir resmi araba üreticisi bu tür enjektör temizleyicisi, motor temizleyici vs. kulanılmasını tavsiye etmemektedir., Aracınız taksi çıkması falan olur., uzun km yapmış olur o zaman belki..

Şırnak 'ta kişiye ait benzin firmaları yerine atıyorum Acarlar Petrol Ltd. Bp gibi firmalar yerine BP Türkiye Petrolleri A.Ş. gibi bizzat firmanın kendisinin işletmesini yaptıpı bir akaryakıt markası var ise o firmayı tercih ediniz., Şansızlığınız kaçak mazotun sık rastlandığı bir bölgede olmanız ve zaten ülkemizdeki mazot kalitesi büyük şehirlerde bile vasat.. Dizelde mecbur kalmadıkça çeyrek deponun altına inmemeye özen gösteriniz., ve bütçeniz el veriyorsa her 15bin km'de veya yılda bir kez (önce hangisi dolar ise) mazot filtrenizi değiştiriniz..

tavsiyeniz için teşekkür ederim. Zaten depo full bitir değildi demek istediğim. Çeyrek depodan kırmızıya düşene kadar. Çeyrek deponun altına düşmeme hassasiyetini gösteriyorum. Malesef şırnakta opet dahil kişiye ait. Başka markalarda yok en kaliteli opet var buna mahkumuz. Ayrıca mazot filtremi 30 binde bir değiştirtiyorum. Teşekkürler. Yalnız devir göstergesindeki bu milimlik oynama konusunda bir yorum alamadım. Enjektörlerle ilgili değildir diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, TailOfCat yazdı:

tavsiyeniz için teşekkür ederim. Zaten depo full bitir değildi demek istediğim. Çeyrek depodan kırmızıya düşene kadar. Çeyrek deponun altına düşmeme hassasiyetini gösteriyorum. Malesef şırnakta opet dahil kişiye ait. Başka markalarda yok en kaliteli opet var buna mahkumuz. Ayrıca mazot filtremi 30 binde bir değiştirtiyorum. Teşekkürler. Yalnız devir göstergesindeki bu milimlik oynama konusunda bir yorum alamadım. Enjektörlerle ilgili değildir diye düşünüyorum.

Umarım enjektör kaynaklı değildir., VW 'nin bakım çizelgesine göre nomal şartlarda mazot filtresinin değişim aralığı 2 yılda bir veya her 30bin km'de bir (önce hangisi dolar ise) değişir.., Ama sizin yaşadığınız bölgedeki yakıt kalitesinin ciddi kötü olması sebebiyle senede bir kez 15bin km dolsun veya dolmasın değiştirmenizi şiddetle öneririm.,

Mazot filtresi dediğiniz şey kalitesine göre 100-150 lira gibi bişey ama Allah göstermesin motora veya enjektörlerde arıza çıkarsa filtre fiyatının 15-20 katı masraf çıkarır.., Ben İstanbul da yaşamama rağmen her sene değiştiriyorum çünkü her sene değişen mazot filtresi bile söktüğümüzde simsiyah çıkıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×