Yakıt Tüketimi


@ack937 Öncelikle bir konudaki yanlış bilginizi düzeltelim. Forumumuzda bulunan ölçüm sonuçlarına göre golf 1.6 TDI kesinlikle benzinli pek çok motordan çok daha sessiz hele hele 80 km hızdan sonra emin olun sızın 1.5 TSI nızdan dan bile sessiz. Buna ilişkin görseli alta koyuyorum. Gelelim ikinci yanlış noktaya/noktalara;
-Dizel çok arıza açar! 55 bin km dir sadece bakımları yapılıp giden tek bir sorun açmamış bir araç ki aynı motora sahip sadece 110 HP versiyonu olanı kız kardeşimin eşi tarafından 150 bin km kullanıldı bırakın motoru kavraması bile değişmedi aracın. Söylem tamamen hurafe. Bunun temeldeki sebebi şudur düşük hacimli bir dizeli standart malzeme ile üretemezsiniz. 1/25 e yaklaşan sıkıştırma oranına sahip, neredeyse enjektörüne 2 bar basınçla yakıt gönderen bir dizel motoru üretmek istediğinizde benzinli motordaki malzemeden kat be kat kuvvetli malzeme kullanmak zorundasınız. Zaten son dönemde motor üreticilerinin elektrikli/hybrid araçları desteklemesindeki ve sadece 2.000 cc ve üstü dizele gitmelerindeki en büyük neden de budur. Üretim maliyeti. Adam 1 dizel motor maliyeti ile 2 tane benzinli motor üretebiliyor çünkü. Çevreymiş kirlilikmiş geçiniz efendim bunları 1.6 TDI ın carbon emisyonu kullandığınız 1.5 SI dan daha düşük sorun nox ki bunun da partikül filitresi ad blue ile çözümü zaten var. Benzinli araçlar da çevre kirliliği bakımından masum değilller ama pohpohlanmalarının tek sebebi firmaların yüksek maliyetle araba üretmekten kaçmaları ve kar marjlarıdır.    
-Bakım maliyeti yüksek! Hayır efendim sizin aracınızdan çok çok farklı olsa 100-150 TL farklıdır kı ben onu sadece 1 depo mazotta kapatıyorum zaten.
-Dizele gerek yok efendim bende az yakıyorum! Çok basit bir söylemle hiç bir benzinli motor benzer nitelikteki bir dizel motorla yakıtta boy ölçüşemez. Bunun çok basit bir fizik kuralı var dizelin ürettiği enerji joul olarak benzinden daima fazla. Kaba hesabı zaten @Savatage  hocam yapmıs %30. Ben 1992 den 2016 ya dek kesintisiz benzinli araç kullandım hemde LPG vs gibi hiç bir ek yakıt sistemi kullanmadan sizin söylemleriniz benimde argümanlarımdı zamanında ama şu kadar basit bir örnek vereceğim ilk dizel golfumu almadan evvel 2.0 Turbo benzinli Laguna 2 kullanıyordum tas tamam 170 HP hemde. Ben 2016 da hiç gezmediğim zamanlarda Laguna için aylık 700 TL benzin alırken Golf e bir geçtim tüketimi 300 TL ye düştü ve kendime ettiğim küfrü anlamışsınızdır burda :))) Benzinli araç kullananlar lütfen kendinizi kandırmayın az falan yakmıyorsunuz sadece kendi sınıfındaki benzinli araçlara oranla VW le az yakıyorsunuz. Ha birde VW dizel de hiç bir zaman en az ben yakıyorum iddiasında motor da üretmedi bizim 5-6 lt lerde gezdiğimiz yerde 1.5 DCI lar 3.5-4 lt lerle geziyorlar. Şu an önüme deseler ki ikisinden birini sececeksin 1.5 TSI mi 1.6 TDI mı ? TEREDDÜTSÜZ TDI!

Ses Seviyesi.jpg

 

@Savatage teşekkürler hocam, benim gibi yılda 12-13 bin km yapanlar için toplam 1500tl yakıt parası fark ediyor demek, kaldı ki bunun bir kısmını mtvden geri alıyorum zaten.

cok ta problem değil yani. 10 yılda farkedeceği maksimum 10-12bin tl.

bir de dizelde şu dpf muhabbeti v.s. var, eski aracım dizeldi, sırf ara ara bu rejenerasyon yapsın diye boş yere çıkıp gazlardım. üstelik bir noktadan sonra serviste temizletmek felan da gerekebiliyor. kışın yakıt tüketimi artıyor. bu tip giderleri de düşününce hakikaten mantığı kalmıyor TDI'nin.  he clio 1.5dci dersen orada tamam dizele değer.

bence şu an ki yakıt fiyatları ile en bütçe dostu LPG gözüküyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@bf417 değerli hocam affiniza sığınarak paylaşmış olduğunuz yazıda bir  cümle dikkatimi çekti bir kaç cümle yazmak istedim 2 yıl biner satarım!... kime satacak bu arabayı türk milletinden bir vatandaşa...

