Jump to content

Mobydick

GOLF 7 (CZCA motor) Rölantide titreme ve sarsıntı

Recommended Posts


Merhabalar, aracım golf 7 1.4 tsi manuel yaklaşık 1 aydır ben de aynı sorunu yaşıyorum..Daha öncesine kadar motorda kalkışta ve seyir halindeyken tekleme ve silkelenme olmuyordu. Ta ki şehir dışında kampanyaya  güvenip 3 kez ardı ardına farklı günlerde aytemizden yakıt aldığım ana kadar..Ertesi sabahı otobanda giderken motorda belirli aralıklarla dalgalanmalar ve titremeler hissettim..Daha sonraları bunun geçici bir durum olduğunu düşündüm. Bir gün çevre yolundan işe giderken vites değiştirip gaza yüklenince motorda şiddetli silkelenmeler ve dalgalanmalar olduğunu fark ettim. Bu sıkıntılar 1 hafta boyunca devam etti ve ben de bu sorunu çözmek için yetkili servisten randevu aldım..Araç 3 gün boyunca yetkili serviste kaldı..Her gün yetkili servisi aradığımda kontrollerin devam ettiğini fakat ciddi bir şey olmadığını ve arızayı tespit edemediklerini söylediler..Ben de bu duruma daha fazla dayanamayıp aracı yetkili servisten aldım..(Neyse ki sağolsunlar arızayı tespit edemediklerinden herhangi bir ücret talep etmediler ve ayrıca sorunun da benzinden kaynaklanmadığını belirttiler). Aynı gün, bir arkadaşımın referansıyla aracı, aynı yetkili serviste 10 yıldan fazla çalışmış bir ustanın özel servisine götürdüm. Usta aracı cihaza bağlayarak sorunu çözmek için birlikte test sürüşüne çıktık..Usta 1. 3. gözlerde (silindirlerde) kaçak olduğunu ve bunun için aracı bırakmam gerektiğini söyledi. Yaklaşık 2 gün sonra ustayı aradığımda bütün olasılıkları test ettiğini ve arızanın sadece eksantrik mil setinde olacağı ihtimalinin yüksek olduğunu bu yüzden bu parçanın değişmesi gerektiğini söyledi. Ben de  kendisine sorun yine devam ederse ne yaparız diye sorduğumda, bunun garantisini veremeyeceğini çıkma bir eksantrik miliyle maliyetin daha düşük olacağını ve arızanın devam etmesi halinde bu parçayı geri iade alabileceğini söyledi.Ayrıca, aracı bu şekilde kullanmamda  ve satışımda bir sıkıntı olmayacağını da ekledi .Açıkçası bu durum beni baya sarstı çünkü ben aracıma asla çıkma veya orijinal olmayan bir parça taktırmam ve sorunu çözmeden araç satamam ve doğrusu ben bunu kendime asla yakıştıramam..Şuanda ne yapacağım konusunda kararsızım.. Umarım sizin ve diğer kıymetli üyelerin değerli vakitlerini almamışımdır. Saygılarımla..

Eksantrik Mil Seti.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Mobydick güncellemelerinizi bekliyoruz hocam, rodajı doğru yapmak çok önemli, bir de turbolu araçlarda açıp kaparken aracı 1.5 dk civarı beklemekte fayda var. Kendi 1.2 2015 aracım 70.000 de hep dikkat ederek kullandım, arkadaşın 2017 jetta 1.2 den daha az sarsıyor rölantide ama başka bir çok parametre vardır tabii..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@aliyk Motoru bir süre daha gözleyin bence. Eskiden nereden yakıt alıyor iseniz oradan almaya devam edin, bir iki depo kullandıktan sonra düzelme olup olmadığına bakarsınız. Egzantrik mili değişimi yapmak için arızanın o olduğundan kesin emin olmak gerekir.

Ayrıca usta egzantrik mil seti dedi ise yetkili servisin de aynı tespiti yapabilmesi gerekir. Yetkili servis bile böyle bir teşhis de bulunmadı ise bence şimdilik değiştirmeyin.

