Jump to content

Mobydick

GOLF 7 (CZCA motor) Rölantide titreme ve sarsıntı

Recommended Posts

Merhabalar,

 

Aracım 2016 Mart üretimi Golf 1.4 / Dsg / 125bg, CZCA kodlu motora sahip. Yaklaşık 30.000km civarında rölantide hissettiğim titremeyi bakım sırasında şikayet olarak bildirdim ancak titreme hafif olduğu için (ben her gün bindiğim araç olduğundan günden güne farkı hissediyorum) muhtemelen servis sıkıntı göremedi ve arıza tespiti yapmadı. 45.000 bakımında da aynı şikyeti yazdım çünkü titremeyi artık benim yanımda oturanlar da bariz şekilde hissetmeye başladılar, ancak durum yine değişmedi. Bunun üzerine arabayı alıp sırf bu şikayet için servise gittim ve kayıt açtırdım. Aracı servis sorumlusu ve garanti kısmı sorumlusu ile birlikte test ettik, ikisi de hissettiler ve video çektiler.

Daha sonra arıza tespit ve tamir süreci başladı. Ertesi gün aradılar, manifold dibinde kurum birikmesi sonucu bu arızanın olabileceğini temizlik yapacaklarını ilettiler. Bu esnada sübap diplerinde de aynı temizlik gerekebileceğinden silindir kapağı da sökülerek temizlik yapıldı. Bu kurum birikmesinin en temel nedeni de aracı devirsiz kullanmak olarak iletildi. Şehir içerisinde nasıl devirli kullanacağımı düşündüm. Araba otomatik, DSG zaten emisyonu tutturmak için 50 metrede 7 vites atıyor, hız limitleri belli, devir yapmak için manuele alıp aracı mı bağırtıcaz çözemedim.

Netice olarak distribütör dahil tüm teknik servis gerekli işlemleri ve yazışmaları yaptı, 12 günlük uğraş sonucunda araç bana teslim edildi. Titreme halen bariz şekilde var, servis de aksini söylemiyor ancak kendilerine iletilen durum bu araçlarda yaklaşık 50.000 km civarında bu şikayetlerin oluşturğu ve giderliemediği yönünde. Bu standartlarda ve  yeni model bir arabanın rölantide bu derece tiremesi kesinlikle sıkıntılı bir durum. Motor devri çok oynak veya düşük değil, o nedenle rölanti devrinden kaynaklı bir sorun olmadığını düşünüyorum ancak yine de net bir çözüm bulunamadı.

 

Ben motor kulaklarından şüphelendim ancak oradan da birşey çıkmadı. Arıza kodu vermiyor, bu nedenle enjektör vb'den de şüphelenmiyorlar.

Kurum temizliğinden sonra performans biraz iyileşti ancak titreme eskisinden daha iyi olsa da halen hissediliyor.

 

Daha önce benzer durumla karşılaşmış ve çözüm bulabilmiş biri var mıdır merak ettim.

 

 

kobe24 ve mo_coco bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sarsıntınızın şiddeti ne şiddette oluyor bilmiyorum ancak kendim için durum şöyle (1.4 TSI Manuel 122),

Kırmızı ışıkta beklerken araba rölantide  şiddetli olmasa da bariz bir şekilde titriyordu 1 dakikadan uzun ışıklarda rahatsız edici denebilirdi. Yük altında ise aniden kesiliyordu. İlk başlarda klimadan kaynakladığını düşünmüştüm, çünkü A/C'yi kapatınca azaldığı hatta kesildiği oluyordu.

Bir gün tesadüfen VCDS üzerinde misfire sayaçlarını açtım, her bir silindir için 4000 civarı, silindir 2 için ise 6000 misfire gösteriyordu (30.000 km). Titremenin kaynağının buradan geldiğini düşünerek yakıt aldığım yeri değiştirdim. Yaklaşık 15.000 km'dir arabanın hava ve motor aynı anda çok soğuk olmadıkça veya kötü yakıt almadıkça titrediğini hatırlamıyorum.

Arkadaşımın 1.2 TSI'ı ise sadece 6 misfire gösteriyordu ve titreme sorunu yoktu.

