18 Durban Çalışması


GkM_2015

Katılımcı Üye
 
Katılım
23 Tem 2018
Mesajlar
773
Tepkime puanı
1,090
İsim
Ahmet TURKMEN
Arkadaşlar merhaba sadece görüntü iyileştirmek amacıyla 2017 golf 7,5 highline 1.4 tsi 125 bg DSG aracıma 2 günlük uğraş sonunda istediğim görüntüyü aldığımı düşünüyorum fikir olması açısından sonuçları paylaşmak istedim.

İlk önce durban sevdasıyla başlayan değişim tabiki tek başına yeterli olmayacaktı bunu eibach 3,5 cm yaylarla desteklemek gerekti 18 durbanlara 225/40/18 prelli pzero lastik tercih ettim daha yumuşak olduğunu araştırdıktan sonra resimlerde gördüğünüz gibi jantlar takılıp yaylar monte edildikten sonra lastikler içerde kaldı haliyle spacer olmadan kötü durdu 2. Aşama spacer takmam gerektiğini düşünüp önler için 10mm arkalar için 15mm tercih ettim belki biraz daha yapılabilirdi ama ben aracımı biblo gibi durmasıyla birlikte normal ihtiyaçlarımdada kullanacağım için çok fazla dışarı almak istemedim yüklü olduğunda çamurluğa sürtme ihtimali olduğunu düşündüğüm için maliyet kalem kalem yazıyorum

• Durban orjinal çıkma hazır boyalı olarak (3500)

•prelli 225/40/18 lastikler (2080)

•Eibach 35mm pro kit (1500)

•Spacer ön arka toplam (600)

Şuan açıkcası kullanışta eskiye görw çok fark etmedim aracım highline olduğu için zaten üzerinde 17 dijon jant mevcuttu.

IMG_1915.JPGIMG_1914.JPGIMG_1923.JPG

IMG_1907.JPG

Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
hocam hayırlı olsun cok guzel olmus . ayna kapaklarını nerden aldınız ve kaca aldınız .

 
Gayet güzel olmuş güle güle kullanın araca yakışmış durban zaten başlı başına güzellik katıyor.Yayları nereden aldınız acaba fiyatlar bu kadar yükseldi mi son zamanlarda ?

 
Hayırlı olsun, lakin benim anlayamadığım konu 18 inç janti fabrikasyon alınca spacer falan olmuyor araçta, sonradan eklenen jant olduğu için mi spacer gerekiyor, yada spor süspansiyon olduğu için mi gerekmiyor bu kısmını tam olarak anlayamıyorum.

 
Maşallah güzel günlerde kullanın. İşlemler gayet nokta olmuş.

 
Hayırlı olsun, lakin benim anlayamadığım konu 18 inç janti fabrikasyon alınca spacer falan olmuyor araçta, sonradan eklenen jant olduğu için mi spacer gerekiyor, yada spor süspansiyon olduğu için mi gerekmiyor bu kısmını tam olarak anlayamıyorum.
Hocam şöyle bakmakta fayda var bu konuya ; 

VAG grubu C segmenti araçlar (Leon-Golf-A3) özellikle arka çamurlukları geniş ve büyük olan araçlar. Firma özellikle arka lastikleri çamurluğun çok içerisinde kalacak şekilde bu araçları dizayn etmiş. İlk bakışta çok ihtiyacı olduğu düşünülmese de 16'' ve 17'' jant-lastik takımına sahip bir Leon-Golf-A3 'ünüz varsa bile spacer takılabilir ve görüntüsü bir anda değiştirilebilir  ancak 16'' ve 17'' jant-lastik takımına sahip araçlarda spor süspansiyon bulunmadığı için çamurluk ile jant-lastik arasındaki mesafe açık bulunduğundan bu durum çok göze batmıyor. Ancak aracınızda fabrika çıkışlı spor süspansiyon ve 18'' jant seti varsa bu sefer işler değişebiliyor. Hele bir de yakınınızda bu sete sahip olup spacer kullanan biri gördüğünüzde aracı ne kadar güzel gösterdiğini hemen fark ediyorsunuz (artı olarak yol tutuşunu da ekleyelim) . Jant ebadı arttıkça ve spor süspansiyon (ya da sadece spor yay) işin içine girince çamurluk ile jant-lastikler birbirine daha fazla yaklaşıyor ve bu görüntü sanki kollarını-bacaklarını içerisine çekmiş kaplumbağaya benziyor :D  . Bu durumda spacer kullanarak bu görüntüden kurtulmuş olup olması gereken görüntüye kavuşmuş oluyorsunuz.

Kısacası ; büyük jant- spor süspansiyon (spor yay - eibach gibi- ) varsa spacer kullanılmalı, yok ise çok da elzem değil diyorum.

 
hayırlı olsun hocam. Boyalı işlem görmüş Durban jant için 3500 biraz fazla ödemiş olsanız da piyasada bulunmasının zor olduğunu düşünürsek iyi bir iş çıkarmışsınız. Lastikler Pirelli tercihiniz den ziyade Goodyear f1 asimetrik  veya michelin ps 3-4  olsa daha yumuşak ve konfor olabilirdi. Ayrıca Durban et değerinden dolayı spacer kullanmanız gerekmiş olsa da ben şahsen spacer işine pek sağlıklı bakmıyorum. Görüntü olarak çok hoş olmuş aracınız. Kazasız belasız güzel günlerde kullanmanız dileğiyle..

 
3500 e dışardan almak yerine 6000 e servisten almak mantıklı.

 
Boyadan önceki halini bilmediğiniz için söyledim kaynak yama macun üstü boya? olmuş olabilir, olmayadabilir, birde jantlarin boyanması kaportanin boyanması gibi olmuyor sanırım yani daha değişik teknikleri var ve sanmam ki dışarıda bu kadar teknik boyanabilsin, yine de hayırlı olsun gerçekten aracınız çok güzel olmuş bu şekilde.

 

Kendinize göre haklısınız ama ne farkederdi onu öerak ettim orjinal durban sadece boya işlemi yapılmış ve şuan sıfır ayarında neden o kadar fark vereyim ?


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
Güle güle kullanın hocam. Sayfada kimseye birşey beğendiremezsiniz. Sıfır alsaydın gidip ikinci el al diyeceklerdi onun için güle güle kullanın gayette güzel olmuş 2500 ₺ nin delisi yok.


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
 

Geri
Üst Alt