adaptif şase kontrolü


Katılım
12 May 2018
Mesajlar
168
Tepkime puanı
84
Konum
Antalya
İsim
Kemal kapaklı
merehaba arkadaşlar aracımda sürüş profili seçme özelliği var adaptif saşi ile birlikte aldım ama sport ile comfort arasında amortisör sertliği aynı hiç bir değişiklik olmuyor 18 inç jant olduğundan çukurlarda falan aşırı vuruntular oluyor  oysa adaptif şaşi de comfort a alınca daha yumuşak bir şürüş olması gerekmiyor mu? servise götürdüm normal dediler ben normal olduğunu düşünmüyorum ne yapabilrim ön iki amortisörde yağ kaçakları var araç 35 binde 2017 rline golf

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Kemalkapaklı hocam ön iki amortisör gaz ile çalışıyor olması lazım diye biliyorum sertliğe gelince bencede 18 için normal lastik marka ve ebatlarınızı yazarsanız daha detaylı yardımcı olabilirim :)

 
kardeşim 18 sebring jantlar  225 40 18 brıgestone t001 orijinal lastikleri var üzerinde 4 amortisörde gazlı elektronik ama bozuk yollarda hiç bir yumuşaklık hissetmiyorum comfortta servis amortisör testi yaptı normal dedi çıktı dcc ne işe yarıyor normal sertliğinde araba bu sisteme boşuna para vermişim

 
Hocam aynı araçtan araştırıp test sürüşü istemenizi öneririm nerde varsa eğer o araçta böyle bi durum yoksa sizin araçta bi sıkıntı var demektir emin olduktan sonra garantisi bitmeden tekrardan servise uğrayın bnce ama

 
merehaba arkadaşlar aracımda sürüş profili seçme özelliği var adaptif saşi ile birlikte aldım ama sport ile comfort arasında amortisör sertliği aynı hiç bir değişiklik olmuyor 18 inç jant olduğundan çukurlarda falan aşırı vuruntular oluyor  oysa adaptif şaşi de comfort a alınca daha yumuşak bir şürüş olması gerekmiyor mu? servise götürdüm normal dediler ben normal olduğunu düşünmüyorum ne yapabilrim ön iki amortisörde yağ kaçakları var araç 35 binde 2017 rline golf
Adaptif Şasi Kontrolü (DCC) ile gelen araçlar taşıma esnasında gemide vs. çok fazla salınım olmaması adına ön amortisörlere 3'er adet takoz koyularak gelirler., Eğer teslimat aşamasında bu takozlar çıkartılması unutulmuşsa (çok meşurdur unutulması) hem amortisörlere zarar hem de sertlik oluşuyor., Takozların teslimat aşamasında çıkartılıp çıkartılmadığını anlamak için amortisörlerin körüğünü hafifçe yoklayın veya lastik körüğü yukarıya doğru hafifçe sıyırın pembe veya mavi renkli disk şeklinde takozlar görürseniz bilin ki sökmeyi unutmuşlar., Böyle bir durum varsa gidin aldığınız bayinin tepesine binin 1 yaşındaki arabada amortisörden yağ kaçağı durup dururken olmaz., Böyle bir durum söz konusuysa ve takozları çıkarmayı unutmuşlarsa ve aracı siz 1 senedir bu şekilde kullanıyorsanız ön 2 amortisörü ücretsiz değiştirmek zorundalar., ve afedersiniz buda yetmez ücretsiz bakım vs. hediye etmeleri lazım yazık günah., Detaylı bilgiler ve resimler aşşağıdaki konuda mevcut konuyu incelemenizi öneririm;

Edit: Eliniz o bölgeye girmezse servise gitmeden önce benzincilerdeki veya bir lastikçi de aracı lifte kaldırıp önce siz kontrol edin., Direk servise giderseniz sizin haberiniz bile olmadan takozları çıkartırlar sonra da kontrol ettik takozlar teslimat aşamasında sökülmüş sorun bundan kaynaklı değil derler/diyebilirler herşey beklenir onlardan., Önce siz kontrol edin., Lİfte kaldırırsanız daha kolay kontrol edebilirsiniz;




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles  Kontrol ettim amortismrleri takozlar alınmış pazartesi için servisten randevu aldım bakalım napıcaklar bu sefer

 
Merhaba arkadaşlar dün servise gittim amortisörlerin normal olduğunu söylediker test etmişler normal bi amortisörden dcc daha sert oluyormuş gaz basınçlı oldugu için bana kalırsa boşuna para verilen bişey oldugunu anladım

