Dizel araçların sonu mu geliyor ?


Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
137
Tepkime puanı
45
İsim
-
Toyota, Türkiye’de dizel otomobil satışını bitiren ilk marka oldu. Geçen yıl Avrupa’da dizel üretim ve satışını noktalayan Japon marka, Türkiye’de de bundan böyle sadece hibrit ve benzinli motor satacak. Ayrıntılı konu linki : https://www.cnnturk.com/ekonomi/turkiye/toyota-turkiyede-dizeli-bitirdi

Uzun süredir beklenen bir durumdu. Toyota ile de ülkemizde başladı. Diğer markalardan da dizel araç üretimini durdurmayla alakalı haberler okuyorum hep bu aralar. Ama Türkiye'yi bu kadar kısa sürede etkileyeceğini tahmin etmiyordum. Bütün markalar durdursa da volkswagen devam eder gerçi :D  Siz neler düşünüyorsunuz bu konu hakkında ?

 
size katılıyorum.özellikle avrupa dizel konusunda emisyon skandalından sonra elektrikli ve hibrit araçlara daha fazla yatırım yapmaya başladı.dizelleri ise çoğu avrupa ülkesi ilerleyen yıllarda yasaklayacağını açıkladı.norveç dizel araçların ilerleyen yıllarda  artık satılmayacağını yine volvo dizel motor geliştirmeyeceklerini açıklamışlardı.

hibrit motorlara baktığımızda yakıt olarak gerçekten dizeller kadar az yakıyor  özellikle şehir içi kullanım oranları dizelden bile iyi.

ama vergi konusu özellikle toyota 1.8 hibrit ülkemiz için pek mantıklı değil 

belki toyota ya özel cumhurbaşkanı bugün katılacağı fabrika turunda bir açıklama yapabilir.çünkü hibrit araçların türkiyede üretilmesi için cumhurbaşkanı toyota ve japon başbakanla bizzat iletişime geçmiş.

 
@palsak c-hr 1.8 yerine 1.6 olsaydı türkiyede belki şu an iki üç kat fazla satılırdı zaten hibrit olayında toyota her zaman bir adım önde rakamlara da olumlu yansımamasına bakmamak lazım. Türkiyenin dizel binek araçları yasaklamadan önce alması gereken ciddi tedbirler var otobüs kamyon minibüs bunların elektrikli hariç şehir içine sokulmaması gerekiyor özel halk otobüsleri kara duman halinde zehir saçıyor nox sensörlü 1.6 tdi ın belki 100 katı bu nitrojen oksit gazı düşükten engelli doğan çocuklara  kansere kadar pek çok soruna yol açıyor, sigara dumanından daha tehlikeli ama hala yollarımızda cirit atıyorlar.

 
@palsak c-hr 1.8 yerine 1.6 olsaydı türkiyede belki şu an iki üç kat fazla satılırdı zaten hibrit olayında toyota her zaman bir adım önde rakamlara da olumlu yansımamasına bakmamak lazım. Türkiyenin dizel binek araçları yasaklamadan önce alması gereken ciddi tedbirler var otobüs kamyon minibüs bunların elektrikli hariç şehir içine sokulmaması gerekiyor özel halk otobüsleri kara duman halinde zehir saçıyor nox sensörlü 1.6 tdi ın belki 100 katı bu nitrojen oksit gazı düşükten engelli doğan çocuklara  kansere kadar pek çok soruna yol açıyor, sigara dumanından daha tehlikeli ama hala yollarımızda cirit atıyorlar.
Mesele üzüm yemek değil deyip geçeceğiz mecburen. Belediye otobüsleri ile ilgili verilen sayısız dilekçe konusunda maalesef hiçbir önlem alınmadı. Yasaklanacaksa en başta onlar yasaklanmalı diye düşünüyorum. Egzoz emisyon ağır kusurdan çıkarılması da ayrı bir çelişki. Madem aracın egzozundan çıkan gazlar bu kadar önemli neden hafif kusura düşürüldü ?

 
mrb.

konuyu ekonomik yönden bakıyorum..doğa veya çevre duyarlılığı açısından değil..

ki doğa olarak baksam bile hibrit araçlar doğaya daha çok zarar veriyor..pil atığı, pili şarj ederken hangi enerji kaynağı kullanılıyor vs..

