ANKET- Golf 7 Manuel mi? Yoksa DSG mi?


Golf 7 manuel mi tercih edersiniz yoksa dsg mi?

  • Manuel

    Kullanılan: 147 39.8%
  • Dsg

    Kullanılan: 184 49.9%
  • Keşke başka otomatik vites seçeneği olsa

    Kullanılan: 38 10.3%

  • Kullanılan toplam oy
    369

yusuf

Yönetici
Katılım
5 May 2015
Mesajlar
10,488
Tepkime puanı
2,735
Konum
İstanbul
İsim
Yusuf
Evet bakalım sonuç ne olacak.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim arabam manuel ama maddi imkanım olsa dsg alırdım. Sıkışık trafikte insan hem zihnen hem de fiziken yoruluyor ikiye at, bire düşür, hadi şimdi boşa al, hadi tekrar vitese tak derken. Manuelin keyifli olduğu zamanlarda var ama DSG'nin de kendine göre bir keyfi vardır  :)

 
Orijinalden alıntı:  seastar76Murat Hocam,

izninizle hoca diyorum/Golf profesörü ))

yıl sonuna kafar karar vermem lazım.

40.yaşıma Golfle girmek istiyorum.

bir yandan seri araç istiyor insan(1.4 tsi), diğer yandan daha ağirbaşli ve ekonomik (1.6 tdi Bluemotion).

ACT tam bana görede DSG büyük risk.

paketlere ilavelerden; Dinamik cruise control(Adaptive) aklıma yatıyor.Ne dersin?

Navigasyon lükse kaçar.telefonla idare ediyorum.Camları karartmalı mutlaka.

stepne konusunda hak veriyorum.bugün döndüm Izmirden. buzlu yolda lastik gitse yandım diye aklımdan geçirdim.
Benim 1.2 TSI'ı tercih  etmemdeki ana nedenlerden biri geçmişte kendisinden bahsetmekten pek de gurur duymadığım karanlık günlerim...

Otobanda basmanın delikanlılığa halel getireceğinden protesto ederek 132 km'lik sınırını aşmadığım

fakat henüz bölünmüş yollarımız yokken sanırım acil durumlarda savaş uçaklarının inişi için yapılmış nadir güzellikteki düzlükte maksimum 4 araç genişliğindeki yolda;

arkasından gelene bakmadan sollamaya çıkan 1972 Renault TSI sürücüsüne çok da kızamıyorum...

Hayal meyal bir hayalet kadar görünmeyecek hızda olduğumdan hoş  baksa da göremeyeceği için...

Ama passat TDI'ın hız göstergesinin sağa devrilip sanırım o sıralar sağ ayağımın ayarı henüz olmadığı için kalkamadığı sırada...

Aynı anda karşı şeritte hatalı sollayan bir kamyon sürücüsüne karşı aynı affedicilikte olamayacağım...

Gördüğümde aslında her şey için çok geçti... son bir kararla en solda düşük olmayan bankete iki tekeri indirip 3 arabayı aynı anda solladığı için sollama rekorunu kırmış olabilirim

fakat aynı zamanda kendi hayatını yerde görüp eğilip almaya değer bulmadığınız 1 kuruş misali ucuza harcadığı için değil de; diğer insanların hayatını hiçe saydığı için cehaletin verdiği cesaretin kararttığı gözlerimle seçemeyip kahranmanlık sandığım ama aslında tecrübe ettiğimin "dallamalığın dibi" olduğunu anlamayacak kadar tecrübesizliğimi tecrübe ettiğim günlerdi.

Ve o günler ki;

İzmir'den sabaha karşı 05:00'te çıktığımda saat 09:15'teki sabah kahvaltısına bir depodan bir çeyrek depo eksik benzin yakarak yol aldığım günlerdi.

Hatta sonraki yaşantımı mümkün kılan, Hikayesini yazdığım hız sevdamın katiliyle müşerref olduğum, İzmir/Antalya istikametinde 6-7 km yarıçaplı solunda çakıl ocakları olan sağa geniş tatlı virajın  olduğu yollardır onlar.

Tecrübemle sabittir...

Altında varsa basarsın...

Arada bir şeytan mı dürtüyor diyelim kan mı kaynıyor diyelim artık ne derseniz..

ama yoksa da sadece yazıklanırsın ama daha az risk alırsın Hocam.

Olmadı 6. viteste 2500 devirden sonra Bluemotion'un kaçınılmaz olarak artan sesi sana hızlı gidiyormuşsunuz efekti verir veya hızlı gittiğini hatırlatır...

Bluemotion candır..

