Dsg neyi sever-sevmez,hangi durumda hangi konumda kullanılmalı-kullanılmamalı


Umut

Katılımcı Üye
 
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
730
Tepkime puanı
6
İsim
Umut
DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18   Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...

 
Umut dedi:
DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18   Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...
Güzel konu olmuş Hocam, iyi düşünmüşsünüz :)

Dsg N konumunu sevmez, çünkü N konumunda yağlama yapmıyor şanzıman, sürüş konfor paketi olsun olmasın zaten ışıklarda vs durduğunuzda kendisi boşa alıyor vitesi, sizin almanıza gerek kalmıyor

Bir de mesela ben yokuşlara gelince S moduna alıyorum çünkü D konumunda erken vites atıp aracı bayıyor

Başka aklıma gelen birşey yok şuan

 
İsabetli bir konu olmuş. Etrafta sıkça dolanan "DSG var dert var" dedikodularına karşı da içimizi rahatlatacak öneriler çıkacaktır muhtemelen.

 
Benim aklıma ilk gelen çok yoğun trafikte aracı manuel gibi sürmek lazım şahsen öyle yaparım. Aksi taktirde fark etmişsinizdir. Bizim araçlarda 1. vites yok gibi bir şey çok az hareket ettiği an 2. vites geçiyor araç buda yoğun trafikte sürekli 1. ve 2. vites arasında git gel yapıyor. Buda hiç DSG göre bir durum değil. Ayrıca D iken durum sürekli bir şekilde R alıp yada tam tersi yapıldığı zaman gaza asılmayın. Bırakın ilk hareketi kendi yapsın sonra siz gaza basın. Bunlar şimdilik ilk aklıma gelenler.

 
mcanerol dedi:
Benim aklıma ilk gelen çok yoğun trafikte aracı manuel gibi sürmek lazım şahsen öyle yaparım. Aksi taktirde fark etmişsinizdir. Bizim araçlarda 1. vites yok gibi bir şey çok az hareket ettiği an 2. vites geçiyor araç buda yoğun trafikte sürekli 1. ve 2. vites arasında git gel yapıyor. Buda hiç DSG göre bir durum değil. Ayrıca D iken durum sürekli bir şekilde R alıp yada tam tersi yapıldığı zaman gaza asılmayın. Bırakın ilk hareketi kendi yapsın sonra siz gaza basın. Bunlar şimdilik ilk aklıma gelenler.
Evet dediğiniz gibi yoğun trafikte de manuele alıp kullanmalı, bende öyle kullanıyorum, ama gazı bırakınca sanki ayağını debriyajdan hızlı çekmiş gibi tekleme oluyor bazen

 
fcsrn dedi:
Benim aklıma ilk gelen çok yoğun trafikte aracı manuel gibi sürmek lazım şahsen öyle yaparım. Aksi taktirde fark etmişsinizdir. Bizim araçlarda 1. vites yok gibi bir şey çok az hareket ettiği an 2. vites geçiyor araç buda yoğun trafikte sürekli 1. ve 2. vites arasında git gel yapıyor. Buda hiç DSG göre bir durum değil. Ayrıca D iken durum sürekli bir şekilde R alıp yada tam tersi yapıldığı zaman gaza asılmayın. Bırakın ilk hareketi kendi yapsın sonra siz gaza basın. Bunlar şimdilik ilk aklıma gelenler.
Evet dediğiniz gibi yoğun trafikte de manuele alıp kullanmalı, bende öyle kullanıyorum, ama gazı bırakınca sanki ayağını debriyajdan hızlı çekmiş gibi tekleme oluyor bazen
Aynen biliyorum onu özellikle 1.viteste yapıyor dımı ? O konuda yapicak bir sey yok. Tek çözüm belli bir gazda sürekli tutmak.

 
Umut dedi:
DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim 
Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların dikkat edilmesi gereken bir kaç  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı ve dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanmalısınız ve manuel şanzımandaki yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmamak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almamak.

3. Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce N konumuna almalı sonra elektromekanik el frenini çekmeli. Sonra P konumuna almalı

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
silvershadow dedi:
DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18   Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...
Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.
Ne demek zevkle...Vay be aklıma size dh deyken attığım pm geldi de,mesaja cevap vermeseydiniz muhtemelen burada olmayacaktım...Bu vesile ile size ve de diğer forum kurucu ve yöneticilerine teşekkürler...Elimden geldiğince ve de fırsat buldukça zevkle katkıda bulunacağım,tabi şu aracı hayırlısıyla bir alabilirsek....

 
silvershadow dedi:
DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18   Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...
Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.
Hocam bu park halinde duyduğuma gore aslında sizin yazdığınızdan pek farklı degil ama N alip sonra el frenini çekmeli sonra P alınmalı diye duydum ama bilmiyorum pek bi fark olacağını. Ama kesinlikle direk P alip sonra el freni çekmek sıkıntı yapmayınız :D

 
mcanerol dedi:
DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18   Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...
Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.
Hocam bu park halinde duyduğuma gore aslında sizin yazdığınızdan pek farklı degil ama N alip sonra el frenini çekmeli sonra P alınmalı diye duydum ama bilmiyorum pek bi fark olacağını. Ama kesinlikle direk P alip sonra el freni çekmek sıkıntı yapmayınız :D
Ben hep önce P ye alıp sonra el frenini çekiyorum(yani kemeri çıkarınca kendi çekiyor), bir sıkıntı yaratacağını sanmıyorum çünkü zaten el frenini çekip ayağımı frenden kaldırınca araç yükünü el frenine bırakıyor şanzımana değil, deneyin dediğimi anlayacaksınız :)

 
mcanerol dedi:
Benim aklıma ilk gelen çok yoğun trafikte aracı manuel gibi sürmek lazım şahsen öyle yaparım. Aksi taktirde fark etmişsinizdir. Bizim araçlarda 1. vites yok gibi bir şey çok az hareket ettiği an 2. vites geçiyor araç buda yoğun trafikte sürekli 1. ve 2. vites arasında git gel yapıyor. Buda hiç DSG göre bir durum değil. Ayrıca D iken durum sürekli bir şekilde R alıp yada tam tersi yapıldığı zaman gaza asılmayın. Bırakın ilk hareketi kendi yapsın sonra siz gaza basın. Bunlar şimdilik ilk aklıma gelenler.
Evet dediğiniz gibi yoğun trafikte de manuele alıp kullanmalı, bende öyle kullanıyorum, ama gazı bırakınca sanki ayağını debriyajdan hızlı çekmiş gibi tekleme oluyor bazen
Aynen biliyorum onu özellikle 1.viteste yapıyor dımı ? O konuda yapicak bir sey yok. Tek çözüm belli bir gazda sürekli tutmak.
Aynen Hocam 1 de çok belirgin, bende dediğiniz gibi belli gazda sürekli gitmeye çalışıyorum

 

fcsrn dedi:
DSG kullanım sınırlarını belirginleştirelim diye yeni konu açayım dedim.  s=s18   Anlaşıldığı üzere bu konuda çok cahilim ama kendimi geliştirebilirim. s=s18 Nebileyim mesela ben hiç N konumuna getirmedim diyen de var sık kullanırım diyen de var, e haliyle benim gibi manuel dışında araç kullanmayan adamın da kafası karışıyor...
Değerli Umut Hocam;

Çok güzel bir konu olmuş.

Ellerinize sağlık bu fikir ve gayretleriniz için.

DSG kullananların kaçınması gereken iki  durum var sadece...

1. Yokuş yukarı dur kalk trafikte ilerlerken mutlaka auto hold'dan faydalanıp manuelde yarım debriyaj konumunundakine benzer biçimde gaza hafifçe basarak aracı kaydırmadan asılı tutmak.

2. Araç hareket halindeyken D konumundan N konumuna almak.

Aracı park edeceğimiz zaman; şanzımana yük binmesini engellemek için aracı durdurunca önce P konumuna alıp elektromekanik el frenini çekmeli.
Hocam bu park halinde duyduğuma gore aslında sizin yazdığınızdan pek farklı degil ama N alip sonra el frenini çekmeli sonra P alınmalı diye duydum ama bilmiyorum pek bi fark olacağını. Ama kesinlikle direk P alip sonra el freni çekmek sıkıntı yapmayınız :D
Ben hep önce P ye alıp sonra el frenini çekiyorum(yani kemeri çıkarınca kendi çekiyor), bir sıkıntı yaratacağını sanmıyorum çünkü zaten el frenini çekip ayağımı frenden kaldırınca araç yükünü el frenine bırakıyor şanzımana değil, deneyin dediğimi anlayacaksınız :)
Hocam cok dik bir yokus degil ise sikinti yok oylede yapabilirsijiz ama dik yokuslarda once el frenini cekin sonra P atin. Dik yokuslarda ister istemez sanzumana yuk biniyor geri D taktifimiz zaman tak eder oda vites yukten dustugu icin cikiyor. Duz yolda sanmiyorum sikinti olsun ama bende aliskanlik oldu N alip el freni cekip P takiyorum.

 

Geri
Üst Alt