neyse hibrit araçlar yaygınlaşacak..

ve dizel aracın piyasadan kalkması için geçecek süre en az 10 yıl sürer..oda bugün sıfır dizel binek araç satışını yasaklasa bile..(sonuçta tanktan tutunda kamyon traktör bi sürü büyük makineler dizelle çalışıyor..)ayrıca dizel yakıt bio olarakta üretilebiliyor. yani yakıtın bitme olasılığı yok.. :p  

saten ortalama bi aracın ömrü de 10 sene (kullanıcıya göre değişir) benim için 5-6 sene..

bizim gibi ülkelere yurt dışından ikince el araba bile getirildiğini düşünürsek bizim daha çok vaktimiz var..

bugün sıfır araç alacak olsam yine dizel alırım.. hibrit araçların henüz teknolojisi oturmuş durumda değil. hibirt benzinliden az yakıyor diyoruz. kısa mesafeli sehir içi tüketimi az gibi olsa da..

bakım maliyetlerini tam bilmiyoruz. özellikle pil maliyeti ne? ömrü ne? 

bu teknolojiler bize ne getirecek ne götürecek tam anlamak kullanmadan biraz zor..

özellikle toyata daki hibirt araç hiç bir mantığı olmayan bana göre anlamasız bir göz boyama bir araç..biraz araştırdığımda yakıt tüketimi hiç makul bir seviyede değil..

bn dizel aracımla uzun yolda hiç kasama dan 700-800 km yapabiliyorum..

plug in hybrid bir araç olsa bir derece mantıklı ama dediğim gibi bakım maliyeti ne devlet pil vergisi alacağım filan diyordu.

artık golf 8 ile hibrit bi araç gelirse hep beraber bakar değerlendirebiliriz.

 
Mesele üzüm yemek değil deyip geçeceğiz mecburen. Belediye otobüsleri ile ilgili verilen sayısız dilekçe konusunda maalesef hiçbir önlem alınmadı. Yasaklanacaksa en başta onlar yasaklanmalı diye düşünüyorum. Egzoz emisyon ağır kusurdan çıkarılması da ayrı bir çelişki. Madem aracın egzozundan çıkan gazlar bu kadar önemli neden hafif kusura düşürüldü ?
Düşürülmesi normal ben dahil çevremdeki herkes tüvtürk de değil de dışarıda farklı bir yere yaptırıyor hal böyle olunca tüvtürk pek tercih edilmiyor.

adamlar haklı tüvtürk de geçmeyen egzoz hiç bir müdahale yapılmadan farklı bir yerde sorunsuz bir şekilde geçiyor.

bu tüvtürkün talebi de olabilir bilemiyorum.

hibrit-dizel-benzinli-elektrikli hepsi şu an ülkemiz şartları için çok uçuk fiyatlar.bence en başta bu sorunun halledilmesi lazım ötv yi tamamen kaldırması lazım devletin aksi halde alınabilecek araba yok şu an piyasada.

avrupa america da fiyatlar ortada golf almanya fiyatı ortalama 20 bin euro desek asgari ücretin 1500 euro olduğu düşünüldüğünde 1.5 yılda arabanın fiyatını çıkarır bir insan.

bizde hesap yapmak bile istemiyorum.çok acı bir durum bence.

 
Elektriğe ortam hazırlamak için elbette dizeller kötü gösterilecek. Hibrit araçların doğaya verdiği zarar dizelden farkı yok, mesele doğa ise...

Mesele elektrikli araç piyasasını oluşturup paydayı genişletmek. Toyota'nın dizele son vermesi bence gayet normal, yıllardır çoğu ülkede pickup versiyon ve benzinli araç satarak buraya geldiler. Bizim gibi benzinin pahalı olduğu ülkelerde dizel satarken ve hibrit araçlarını da arttırmışken dizele son vermeleri onları etkilemeyecektir. 

Vw veya Renault dizel araç satışına son verecek en son markalardandır diye düşünüyorum. Ne de olsa dizelleri yok satıyor ve dizel üzerinden satış rakamlarını yakalıyorlar.

Bu arada hibrit Golf GTE ve tamamen elektrikli eGolf'ün çoğu ülkede satışlarının artması da belki Golf 8'in elektrikli versiyonunun Türkiye'ye gelmesini sağlayabilir. Gelirse güzel olur. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt