UZUN YOL TSİ MOTOR ...


ysf.yalvac

Üye
Katılım
15 May 2018
Mesajlar
77
Tepkime puanı
34
İsim
Yusuf
Selamlar arkadaşlar hayırlı günler dilerim her birinize, 4 aya yakın süredir Manuel 1.4 TSİ 122HP araç sahibiyim aracımı genelde şehiriçi kullanmak durumundayım, yaklaşık 15 gün sonra Elazığ-Manisa arası 1350 kilometre uzun yola gideceğim ,bir gün önceden uykumu alıp yemek kahve harici durmayı düşünmüyordum, ancak yaz dönemi (40-45 derece hava sıcaklığıyla beraber) aracımızdaki malum Turbo beslenmesine Motor Ömrünün hayrı için ne şekilde davranmalıyız. (300-400 km'de bir bekleme, belli hızlarda uzun süre kullanmama gibi)     

 
Belli hızlarda uzun süre kullanma motor ömrünü kısaltıyor mu ? Kısaltmaması lazım aksine uzatır diye düşünüyorum. Tabi motordan hiç anlamam. Bende her gün bir buçuk saat civarı 90-110 arası genelde aynı hızda gidiyorum. Bu durumda motor sağlığı için nasıl gitmeliyim?

 
Belli hızlarda uzun süre kullanma motor ömrünü kısaltıyor mu ? Kısaltmaması lazım aksine uzatır diye düşünüyorum. Tabi motordan hiç anlamam. Bende her gün bir buçuk saat civarı 90-110 arası genelde aynı hızda gidiyorum. Bu durumda motor sağlığı için nasıl gitmeliyim?
150-160 km veya daha fazla hızları uzun süreli kullanımını anlatmak istemiştim.. 70/100 hızları değil.

 
Sorun olacağını sanmıyorum arabadan ziyade sizin için dinlenmek ,biraz beklemek daha faydalı olacaktır.

bende yaklaşık aynı km yi (Bandırma-Kahramanmaraş 1280 ) aksarayda hem yakıt alarak hemde dinlenerek yaptım.

tabi ki hız felakettir unutmayalım.

 
Ayrıca çok iyi bir usta uzun kullanımlarda yüksek hızlarda 150 den sonrası için turboların zarar göreceğini riskli olduğunu söylemişti.Bu eski bir tarihti şimdiki turbolu araçlar için geçerli mi onu burdaki tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilir.

 
455e4e7a7925eb96f3ab8f43d9c3b5d2.jpg


1.2 tsi 110hp devir henüz 4000 bile degil 3800lerde


 
Öncelikle yolunuz açık olsun ve şimdiden iyi yolculuklar, keyifli sürüşler dilerim. 

Yola çıkmadan önce;

- Lastik basınçlarınızı aracınıza binecek kişi ve bagaj doluluk oranına göre revize edilmesi

- Motor yağının kontrolü

- Silecek suyunun doldurulması (cama çarpan böcek sinek vs için şart) 

- Arabanın camlarının çiçek gibi tertemiz olması ( olmazsa olmazımdır :) )

- Konsantrasyonunuz için nescafe express (gece çıkacaksanız mutlak şart diyebilirim)

Yoldayken;

- 1350 km yol az değil, tek seferde gitmek yerine yolu bölmenizi tavsiye ederim. Zira bi hevesle gidiliyor fakat dönüşü biraz zorlu geçiyor. 

- Tek seferde gidecem derseniz, dayanımınıza göre 150-200 km'de bir 10 dk kan dolaşımınız için kısa molalar. 

- Yemek yedikten hemen sonra yola çıkmayın, ağır yemekler yemekten kaçının. 

- Sakız, çerez, su yanınıza alın. 

- Şehir giriş ve çıkışlarında EDS-Radar olabilir. Hızınızı düşürmeye dikkat edin. 

- Gidiş geliş yollarda her türlü denyo ile karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle rampa çıkışlarında, rampanın bitmesine yakın gaz kesin temkinli olun. Rampanın ardında sizi neyin beklediğini bilmiyorsunuz. 

- Gideceğiniz yoldan ilk kez gidiyorsanız, navigasyon açarak yolun virajlarını takip edebilir önceden hız ve konumlanmanızı rahatlıkla ayarlayabilirsiniz. 

