Golf yol tutuş ve süspansiyon


palsak

Üye
Katılım
1 Nis 2018
Mesajlar
469
Tepkime puanı
191
İsim
Fbpalsak
Arkadaşlar uzun yıllar corolla kullanımı sonrasında golf e geçtim daha doğrusu babamla takas ettim.

Daha önceleri fark ettiğim bugün ise çok net bir şekilde yol tutuşla ilgili bir kaç sorun veya farklı düşünce diyeyim belki sorun sadece bana göre olabilir.2006 hb corolla (3 yıl )kullandım daha sonra 2012 sedan corolla kullandım (5 yıl).bu araçlar yoldaki bozuklukları çukurları daha rahat sönümlüyordu sanki.yol bozuk olduğunda golf sanki daha çok sallıyor aracı.daha çok hissediyorum golfde.bilmem siz ne düşünüyorsunuz.

birde aracı bozuk yolda çukurlarda viraja girdiğimde 100-110 la arka tekerler sanki farklı bir yapıda farklı bir tepki veriyor tarif edemedim kusuruma bakmayın ön teker geçiyor çukurdan ama sanki arka teker sekerek geçiyor gibi öyle bir his oluyor bende.

yorumlarınız neler fark illaki olacak sedan ve hb arabada ama biraz tuhaf geldi bana özellikle bu viraj olayı.

 
Ben işten gelirken yolda 4 tane logar kapağı olan az çukura girip çıkmamak için fazladan günde 1-2 km yol gelip fazladan 2 ışıkta bekliyorum.

Acaba daha kısa sürede eve gelmek için o logar kapaklı hafif çukurlara girip çıksam ileride neler olabilir ? bilmiyorum belkide hiç bir şey olmaz. Arabayı sürerim ama bu konularda bilgim yok.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam ülkemizde özellikle şehir içi yollar berbat aslında hiç araba kullanılmaması gerekiyor bu yollarda ama mecbur kullanıyoruz.

Tecrübeli bu konulara hakim bir arkadaş vardır illa ki bizleri aydınlatacak.

 
@palsak 1997 yılından bu yana sadece Golf ve benzeri hatchback araçlar kullanan yakın bir arkadaşım birkaç sene önce bu olayın HB arabaların ortak özelliği olduğunu söylemişti. Ne kadar sağlıklı bir bilgi bilemiyorum ama benim de şahit olduğum bir durum. 

 
İki araç hakkında biraz daha detaylı bilgi verebilir misiniz ?

Jant & Lastik boyutları ?
Motor seçeneği ?

Corollaların süspansiyonu dışarıdan bakıldığında gözüme hep epey yüksek gelmiştir. Toyota'nın Avrupa araçları yüksek süspansiyonlu konfora yönelik olmuştur. (Japonya iç pazarı Yaris bizim ülkedekine göre belirgin bir şekilde sert süspansiyon ile geliyor) sebebi ise Toyota'nın Avrupa'daki kitlesi ile Japonya'daki kitlesinin farklı olması.

Golf'ün sürüş izlenimi Corollaya göre bana her zaman daha sportif/sert gelmiştir. 100 ile ne kadar sert viraj aldınız bilmiyorum ama hatchback araçları sedana kıyasla ağırlık merkezinin ön tekerlere daha yakın olmalı, dolayısı ile arka tekerleri yolu tutması için yere doğru bastıracak güç daha az. Sert viraj alan çoğu hatchback aracı 3 teker üzerinde giderken görebilirsiniz.

 
@palsak 

Aracınız 1.2Tsi veya 1.6Tdı mı. Eyer öyleyse bozuk yolda viraj dönerken arka tarafın farklı yapıda gibi görünmesinin sebeni torsiyon. Torsiyonlu HB aracın arkası bozyuk yollu virazjlarda çok saçma davranıyor.

Corolla'da da torsiyon var sanırım ama o sedan olduğu için bu durumu daha az yaşatıyor olabilir. Sedan torsiyonlu araç kullanmadığım için yorum yapamayacam.

 
corolla 1.6 sedan golf ise 1.6 tdi her ikisinde de 16 inç lastik - jant var üzerlerinde 

viraj çok keskin değil hatta bu olay araç sollarken bile olabiliyor bazen bozuk yolda arka teker yine sekerek gibi geliyor bana.

belki sorun değil belki de iyi bir şey zamanla alışabilirim ama aradaki fark nedir veya bu sorunu sadece ben mi yaşıyorum öğrenmek istiyorum 

 
@palsak Tam olarak ne demek istediğini çok iyi anlıyorum... 2003 yılından beri hep Toyota kullandım...97 corolla, 2004 corolla Sol, 2009 1,4d-4 Auris... 2011 yılından, bu Ocak ayına kadar 2010 1,4 d-4d elegant corolla kullandım. Sene başında 1,0tsı comforta geçtim. Corolla hala ailede... Corollanın suspansiyonları yumuşak ve daha savuruk, dedğin durumlardaki darbeyi sönümlüyor ve aracın arkası çizgiyi bozmuyor... Golf daha performanslı, daha sportif bir sürüş veriyor... Arka tekerlek çukura geldiğinde özellikle de gaz veriliyorken; arka tekerlek hafif sekiyor-çizgisini biraz bozuyor gibi bir his veriyor...Ama Golf ile girdiğim hızlı viraja, corolla ile girmek çok tedirgin ediyor. Hızımı düşürüyorum. 

 
@Ünal Kaleci Evet hocam aynen öyle dediğiniz gibi golf te biraz çizgi dışına çıkma durumu var.Bana ilk başta çok tuhaf geldi sorun mu acaba diye düşündüm ondan dolayı paylaşmak istedim.

hb arabaların viraj performansı iyi olduğunu biliyorum.Ama 2005 corolla hb de böyle bir durum yoktu sanki..

 
@palsak 2004 corolla sol kullandım. Yol tutuş ve viraj tepkisi olarak çok memnundum.  Auris 2009 model kullandım. Auris'te virajlarda arka savrulabiliyordu. 2007 sonrası corollalar  öncekilere göre genel anlamda geride kalıyor !!!

 
Aracım torsiyonlu, viraj çıkışında boydan boya kazılmış iki tekerin gireceği bir yarık varsa önden rahat geçiyor ama aracın arka tarafı hafif atıyor gibi oluyor.

 

Hocam torsiyon ve diğerleri  kısa net bir bilgi verir misiniz tsi ve dizelde farklı sistem var sanırım.

 

Geri
Üst Alt