200+ civarı para ver veya 2. El düşük model 100+ diyelim golf al e şurada 4 kuruş 5 kuruş eksik die motor sesi ve aracın titreşiminı göz ardı et 3 kuruş kar et e sonra sat.. kime ??? 

Sonra sahibinden hatasız boyasız şöyle böyle çok az yakan istersen gel ölcelim yazanlar... 

Araba ital yedek parçalar ital biz biriz ama giden paralar farklı gibi e sat kurtul alan kişi ne olacak??? Sen ben olabiliriz ki aldım pompa enjektör ne var ne yok değiştirdim nasıl yakıt kullandiysa kuyruk acısı var o yüzden yazdım...

Ucuz mazot bizim golfler için değil binek araçlar için değil ağır vasıtalar iş makina lari için ki anlatmak gereksiz alan alsın sıkıntı çıkaracak gibi oldu mu satsın....

Dizelle çok acayip kasarak gittiğim yol 50 km menzil yokuş assagi çok diyebilirim 2.9 rekorum e 1.2 golf le aynı şekilde 3.2 dizeli de benzinde hep karistiririm  opet ve shell ikili karışım ı çok seviyor golf benzin de dizeli de 2 si de var bende 1.6 tdi 1.2 tsi...

İkisinin de ayrı Tatı var yakıt derseniz bence 2 side totelde aynı masraf km ye boldunuzde km başı ayni gibi her ikisini de 10 binden 10 bine bakıma sokarım 1.6 dsg 1.2 manuel yakıt fişleri bile atmam 1.0 1.4 1.5 hakkında bilgim yok hiç olmadı kullanmadım da nasip olmadı 1.6 dizel 1.2 benzin kıyasidir...

Velhasili size sonuna kadar katiliyorum belli ücret ödüyoruz değerini bilelim benzinde olsa dizel de olsa bi zahmet hakkıni verelim araçlarımızı satınca küfür yemeyelim kardeşimizin cebinden zaten büssuru para cikiyor alım  satım sigorta derken bide bu araba sıkıntı çıkaraçak gibi  sat kurtul olmuyor o para yine bizim cebimizden çıkıyor ülke olarak kar etmiş olmuyoruz...

Aynı rafineri olabilir fakat farklı işlemler söz konusu...

Detaylı bilgiler mevcut zaten arastımak isteyene...

Saygılarimla 

 
Ucuz mazot alan arkadaşlar üç beş kuruş ekonomi yapıyorsunuz fakat bu sizden fazlasıyla çıkar haberiniz olsun 2 yıl biner satarım derseniz o ayrı ama uzun süre binmeyi düşünüyorsanız bir yıllık mazot parası enjektöre emme subaplarına gider, hemen olacak bir şey değil bu zamanla tireme rölantide düzensizlik çekişte kayıp vs ile başlar, dpf egr vs hiç hesaba katmıyorum.Her iki mazot da aynı diyenlere de aldanmayın şu an almış olduğunuz 2.sınıf mazot toplamda zaten 3 sınıf mazot var 2.kategoride mazot 1d mazota göre kükürt ve partikül oranı 2 kat fazladır, sanılanın aksine motor soğukken tüketimi fazladır, normal şartlarda daha az yaktığı doğrudur en fazla %3-4.

Aracınız en az yüzde 20 daha vuruntulu çalışır, setan oranı düşüktür ve parlama noktası yüksek olduğu için yanma için daha yüksek sıcaklığa ihtiyaç duyar. Yine de siz bilirsiniz golf sizin para sizin 😬@vsoner @Kemal Kapaklı 
Zaten 90 lı yıllarda motorinin kalitesi belliyken 

Vatandaşın biri o yıllarda akaryakıt istasyonun tankına sızıntı yapan İSKİ tahliye sistemindeki gaita +idrar  katkılı mazotu kullanınca 

100 bindeki aracı  mefta olmuş

O günden sonra dizel araç 100 bin de biter efsanesi budur!!!

Yollarda 5,50 den mazot

AliPet

VeliPet

Turkpet

Kamyoncu forumlarından tavsiye almak lazım?