Sürüş Karakteristiği, 

- Yolunuz uzun olduğu için ilk etapta sakin kullansanız da sonrasında temponuz ister istemez artacaktır. Dikkatli olun!

- Elazığ'dan Malatya üzeri gidecekseniz radarlara dikkat edin, Urfa tarafına inip devam edecekseniz otobanda Cruise control kullanmanızı tavsiye ederim.

- Uzun süre sabit devirde kalmayın, ara hızlanmalar yaparak motorun farklı devirlerde de çalışmasını sağlayın ve aşırı yüksek devir çevirmekten kaçının. 

- Ekonomik bir sürüş olması için, rampa inişlerinde araç vitesteyken gaz vermeyin. Fizik kanunlarının, yer çekiminin etkisinden faydalanın. Rampa yukarı fazla gaz vererek çıkmayın. Ani hızlanma ve kalkışlardan kaçının, tam tabiriyle kamyon gibi kaldırın arabayı :)  

- Sakin kullanımda 1 depo ile 900 km'yi rahatlıkla devirebilirsiniz :)  Bunu gördükten sonra aracınıza tekrar aşık olabilirsiniz.  :p

- Klima için yol başlangıcında auto konumunu tercih edebilirsiniz, araç iç sıcaklığı dengelendiğinde auto yu kapatıp 1. seviyede istediğiniz sıcaklıkta devam edebilirsiniz. 

- 1.4 TSI 122 hp otoban için hız sabitleme ile düşük yakıt tüketimini 115 km/h'de sunmakta. 

- Mola verdiğinizde Turbo milinin dönüş devri düşene kadar yağlama işleminin devam etmesi ve soğuması için aracın rölantide min 30 sn çalışmasına müsaade edin. Kendinizi dinlendirdiğiniz gibi aracı da dinlendirmelisiniz unutmayın. 

Tekrardan iyi yolculuklar dilerim. Yolun tadını çıkarın :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yolculuğun her anı tapa gaz gitmediğinizi düşünürsek, motor ve turbo gerekli olan yağlamayı yapacaktır zaten. Şehir içinde dur-kalk yapmaya kıyasla uzun yolda daha az yük binecektir motor ve şanzımana. Kafanıza takmanıza gerek yok. İyi yolculuklar :)

 
@csharpci 

Değerli Hocam 

Kılavuz kitapçıkta belirtildiği üzre.. 

Rodaj döneminde sabit hızlarda uzun süre kullanmak tavsiye edilmemektedir.

Rodaj tamamlandıktan sonra böyle bir kısıtlama bulunmuyor. 

 
@yekk 

Mükemmel akılcılığa sahip ve yanı sıra bilgiyle dolu yine emek verilmiş, usta işi bir yazı.. kendi adıma tesekkur ederim.

@ysf.yalvac 

Değerli Hocam 

Bu güzel yorumlara ek olarak;

yola çıkış saatini sabaha karşı tercih etmenizi önereceğim. Gece yolculuğu uykusuz, yorgun ve alkollü sürücüler nedeniyle risklidir.

Start stop u kapatın ve mola vereceğiniz zaman bir kaç dakika motorun rölantide çalışmasına izin verdikten sonra kontağı kapatın.

Sakın yoldaki yıkama yapan yerlere girmeyin. Isınan disklerin soğuk suyla teması bükülmesine neden olabiliyor. Daha kötüsü az önce  bir aracın lastiklerini yikadıkları kumlu pis fırçayla yikamaya başlayıp aracınızı çizik içerisinde bırakabilirler.

Sayet yalnızsanız...Yemek icin duracaksanız kamyonların önünde blok halinde park ettiği dinlenme tesislerini tercih edin. Kamyoncular ağzının tadını da gözetirler kesesine uygun olanını da.. Otobüslerin veya özel araçların durduğu yerlerde kesinlikle duramamalı. Yalnız seyahat ermeyecekseniz yanınızda bayan veya çocuk varsa küçük yerlerde lokantalara bakmalı.

Yakıt yola çıkmadan önce tam depo ile yola çıkın ve çeyrek deponun altına düşmeden tekrar doldurup yola devam edin ama aynı marka almaya dikkat edin. Mecbur kalırsanız şehirler arası yollardaki yerleri tercih etmeyin. Kontrolleri nispeten daha azdır. Ancak zaten benzinde çok bir numara şansı yoktur zaten. Ama tedbiri elden bırakmamalı.

