Vw Polo 1.0 trendline test


enpisagor

Katılımcı Üye
 
Katılım
24 Tem 2015
Mesajlar
1,479
Tepkime puanı
11
İsim
Can
B sınıfının başarılı temsilcilerinden Volkswagen Polo yenilenen makyajlı yüzü ile test konuğumuzdu. Değişen motorları ile daha ekonomik ve çevreci olan polo, ufak tasarımsal değişiklikler ile birlikte daha güncel duruyor. Volkswagen’in giriş seviyesi aracı olan Polo 1.0 trendline çoğunlukla şehir içi odaklı kullanıcıların ilgisini çekmeyi hedefliyor.

Makyajdan iç mekân da nasibini almış ve diğer yeni nesil Volkswagen araçlardan tanıdık olan altı düzleştirilmiş direksiyon simidi yeni poloda da görev yapıyor, ancak test aracımızın trendline paket olmasından ötürü, deri kaplama ve üzerinde herhangi bir kontrol kumandası bulunmuyor. Açıkçası boş direksiyonun hoş durmadığını söylemeliyim, ancak ele oturumu ve verdiği tepkiler gayet yerinde, elektrik destekli direksiyon düşük hızlarda, manevra yapılabilmesi için yumuşakken, yüksek hızlarda sertleşiyor. İç mekânda en büyük övgüyü hak eden unsur 5” lik sd kart ve AUX desteği sunan multimedya ekranı, giriş seviyesi bir araçta standart olarak sunulması mutlu edici, ayrıca bu ekran üzerinden araç bilgileri ve üç farklı tüketim ortalamasına ulaşabiliyorsunuz,

Uzun süreli: Aracın son 100 saat boyunca ortama tüketim, hız ve gidilen mesafe

Başlangıçtan itibaren: Motorun çalışmasından itibaren ortalamaları gösteriyor, 2 saat sonunda sıfırlanıyor, kısa süreli duraklamalarda ortalama değerleri kaybetmiyorsunuz.

Yakıt aldıktan sonra: Araca her yakıt aldığınızda sıfırlanıyor ve son depo ile elde ettiğiniz tüketim değerleri ile yapılan yolu görebiliyorsunuz.

Fonksiyonellik bakımından çok beğendiğimiz ekranın kullanımı da oldukça basit. Volkswagen Golf testinde bahsettiğimiz gibi bu araç içinde AUX girişinin yeri pek ergonomik değil. Aracın trendline olmasından dolayı kullanılan plastiklerin tamamı sert, bu Comfortline donanım ve üzerinde daha kaliteli bir ön göğüs şeklinde, ancak yine de çok basit olmadığını belirtmem gerek. Benim iç mekanda bir diğer eksikliğini gördüğüm şey ise kol dayamanın bulunmaması, yine de baz model bir araç olduğu unutulmamalı. Üst donanım seviyelerinde bulunan ufak krom detaylar ve bahsettiğim fonksiyonel direksiyon ile araç daha üst sınıf hissi veriyor.

Dış mekânda yenilenen arka stop lambaları ve tampon ile önde, sis farı çevresi ile daha dinamik duran polo büyük değişiklikler barındırmıyor. 2015 model yılı ile trendline donanım seviyesinde yapılan iyileştirmeler gerçekten çok güzel oldu, ancak 2014 model makyajlı polo sahiplerini bence biraz sinirlendirdi. Bununla beraber yan aynalar ve kapı kolları gövde rengi oldu ve sis farlarının bulunduğu yere gündüz sürüş farlarının eklenmesi ile dış görünüş daha da dikkat çekici oldu.