Ancaak lükse kaçmaktan kaçınan değerli dostumuzu  ACC'nin şimdilik DSG'li araçlara alınabildiğini hatırlatır, Doğuş'un manuel araçlara da bir dönem verdiğinden tekrar verebileceği umudunu canlı tutun isterseniz, belki de 2015'te verebilir bile;

ancak aslen dur kalk trafikte işe yaradığı ve manuel şanzımanda 30 km/s hızların altında otomatik olarak devreden çıkacağından düşük hızlardaki sürüşleri ve ani fren ihtiyaçlarını karşılama işlevini yerine getiremeyeceğinden asıl alınış amaçlarından ikisini yerine getiremeceğinden alınmasının ne kadar mantıklı olacağını siz değerli hocama aktarmak zorundayım... Kısacası DSG ile ACC ikisinin bir arada olduğunda anlamlı ve çok işlevli..

%65 karartılmış arka ve arka yan camlar opsiyonel olarak alınabiliyor ve fiyatı da çok uygun. Pek de bahsi geçmez ama karartılmış camlar aracın iç ısısının yükselmesini engellediğinden soğutma/havalandırma ihtitacını azalttığından ekonomik olduğu da bilinmelidir....

Son sözünüzle beni üzüntüye sevk ettiniz.

DSG büyük risk değil hocam..

Bu algıyı yaratan;

bizim algıda seçiciliğimiz olduğu kadar "şikayetim var." diyen isyankarların, mağdur edebiyatının klasiklerini yazan yazarların bulunduğu yerlerde okunanları tebrik etmeli...

belki de bu söylentileri çıkartan diğer markaların pazarlama stratejisi yöneticilerini.

Ben sorun yok demiyorum..

Ancak abartıldığı kadar yok diyorum.

Forumda tanıdıklarımdan başkasının yok arkadaşımın DSG'si patladı yok kuzenimin DSG'si çatladı  diyenleri ciddiye almıyorum.

Allah aşkına bir tanesi servis faturasını mesajına eklesin de biraz ikna edici olsun..

Çamur at izi kalsın atasözünü hatırlıyorsanız burada gerçekleşen durumun en güzel özeti olduğunu  söylememe bilmem gerek var mı?

Ben kendilerine yalan söylüyorlar demiyorum diyemiyorum onlar kadar rahat değilim ithamda bulunmak konusunda ve bunu kendime yakıştıramıyorum.

ama her söylenene inanmayın diyorum karalama politikası da olabilir.

Bu konuda çok yazdım çizdim. Ama şu kadarını söylemeliyim..

Nasıl ki edepli terbiyeli olanlar toplumda çoğunluktaysa ama bu çoğunluk yine karakterleri gereği sessizdir.

Ancak kusurdan hatadan medet umanlar sus payı verirler diye sağa sola diş ve tırnaklarını geçiren vahşi, saldırgan kişilerin azınlık olduğunu bilmeli...

Fakat sesi çıkartan veya sesi çıkan her şey haklı veya doğru değildir.

Bu şanzımanların hangi koşullarda kullanıldığını bilmiyoruz... Çok kötü kullanılmış da olabilirler, eğer bilinçsiz ve kıymet bilmez kişilerin elindeyseler..

Söz gelimi yokuş yukarı sıkışık trafikte yarım debriyaj manuelde kavramanın, otomatikte  DSG'nin katilidir.

Sırf bunun için geliştirilmiş Auto Hold teknolojisini kullanmak yeterli...

Ama bunun için emniyet kemeri takılı olmalı.

Şimdi soruyorum size; bir çoğunda kafaya takılmayacak denli önemsiz ama bir dikkat edin kaç kişide kemer kaç kişide kemer tokası takılı?

Hakkını aramak konusunda son derece bilgi ve deneyim sahibi olan kimselerin pek çoğunun;

aslında bu şanzımanı doğru koşullarda kullandıklarında arıza vermesinin mümkün olmayacağını kullanan büyük ama sessiz çoğunluğa baksalar görebilirler sanıyorum.

Yoksa Volkswagen nasıl olur da bunca yüksek imajını zedeler veya bile bile sürekli sorun çıkartan bir şanzımanı araçlarına takıp dertsiz başına dert ve masraf alır?

Aslında kendi kusurlarını örtmek üzere ve kendisini haklı çıkartmak için ortalığı birbirine kattıklarını da düşünmüyor değilim...

Daha kötüsü kullandıkları kelimelerin seçilişine bakarak kin ve nefretin edebiyatını yapanların bizlerin araçlarımızı araç olarak görmeyip hayatımızda bir değer ve anlam vermek suretiyle yer veren kişilere zarar verebileceklerini düşünüyorum dahası..

Kısacası keyfinizi kaçırmayın, kaçırmalarına da izin vermeyin kolayca...

Benim imkanım olursa DSG alacağım.. Teknoloji ve medeniyetin meyvelerinden... ve ben bu meyvenin tadına baktıktan sonra kararım verdim..ilk fırsatta ona sahip olmalıyım.