Golf 6 neslinin 1.4 ve 2.0 motorlarında kurumlanma sorunu çok daha belirgindi, bizim yeni DSGler eskileri kadar düşük devirde vites değiştirmiyor.

onurmat bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki sizce misfire olması zamanlama/ateşeleme ile ilgil bir sorun değil mi? Yakıtın kötü olması durumunda daha genel bir etki olur gibi geliyor. Uzun süredir aynı yerden ve Shell'den benzin alıyorum. Değişiklik yapmayı denicem.

 

İlave olarak benim araçta soğukken zaten rölanti yüksek olduğu için hissedilir bir titreme yok gibi, daha çok ısındıktan sonra ışıklarda beklerken bariz bir titreme var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam bende shell kullanırken rolantide hafif titreme ve start stopta çalışırken sarsıntılı çalışıyordun. Bp ye geçince titreşim ve sarsıntı baya azaldı fakat aracım çok yakmaya başladı için tekrar shelle döndüm . Ayrıca başka bir forumda yakıta %8 oranında ethenol koyunca titremenin gideceği söylenmiş . Malesef yakıtımıız kötü ve tsi araçlar yakıt seçiyor yakıtı farklı bilindik istasyonlardan alıp aracınızın tepkilerini ölçün derim .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Görünen o ki benzin istasyonunu hatta markayı değiştirip bir denemek gerekecek. Başlarda, hatta ilk 10.000 km filan OPET'ten alıyordum, sonra Shell'den indirim aldık ve genel olarak herkesin memnun olduğunu duyduğumdan Shell'e yöneldim.

Son 1 yıldır benzin fiyatlarıdaki yükseliş ile benzinliklerin kar marjları oldukça düştü, acaba hacmi arttırmak için kullandıkları katkılar yüzünden mi bu sıkıntıyı yaşıyoruz bilemedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, Mobydick yazdı:

Peki sizce misfire olması zamanlama/ateşeleme ile ilgil bir sorun değil mi? Yakıtın kötü olması durumunda daha genel bir etki olur gibi geliyor. Uzun süredir aynı yerden ve Shell'den benzin alıyorum. Değişiklik yapmayı denicem.

 

İlave olarak benim araçta soğukken zaten rölanti yüksek olduğu için hissedilir bir titreme yok gibi, daha çok ısındıktan sonra ışıklarda beklerken bariz bir titreme var.

hocam eğer yakıt ile ilgili bir sorunsa, kaliteli bir yakıt katkısını da deneyebilirsiniz. Würth, Liqui Moly veya benzeri kaliteli bir markanın benzin katkısını kullanmayı deneyin, bazen çok dramatik farklar oluyor araçlarda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@asdfg112 o da aklımda. Servis kurum temizliği yaptıkları başka araçlarda bir süre devirli kullanım olduktan sonra sorunun ciddi derecede azaldığını söyledi. Bu sıralar aracı biraz daha fazla sıkıştırarak kullanıyorum bakalım. Zaten standart prosedür ile çözülmezde Almanya'ya yazıcam, ne cevap verecekler merak ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kitapcıkta hiçbir katkı eklemeyin yazıyor. Enjektörlere zarar gelirse ciddi masraflar açabilir . Bp den yakıt alıp deneyin derim benim aracımda hissedilir farkı olmuştu . Hatta şöyle birşeyde var her yakı firmasının kullandığı katkı farklı  yakıt firması değiştirerek motor için farklı katkıları denemiş olursunuz .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer yakıttan sonra da bir değişiklik olmazsa (TOTAL ve PO da denicem) doğrudan Almanya'ya yazmayı düşünüyorum. 

 

Bu arada sessiz bir ortamda motoru dinleyince sanki hortumlardan akan sıvı sesi de duyuluyor. Bununla ilgil iantifriz değişimi sırasında hava oluşmuş olabileceğini belirttiler ve radyatörü kapağını açıp hava aldıklarını belirttiler ancak ses halen var. 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 10.05.2019 at 15:24, Alptug_gunes yazdı:

@Mobydick merhaba titremenin nasıl giderileceğini çözdüm isterseniz burdan yazın 

Merhaba, merjakla bekliyoruz, buradan paylaşırsanız herkese faydası olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 04.12.2018 at 09:03, Mobydick yazdı:

Eğer yakıttan sonra da bir değişiklik olmazsa (TOTAL ve PO da denicem) doğrudan Almanya'ya yazmayı düşünüyorum. 

