Jump to content

yusuf

ANKET- Golf 7 Manuel mi? Yoksa DSG mi?

Golf 7 manuel mi tercih edersiniz yoksa dsg mi?  

346 oy

  1. 1. Golf 7 manuel mi tercih edersiniz yoksa dsg mi?

    • Manuel
      21
    • Dsg
      177
    • Keşke başka otomatik vites seçeneği olsa
      34


Recommended Posts

1 saat önce, bf417 yazdı:

Arkadaşlar söz konusu frenleme performansı ise yanlış sularda yüzüyorsunuz aracın frenlemesi lastiğin yola uyguladığı sürtünme katsayısıyla ilgili halk arasında ani frenlemede ilk önce frene basın sonra debriyaja, motor freni uygulayın gibi uydurmalar ağır vasıta sürüş profilinin binek araçlara uyarlanmasıyla oluşmuş şehir efsaneleri. @mbonat Normal frenlemede arkada 10 ton demir yüklü ise elbette ilk önce frene basılmalı boşa alıp aracın yerçekimiyle ivmelenmesini bekleyip sonra frene basılmamalı ancak acil frenleme denilen durumda yapılması gereken şey saniyenin yüzde birinin bile etkilediği durum; frene erken basmak, iyi bir lastik, disk ve balata seçimi. Vites düşürme prensibi pistlerde virajdan çıkınca aracın yüksek torkla hızlanmasını sağlamak ve diskleri yormamak amacıyla vites hazırlama işidir, günlük yaşamda bir geçerliliği yoktur. Son olarak abs fren mesafesini az da olsa kısaltır ama amacı bu değildir amacı sizinde bildiğiniz gibi aracınızın ani frende istenmeyen yönelimlerini önlemektir. Abs nin fren mesafesini uzattığını söyleyenlere tek lafım evet refüjden çıkıp tarlaya girdiğinizde asfaltta daha az yol alırsınız ve fren mesafeniz kısalır 😂 @fanajal @Golf835 

Ben hic bisi anlamadim benimle ilgili kisimdan..

ABS,  kontrol olabildigince surucude kalsin die tasarlanmis ancak illa da fren mesafesini de kisaltma amaci olmayan  bir fren sistemi..Bunun neyine muhalefet edip tarlaya soktun bizi..(?)

Q8 almaya giderken uygulamali anlat bana..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu sorunun cevabı çok basit aslında ! Kalabalık bir Şehirde ve dur kalk trafiğin bol olduğu bir yerse Otomatik almak şart Fakat Kalabalık olmayan bir şehir de yaşayanların tercihi manuel olması lazım. Otomatik arabalar yaygınlaştıkça trafikte kendine şoför diyen adamlar da azaldı maalesef. Bir elinde telefon, bir elinde direksiyon , adamdaki keyif padişah da yok ^_^

fanajal ve Golf835 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, bf417 yazdı:

@Golf835 Q8 i almaya niye beraber gidiyoruz kardeşim orasını anlamadım ama alacağım araç şu tarz bişey olabilir.

 

Screenshot_2019-07-01-12-30-20.jpg

E bi tur verirsin Q8 i. Ask olsun..

Bunu da al, esek niyetine binersin..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@bf417 

5 saat önce, bf417 yazdı:

Arkadaşlar söz konusu frenleme performansı ise yanlış sularda yüzüyorsunuz aracın frenlemesi lastiğin yola uyguladığı sürtünme katsayısıyla ilgili halk arasında ani frenlemede ilk önce frene basın sonra debriyaja, motor freni uygulayın gibi uydurmalar ağır vasıta sürüş profilinin binek araçlara uyarlanmasıyla oluşmuş şehir efsaneleri. @mbonat Normal frenlemede arkada 10 ton demir yüklü ise elbette ilk önce frene basılmalı boşa alıp aracın yerçekimiyle ivmelenmesini bekleyip sonra frene basılmamalı ancak acil frenleme denilen durumda yapılması gereken şey saniyenin yüzde birinin bile etkilediği durum; frene erken basmak, iyi bir lastik, disk ve balata seçimi. Vites düşürme prensibi pistlerde virajdan çıkınca aracın yüksek torkla hızlanmasını sağlamak ve diskleri yormamak amacıyla vites hazırlama işidir, günlük yaşamda bir geçerliliği yoktur. Son olarak abs fren mesafesini az da olsa kısaltır ama amacı bu değildir amacı sizinde bildiğiniz gibi aracınızın ani frende istenmeyen yönelimlerini önlemektir. Abs nin fren mesafesini uzattığını söyleyenlere tek lafım evet refüjden çıkıp tarlaya girdiğinizde asfaltta daha az yol alırsınız ve fren mesafeniz kısalır 😂 @fanajal @Golf835 

Üstede bahsettiğim gibi olay çok basit ....

Motor freni aracınızın ilerlemesine negatif yönde kuvvet uygulatır ve aracınızı yavaşlatır bu bi kenarda kalsın .  Sonra gelelim frene frene ne kadar basarsam o kadar durur diye birşey yok evet bir noktaya kadar öyle fakat bir noktadan sonra lastiğin limitlerini geçtiğiniz için aracınız kaymaya başlar kızaklar . Abs  (anti lock braking system) frene çok sert bastınız daha öncede dediğim aracınız kızaklamaya başladı kızaklama durumunda araca yön veremezsiniz abs de burda devreye girerek frene bas çek yaparak aracın direksiyon hakimiyetinizi kaybetmemenizi sağlar . Frene basıp çektiği için fren mesafesi uzatır fakat abssiz araçta sert frende kızaklayacağı için buda fren mesafesini uzatır . Eee kısa mesafede durmak istiyoruz napıcaz ??? sorusuna gelelim .