 
Bireysel değerlerin ötesine geçip serilere bakarsak, Alman spritmonitor.de sitesinden derlemedir (Site Alman ama tüketim değerleri farklı uluslardan):

Hepsi Golf 7, model yılı 2013-2019

1.6TDi  246 araç Ort. 5,40 L/100km  

1.0/1.2 TSi 102 araç Ort. 6.42 L/100km  (dizele fark %18)

1.4/1.5 TSi 169 araç Ort. 6.89 L/100km  (dizele fark %27)

 10.000 km/yıl yakıt bedeli, dizel için 3.500 TL, küçük benzinli için 4.500 TL, büyük benzinli için 4.800 TL.

Bu verilerden benzinli kullananlar benzinli keyfinin aylık bedelini hesaplayabilir. Mesela ben ayda 150 TL civarında bedel ödüyorum ve bundan rahatsız değilim. . 

 
@cembo 150 liraya 450-500 km daha yol gidiyorum. böyle düşününce daha keyifli geliyo. üstüne dağ yollarında düz yollarda tsi tdi peş peşe gazlasın tüketimlere öyle de bakmak lazım. basmadığın araba yakmaz çok basit. ortalaması 5 olan dizelle uzun yolda 10 dk top speed gitsen olacağı max 6. tsi için ne olur peki ? araba sürmeyi sürekli ekonomik şartlar altında düşünmek yerine keyif almaya da bakmak lazım.

benim yaz tületimi şehir içi uzun dönem ortalamam 4.9, kış için 5.3 şu an yazılımla bütün verileri sıfırladı bol gazlamalı 6. dizel kullanımına alışkın birisi için dpf de büyütülecek bir sorun değil. doğru yakıt doğru vites aralıklarıyla pasif rejenerasyon bile görmüyorum nerdeyse. 15 yıllık dizel kullanıcısı olarak konusuyorum. 

standart bir araba kullanıcısı için en mantıklı yakıt benzindir. daha sonra lpg, en son da dizeldir. en komplike olan makine dizeldir. herkese arabasıyla mutluluklar diliyorum bu iş kimisi için keyif işi kimisi için bir yerden bir yere gitmek için araç. 

bir de şunu anlatayım. arkadaşımda 1.2 tsi golf 4 kişi+bagaj,  bende ise 1.6 crdi i30 5 kişi+bagaj olduğu zamanlarda ankara eryamandan sorgun yaylasına pikniğe gittik. yolda giderken eko dönüşte köy yollarında viraj kasma tırmanma ve otobanda top speedler görerek geldik. benim ortalamam 6.5 arkadaşın ortalaması 7.2 idi. bu arada i30 golften 200 kg daha ağır bir araç onu da hesaba katın. dizel golf olsa tüketim daha da düşebilirdi. dizel-benzin için ufak bir örnek

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ack937 Öncelikle bir konudaki yanlış bilginizi düzeltelim. Forumumuzda bulunan ölçüm sonuçlarına göre golf 1.6 TDI kesinlikle benzinli pek çok motordan çok daha sessiz hele hele 80 km hızdan sonra emin olun sızın 1.5 TSI nızdan dan bile sessiz. Buna ilişkin görseli alta koyuyorum. Gelelim ikinci yanlış noktaya/noktalara;
-Dizel çok arıza açar! 55 bin km dir sadece bakımları yapılıp giden tek bir sorun açmamış bir araç ki aynı motora sahip sadece 110 HP versiyonu olanı kız kardeşimin eşi tarafından 150 bin km kullanıldı bırakın motoru kavraması bile değişmedi aracın. Söylem tamamen hurafe. Bunun temeldeki sebebi şudur düşük hacimli bir dizeli standart malzeme ile üretemezsiniz. 1/25 e yaklaşan sıkıştırma oranına sahip, neredeyse enjektörüne 2 bar basınçla yakıt gönderen bir dizel motoru üretmek istediğinizde benzinli motordaki malzemeden kat be kat kuvvetli malzeme kullanmak zorundasınız. Zaten son dönemde motor üreticilerinin elektrikli/hybrid araçları desteklemesindeki ve sadece 2.000 cc ve üstü dizele gitmelerindeki en büyük neden de budur. Üretim maliyeti. Adam 1 dizel motor maliyeti ile 2 tane benzinli motor üretebiliyor çünkü. Çevreymiş kirlilikmiş geçiniz efendim bunları 1.6 TDI ın carbon emisyonu kullandığınız 1.5 SI dan daha düşük sorun nox ki bunun da partikül filitresi ad blue ile çözümü zaten var. Benzinli araçlar da çevre kirliliği bakımından masum değilller ama pohpohlanmalarının tek sebebi firmaların yüksek maliyetle araba üretmekten kaçmaları ve kar marjlarıdır.    
-Bakım maliyeti yüksek! Hayır efendim sizin aracınızdan çok çok farklı olsa 100-150 TL farklıdır kı ben onu sadece 1 depo mazotta kapatıyorum zaten.
-Dizele gerek yok efendim bende az yakıyorum! Çok basit bir söylemle hiç bir benzinli motor benzer nitelikteki bir dizel motorla yakıtta boy ölçüşemez. Bunun çok basit bir fizik kuralı var dizelin ürettiği enerji joul olarak benzinden daima fazla. Kaba hesabı zaten @Savatage  hocam yapmıs %30. Ben 1992 den 2016 ya dek kesintisiz benzinli araç kullandım hemde LPG vs gibi hiç bir ek yakıt sistemi kullanmadan sizin söylemleriniz benimde argümanlarımdı zamanında ama şu kadar basit bir örnek vereceğim ilk dizel golfumu almadan evvel 2.0 Turbo benzinli Laguna 2 kullanıyordum tas tamam 170 HP hemde. Ben 2016 da hiç gezmediğim zamanlarda Laguna için aylık 700 TL benzin alırken Golf e bir geçtim tüketimi 300 TL ye düştü ve kendime ettiğim küfrü anlamışsınızdır burda :))) Benzinli araç kullananlar lütfen kendinizi kandırmayın az falan yakmıyorsunuz sadece kendi sınıfındaki benzinli araçlara oranla VW le az yakıyorsunuz. Ha birde VW dizel de hiç bir zaman en az ben yakıyorum iddiasında motor da üretmedi bizim 5-6 lt lerde gezdiğimiz yerde 1.5 DCI lar 3.5-4 lt lerle geziyorlar. Şu an önüme deseler ki ikisinden birini sececeksin 1.5 TSI mi 1.6 TDI mı ? TEREDDÜTSÜZ TDI!

