1.4 Act Motor Hakkında


Katılım
10 Ara 2018
Mesajlar
34
Tepkime puanı
13
İsim
ali cetiner
Merhaba arkadaşlar araç alma arefesindeyim ve karşıma 1.4 140Beygir ACT li motor çıktı. Piyasada sayı olarak azlar sanırım forumda da çok detaylı bir bilgi bulamadım. Daha önce konuşulmuş ama o başlığa erişemedım.

1-Yakıt tüketimine sanırım çok ciddi bir katkısı yok. Çok da ekonomki beklemiyorum beni ilgilendiren kısmı 140 Beygir oluşu. 

2- Silindir aç kapa teorik olarak yakıt gitmiyormuş ama sürtünme devam ediyormuş asimetrik olarak aynı oranda mı aşınacaklar acaba ? veya 1 ve 4 daha fazla aşınırken 2 ve 3 nolu silindir daha mı az aşınacak ? yani ilerde ciddi bir problem çıkarır mı acaba ?

3- Son olarak da 1.4 122 beygir ile 1.4 140 beygir arasında performans anlamında ciddi fark oluşur mu ? Açıkcası biraz performans arıyorum genelde sakin kullanırım ama güçlü bir araca binmek isterim.Istediğim zaman araç gitsin gibilerinden. Önceki aracım bmw 1.16i 136 beygir di. 1.4 122 beygir beni hayal kırıklığına uğratır mı acaba ?

Kusura bakmayın biraz uzun oldu. Sizlerin görüşleri çok önemli benim için kısmetse yarın 1.4 122 veya 1.4 140 act arasında seçim yapıp aracı alacağım. 

 
2 sene içinde 4 golf 7/1 tane de 2017 model 125 HP Leon fr Sahibi oldum.4 aracımda da 18 jant deneyimim oldu.Leon golflere göre daha atak bir araçtı.Bunu hafifliğine bağlıyorum.Golflerin

1.si manuel 2016 125 HP olanıydı 18 durban jant 

2.si dsg 125 HP (17 dijon sonradan durban taktım)

3.sü Leon fr manuel 125 hp (18 jant)

4.sü dsg 122 HP (17 dijon jant)

5.si bu son olanı act 140 hp 

son aldığıma daha bu hafta 18 Durban taktım araç 16 jant takılmış gibi performans kaybı falan olmadı gaza dokunduğumda kafa kaldırıyor yakıt olarakta diğerlerinden pek bir farkı yok şehirçinde.Ama şehir dışında act avantajından dolayı yakıt 1 litre kadar az.İmkan varsa act olanı tavsiye ederim.

 
Can hocam herşeyi söylemiş. ACT hem performanslı hem de yakıt açısında iyi olan bir motordur. Kesinlikle pişman etmeyecektir. Şuan 1.6 tdi kullanan biri olarak ben de şu aralar 1.4 act'lere bakıyorum. Benzin ve dizel litre fiyatı da yakınken zevkini alayım diyorum biraz. :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba arkadaşlar araç alma arefesindeyim ve karşıma 1.4 140Beygir ACT li motor çıktı. Piyasada sayı olarak azlar sanırım forumda da çok detaylı bir bilgi bulamadım. Daha önce konuşulmuş ama o başlığa erişemedım.

1-Yakıt tüketimine sanırım çok ciddi bir katkısı yok. Çok da ekonomki beklemiyorum beni ilgilendiren kısmı 140 Beygir oluşu. 

2- Silindir aç kapa teorik olarak yakıt gitmiyormuş ama sürtünme devam ediyormuş asimetrik olarak aynı oranda mı aşınacaklar acaba ? veya 1 ve 4 daha fazla aşınırken 2 ve 3 nolu silindir daha mı az aşınacak ? yani ilerde ciddi bir problem çıkarır mı acaba ?

3- Son olarak da 1.4 122 beygir ile 1.4 140 beygir arasında performans anlamında ciddi fark oluşur mu ? Açıkcası biraz performans arıyorum genelde sakin kullanırım ama güçlü bir araca binmek isterim.Istediğim zaman araç gitsin gibilerinden. Önceki aracım bmw 1.16i 136 beygir di. 1.4 122 beygir beni hayal kırıklığına uğratır mı acaba ?

Kusura bakmayın biraz uzun oldu. Sizlerin görüşleri çok önemli benim için kısmetse yarın 1.4 122 veya 1.4 140 act arasında seçim yapıp aracı alacağım. 
Bu mantığını nasıl kurdunuz anlamak mümkün değil., ACT modu devreye girdiğinde 2 ve 3 nolu silindirlere giden yakıt akışı kesilir ama tüm silindirler için yağlama devam eder., ACT modu ani güç ihtiyacı anında hemen saniyenin 10 da 1 gibi (0,01 saniye)kısa sürede  2 ve 3 nolu silindirlere yakıt püskürtmeye başladır., 

Silindirlere giden yakıt akışının kesilmesi çok fazla çekiş gücü ihtiyacı yok iken sabit hızda giderken gerçekleşir., 

ACT motor çalışma prensibi; 250nm maksimum torkunun 100nm ve daha düşüğü talep edildiği durumlarda ve 1.250 ila 4.000 d/d arasında, saatte 130 km/s hızın altında ilerlendiği sırada 2 ve 3 numaralı silindirlerin yakıt akışı kapatılır. Ancak yağlama devam eder.,

 
Bu mantığını nasıl kurdunuz anlamak mümkün değil., ACT modu devreye girdiğinde 2 ve 3 nolu silindirlere giden yakıt akışı kesilir ama tüm silindirler için yağlama devam eder., ACT modu ani güç ihtiyacı anında hemen saniyenin 10 da 1 gibi (0,01 saniye)kısa sürede  2 ve 3 nolu silindirlere yakıt püskürtmeye başladır., 

Silindirlere giden yakıt akışının kesilmesi çok fazla çekiş gücü ihtiyacı yok iken sabit hızda giderken gerçekleşir., 

ACT motor çalışma prensibi; 250nm maksimum torkunun 100nm ve daha düşüğü talep edildiği durumlarda ve 1.250 ila 4.000 d/d arasında, saatte 130 km/s hızın altında ilerlendiği sırada 2 ve 3 numaralı silindirlerin yakıt akışı kapatılır. Ancak yağlama devam eder.,
Hocam açıkası ben bir mantık kurmadım. Sadece netten gördüğüm yazılanları aktardım amacım da işin aslını öğrenmek zaten :)   Yani düz mantıkla 4 adet olan üründen 2 si daha aktif kullanılıp 2 si daha pasif kalıyorsa yıpranmaları aynı olmaz gibi bir mantık çıkıyor ama tabi düz mantık :)  işin doğrusu umarım oyle değildir. Dediğim gibi ben performans beklentisi ile act ye yöneldim yoksa 1 litre az yakmış fazla yakmış çok problem değil. Önceki aracımdan az yakacağı kesin :)  

 
Sadece yakıt akışı değil eksantirik üzerinde bulunan mekanizma sayesinde emme ve egzoz sübaplarını da kapatır. Bende mayıs ayından bu yana 150 act tiguan kullanıyorum 8.2 lt gibi bir ortalamam var bundan önceki 125 golf aracımı neden act almadım diye düşünmüyor değilim performans çok iyi tüketim makul kesinlikle imkan varsa alınmalı derim  

 
İleride modifiye etmeyi düşünüyorsanız ACT motorun önü daha açık, 122 lik ise yazılımsız 1.16 ile kafa kafaya yürüyor, yani sizi üzmez :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt