Dsg neyi sever-sevmez,hangi durumda hangi konumda kullanılmalı-kullanılmamalı


yusuf dedi:
Merhaba Arkadaşlar

Dün bir sebeple hanımı ve ailesini köye götürdüm.Araç tam dolu ( 5 kişi ) ve poşetler ile bir küçük bir valiz vardı.Köy yolunda toprak eğimli bir yokuşu  yavaş yavaş çıkarken aracının biraz zorlandığını hissettim araç yeni olduğu için bana öylede gelmiş olabilir.Araç bir türlü vites değiştirmedi 1. viteste 4 bin devir bandında seyrediyordu motorun bağırtısı beni rahatsız ettiği için kendim direksiyondan 2. vitese attım.İkinci bir tırmanışta gene benzer şekilde oldu önce ikiye sonra 4 devir bandında yine 3. vitese geçiş yaptım.Sizin başınızada benzer durum geldimi.Bu normal karşılanabilecek bir durumdur.Araç 1.2 dsg.

SAYGILARLA
Hocam rampada aracın bağırması çok normal. Mümkün olduğunca 3-4 bin devir arasında gidin rampada emin olun daha sağlıklı.
Anladım Yusuf hocam hani insan rahatsız oluyor motor zorlanınca vites değiştirmek istiyor.Artık tutacağız kendimizi dsgye güvenip yola devam edeceğiz.

SAYGILARLA

 

Honour81 dedi:
DSG ile ilgili merak ettiğim bir kaç hususu burada sormanın uygun olabileceğini düşünüyorum, yanıtlarsanız çok sevinirim. Sorularım şunlar;

1- DSG nin birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü nesilleri olduğunu okuyorum. Bu nesiller ne zaman piyasaya çıkmıştır ve birbirlerinden ne gibi farkları vardır? Bu hususta resmi bir açıklamanın bulunduğu yabancı bir link mevcut mudur yoksa bir şehir efsanesi midir?

2- DSG'deki P konumu fiziksel olarak ne yapar? Bunun park vitesi olduğunu biliyorum fakat vitesi P'ye aldığımda kavramayı ayırıp el frenini mi çeker yoksa manuel araçlarda 1. vitese alıp bırakmak gibi midir? (Ancak böyle olursa P'de bırakmanın şanzımana yük bindirmesi mantıklı olabilir)

3- Satış temsilcisi ve internetteki bazı kaynaklar ışıklarda durunca N'ye almamın faydalı olduğunu söylüyor. Bazı yerlerde de tersi yorumlar okuyorum. N'ye alınmalı mıdır alınmamalı mıdır?

4- 1. vitesi neredeyse hiç kullanmıyor, sıkışık trafikte durup kalktıkça hep 1-2 arası geçişler yapıyor, 2'ye çok erken atıyor, belki 2 km/s hıza çıkınca gibi. Bu iyi bir şey mi yoksa kötü bir şey mi? Kavrama problemlerinin çoğunun bu sebepten olduğu ifade ediliyor.

5- Bir arkadaşın yorumunda, yine kavramanın sağlığı için, hemen gaza basmayıp ilk hareketi aracın kendisinin yapmasını beklemek ve sonrasında gaza basmak daha iyi olur yazıyor. Bu şekilde kullanım için AutoHold kapalı olmalıdır zira açık iken ilk hareket olmayacaktır. Bu durumda ne yapılmalıdır?

6- Start stop sistemi iyi midir kötü müdür? İstanbul trafiğine uygun olmadığı, dolayısıyla sıkışık trafikte kapatılmasının uygun olduğu çok yerde belirtilmiş.

7- Park etme durumunda kitapçıkta yazan işlem sırasıyla, ayak frende olacak, el frenini çek, P'ye al, kontağı kapat. Tam olarak doğru mudur? Bu sıralamada boşa (N'ye) alma bulunmadığı için, şanzımana binen yük nasıl ayrılacaktır?

2003 yılından beri manuel vitesli araç kullanıyordum. Bu benim ilk otomatik vitesli aracım ve henüz başlarken alışkanlıklarımın doğru bir şekilde oluşmasını istiyorum. Yardımlarınızı rica eder şimdiden teşekkür ederim.
Değerli Hocam;

Kusuruma bakmayın fırsat bulamadım bir türlü. Biliyorsunuz yeni araç alma arifesindeyim ve heyecanıyla yanıp tutuşuyorum..

