Aracın lifte kaldırılmadan önceki vites konumu


mcgyver

Üye
Katılım
6 Haz 2017
Mesajlar
65
Tepkime puanı
43
İsim
OĞUZ
Selamlar arkadaşlar,

Aylar önce lastiğim patlamıştı, tamir için lastikçiye gittim. Aşağıdaki resimdeki yada vb. olanlarıyla araçları kaldırdılar neyse işte lastik tamiri bitti takıldı.

Araç indirilirken yere temas ettikten sonra tekerler hafif döndü her biri ileri geri gibi bişey oldu hayal mayal hatırlyorum.

Araç stop etmiş bir vaziyette, vites de P de idi. "Bir şeyleri zorlamış/germiş/kanırtmış olmasa bari" diyerekten araca bindim. Vitesi P'den alamıyorum..

Neyse biraz zorlayarak güçlü çekince "lok-çat" arası bir ses gelerek istediğim konuma vitesi aldım ve gittim.

Çok sonra diğer lastiğim patladı. Yine gittim. Bu sefer aracı çalışır bir vaziyette N konumunda el freni çekik biçimde kaldırttım sıkıntı olmadı.

Siz ne yapıyorsunuz? s=s16

1478698741_lift_2.jpg


 
Lastik patlaksa niye lifte aliyor.. bütün lastikciler seyyar kriko ile patlak lastik tarafini hafif kaldırıp halleder.yada benim gittiğim lastikciler bu yöntemi kullaniyor.bu sekilde uygulamada sanzuman ile ilgili bi sıkıntı yaşamadım.arac stop vaziyette ve p konumunda herzaman.

 
Benmde kafama takılan bi konu ben pye almıştım ama sabit kaldığı için sıkıntı yaşamadım.n de stop edip bıraksak ne olurki ?

 
Düz vites mantığı ile hareket edersek araç eğimli bi yerde ise kayar sakatlık çıkarır.

 
Konuyu hortlatıyorum, aynı sorunu ben de yaşadım.  Acaba n konumunda mı kaldırmalıyız aracı lifte ?

 
DSG araçlarda N konumunda ve elektronik park freni devrede kaldırılması iyi olur.

Birşey olmaz diyenlere de ısrarla bu şekilde kaldırmak istediğinizi belirtin. 

Aksi halde P konumda kalkar ve inerse yük tamamen vitese biniyor.

Kullanma kılavuzunda p konumuna alın diye yazıyor. Ancak o bahsettiğimiz kavramaya zarar veriyor.

Kriko ile işlem yapacaksanız da  N konumunda, elektronik park freni devrede ve  kaldırdığınız lastiğin çaprazına takoz koyun öyle kaldırın. Düz bir zeminde olmasına dikkat edin.

Yine de şüphe duyarsanız P konumunda da kaldırılabilir ancak inince çok fazla kasılma oluyor ve P den N ya da D'ye alırken zorlanmayı hissediyorsunuz

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Konuyu hortlatıyorum, aynı sorunu ben de yaşadım.  Acaba n konumunda mı kaldırmalıyız aracı lifte ?
N konumuna alın, el frenini çekin (bu sayede yük vitese binmez), sonra vitesi P 'ye alın

 
N ye alıp el freni çekip p ye alsanızda lifte kalkıp araç indirildikten sonra yine o sesi çıkarır.Yapmanız gereken araç yere temas ettikten sonra el frenini indirip aracın az bişey hareket etmesini sağlamak daha sonra vitesi r ye takıp geri gelin rahatça vitese geçecektir

 
Aynısı  bugün  başıma  geldi hocam ne kadar önce n ye alıp el freni çekip p ye alsamda  indikten sonra zorlanma ve titreyerek r ye geçti. Bende şaşırdım aslında ama şimdi okuyunca daha net anladım.

 

Hocam benim ustam herzaman N konumuna çektirip öyle kaldırıyor lifte 

 

Geri
Üst Alt