1- Ne kadar yavaş giderseniz (aynı ortam şartlarında) o kadar hızlı durursunuz . 

2- Aracınızı tanıyarak nerde abs devreye gireceğini ne kadar sert bastığınızda abs devreye gireceğini bilirseniz. Ona göre fren yaparak daha kısa mesafede durabilirsiniz.

3- Abs devreye giriyorsa demektir ki frenler işini yapıyor lastiklerde iş yok . İyi bir lastik lazım ve basıncı doğru ayarlanmalı . 

4- Gelelim en çok tartışılan motor frenine ilk cümlemde dediğim gibi motor freni sizi yavaşlatır. Eğer motor freni yapabiliyorsanız fren sisteminize ek olarak bi kuvvet ekleyerek daha kısa mesafede durabilirsiniz . Bu kadar basit siz diyorsunuz ki aracın arkasında paraşüt var ve bu paraşüt arabayı yavaşlatmaz paraşütün hiçbir etkisi yok .

Freni etkileyen bir çok faktör var ama en basitinden benim bildiğim bu şekilde yanlış bildiğim şeyler olabilir ...

Gelelim şu kısıma

 Vites düşürme prensibi pistlerde virajdan çıkınca aracın yüksek torkla hızlanmasını sağlamak ve diskleri yormamak amacıyla vites hazırlama işidir, günlük yaşamda bir geçerliliği yoktur. Son olarak abs fren mesafesini az da olsa kısaltır ama amacı bu değildir amacı sizinde bildiğiniz gibi aracınızın ani frende istenmeyen yönelimlerini önlemektir. Abs nin fren mesafesini uzattığını söyleyenlere tek lafım evet refüjden çıkıp tarlaya girdiğinizde asfaltta daha az yol alırsınız ve fren mesafeniz kısalır

Diskleri yormamak nedir onu bir açıklarsanız sevinirim neyi kast ettiğinizi anlamadım .  Gelelim heel and toeye öncellikle amacı şanszıman difransiyel gibi aktarma organlarına binen yükü azaltır . Rev match yaptığınız için daha sarsıntısız vites düşürsünüz ve daha hızlı vites düşürsünüz. Heel and toesuz düşürdüğünüzde kontrolü kaybedebilirsiniz gelelim bizim ne işimize yarıcak . Üste belirttiğim gibi daha hızlı vites düşürerek motor freni yapabilirsiniz , gazlıyorsanız zaman kazanırsınız sesi insanı mutlu eder. S 

Hiç arkadan itiş manuel araç sürdünüz mü bilmiyorum ama eğer yanlış şekilde vites düşürseniz aracın arkası kitler ve toplamayı bilmiyorsanız kaza yaparsınız ......

Ben alışkanlık olarak fren yaparken vites düşürüyorum faydasınıda gördüm eğer eski nesil freni tutmayan bir araca binerseniz motor frenin ne kadar önemli olduğunuzu anlarsınız . 

 

 

 

fanajal bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@mbonat Bi de su anlattiklarinizi bi aracda yaparak gosterseniz :)

Heel and Toe videolari izledim ama profesyoneldiler. Siz bizim bildigimiz su araclarda yapip ceker misiniz. Bir de su vites dusurerek daha kisa mesafede yavaslayip durma isini gosterirseniz super olucak :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor freni genel olarak otobuslerde var.Buradaki aciklamalari otobusleri genel alarak dusunulmemeli mantik olarak.Sonuc olarak motor calisirken vites kucultuldusunde bir vakum etkisi oluyor krank mili donme momenti vs.konu cok teknik olduğu icin detay bilgim olmayabilir.Normal yavaslamalarda atiyorum 100 den 80 e ineceksiniz 5 ten 4 e atarsaniz araba sakin bir sekilde yavaslar bu durumda balatalariniz omrunu vs.uzatir.Ani frende vites vs.kucultmeye gerek yoktur direk frene basarsiniz 5 teyseniz arac ani devir hiz degisiminden dolayi yine kompresör durumunu yasar.Dolayisi ile 100 le giderken bosa alir frene basarsaniz farkli direk vitesteyken frene basarsaniz farkli tepki alirsiniz tam anlamiyla durmaktan bahsetmiyorum...Ornek vermek gerekirse rampa aşağı inerken kesinlikle boşa atilmaz boşa alip rapma asagi fren yapmamaya ozen gosterilir.Saygilar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Golf835 Ne alâka burda dusuncemizi soyluyoruz.İlla bir seylere laf sokma cabanizdan yada tiye alma durumundan vazgeciniz.İster okursunuz ister okumazsiniz ayrica yorumda siz etiketli değilsiniz uzerinize alinmaniza da gerek yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, fanajal yazdı:

@Golf835 Ne alâka burda dusuncemizi soyluyoruz.İlla bir seylere laf sokma cabanizdan yada tiye alma durumundan vazgeciniz.İster okursunuz ister okumazsiniz ayrica yorumda siz etiketli değilsiniz uzerinize alinmaniza da gerek yok...

Retarder benden cikti sadece bakarsaniz :)

Yorulmayin bu kadar diye dedim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...