Sürüş özelliklerine geçecek olursak 1.0 motorun amacı ekonomi ve şehir içi için biçilmiş kaftan ancak otoyol süratlerinde de büyük bir yığılma ve gecikme yaşamadığını belirtmem gerek, test videosunda gerçekleştirdiğimiz performanslı kullanımlara da göz atarsanız çok eğlenceli bir araç olduğunu göreceksiniz. 3 silindir olmasından dolayı yüksek devirlerde çıkan ses gerçekten çok tatlı. Dik yokuşlarda 1.0 olmasından dolayı güç kaybı yaşanmakta. Vites aralıkları kısa tutulmuş otomobil, sizi seri bir şekilde vites büyütmeye yönlendiriyor, gösterge tablosunda vites değişim göstergesi yer almakta ve tüm göstergeler oldukça okunaklı, beyaz ve kırmızı dengesi ile akşamları iç mekân şık duruyor. Yalıtım ve 3 silindir sarsıntısı önceki modele göre oldukça iyileştirilmiş durumda. Özellikle yalıtımı beğendiğimi söylemeliyim. Yakıt tüketimine geçecek olursak, sahibini memnun edeceği bir diğer noktası. Fotoğraf ile paylaştığım değer 2077 km Adana trafiğindeki tüketimi.

b59d265f614130551029bd94e24ba209.jpg


22 km/h ortalama hızda atmosferik benzinli bir motorun bu değerleri vermesi konusundaki yorumu sizlere bırakıyorum. Süspansiyon sistemi araçta bulunan kalın yanaklı lastiklerin de etkisi ile darbeleri çok iyi sönümlüyor ve araçta çok konforlu yolculuklar yapabiliyorsunuz.

Sonuç olarak çoğunlukla şehir içi kullanıcılar için mantıklı bir tercih olan Polo, tüm güvenlik donanımlarını da standart olarak sunuyor. Volkswagen ailesinden bir otomobil sahibi olmak isteyenlerin bu aracı incelemelerini şiddetle öneriyorum. Lounge isimli hayli dolu olan donanım paketi de bulunan Polo sunduğu geniş motor, şanzıman ve donanım seçenekleri ile her kesime hitap ediyor.

1.4 litre 150 ps Blue GT modelini çok merak ettiğimi belirtmeden geçemeyeceğim.

Tekrar görüşmek üzere, araçlar ile ilgili soruları memnuniyet ile cevaplarım. Selam ve sevgilerimle.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
elinize sağlık güzel inceleme..

 
@reko @fcsrn

Teşekkür ederim [emoji5]️

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@enpisagor

Değerli Can Hocam;

Gerçekten değerli görüş ve yorumlarınız için teşekkürler.

1.2 TSI Golf'ümle yaptığım 6.0 litrelik genel ortalama demek ki Polo ile karşılaştırınca gayet başarılı.

Polo akla hafif ve düşük yakıt tüketimi ile kompakt ve az yer kaplayan şehir içi otomobili öngörüsü oluşturuyor.

Oysa ki 1107 kg'lık ağırlığıyla hiç de hafif sayılmaz,4  metre 25.5 santim boyundaki ağabeyi Golf'ten  de 25 cm daha kısa ve 1 metre 68 cm eniyle 11.7 cm daha dar olmasına karşın yol tutuşu şaşırtıcı derecede başarılı.

Belli bir ağırlığın altındaki araçlar yol tutuşunda zayıflama ve yanal rüzgarlardan tehlikeli biçimde etkilenmesi ile ağırlık azaltma belli sınırların altına inmemek kaydıyla büyük üreticiler tarafından tercih edilen bir yöntem.

Polo park sorunu olan ve küçük yerlere dahi kolayca sığmasıyla ciddi bir sorunu bertaraf ederken kaliteden ödün vermeyenler için ideal.

 
Bit depoyla ortalama kaç km yapiyor,yakit deposu toplam 60 ltmi yedekle birlikte.bendeki polo 1.6 tdi deposu 60 litre aliyor depo kapaginin yaninda küçük bit mandal var oraya basinca pompanin ucuyla 15 litre daha aliyor 235 lira civarina doluyor depo.bu özellik yeni polo ve golflerde varmi?  Birde 60 litre mazotla 1100 km yapiyor biraz az gibi geldi bana,ortalama 5,6 civarinda tuketim degerleri.

 
silvershadow dedi:
@enpisagor

Değerli Can Hocam;

Gerçekten değerli görüş ve yorumlarınız için teşekkürler.

1.2 TSI Golf'ümle yaptığım 6.0 litrelik genel ortalama demek ki Polo ile karşılaştırınca gayet başarılı.

Polo akla hafif ve düşük yakıt tüketimi ile kompakt ve az yer kaplayan şehir içi otomobili öngörüsü oluşturuyor.

Oysa ki 1107 kg'lık ağırlığıyla hiç de hafif sayılmaz,4  metre 25.5 santim boyundaki ağabeyi Golf'ten  de 25 cm daha kısa ve 1 metre 68 cm eniyle 11.7 cm daha dar olmasına karşın yol tutuşu şaşırtıcı derecede başarılı.

Belli bir ağırlığın altındaki araçlar yol tutuşunda zayıflama ve yanal rüzgarlardan tehlikeli biçimde etkilenmesi ile ağırlık azaltma belli sınırların altına inmemek kaydıyla büyük üreticiler tarafından tercih edilen bir yöntem.

Polo park sorunu olan ve küçük yerlere dahi kolayca sığmasıyla ciddi bir sorunu bertaraf ederken kaliteden ödün vermeyenler için ideal.
Bende okuyup, izleyip değerlendirmeniz icin cok teşekkür ederim, Polo 1.0 motor atmosferik ve bluemotion teknolojisine sahip degil bu nedenle tüketimi yine kabul edilebilir diye düşünüyorum. Ki Dediğiniz gibi oturaklı ve güven veren bir B Sınıfı otomobil.

Aracın uzun yol Değeri ise soyle
f944f6d99fd5d6f22c62fded94bf02b5.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

 
zambor007 dedi:
Bit depoyla ortalama kaç km yapiyor,yakit deposu toplam 60 ltmi yedekle birlikte.bendeki polo 1.6 tdi deposu 60 litre aliyor depo kapaginin yaninda küçük bit mandal var oraya basinca pompanin ucuyla 15 litre daha aliyor 235 lira civarina doluyor depo.bu özellik yeni polo ve golflerde varmi?  Birde 60 litre mazotla 1100 km yapiyor biraz az gibi geldi bana,ortalama 5,6 civarinda tuketim degerleri.
Tam değer veremeyeceğim ancak pololarda yedek depo yoktur, genleşme haznesi bulunur ve servis kesinlikle o kısmın doldurulmamasi gerektiğini söylüyor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Daha önceki videolarınızı izlemiştim gayet bilgilendirici bir video olmuş. Benimde golf önceki aracım polo 1.2TDi o da 3 silindir bir motora sahipti herkes kaldırmaz çekmez vs vs.. artık teknoloji değişti arkadaşlar düşük motor hacmi ile yüksek tork ve güç elde edilebiliniyor. Ben polo'dan çok memnundum yakıt tüketimi dizel avantajı ile mükemmeldi fakat az yaktığından dolayı heryere (kısa mesafe dahil) araba ile gidiyordum bu yönden kötüydü :D araç boyutlarından dolayı park etmenin bu kadar kolay olduğunu polo da öğrendim  :'( kanaatim sınıfındaki en yakışıklı kasaya, sürüş keyfine ve konfora sahip..video için tekrar teşekkürler.

 
erkanze dedi:
Daha önceki videolarınızı izlemiştim gayet bilgilendirici bir video olmuş. Benimde golf önceki aracım polo 1.2TDi o da 3 silindir bir motora sahipti herkes kaldırmaz çekmez vs vs.. artık teknoloji değişti arkadaşlar düşük motor hacmi ile yüksek tork ve güç elde edilebiliniyor. Ben polo'dan çok memnundum yakıt tüketimi dizel avantajı ile mükemmeldi fakat az yaktığından dolayı heryere (kısa mesafe dahil) araba ile gidiyordum bu yönden kötüydü :D araç boyutlarından dolayı park etmenin bu kadar kolay olduğunu polo da öğrendim  :'( kanaatim sınıfındaki en yakışıklı kasaya, sürüş keyfine ve konfora sahip..video için tekrar teşekkürler.
Ben teşekkür ederim [emoji5]️ gercekten Polo sınıfında kaliteyi yüksek tutan sade ve rafine bir araç, yine sunduğu geniş motor ve şanzıman seçenekleri ile tüketiciyi mutlu ediyor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@enpisagor  Elinize emeğinize sağlık. Çok başarılı buluyorum incelemelerinizi, Jetta ve Passat ı da inceleyeceğinizi umut ediyorum.
 


Geri
Üst Alt