Yola çıkmadan lastiklerin ve  stepnenin havasını kontrol ettirelim.

Bagajda her 25 kg 0.5 litre fazla yakıt tüketimi demektir. Bagajı kontrol etmekte fayda var.

Bagajinizda bozulmasi muhtemel seyler bulunuyorsa Stepnenin içi buzdolabı olarak kullanılabilir. Bir iki buz kasedi poşete sarıli olarak koyup kapaği kapatırsıniz. Strafor varsa daha da iyi bir yalıtım sağlar.

Klima daima açık olmalı..

Kazaların büyük çoğunluğu bir şeyler yiyip içme esnasında gerçekleşir. Bu nedenle atıştırma işini abartmayın derim. 

Uyku ile inatlaşma olmaz. Uyku veya yorgunluk hisseder hissetmez uygun yerde derhal sağa çekmeli. Şuraya kadar gideyim sonra dinlenirim demeyin.

Motor yüksek devirlerde çok yakar. İdeal vites aralıkları olan 1750-2000 devirde vites değiştirmeye dikkat edin. Sollamalara çıkmadan önce vites küçültün 

Kimseyle asla yarışmayın ve didismeyin.

Hayırlı Yolculuklar

 
@yekk 

Mükemmel akılcılığa sahip ve yanı sıra bilgiyle dolu yine emek verilmiş, usta işi bir yazı.. kendi adıma tesekkur ederim.

@ysf.yalvac 

Değerli Hocam 

Bu güzel yorumlara ek olarak;

yola çıkış saatini sabaha karşı tercih etmenizi önereceğim. Gece yolculuğu uykusuz, yorgun ve alkollü sürücüler nedeniyle risklidir.

Start stop u kapatın ve mola vereceğiniz zaman bir kaç dakika motorun rölantide çalışmasına izin verdikten sonra kontağı kapatın.

Sakın yoldaki yıkama yapan yerlere girmeyin. Isınan disklerin soğuk suyla teması bükülmesine neden olabiliyor. Daha kötüsü az önce  bir aracın lastiklerini yikadıkları kumlu pis fırçayla yikamaya başlayıp aracınızı çizik içerisinde bırakabilirler.

Sayet yalnızsanız...Yemek icin duracaksanız kamyonların önünde blok halinde park ettiği dinlenme tesislerini tercih edin. Kamyoncular ağzının tadını da gözetirler kesesine uygun olanını da.. Otobüslerin veya özel araçların durduğu yerlerde kesinlikle duramamalı. Yalnız seyahat ermeyecekseniz yanınızda bayan veya çocuk varsa küçük yerlerde lokantalara bakmalı.

Yakıt yola çıkmadan önce tam depo ile yola çıkın ve çeyrek deponun altına düşmeden tekrar doldurup yola devam edin ama aynı marka almaya dikkat edin. Mecbur kalırsanız şehirler arası yollardaki yerleri tercih etmeyin. Kontrolleri nispeten daha azdır. Ancak zaten benzinde çok bir numara şansı yoktur zaten. Ama tedbiri elden bırakmamalı.

Yola çıkmadan lastiklerin ve  stepnenin havasını kontrol ettirelim.

Bagajda her 25 kg 0.5 litre fazla yakıt tüketimi demektir. Bagajı kontrol etmekte fayda var.

Bagajinizda bozulmasi muhtemel seyler bulunuyorsa Stepnenin içi buzdolabı olarak kullanılabilir. Bir iki buz kasedi poşete sarıli olarak koyup kapaği kapatırsıniz. Strafor varsa daha da iyi bir yalıtım sağlar.

Klima daima açık olmalı..

Kazaların büyük çoğunluğu bir şeyler yiyip içme esnasında gerçekleşir. Bu nedenle atıştırma işini abartmayın derim. 

Uyku ile inatlaşma olmaz. Uyku veya yorgunluk hisseder hissetmez uygun yerde derhal sağa çekmeli. Şuraya kadar gideyim sonra dinlenirim demeyin.

Motor yüksek devirlerde çok yakar. İdeal vites aralıkları olan 1750-2000 devirde vites değiştirmeye dikkat edin. Sollamalara çıkmadan önce vites küçültün 

Kimseyle asla yarışmayın ve didismeyin.

Hayırlı Yolculuklar
Bu yazıya şapka çıkarılır. 

:'(

 


Geri
Üst Alt