2018'in En Çok Satılan Otomobilleri


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,763
Tepkime puanı
8,294
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Otomotiv pazar araştırma kuruluşu olan Jato Dynamics, 2018 yılının ilk 6 ayında dünyada en çok satılan otomobilleri listeledi.

Avusturya: Volkswagen Golf
Avusturya’da bu sene 8310 adet Golf satıldı.

Belçika: Volkswagen Golf 
Renault Clio’nun önünde yer alan Golf’un 10,496 adet satışı gerçekleşti.

Hırvatistan: Skoda Octavia 
2466 adet ile en çok satan otomobil oldu.

Çek Cumhuriyeti: Skoda Octavia 
Ülkede oldukça başarılı bir grafik çizen Skoda’nın Octavia modeli 17,757 adet sattı.

Danimarka: Peugeot 208
7017 adet satışla Danimarka’da en çok satan otomobil oldu.

Estonya: Toyota Avensis
766 adet ile birinci sırada.

Finlandiya: Nissan Qashqai
4726 adet satışla kuzey ülkesinin bu sene en popüler aracı oldu.

Fransa: Peugeot 208
83,936 adet satışla 208 açık ara kendi ülkesinin en popüler otomobili.

Almanya: Volkswagen Golf 
125,490 adet ile ikinci sıradaki Passat’tan iki kat fazla satarak Golf Avrupa'nın en çok satan arabası olmayı sürdürüyor.

Yunanistan: Toyota Yaris
4477 adet ile birinci.

Macaristan: Suzuki Vitara
Üretiminin yapıldığı yer olmasının etkisiyle tam 8371 adet satışla Vitara birinci sırada.

İrlanda: Hyundai Tucson 
3 yıldır zirvede yer alan Tucson 3916 adet sattı.

İtalya: Fiat Panda
Beklendiği gibi İtalya’nın en çok satan otomobili Fiat oldu ve 77,809 adet Fiat Panda satıldı.

Letonya: Volkswagen Golf 
646 adet ile birinci.

Litvanya: Fiat 500 
3147 adet.

Lüksemburg: Volkswagen Golf 
1606 adet.

Hollanda: Volkswagen Polo
11,276 ile Hollanda’nın en çok satan otomobili oldu.

Norveç: Nissan Leaf 
Golf’ten tahtı alarak birinciliğe 8012 adet satış yaparak yükseldi.

Polonya: Skoda Octavia 
14,842 adet ile birinci sırada.

Portekiz: Renault Clio
10,573 adet.

Romanya: Dacia Logan 
15,779 adet.

Slovakya: Skoda Fabia
3843 adet.

Slovenya:  Renault Clio
2208 adet.

İspanya: Seat Leon 
Kendi ülkesinde sürprize izin vermiyor ve 26,158 adet satışla birinciliğini koruyor.

İsveç: Volvo S90/V90 
19,069 adet.

İsviçre: Skoda Octavia 
5600 adet ile diğer otomobillerin önünde birinci sırada.

İngiltere: Ford Fiesta 
67,189 adet satışla Golf ve Qashqai’nin önünde birinci sırada yer alıyor.

Türkiye: Renault Megane Sedan

18,406 adet satıldı.

Golftutkusu

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Öncelikle bilgiler için teşekkürler.

Konuya gelirsek, tüm arabaları anlarım şu Fiat Panda nedir Allah aşkına :D  Dünyanın en iyi tasarımına sahip arabalarını üretebilen bir ülkenin, o denli çirkin bir arabayı tercih etmesini İtalya' nın ekonomik durumuna bağlıyorum şahsen. Muhtemelen şehir içi kullanımda da pratiktir ama ona gelene kadar çok araç var bence.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Öncelikle bilgiler için teşekkürler.

Konuya gelirsek, tüm arabaları anlarım şu Fiat Panda nedir Allah aşkına :D  Dünyanın en iyi tasarımına sahip arabalarını üretebilen bir ülkenin, o denli çirkin bir arabayı tercih etmesini İtalya' nın ekonomik durumuna bağlıyorum şahsen. Muhtemelen şehir içi kullanımda da pratiktir ama ona gelene kadar çok araç var bence.

Türkiye' deki satışların kesinlikle bireysel / tüzel olarak ayrılıp analiz edilmesi lazım. Etrafta 100 megane sedan gördüysem 90' ı kiralama/şirket aracı.
Panda'yı görünce bende şaşırdım ama aslında insanlar minimal yaşamayı seviyor, dediğiniz gibi şehir içi de rahat oluyor. Fransa'da Peugeot 208'in başı çekmesi de bunu gösteriyor. Halbuki abisi olan 308 daha alınabilitesi yüksek bir araç segment farkı dolayısıyla.

2018 yılının ilk 6 ayında ülkemizde otomobil satış rakamlarını paylaşmıştım forumda ama yinede şöyle küçük olarak paylaşayım.

Bireysel satışları ele aldığımızda da ben bu sıranın çok fazla bozulmayacağını ve muhtemelen Egea'nın alt sıralara inip diğerlerinin aynı kalacağını düşünüyorum.

image.png

 
@AhmetCakmak 

Ben de konuyu yanıtlamadan ODD' nin sitesine girip baktım ama bireysel satışlar için ayrı bir istatistik bulamadım. O yüzden ilk mesajımın son kısmını emin olamadığım için sonradan düzeltmiştim.

Bizim araçların (Golf) sıfırlarının son yıllarda gelen zamlar ile birlikte hitap ettiği kesim açısından alınabilmesi oldukça zorlaştı. Bugün baktığınız zaman Golf' ün en dolu dizel otomatik modeli ile emsal megane(hb) arasında 35 - 37 Bin TL  fiyat farkı var. 2-3 sene önce bu fark 10 Bin TL seviyelerindeydi, o zaman insanlar Golf' ü daha çok tercih edebiliyordu.

Ülkemizde malum sedan ve dizel sevdası hat safhada. Gerek Jetta' nın dizelinin öldürülmesi, Astra' nın yeni kasada sedan çıkarmaması, PSA grubunda(citroen-pejo) aynı segmentte sedan araç bulunmaması, geriye Megane' a rakip olarak  Civic, Corolla ve  Focus' u bıraktı. Şahsi düşüncem, detaylara çok takılmazsak, iç tasarımı hariç, C sedan segmentinin en iyi arabalarının başını bence Focus çekiyor. Vasat ve kalitesiz hissettiren iç tasarımı ile dizelinin emsallerine göre fazla yakması sebebiyle (bence harika bir motor 1.5 tdci 120bg) geride kaldı Focus. Yıllardır aynı motorları aynı şanzımanlarla birlikte sunan, dizel konusunda oldukça geride kalan, birisi kaporta skandalı yaşatan ve bunu kullanıcı hatasına bağlayan uzakdoğu markalarının ise halen bu kadar satabiliyor olmasını garipsiyorum. 

 

Geri
Üst Alt