Kullanıp gözleyin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@calik Öncelikle değerli yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler..Evet hocam ben de sizin gibi düşünüyorum. Ayrıca, başlangıçtaki gibi motorda belirgin sert sarsıntılar olmuyor daha çok zigzag  halinde gelen dalgalamalar şeklinde oluyor. Shell'den V-power benzin almamı tavsiye eder misiniz? Selamlar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakıt firmasından ziyade bilindik markaların sizin yaşadığınız yerdeki güvenilir bir istasyonundan almalısınız. Önemli olan istasyon güvenilir mi değil mi? Tercihen şehir merkezlerine yakın esnafın sanayicinin bildiği düzgün bir istasyon olmalı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@aliyk 2014 1.2 tsi manuel aracım hatalı parça serisine girdiğinden servis tarafından hiçbir şikayetim olmamasına rağmen eksantrik mili ayarlayıcısı garantiden değişmişti. 1.2 lerin değişti, 1.4 tsi için duymadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sarsıntı temel olarak 2 sebepten olur birincisi motorum hava alışında sıkıntı vardır yada yakıt alışında . Ben aracı alalı 2 yıl oldu 1 yıl boyunca hava kaçakları ile uğraştım bir yer hariç her kaçağı giderdim . Yakıtla ilgili ise enjektör temizleyici aldım servisten . Buji ve bobinleri değiştirdim . Hep aynı yerden benzin alıyorum yakıt filtresini değiştirdim . Bakım olarakta eksantrik konum sensörünü temizledim tek vida tutar genelde mıknatıslı olduğundan etrafında aliminyum gibi bir kir tabakası oluşur . Kam mili yağ ayırıcısını yeniledim . N75 valfini ve turbo kesme valfini yeniledim . Şimdi konuyu çok uzatmadan bu kadar işlemde seni etkileyen ne oldu dersen . Motorun üstünde karter havalandırma hortumuna hava kaçırmasın diye bir kelepçe takmıştım o kelepçe hortumu sıkarken oval şekilde sıkmış hortum o ovalliğin kenarından hava kaçırmış . Aman yarabbim arabayı çalıştırıyorum rölantide özellikle arabada bir titreme bir titreme . Dizelden beter. 2 hafta sorunu aradım bulamadım erel e götürdüm adamlar bulamadı her türlü testi yapmışlar bulamadılar . Şikayet ettim olmadı . En son uzun bir yoldan sonra uyduruk bir işlem için bostancıda bir ustanın yanındayım . Motor üst plastik muhafazayı kaldırdık bi baktım bu hortumun kenarında yağ buharı olmuş anladımki buradan kaçırıyor hemen gerekeni yaptım titreme felan kalmadı . Arkadaşlar motorunuzun muhafazasını kaldırın sağına soluna iyice bakın bi işlem yapıyor ustalar oryaı iyi sıkmıyor veya tam oturtmuyor araba başlıyor titremeye . İyice bakın bu olay çok ama çok önemli. En son emme manifoldunun içine giren intercooler in vidaları gevşekmiş oradan kaçırıyormuş

 

 

tarihinde salcek tarafından düzenlendi
calik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada göstergede anlık benzin tüketimi ekranına gelin arabayı kullanırken ayağınızı gazdan kesince anlık tüketiminiz direk bir veya iki kademe azalıp sıfıra düşüyormu yoksa ayağınızı çektiğinizde normalinden biraz daha yükselip sonramı sıfıtira düşüyor bunu yazarmısınız

 

Yani araçla giderken diyelim anlık tüketim 15,7 ayağınızı gazdan çekince 23,2 ye çıkıp sonramı 13.5 sonrada 4,6 ve sonrada 0 a düşüyor yoksa 15,7 de gider iken çekince 8,7 arkasındanda 0 a mı düşüyor