 

Bu arada sessiz bir ortamda motoru dinleyince sanki hortumlardan akan sıvı sesi de duyuluyor. Bununla ilgil iantifriz değişimi sırasında hava oluşmuş olabileceğini belirttiler ve radyatörü kapağını açıp hava aldıklarını belirttiler ancak ses halen var. 

 

 

O süper zekalılar antifiriz değişimi sonrası sistemin havasını almamışlar mı.? Nasıl iş yapıyorlar anlamıyorum., Sistemin içinde hava olması iyi bişey değildir bazı sıkıntılara ve arızalara yol açar., müsait zamanda gidin sistemin içinde hava varsa alsınlar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Servislere ne arızadan bahsetsem "biz denedik, bir sıkıntı göremedik" diyor. Ya bu adamların gözü-kulağı çalışmıyor ya da başka bir durum var ben anlamadım.

 

Bir insan 3 yıldır sürdüğü araçtaki değişimi illa ki fark eder. Adamlar günde 10 araç baktığı için köreliyor sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, ben de rölantide bazen belli belirsiz titreme hissediyorum, özel bir servise gösterdim, çok detaylı incelemeden direkt volan değişimi dediler, 75.000 bakımda servise göstermeyi düşünüyorum fakat yazdıklarınızdan sonra servisin de çözüm olmayacağını düşünmeye başladım. Gelişme olursa yazarsanız çok makbule geçer, tekrar geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende aracı aldığımdan itibaren ( 2016-Subat) 1-2 istisna hariç Shell vpower aldım.

50bin km ye yaklaştım. Aynı titreşim sorunu bende de mevcut. Yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi klimayı kapatınca titreşim azalıyor, ancak kesilmiyor.

50ye geldik dertler başladı :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, KB yazdı:

Bende aracı aldığımdan itibaren ( 2016-Subat) 1-2 istisna hariç Shell vpower aldım.

50bin km ye yaklaştım. Aynı titreşim sorunu bende de mevcut. Yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi klimayı kapatınca titreşim azalıyor, ancak kesilmiyor.

50ye geldik dertler başladı :(

Hocam araç 1.2 tsi mi? 

Ben de 2016 martta ilk aldığımda rölantide beklerken kolumu kapı içine koyduğumda hafif titreme vardı özellikle klima açıkken. İzmir vosmer'e gösterdik normal dediler. Motor 1.2 oldugu için acaba çekmiyor mu diye düşündüm. Sonra geçti. 2 yıldır Bi titreme yok artık. Yakıt hep vpower alırım. 51K km'deyim

Bir de arkadaş üstte yazmış, düşük devirde kullanmayın diye ama ben hep 2000 devir görmeden vitesi yükseltirim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakıt katkısı, enjektör temizleme vb. işlemler yaptırmamanızı öneririm. Çok aşırı bir titreme değil ise yakıt sağlayıcıyı değiştirip devam edin kullanmaya. Her servis ziyaretinizde de titreme sorununu kayda geçirirmeyi sürdürün.

Temel yakıt tüm firmalarda aynı. Aynı yerden alınıyor. Her firma çalıştığı ayrı katkı şirketleri ile kendine özel katkısını katarak yakıtı BP, Shell, OPET vb. özelleştiriyor.

Arıza sizde olduğu gibi sebebi net olarak belirlenemiyor ise, deneme yanılma ile birşeyleri söküp takmalarındansa, bu şekilde kullanmayı tercih edebilirsiniz (titremenin boyutunu bilemiyorum, aşırı ise o ayrı).

Dediğiniz gibi yakıt firmasını değiştirip gözlemleyin bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Az önce araca OBD üzerinden bir cihaz bağladım ve hata kodları araştırdım. İlk defa bu konuyla ilgil bir hata kodu buldum. Daha önce hiç bir servis ve cihazda hata kodu çıkmamıştı.

 

"Oxygen Sensor Heater Low Voltage" diye bir hata. Araştırdığım kadarı ile sorun oksijen sensöründe değil, onu ısıtan ısıtıcının elektrik devresinde. Bu parçanın arızası genelde hava/yakıt karışımında sorunlar ile kendini gösteiyormu. Bende böyle bir sıkıntı olmadı ancak belirtilerden biri de "sertrölanti".

 

Titremenin kaynağı bu olabilir, servis ile görüşüp bir buna bakmalarını bir de bobinleri değiştirmelerini isteyeceğim.

calik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O2 sensörü ile Lambda sensörünü kastediyorsanız evet onun arızası çok etkiler sistemi. Sadece rölanti değil tüm harita için Lambda sensörü verisine ihtiyaç var. Bakalım ne çıkacak arıza. İnşallah çözülür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@calik O2 sensörü değil de onun ısıtıcı devresi hata verdi. Zaten bu ikisi birbirine çok karıştırılmış, sensörün değişimi işe yaramıyor (muhtemelen bizim araçlarda ısıtıcı devre sensör ile birleşik değil).

 

 

calik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: solucan84
      Merhaba arkadaşlar,
      6 ay önce aldığım 2013 1.4 dsg aracımda 3. kez bir sorun yaşıyorum. Çok canımı sıktı. Bu seferki diğerlerinden daha kötü oldu. 
      Sorun aracı ilk çalıştırdığımda ortaya çıkıyor. Daha önceki iki seferde, aracın uzun süre 1, 1.5 hafta kullanılmamasına bağlıyordum. Fakat dün yine tekrar etti ve 2 gün önce ve hafta sonu epey kullanmıştım. 1,5 - 2 ayda bir bu sorun olmaya devam ediyor. Hemen dün akşama geliyorum.
      Aracımı çalıştırmak için kontağı çevirdim, hiç bir hata yok. Marş verdiğimde araba çalışmadı. Marştan elimi çektiğimde de araba marştaymış gibi çalışmaya çalışıyordu. Sanırım marş vermeyi araç kendisi kontrol ediyor. Daha önce ford focus araç kullanırken özellikle dikkat ettim, marşı çok kısa verseniz bile araç çalışana kadar marş devam ediyor.
      Neyse 1-2 denedim araç çalışmadı çok zorlamadan kontağı kapatıp biraz bekliyorum. Tekrar deniyorum. Akü seviyesine baktım %80. Zaten %90 dan yukarısını hiç görmedim. Aracı aldıktan sonra start stop düzgün çalışmıyor diye aküyü start stop destekli varta akü ile değiştirmiştim. Uzun yol yap dolsun dediler ama dediğim gibi %90 geçmedi hiç.Aracın bakımları da 4 ay önce yapılmıştı.
      Daha önce hiç marş verip çalışmadığı olmamıştı arabanın. Araç üzerinde hava sıcaklığı 4.5 derece görünüyordu. daha soğuklarda sorunsuz çalıştığını hatırlıyorum.
      Bir süre bekledikten sonra tekrar denedim ve önceki iki seferde de olduğu gibi, araç çalıştı fakat yoğun bir titreme ve göstergedeki motor ışığı yanıp sönüyor.Ayrıca orta ekranda start stop hata veriyor.
      Hemen kontağı kapattım 2-3 sn sonra tekrar çalıştırıyorum. Titreme ve motor ışığı yok. Start stop hatası devam ediyor. Dün akşam bu olay başıma geldiği için ilginç bir detay yakaladım. Start stop düğmesinde kapalı ise turuncu, aktifse beyaz ışık yanıyor. İlk titremeli çalıştırmada bu düğme üzerinde hiç ışık yoktu. Ne beyaz ne turuncu ışık. İkinci çalıştırmada beyaz ışık yanıyor ama hata verdiği için çalışmıyordu.
      Bu titremeli çalışma sadece bir kere oluyor. Hemen kapatıyorum ve ikinci çalıştırmada titreme yok. Yok derken daha normal soğuk motor titremesi. Demirciler sitesindeki serviste bu titreme kaynaklı hata kodlarına bakıldı. Akü, devir sensörü ve ikinci ateşleme bobini değiştirildi. Sorun yine devam ediyor görünüyor. Artık yetkili servise gitmeyi düşünüyorum ama sorunun çözümü olacak mı bilemiyorum. sizlerin tecrübelerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.
       