Her biri birinden güzel sorularınızın yanıtlarına geçeyim. O kadar güzeller ki her biri konu başlığı olmalı; ki ben de öyle yapacağım sayenizde :)

1.

DSG' nin versiyon ve versiyonlarının farkı nedir sorusunun yanıtı burada:

http://www.golftutkusu.com/dsg-veya-manuel-sanziman/dsg-nedir-ve-diger-otomatik-viteslerden-farki-var-midir/msg1172/#msg1172

Ben özet geçeyim yine de:

DSG'nin versiyonları olduğu kesinlikle doğru.

* İlk nesili 6 ileri olan DQ200 isimli versiyonudur

6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında  Maksimum 350 NM torka dayanıyor.

*İkinci nesili  7 ileri olan 2008 yılından itibaren piyasaya sürülen DQ250 isimli versiyonudur

7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında  Maksimum 250 NM torka dayanıyor.

*Üçüncüsü yine7 ileri Eylül 2010'da 650 Nm. 'ye kadar torka dayanıklı bir DQ500 isimli versiyonunu  gerçekleştirdiğini duyurusa da Audi TT RS'ten başka bir modelde kullanmadı.

*Dördüncüsü...Gururla sunduğum Tamamen benim keşfim:)olan  (DQ501 olduğunu tahmin ettiğim)  bu versiyonu ise 2016 model Passat 2.0 TDI 240 PS 4Motion modelinde sunuldu 500 Nm.torka sahip bu canavara 6 ileri versiyonu bile dayanamazdı ve üçüncünün geliştirilmesiyle seri üretimi yapılan güçlü motorlu araçlar için ve daha yaygın kitlelere hitap edecek bir versiyona kavuştu.

Detaylar burada:

http://www.golftutkusu.com/dsg-veya-manuel-sanziman/yeni-nesil-dsg-sanziman'i-kesfettim-2016-model-dsg-sanziman/msg1173/#msg1173

*Beşinci nesili  7 ileri olan 2016 yılından itibaren piyasaya sürülecek DQ380 isimli versiyonudur. Kuru tip DQ200 versiyonunun güçlü yönleri alınarak geliştirilmesiyle, ıslak tip 84.9 kg ağırlığındaki bu versiyon DSG'nin her daim sıkıntısı olan ısınma problemini çözmüş görünüyor ve 380 Nm.lik maksimum torka kadar kullanılabilecek.



Detayları burada mevcut:

http://auto.sina.com.cn/news/2014-11-06/15271355710.shtml

*Altıncı nesili 10 ileri olan 2013 yılından itibaren geliştirildiği duyurulan ve 2015'te geliştirilmesine son verilen  DQ511 isimli versiyonudur .

2.ve 7

DSG'deki P konumu fiziksel olarak ne yapar?

Bu vites manuelde 1. vitesle aynı şey kesinlikle değildir. Çünkü birinci viteste motorun vites kutusuna doğrudan bağlı olarak bırakılması söz konusuyken Burada her iki kavrama balatası ile  tüm dişli takımları tam olarak devre dışıdır ve sağlam bir mekanik şanzıman ' kilidi ' ile kilitlidir. Motorlu araç durduğu zaman bu pozisyon sadece kullanılmalıdır.

P konumuna el freni muamelesi yapmamak, önce N ye alıp el frenini çektikten sonra P ye almak

Otomatik vitesli araçlarda P konumu aslında şanzıman kovanının kenarındaki bir kilit mekanizmasını çalıştırır. Yani şanzıman içindeki dişlileri şanzımana kilitleyerek aracın ilerlemesini engeller. Yokuşlarda veya başka türlü dengesiz zeminlerde el frenini çekmeden p ye almak şanzuman kovanına (dış cephesini kaplayan metal yüzeye) yük bindirir. Yokuş aşağı veya yukarı park ederken mutlaka önce N'ye alarak motorla şanzımanın bağını kesmeli ardından el frenini çekmeli. sonra ayağımızı frenden çekerek P'ye almalıyız. Aksi halde şanzımanın dış çeperine binen yük birden şanzımana aktarıldığı için böyle durumlarda aracı P den çıkartırken hem fiziksel olarak zorlama hem de "tak" diye bir ses oluşur.

3.

Satış temsilcisi ve internetteki bazı kaynaklar ışıklarda durunca N'ye almamın faydalı olduğunu söylüyor. Bazı yerlerde de tersi yorumlar okuyorum. N'ye alınmalı mıdır alınmamalı mıdır?

Uzun veya kısa süreli duraklamalarda evet. Araç hareket halindeyken asla..

4.5

1. vitesi neredeyse hiç kullanmıyor, sıkışık trafikte durup kalktıkça hep 1-2 arası geçişler yapıyor, 2'ye çok erken atıyor, belki 2 km/s hıza çıkınca gibi. Bu iyi bir şey mi yoksa kötü bir şey mi? Kavrama problemlerinin çoğunun bu sebepten olduğu ifade ediliyor.

Doğru tespit. Uygun koşullar oluşmadığı sürece araç daima ekonomiye programlı ve bu nedenle hemen bir üst vitese geçmeye meyilli. Aracın hafifçe gaz verilerek ve yavaş yavaş hızlanması mı yoksa daha kuvvetlice gaz vererek derhal mi hızlanması gerektiği konusunda iki cenah var. Her ikisi de haklılar. Doğruyu ben de bilmiyorum

6.

Start stop sistemi iyi midir kötü müdür? İstanbul trafiğine uygun olmadığı, dolayısıyla sıkışık trafikte kapatılmasının uygun olduğu çok yerde belirtilmiş.

10 saniyenin altındaki duraklamalarda efektif olmadığı kılavuz kitapçıkta belirtilmiş.

Bundan kısa süreli duraklamalarda devreye girmesini engelleyecek şekilde fren pedalının iki kademesini bilinçli kullanmak sorunu çözecektir. Uzun süreli duraklamalarda ise start stop candır. Boşuna kavramanın ısınmasını ve yıpranmasını ve de yakıt tüketmenizi önler.

 
RockandRage dedi:
Merhaba Arkadaşlar

Dün bir sebeple hanımı ve ailesini köye götürdüm.Araç tam dolu ( 5 kişi ) ve poşetler ile bir küçük bir valiz vardı.Köy yolunda toprak eğimli bir yokuşu  yavaş yavaş çıkarken aracının biraz zorlandığını hissettim araç yeni olduğu için bana öylede gelmiş olabilir.Araç bir türlü vites değiştirmedi 1. viteste 4 bin devir bandında seyrediyordu motorun bağırtısı beni rahatsız ettiği için kendim direksiyondan 2. vitese attım.İkinci bir tırmanışta gene benzer şekilde oldu önce ikiye sonra 4 devir bandında yine 3. vitese geçiş yaptım.Sizin başınızada benzer durum geldimi.Bu normal karşılanabilecek bir durumdur.Araç 1.2 dsg.

SAYGILARLA
Değerli Hocam;

Rodajda dikkat edilmesi gereken  devir 4000 .

Bunu aşmamaya özen göstererek yokuş çıkarken vites büyüterek aracın takatsiz kalmasına mani olmalı.  Şayet 1500 devirin altına düşürürseniz stop ettirmeniz dahi olası.  Doğru olan vites büyütmek değil de 3000-3500 devir aralığında gaza basma şiddetiyle deviri ayarlamak..

 
Honour81 dedi:
Arkadaşlar kaç şey daha danışmak istiyorum.

1- Hareket halinde iken yalnızca D ve S arasında geçiş yapmanın sağlıklı olacağını öğrendim. Mesela N ye alınmamaLıymış. Manuel e geçiş için (vitesi sağa doğru kaydırma) durmam gerekli midir yoksa hareket halinde iken yapmanın bir sakıncası yok mudur? Olmaması gerekir ama yinede tecrübenize başvurmak isterim.

2- Manuel kullanımda iken normal manuel vitesli araçlarda yaptığımız gibi vites değiştirirken ayağımızı gazdan çekmemiz gerekir mi?