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@batudinho18 Rodajı gayet dikkatli yapmıştım, benim sorunum 40.000'den sonra başladı ki bu km'de aynı sorunu yaşayan başka araçlar da var, muhtemelen kronik bir durum. Arabayı kapatmadan önce bir süre dinlendirmeye de daima dikkat ederim. Gerçi turbolu aracı zorlamadan kullandığınızda susturmadan önce 1.5 dakika dinlendirmeniz gerekmez, park öncesinde yarım dakika bile sakin kullandıysanız yağlama sitemi yeterince soğutma sağlamıştır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@salcek Öncelikle kıymetli önerileriniz için teşekkürler.. Dediğiniz gibi anlık tüketim 15,7 ayağı gazdan çekince 23,2 ye yükselip sonradan 0'a düşüyor. Ayrıca, egzozdan gelen pıtı pıtı gelen bir ses de var hani insan hasta olunca hafif hafif öksürür ya onun gibi...Hadi hayırlısı bakalım..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@salcek bugün özel bir servise götürdüğüm usta da motorda hava kaçağı olduğunu soğuk havalarda titremenin daha da artacağını belirterek arızayı tespit etmenin daha kolay olacağını söyledi..Merak ediyorum yetkili servisin çözemediğini özel servisteki usta nasıl çözecek?!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: solucan84
      Merhaba arkadaşlar,
      6 ay önce aldığım 2013 1.4 dsg aracımda 3. kez bir sorun yaşıyorum. Çok canımı sıktı. Bu seferki diğerlerinden daha kötü oldu. 
      Sorun aracı ilk çalıştırdığımda ortaya çıkıyor. Daha önceki iki seferde, aracın uzun süre 1, 1.5 hafta kullanılmamasına bağlıyordum. Fakat dün yine tekrar etti ve 2 gün önce ve hafta sonu epey kullanmıştım. 1,5 - 2 ayda bir bu sorun olmaya devam ediyor. Hemen dün akşama geliyorum.
      Aracımı çalıştırmak için kontağı çevirdim, hiç bir hata yok. Marş verdiğimde araba çalışmadı. Marştan elimi çektiğimde de araba marştaymış gibi çalışmaya çalışıyordu. Sanırım marş vermeyi araç kendisi kontrol ediyor. Daha önce ford focus araç kullanırken özellikle dikkat ettim, marşı çok kısa verseniz bile araç çalışana kadar marş devam ediyor.
      Neyse 1-2 denedim araç çalışmadı çok zorlamadan kontağı kapatıp biraz bekliyorum. Tekrar deniyorum. Akü seviyesine baktım %80. Zaten %90 dan yukarısını hiç görmedim. Aracı aldıktan sonra start stop düzgün çalışmıyor diye aküyü start stop destekli varta akü ile değiştirmiştim. Uzun yol yap dolsun dediler ama dediğim gibi %90 geçmedi hiç.Aracın bakımları da 4 ay önce yapılmıştı.
      Daha önce hiç marş verip çalışmadığı olmamıştı arabanın. Araç üzerinde hava sıcaklığı 4.5 derece görünüyordu. daha soğuklarda sorunsuz çalıştığını hatırlıyorum.
      Bir süre bekledikten sonra tekrar denedim ve önceki iki seferde de olduğu gibi, araç çalıştı fakat yoğun bir titreme ve göstergedeki motor ışığı yanıp sönüyor.Ayrıca orta ekranda start stop hata veriyor.
      Hemen kontağı kapattım 2-3 sn sonra tekrar çalıştırıyorum. Titreme ve motor ışığı yok. Start stop hatası devam ediyor. Dün akşam bu olay başıma geldiği için ilginç bir detay yakaladım. Start stop düğmesinde kapalı ise turuncu, aktifse beyaz ışık yanıyor. İlk titremeli çalıştırmada bu düğme üzerinde hiç ışık yoktu. Ne beyaz ne turuncu ışık. İkinci çalıştırmada beyaz ışık yanıyor ama hata verdiği için çalışmıyordu.
      Bu titremeli çalışma sadece bir kere oluyor. Hemen kapatıyorum ve ikinci çalıştırmada titreme yok. Yok derken daha normal soğuk motor titremesi. Demirciler sitesindeki serviste bu titreme kaynaklı hata kodlarına bakıldı. Akü, devir sensörü ve ikinci ateşleme bobini değiştirildi. Sorun yine devam ediyor görünüyor. Artık yetkili servise gitmeyi düşünüyorum ama sorunun çözümü olacak mı bilemiyorum. sizlerin tecrübelerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.
       