       
    • Yazan: avni15
      Merhabalar ilk aracım olan 2014 model golf7 mi yaklaşık 4 ay once aldım. 72binde aldığım aracım ilk aldığım zamanlarda arasira rölantide içerisinde oturan insanı rahatsız edicek seviyede sallanarak titreme yapmaktaydı açıkçası çok sık yapmadığı için aldırış etmeden yoluma devam ettim daha sonra araca yaklaşık 2000km bindikten sonra aracım start stop üst üste 3-4 defa devreye girip çıktıktan sonra aracım aklınıza gelebilecek tüm arıza lambalarını yakarak devir 500ve1000 arasında geldi gitti ve araç gaz yemedi. Sonrasında 75bin bakımı geldi ve araç bakımı için gittiğimde arızayı ustaya belirttim usta sigorta kutusuna giden kablolarda problem olduğunu söyleyerek onarım yapabileceklerini söyledi ve hem servis bakımını hemde 275 tl gibi bi ücret vererek o onarımı yaptırdım. Velakin aracın titremesi hala geçmemişti calismamazlik yada arıza lambası yakmıyordu ancak ara sıra titreme devam etmekteydi ustaya bunu söylediğimde bunlarda kronik problem gözükmüyor dedi simdi aracım 78bin km ye geldi havalar soğuk olduğundan dolayı start stop devreye sokmuyordum havalar biraz ısındığı için start stopu tekrar devreye sokmaya başladım ve tüm arıza lambaların tekrar yanarak yine aracım gaz yememeye hatta mars bastığı halde çalışmamaya başladı. Sorunumu mümkün oldukça anlatmaya calistim böyle birşey yaşayan yada duyan varsa ne yapmam gerektiği hakkında bilgi verirse çok mutlu olucam. Not titremeyle ilgili servis değilde farklı bir ustaya gittiğimde enjektörlerden kaynaklanabilecegini söyledi, titremeyle arıza lambalarının tümünü yakmasının bir bağlantısı var mi bilmiyorum cevaplarinizi bekliyorum tesekkurler.
    • Yazan: golfmania
      Selam arkadaşlar
      Aracım 2015 model 1.6 110 bg dsg golf , malesef klima açıkken ısıklarda durdugum zaman araç zangır zangır titriyor bu sorunu ve çözümü bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi ?
    • Yazan: Rothriel
      Arkadaslar merhabalar,
      Araniza 0 km 2016 Golf 7 Manuel Comfortline 1.2 Tsi alarak 2 ay once katildim.
      Aldigimda farkettigim bir sorun vardi ancak bu araca has bir ozellik oldugunu dusunup onem vermemiştim. Ancak benzer problemleri duymaya basladigimda meraklandim ve sizlere danismak istedim.
      Soruna gelince (arac suan 3000km de): Araci aldigim gunden beri ozellikle kalkislarda gaz ile debriyajin birlikte kullanildigi her anda( vites degisimi gibi) debriyajda bariz bir titreme hissediyorum. Kalkislarda gaza basma siddetine gore bu titresim degisiyor, adeta motorun gaz sonucu titremesini aynen ayagimda hissediyorum. 
      Bugun arac yol halinde iken gerek yuksek gerek alcak hizlarda gaza basarken ayagimla cok hafif debriyaja dokundugumda kalkis kadar olmasa da titresim hissediyorum. Ancak ayagimi gazdan çektiğimde titresim duruyor.
      Bu konuda bilgisi olan veya benzer bir durumla karsilasmis bir arkadas yardimci olabilir mi?
      Tesekkur ederim, iyi gunler dilerim.
       
    • Yazan: alper
      Merhaba,
      Aracım 1.4 TSI 125 HP Manuel. Sorunum şu: Sadece 4. vitesteyken vites topuzu titriyor. Öyle ki aracı 4'e atmak istemiyorum. Serviste 4. vites dişlisi, senkromeç, rulman, keçe vs. değişti. Ancak sorun aynen devam etti. Servisteki usta yapacak bir şeyin olmadığını, eş değer bir araçla da deneme yapıp benzer sorunu gördüklerini söyledi ancak ısrarlarım sonucu bugün de vites tellerini değiştirdiler. Fakat sorun yine düzelmedi. Daha önce bu sorunu yaşayan veya bu sorunun sebebini bilenler yardımcı olabilir mi?
×
×
  • Yeni Oluştur...