3- Geri vitese alınca ayna aşağıya inmiyor. İlk aldığımda iniyordu. Menüden baktım ayarı açık. Ne olabilir?

Birde önceki mesajdaki sorulardan 1 ve 2. ye cevap alamadım. Bu konularda bilgisi olan varsa, paylaşabilirse çok sevinirim.
Değerli Hocam;

1. Hareket halinde iken yalnızca D ve S arasında geçiş yapmak sağlıklıdır: doğrudur

Manuele geçiş için isteseniz de dururken geçemezsiniz. Hareket halinde olmalısınız. Doğrudan kulakçıklara müdahale ile de bunu yapabilirsiniz.

2. Gerek yok hocam. Tam tersi aracı kafası karışır. Siz gaza bastığınız sürece vites yükselteceğini varsayarak bir üst vitesi hazırlar. Ayağınızı gazdan çektiğiniz anda vites düşürebileceğinizi varsayar. Bu nedenle ayağınızı gazdan çekmeyin hocam.

3. Geri viteste ayna aşağı inmesi için

1. Sürücü kapısı üzerindeki ayna joystick'i R konumunda olmalı

Ayna daha önce ayarlanmmış olmalı

ayarlanmamışsa sizi ayarlamanız yeterli.

Aracınız Highline veya comfortline sürüş konfor paketli olmalı

 
silvershadow dedi:
Merhaba Arkadaşlar

Dün bir sebeple hanımı ve ailesini köye götürdüm.Araç tam dolu ( 5 kişi ) ve poşetler ile bir küçük bir valiz vardı.Köy yolunda toprak eğimli bir yokuşu  yavaş yavaş çıkarken aracının biraz zorlandığını hissettim araç yeni olduğu için bana öylede gelmiş olabilir.Araç bir türlü vites değiştirmedi 1. viteste 4 bin devir bandında seyrediyordu motorun bağırtısı beni rahatsız ettiği için kendim direksiyondan 2. vitese attım.İkinci bir tırmanışta gene benzer şekilde oldu önce ikiye sonra 4 devir bandında yine 3. vitese geçiş yaptım.Sizin başınızada benzer durum geldimi.Bu normal karşılanabilecek bir durumdur.Araç 1.2 dsg.

SAYGILARLA
Değerli Hocam;

Rodajda dikkat edilmesi gereken  devir 4000 .

Bunu aşmamaya özen göstererek yokuş çıkarken vites büyüterek aracın takatsiz kalmasına mani olmalı.  Şayet 1500 devirin altına düşürürseniz stop ettirmeniz dahi olası.  Doğru olan vites büyütmek değil de 3000-3500 devir aralığında gaza basma şiddetiyle deviri ayarlamak..
Anladım Murat Hocam bende birden 4 bin deviri görünce moturun sesi rahatsız etti vitesi yükselttim.Sonradan aklıma geldi rodaj da yüksek devirden kaçının diye artık iyi kötü bir şekilde atlattık  :)Birde bu rodaj ne zaman bitmeli Araç 1000km'yi bugün geçti.

SAYGILARLA

 
@RockandRage  Akıllı şanzıman dsg. Böyle olmasyadı yokuş çıkarken üst vitese atar ve yığılmalar,vites geçişlerinde selamlamalar başlar. Yokuş inişlerinde en üst vitese geçer ve tehlikeli durumlar oluşabilir,fren balataları çok erken biter. Dsg şanzımanın yanılma payı vardır elbette,bu gaz pedalına uygulanan güce göre değişir,kısa sürede kendini ayarlaması güzel.
 
RockandRage dedi:
Anladım Murat Hocam bende birden 4 bin deviri görünce moturun sesi rahatsız etti vitesi yükselttim.Sonradan aklıma geldi rodaj da yüksek devirden kaçının diye artık iyi kötü bir şekilde atlattık  :)Birde bu rodaj ne zaman bitmeli Araç 1000km'yi bugün geçti.

SAYGILARLA
1000-1500 km arasında kademeli olarak devir arttırılmalıdır deniliyor.

Demek ki yavaş yavaş 4000 devirlere yaklaşıp zaman zaman geçebilirsin.