 
Cvt olsun isterdim

(Ders çıkar - vermek demekmiş)  ;D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Otomatik mi? Manuel mi?

ilk olarak DSG otomatik değildir...

Ne demek istediğimi anlamanız için öncelikle normal bir otomatik vitesi sonra da DSG'yi kullanmalısınız.

Pürüssüz ve kesintisiz geçişleri, doğru ve hızlı vites geçişleri sanki tek bir vites varmış gibi algılamanıza yol açacak kadar başarılı..

DSG, manuelle yarışan ve hatta ekonomik kullanımda  yakalayıp geçen yegane otomatikleştirilmiş çift kavramalı şanzımandır.

Eğer imkanım olsaydı DSG alırdım. Öncelikle çok medeni bir şey.. Siz yolla ve trafikle ilgilenmek için daha fazla imkana sahip oluyorsunuz.

Sadece acemiler, manuel vitesli kullanamayanlar için değil uzun yıllardır araç kullanan ve hele hele 6 ileri olduktan sonra  gittikçe külfet haline gelmeye başlayıp durmadan vites değiştirmekten helak olmanızı engellemekte mahir.

Malumunuz üzere bayanlar manuel vitesli araçlardan hoşlanmadıklarından; Eşiyle ortak olarak araç kullanacaklar için en uygun seçenek.

Ayrıca sağ eliniz boşa çıktığından sevdiğiniz kişinin elini tutmanıza imkan tanıdığından yeni evliler, sevgili yapanalar ve hızlı gençler için ideal..

Genellikle şehir içinde kısa mesafelerde veya sıkışık trafikte kullanacaksanız ideal.

Burası çok önemli....

Ekonomi odaklı sürüş alışkanlıklarınız varsa..

Mutlaka DSG "sürüş profili değişikliği donanımı" ile birlikte alınmalıdır.

Bu özelliği de içeren DCC hem sürüş dinamiklerine hem de ekonomik kullanıma ve yanı sıra da DSG'nin ömrünü uzatmaya muktedir.

Çünkü böylece düz yolda veya hafif aşağı doğru meyilli yollarda süzülme yaptığı gibi dur kalk trafikte vitesi de boşa alarak hem ekonomi hem de DSG ömrünü uzatmaya hizmet etmekte.

 
DSG için takribi 9-10 bin fark istiyor doğuş. O yüzden manual tercih ettim ben. Oyum da bu yönde oldu.

yanlız hiç DSG şanzımanlı araç kullanmadım, merak etmiyor değilim :)

 
Keşke CVT otomatik ve TSİ  motor kombinasyonu olsa..

 
DSG kullananın bir daha manuelden zevk alacağını düşünmüyorum  :( '

 
@eyo_men

Ben de hiç otomatik kullanmayanın +10.000TL vereceğini düşünmüyorum kolay kolay  :( '  Hoş ben bir dahaki sefere vereceğim o ayrı.

 
eyo_men dedi:
DSG kullananın bir daha manuelden zevk alacağını düşünmüyorum  :( '
Ben varım  &: otomatik şanzımanlarda dururken veya park manevralarında kendiliğinden hafiften gaz vermesini hiç sevemedim, frene az basıyorsun araç daha kuvvetli ileri gitmek istiyor, fazla yaklaşamıyorum Golfle park manevrası yaparken öndeki/arkadaki araca, manuelde ne güzel debriyajla ayarlıyorsun kendin ne kadar gidebileceğini, ama sıkışık trafikte elbet dsg ayrı keyif ve büyük rahatlık, oyum manuele :D

 
8D Doğuş'un politikasına göre DSG ile Manual vites arasında 9400 TL fark var. Bu fark Almanya'da 1950€ yani yaklaşık 5800 TL.  Aradaki fark 3600 TL ve Mayıs ayı satış rakamı Volkswagen Otomobil için 10.793. Bu gerçekten azımsanacak bir rakam değil.

yusuf dedi:
@eyo_men

Ben de hiç otomatik kullanmayanın +10.000TL vereceğini düşünmüyorum kolay kolay  :( '  Hoş ben bir dahaki sefere vereceğim o ayrı.
 

5 dakikada alışıyosun  8D &:  s=s15

fcsrn dedi:
DSG kullananın bir daha manuelden zevk alacağını düşünmüyorum  :( '
Ben varım  &: otomatik şanzımanlarda dururken veya park manevralarında kendiliğinden hafiften gaz vermesini hiç sevemedim, frene az basıyorsun araç daha kuvvetli ileri gitmek istiyor, fazla yaklaşamıyorum Golfle park manevrası yaparken öndeki/arkadaki araca, manuelde ne güzel debriyajla ayarlıyorsun kendin ne kadar gidebileceğini, ama sıkışık trafikte elbet dsg ayrı keyif ve büyük rahatlık, oyum manuele :D
 

Geri
Üst Alt