Golf 7 (CZCA motor) Rölantide titreme ve sarsıntı


Herkese iyi bayramlar..ben bu rölantide hafif titreme için shell vpower ile depoyu fulledim ve akaryakıt istasyonunda satılan katkı koydum. Şehir dışı yolda da aracı yüksek devirde kullanıp biraz sıkıştırdım, sanki titreme eskiye göre daha iyi durumda, depo bitince yeniden shell vpower alıp katkısız kullanmaya devam edeceğim, iyi gelecek gibi sanki..( daha önce yakıtı aytenizden alıyordum eve yakın olduğu için)..

 

Acaba titreme rölanti devri ile alakalı olabilir mi? Bendeki devir 0.7 gibi.. Bi tık daha yüksek mi olmalı :/

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@kobe24 onu da çok araştırdım. Arkadaşların arabalarına falan. Özellikle 1.4 . Hepsi 8 in bir tık altı. 0.7 değil. Benim araçta da titreme sorunu var. 8 in bir tık altı. 0.6 ve 0.8 in tam ortası değil.  Aynı rölanti devri olan arkadaşımda bu sorun yok. Yani devir ile ilgili olduğunu sanmıyorum 

 
Bendeki rölanti bu şekilde. İkişer ikişer arttığı düşünülürse 8 değil 7 nin bir tık altı gibi.

DB13D46E-B9D4-438D-A369-09DCED5CF218.jpeg

 
@emrekk bujilere hem bakıldı hem de 60.000 de değiştiler. bilgisayara bağlayınca belirgin bir sıkıntı göremedik.

 
Herkese iyi bayramlar..ben bu rölantide hafif titreme için shell vpower ile depoyu fulledim ve akaryakıt istasyonunda satılan katkı koydum. Şehir dışı yolda da aracı yüksek devirde kullanıp biraz sıkıştırdım, sanki titreme eskiye göre daha iyi durumda, depo bitince yeniden shell vpower alıp katkısız kullanmaya devam edeceğim, iyi gelecek gibi sanki..( daha önce yakıtı aytenizden alıyordum eve yakın olduğu için)..
2 yıl boyunca Shell V Power kullandım, enjektör temizleyici (Motul) de kullandım. Opet, BP, Po farklı zamanlarda hepsini denedim.

 
Acaba titreme rölanti devri ile alakalı olabilir mi? Bendeki devir 0.7 gibi.. Bi tık daha yüksek mi olmalı :/
Servise bunu sorduğumda çözüm olarak devir yükseltmeyi uygulamadıklarını ilettiler, rölanti devrim olması gerektiği gibiymiş. Zaten kaputu açıp motoru iyice dinlediğinizde bir aritmi farkediyorsunuz. Yani sürekli bir düzensizlik yok, arada bir hafif tekliyor gibi. 

 
@Mobydick Kardeşim aracın alt kısmında bulunan motor kulağıni sökün traversin içine giren kısma 21lokma tutan cıvata yerine v kayısıni küçük parça halinde kesip  altlı üstlü koyun cıvata in geçeceği yeri delin sonra kaynaması için japon ile kulağın altina ve üstüne koyacağınız küçük v kayış parçalarını yapıştırın wd40 ile yağlayin  levye ile travers içindeki braket kastirarak kulağı yerine geçirin ve montajını yapın gram titremekalmaz ben yaptım denedim hiçbir titreme kalmıyor

 
@Mobydick Kardeşim aracın alt kısmında bulunan motor kulağıni sökün traversin içine giren kısma 21lokma tutan cıvata yerine v kayısıni küçük parça halinde kesip  altlı üstlü koyun cıvata in geçeceği yeri delin sonra kaynaması için japon ile kulağın altina ve üstüne koyacağınız küçük v kayış parçalarını yapıştırın wd40 ile yağlayin  levye ile travers içindeki braket kastirarak kulağı yerine geçirin ve montajını yapın gram titremekalmaz ben yaptım denedim hiçbir titreme kalmıyor
Öncelikle bilgi için teşekkürler. Bu baya karışık bir işleme beniyor yani bunu ustaya anlatınca ne cevap verecek bilmiyorum. Servise bir soralım bakalım ne diyecekler :)

 
@Mobydick servistekiler anlamaz onlarda sök tak prensibi var almanyaya bu yapılanları mail atın bence iş teklifi bile alabilirsiniz 😂 bu sayede türkün her alanda imdadına yetişen japon yapıştırıcısı yerine farklı çözümler üretme fırsatınız olabilir 😀 @Alptug_gunes bu çözüm en azından sorunun nerden kaynaklandığına ilişkin önemli teşekkürler.

 
@Mobydick servistekiler anlamaz onlarda sök tak prensibi var almanyaya bu yapılanları mail atın bence iş teklifi bile alabilirsiniz 😂 bu sayede türkün her alanda imdadına yetişen japon yapıştırıcısı yerine farklı çözümler üretme fırsatınız olabilir 😀 @Alptug_gunes bu çözüm en azından sorunun nerden kaynaklandığına ilişkin önemli teşekkürler.
peki burada aşınan veya zayıflayan parça motorun orta aşağıdaki kulağı ile travers arasında bağlantı diyebiliyorsak, bunların değişimini talep etwsek doğrudan çözmezmiyiz. Çünkü garip bir şekilde bu titreme hadisesi ortalama 40.000km civarlarında başlıyor tüm araçlarda. Muhtemelen parçanın dayanımı bu kadar.

 

@Alptug_gunes hocam size zahmet olmazsa bahsettiğiniz bölümün / parçanın resmini de paylaşabilir misiniz müsait bir vaktinizde, bizlere daha net bilgi verebilir. Paylaşım için de ayrıca teşekkür ederiz. 

 

Geri
Üst Alt