1500 km'ye geldiğinde artık sınırlama sona ermiş olacak.

Ben bunu 2000 km olarak uyguladım. Sonra baktım böyle kullanmaya alışmışım. O ara bebek haberi de gelince hepten korkar oldum. Sonuç: öğrenilmiş çaresizlik=Emekli modu...  8D

Ne mi oldu?

6500 km'de servise gittiğimde yağ eksiltmemişti ve yağın rengi siyaha dönmemişti bile..

 
silvershadow dedi:
Anladım Murat Hocam bende birden 4 bin deviri görünce moturun sesi rahatsız etti vitesi yükselttim.Sonradan aklıma geldi rodaj da yüksek devirden kaçının diye artık iyi kötü bir şekilde atlattık  :)Birde bu rodaj ne zaman bitmeli Araç 1000km'yi bugün geçti.

SAYGILARLA
1000-1500 km arasında kademeli olarak devir arttırılmalıdır deniliyor.

Demek ki yavaş yavaş 4000 devirlere yaklaşıp zaman zaman geçebilirsin.

1500 km'ye geldiğinde artık sınırlama sona ermiş olacak.

Ben bunu 2000 km olarak uyguladım. Sonra baktım böyle kullanmaya alışmışım. O ara bebek haberi de gelince hepten korkar oldum. Sonuç: öğrenilmiş çaresizlik=Emekli modu...  8D

Ne mi oldu?

6500 km'de servise gittiğimde yağ eksiltmemişti ve yağın rengi siyaha dönmemişti bile..
Alemsiniz Murat Hocam  8D

SAYGILARLA

 
Sıkışık trafikte dur kalk yaparken hemen 2. vitese geçtiğinden bahsetmiştik.  Aracı konforlu şekilde durdurmaya çalıştığımda, yani yumuşak bir şekilde frene basıp, durmadan hemen önce freni biraz bırakıp sonra tekrar basarak aracın ileri geri yığılmasını önlediğimde (ki manuel vitesteki alışkanlığımda bu şekilde idi), uzun süre çok yavaş bir hızda 2. viteste kalıyor ve bu aşamada kavramayı sıyırdığını hissediyorum. Durduktan sonra AutoHold devreye girdiği için devir 750 d/dak civarına düşüyor ve bu his ortadan kalkıyor.

Bu sıyırmayı önlemek için iyice yavaşlayınca zank diye frene basıp hemen Auto Hold u devreye sokmam gerekir ki bu da araçta ileri geri şeklinde yığılma yapacağından konforu ciddi şekilde olumsuz etkileyecektir.

Ne yapılması gerektiği hususunda önerilerinizi rica ederim :) .

 
@Honour81

S modunda belki 2 yerine 1. viteste kalır. Sıkışık trafikte S modu öneriliyor ya da  sürüş profili varsa ECO modunda araba kendini boşa alıyor.

 
@Barış26

Aracımda sürüş profili yok. Manuel olarak 1 e alıyordum, S modunda bir deneyeyim. Otomatik vitesli araçta bunları düşünmek durumunda kalmak kötü  s=s20

 
Honour81 dedi:
@Barış26

Aracımda sürüş profili yok. Manuel olarak 1 e alıyordum, S modunda bir deneyeyim. Otomatik vitesli araçta bunları düşünmek durumunda kalmak kötü  s=s20
Hocam sıkışık trafikte S modu iyi oluyor. Devir biraz yükseliyor ama zırt pırt vites değiştirmiyor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Bugün trafikte S modunu denedim. D'ye göre bir fark hissedemedim. Hemen S1 den S2 ye atıyor...

 
Honour81 dedi:
Bugün trafikte S modunu denedim. D'ye göre bir fark hissedemedim. Hemen S1 den S2 ye atıyor...
2. vitesten sonra farkedilir şekilde devirli kullanıyor S modu. Ben dur kalk trafikte herzaman S modunu kullanıyorum.

 

@alper32

E 2. vitesten sonra fark yaratıyorsa dur kalk trafikte bir anlamı kalmıyor ki. Siz neden dur kalk trafikte S modunu tercih ediyorsunuz o zaman?

 

Geri
Üst Alt