Ekli dosyayı görüntüle 28534
Peki

 
araba sürmeyi sürekli ekonomik şartlar altında düşünmek yerine keyif almaya da bakmak lazım.
Ben tam da bunu savunuyorum. Yani benzinli de ekstra sürüş keyfi için bir bedel ödemek gerekiyor ve bence buna değiyor. Yoksa dizeli kötülemek gibi bir niyetim hiç olmadı.

herkese arabasıyla mutluluklar diliyorum bu iş kimisi için keyif işi kimisi için bir yerden bir yere gitmek için araç. 
Ben de... :)  

 
@bf417 o dediklerin eskidendi arkadaşım. artık mazotların hepsi de tüpraştan geliyor. hem nereden biliyorsun kalitesiz olduğunu analiz mi yaptırdın?

 
@vsoner o zaman ar-ge falan saçmalık. mühendislere de gerek yok. yapılan araştırmalar geliştirmeler de boş. en ucuz mazot neyse onu alıp geçmek lazım. yüksek fiyattan satan büyük markalar kesin keriz avlıyor haklısınız. yarın bir gün enjektör ister o zaman da durum daha kötüye gitmeden satarsınız heralde alan uğraşsın. ya da dpf felan dolar da bize ne dimi. makine mühendisi olmasam az çok işin içinde olmasan o kadar haklı bulurdum ki sizi neyse durana kadar devam. durunca da iki arıza siler satarsınız.

 
@vsoner o zaman ar-ge falan saçmalık. mühendislere de gerek yok. yapılan araştırmalar geliştirmeler de boş. en ucuz mazot neyse onu alıp geçmek lazım. yüksek fiyattan satan büyük markalar kesin keriz avlıyor haklısınız. yarın bir gün enjektör ister o zaman da durum daha kötüye gitmeden satarsınız heralde alan uğraşsın. ya da dpf felan dolar da bize ne dimi. makine mühendisi olmasam az çok işin içinde olmasan o kadar haklı bulurdum ki sizi neyse durana kadar devam. durunca da iki arıza siler satarsınız.
yüksek fiyattan satanlar o fiyattan satmak zorunda. hem marketleri var, hem çalıştırdığı elemanlar daha fazla, tuvaletleri bile temiz (bu bile masraf). istasyon giderleri, ucuz mazot satan istasyonlardan daha fazla. mühendislikle olayın ne alakası var onu anlamadım? sen mühendissen ben de simitçi değilim. ben de mühendisim. sen ucuz mazottan numune alıp bir laboratuarda analiz yaptırdın mı? gören de enjektör arızalarının hepsi ucuz mazottan oluyor zannedecek. tankların temizliği düzenli olarak yapılmadıktan sonra istersen shellden al farketmez. kötü yakıt yoktur, kötü istasyon vardır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

dizelin harbi dezavantajı

kışın harbi soğuk havalarda  tsi  araçta   max  0,5 artan   ortalama tüketim 

tdi araçta  1 litre artıyor o kesin .  

bu eşik hava sıcaklığını da tespit ettim aslında.  6 derecenin altında yukarda bahsettiğim durum gerçekleşiyor. 

yoksa 7-8-9-  derecelik  çalıştırmalarda  negatif etkilenme pek olmuyor  tdi golfte  

mtv ? 