       
    • Yazan: avni15
      Merhabalar ilk aracım olan 2014 model golf7 mi yaklaşık 4 ay once aldım. 72binde aldığım aracım ilk aldığım zamanlarda arasira rölantide içerisinde oturan insanı rahatsız edicek seviyede sallanarak titreme yapmaktaydı açıkçası çok sık yapmadığı için aldırış etmeden yoluma devam ettim daha sonra araca yaklaşık 2000km bindikten sonra aracım start stop üst üste 3-4 defa devreye girip çıktıktan sonra aracım aklınıza gelebilecek tüm arıza lambalarını yakarak devir 500ve1000 arasında geldi gitti ve araç gaz yemedi. Sonrasında 75bin bakımı geldi ve araç bakımı için gittiğimde arızayı ustaya belirttim usta sigorta kutusuna giden kablolarda problem olduğunu söyleyerek onarım yapabileceklerini söyledi ve hem servis bakımını hemde 275 tl gibi bi ücret vererek o onarımı yaptırdım. Velakin aracın titremesi hala geçmemişti calismamazlik yada arıza lambası yakmıyordu ancak ara sıra titreme devam etmekteydi ustaya bunu söylediğimde bunlarda kronik problem gözükmüyor dedi simdi aracım 78bin km ye geldi havalar soğuk olduğundan dolayı start stop devreye sokmuyordum havalar biraz ısındığı için start stopu tekrar devreye sokmaya başladım ve tüm arıza lambaların tekrar yanarak yine aracım gaz yememeye hatta mars bastığı halde çalışmamaya başladı. Sorunumu mümkün oldukça anlatmaya calistim böyle birşey yaşayan yada duyan varsa ne yapmam gerektiği hakkında bilgi verirse çok mutlu olucam. Not titremeyle ilgili servis değilde farklı bir ustaya gittiğimde enjektörlerden kaynaklanabilecegini söyledi, titremeyle arıza lambalarının tümünü yakmasının bir bağlantısı var mi bilmiyorum cevaplarinizi bekliyorum tesekkurler.
    • Yazan: golfmania
      Selam arkadaşlar
      Aracım 2015 model 1.6 110 bg dsg golf , malesef klima açıkken ısıklarda durdugum zaman araç zangır zangır titriyor bu sorunu ve çözümü bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi ?
    • Yazan: Rothriel
      Arkadaslar merhabalar,
      Araniza 0 km 2016 Golf 7 Manuel Comfortline 1.2 Tsi alarak 2 ay once katildim.
      Aldigimda farkettigim bir sorun vardi ancak bu araca has bir ozellik oldugunu dusunup onem vermemiştim. Ancak benzer problemleri duymaya basladigimda meraklandim ve sizlere danismak istedim.
      Soruna gelince (arac suan 3000km de): Araci aldigim gunden beri ozellikle kalkislarda gaz ile debriyajin birlikte kullanildigi her anda( vites degisimi gibi) debriyajda bariz bir titreme hissediyorum. Kalkislarda gaza basma siddetine gore bu titresim degisiyor, adeta motorun gaz sonucu titremesini aynen ayagimda hissediyorum. 
      Bugun arac yol halinde iken gerek yuksek gerek alcak hizlarda gaza basarken ayagimla cok hafif debriyaja dokundugumda kalkis kadar olmasa da titresim hissediyorum. Ancak ayagimi gazdan çektiğimde titresim duruyor.
      Bu konuda bilgisi olan veya benzer bir durumla karsilasmis bir arkadas yardimci olabilir mi?
      Tesekkur ederim, iyi gunler dilerim.
       
    • Yazan: alper
      Merhaba,
      Aracım 1.4 TSI 125 HP Manuel. Sorunum şu: Sadece 4. vitesteyken vites topuzu titriyor. Öyle ki aracı 4'e atmak istemiyorum. Serviste 4. vites dişlisi, senkromeç, rulman, keçe vs. değişti. Ancak sorun aynen devam etti. Servisteki usta yapacak bir şeyin olmadığını, eş değer bir araçla da deneme yapıp benzer sorunu gördüklerini söyledi ancak ısrarlarım sonucu bugün de vites tellerini değiştirdiler. Fakat sorun yine düzelmedi. Daha önce bu sorunu yaşayan veya bu sorunun sebebini bilenler yardımcı olabilir mi?
×
×
  • Yeni Oluştur...