Buzlu yolda viraja hızlı girme sonrası kaza


Katılım
15 Ağu 2017
Mesajlar
185
Tepkime puanı
103
İsim
Murat
Selamın aleyküm  abilerim, 5 gün önce aracımla karlı yolda ilerlerken virajdan Mitsubishi pajero jipin kayarak benim şeridime geçmesi sonucu kafa kafaya vurmamak için sola kırdım ve durdum jipin arkasından gelen Ford ranger duramadı ve kayıp yan taraftan aracıma doğru yaslandı, olay yerinde yolun kapanmaması için araca detaylı bakamadık. adamın telefon numarasını aldım, aracında bir şey var ise  ben masrafını karşılayacağım dedi. bende kabul ettim. olay yerindeyken araç pis olduğundan dolayı bir şey gözükmüyordu ama biraz temizlenince fotoğraflardakileri fark ettim. Adamla konuştum fotoğrafları attım ve sorun olmadığını yaptıracağını söyledi. Sizce bu hasarları onarmak için nasıl bir yol izlemeliyim? (Fotoğraflarda yok ama çarpmanın sonucuyla sağ farım aşağıya doğru dönmüş ve farım buhar yaptı üst far ayaklarında bir şey yok ama alt kısımlar kırılmış olabilir)

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

IMG_1179.JPG

IMG_1178.JPG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@muratozcetin27 öncelikli olarak far muhtemelen sorunsuzca düzelir. Kapıdaki çizikleri pasta ile alın derim. Kalanlar için boyaya Değmez gibi. Ön tampon rutuş boyası ile çözülür. Arka taraf boyasız göcük düzeltme ile hallolur. Boyasız göcük işi yapan bir yerden fiyat alın derim. 

 
Geçmiş olsun Hocam.

Konu başlığını okuyunca resimleri görene dek daha büyük boyutta bir kaza sanmıştım . Resimlerden anlaşıldığı üzere çoğu hasarlı kısım boyasız olarak onarımı mümkün gibi. 

kapı eşik üstünde oluşan boyanın kırılmış olduğu bölüm için sanırım lokal boya gerekebilir. 

Tekrardan çok geçmiş olsun Rabbim beterinden korusun herkesi . Kışın yol şartlarına çok fazla dikkat etmemiz gerektiğini bir kez daha hep beraber şahitlik etmiş olduk.

 
Gecmis olsun. Mini onarim gayette temiz halleder bu isi. Sadece boyanin kirildigi yeri  lokal boyatip gocugude cektirme yaptirdiniz mi tamamdir

 
Far tırnakları kırıldıysa tamir olabilir, veya aracın yaş durumuna göre çiftini değiştirebilirsiniz.

Çamurluk boyasız göçük düzeltme ile hallolur görünüyor olsa da Çamurluk ucu seviyesi kaputa göre çok yukarı çıkmış, usta gözünün görmesi şart.  

Kapı sacındaki çizikler derin seviyede görünüyor. Boyatmadan önce pasta ile çizilerin kabası alınıp kalanının durumuna göre rötuş veya lokal yapılabilir. Satarkenki durumu dert ediyosanız boşuna dert etmeyin elinizde görsel var çizik nedenli yapıldğı belli. Boyanırsa Fakat kapının geneline vernik atacaklardır. Bilginize. 

Kapı eşiğini boyasız göçük düzeltme ile deneyebilirsiniz fakat keskin bir köşede kaldığı için boyanın çatlama ihtimali var. sonucunda yine boya ihtiyacı olabilir. 

Tampondaki çizikler rötuş boya ile kolayca hallolur. 

Sizde birşey olmaması ve hasarın büyük olmaması sevindirici olmuş.

Geçmiş olsun dileklerimle. 

 
@yekk Benim farın tırnakları kırılınca direk değiştirmişlerdi hocam. Bostancı sanayide yaptıracak adam bulamamıştım. 

 
@fallschirmjager tutanak yazıldıysa zaten değişir, fakat masrafı çarpan kişi ödeyecekse yokuşa sürme durumu olursa tamir seçeneği de akılda kalması gereken bir seçenek :)

 
@muratozcetin27 çok geçmiş olsun öncelikle. Olayın sorumlusu bu pajerocu arkadaşın sırf artistik görünüm veriyor diye aracına kış lastiği yerine all terrain lastikleri seçmesinden kaynaklanıyor maalesef. Siz dilediğiniz kadar tedbir alın. Bu lastiklerin çamur / kum vs (off road ) dışı kullanımı olmamalı bence. Bu minvalde, 4x4 tiguanda kullandığım rusya üretimi dunlop winter ıce isimli uyduruk kış lastiğinden de benzer nedenle nefret etmiştim. Kuru yolda araç zıplıyordu resmen +90 hızlarda direksiyon titriyordu, ıslak yoldaysa 50 ile viraj dönerken kayıyordu araç. 2 nci görseldeki lastiğin aynısıydı. Gören vuvvv bu ne şahane lastik diyordu bana, lastikçi de satarken hocam şahane oldu felan demişti. Gaza gelmiştik, halbuki EU etiketine baksam kategorileri F/F ti.

IMG_1178.JPG.8c07bb3098791f7fac810b58c565c8f1.JPG

9706165305394.jpg

 
@issos lastik seçiminin de büyük etkisi var fakat çok hızlı viraja girmişti karlı bir yolda öyle gidilmemesi gerekir altındaki ne kadar 4x4 bir araç olsa da

 

Geri
Üst Alt