 
Merhaba arkadaşlar dün servise gittim amortisörlerin normal olduğunu söylediker test etmişler normal bi amortisörden dcc daha sert oluyormuş gaz basınçlı oldugu için bana kalırsa boşuna para verilen bişey oldugunu anladım
Doğrudur Hocam DCC normal amortisörlerden daha sert olsada aradaki fark anlaşılmayacak kadar olamaz bence. Kaldiki extra para verilerek alınan bu opsiyonun bir amacı farkı olacaktır . Belki sizde uyandırdığı yada beklediğiniz hissiyat farklıdır. Iyi Forumlar Dilerim

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Merhaba, makyajlı golf 7 dizel DCC’li araca sahibim. 17 jant’lı aracımla, DCC comfort modda iken oldukça konforlu bir sürüş sağlamaktadır. Comfort modda yaylana yaylana giderken sport moda aldığımda asfalttaki tüm hafif dalgalanmaları bile hissettirdiğini söyleyebilirim. Kısacası benim aracımda çok net bir şekilde comfort sport farkını hissedebiliyorum. Önceki aracım 1.2 Golf 7 standart süspansiyon 17 jantlı kombinasyona göre de net bir şekilde daha konforlu olduğunu söyleyebilirim.

 
Benim aracımda da 18" jant ile DCC opsiyonu var. Detaya girmeden önce 2 önemli şey söyleyeyim. 1- BÜYÜK bir fark beklediğiniz için küçük değişimleri göremiyorsunuz ( ki ilk başta bende öyleydim) . 2- Aldığınıza değecek bir opsiyon.
1- " Büyük bir fark beklemeyin" konusunu açalım. Comforta aldım, Air 'ciler ( hondacılar ) gibi yaylana yaylana gideceğim gibi düşünmeyin. Farkı Düşük hızlarda , Alışveriş merkezlerindeki metal tümseklerden geçerken anlayabilirsiniz. Ama daha çok +100km/s hızlarda seyir ederken asfaltın kötü olmasından dolayı aracın yaylandığı durumlarda DCC daha çok belli oluyor. Şöyle bir örnek vereyim, 120km/s hızla asfaltın durumundan ötürü rampa aşağı comfort modda  yaylanarak inerken  Sport modda aracım yaylanmadan o rampayı iniyor.
2-  şehir içi dışı, yalnızken yada araçta uyuyan büyük/küçük insanlar (diğer bir değişle rahat etmesi için özen gösterdiğiniz insanlar) varken  comfort modda ilerlemek ile sport modda ilerlemek arasında büyük fark oluyor hem psikolojik hemde gerçek anlamda.. Spor süspansiyon ile o tümseklerden ne kadar yavaş gerçerseniz geçin araba deli sallanıyor ama dcc comfort modda daha rahat ve hızlı geçişler yapabiliyorsunuz.

Özetle: Ben 18" jantlarla spor bir görünüm elde etmek istiyorum dediğinden dolayı konfordan ödün vermeye razı olan biri olarak maddi anlamda sorun yaşamayacak isen DCC seni üzmez ama başka opsiyonlardan vazgeçip de bu opsiyonu satın almanızı da önermem. (bu da DCC düşünenlere tavsiyem olsun)

 
Benim aracım tiguan 20” jant ve dcc var spor ve konfor arasında gece ile gündüz arasındaki gibi fark var. Fakat sirket aracı olan dcc li pasaat ta 18 jant var gecen nisanda yazlık lastiklere geçerken sizin dediğiniz gibi dört amortisörde de yağ kaçagı vardı davlumbazların içi yağlanmıştı yine dediğiniz gibi spor ve konfor arasında fark yok denecek kadar az 

 
Arkadaşlar benim dcc kesinlikle sorun var ama ısrarla servis normal terleme yapmış amortisörlerin diyor. jantlar vurmasın konfor saglasın diye dcc opsiyonunu aldım dememe ragmen normal amortisörden sert olacagını belirtiyorlar. bu arada spor süspansiyonlu 18jant golfe bindim benim dcc den iyi buldum

 
@İlker34 kardeşim sorun neymiş servise gitti mi  araç ? Sorun çözümü için beni bilgilendirirsen sevinirim

 

Sattığım golfümde 17 jantla beraber dcc vardı ve dccnin arabayı yumuşatmadığı bir durumda benim başıma gelmişti. Araç 3 yaşındayken lastikler oldukça sertleşmiş ve comfort ile diğer profil modları arasında fark kalmamıştı. Eğer sizin amortisörlerde bir sorun yoksa ve lastikleriniz sert hamurlu misal bridgestone falansa benim başıma gelen durum olabilir.

 

Geri
Üst Alt