1.2 tsi ve 1.0 TSİ için büyük avantajdı 

halen 1.0 tsi için sıfır araç alındığında yıllık toplamda 900 lira eksik ödemek güzel birşey (ilk 3 yıl 900 yıllık 4 yaşına girince makas azalıyor 600 e düşüyor 1.6 lara göre ... yine de avantaj devam) 

1.5 tsi için bu durum geçersiz tabi

tdi aracın tsi araçtan tek periyodik bakım farkı 

yakıt filtresi  o da her 2 yılda bir değişiyor ... Maliyeti 120 lira ....(mann) 

TSI larında her 4 yılda bir buji masrafı var Maliyeti 240 lira 

bunlar zaten yıl ve fiyat olarak biribirini götürüyor.   yani sıfırasıfır elde  var sıfır hesabı  

dizel sesi  ?  tamamen  şehir efsanesi ! 

TDİ golf sesli değil ! 

esas TSİ golften hiç ses gelmemesi  (sıfıra yakın ses ) bu algıya neden oluyor.    

harbi dizel sesi nasıl olur ? bdoblo gibi olur / ford transit gibi olur /  dacia duster gibi olur .

tsi /tdi   ekonomi hesabı .?

alırken verilen tdi hava parası amorti hesapları  uzun hesaplar doğru.

heleki  %25 ekonomiye göre başta verilen hava parasının çok dikkatli analiz edilmesi lazım.

150 hp 1.5 TSİ ?  roketleme mutlak haz veriyordur insana .  bu tatlarıda almak lazım hayatta 
2 aylık 1.5 TSI - 150 hp kullanıcısı olarak verilerinizin doğru olduğunu teyit edebilirim.

Genel hususlar için de ek olarak;

- TDI için alınırken verilen fiyat farkı, satılırken de korunduğu için düşük km yapan birisi dahi bence tercih edebilir.

- TDI için sürekli dip gaz kullanım senaryosunda tüketim farkı TDI lehine ciddi oranda artacaktır.

- Orta performanslı veya sakin kullanımda fark azalsa da yine de her türlü TDI lehine olacaktır.

- TDI için bilemiyorum ancak TSI'da gaz tepkisi çok hoşuma gitmiyor.

- TDI motor ısınmak bilmiyor desem yanlış olmaz, dizel araçların genel durumu. Ankara'da bir de araçta çocuk(bebek) varsa motor ısınana kadar varacağın yere geliyorsunuz. Benzinli araçta 500mt yapınca motor 40-50 derecelere geliyor desem abartmış olmam.

- TDI motor rakipleri arasında sessiz olabilir ancak TSI bu konuda inanılmaz sessiz. Şöyle ki yeni kasa Mondeo 1.5 ecoboost kullanan arkadaşım benim araca binince, araç çalışır pozisyonda iken halen kontağı zorluyor çünkü çalışmadığını sanmış. (Mondeo' sınıf farkının yanında ses yalıtımı konusunda gerçekten iyi bir araçtır, hatta doğru hatırlıyorsam fabrika çıkışı dahi kapılarda 2-3 kat fitil uygulaması mevcuttur)

-@Adv_Dbl arkadaşımızın belirtmiş olduğu "1.6 TDI kesinlikle benzinli pek çok motordan çok daha sessiz hele hele 80 km hızdan sonra emin olun sızın 1.5 TSI nızdan dan bile sessiz. " savının 1.5 TSI karşılaştırması ile olan kısmını doğru bulmuyorum. Paylaşmış olduğu görselde 1.5 TSI motoru göremedim ancak aynı verilerin alındığı link ve beraberinde eklediğim ekran görüntüsünde bu şekilde olmadığı görülüyor. https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

Bir diğer inceleme sitesinde ise 1.5 TSI için şu ifade kullanılmıştır:

"This is particularly true of the 1.5 EcoTSI petrol that comes as part of the Mk7’s revisions. The 148bhp version is astonishingly refined; indeed, at motorway speeds, even the Golf’s low levels of wind and road noise do become audible, just because the engine has faded so far into the background"

Ses mühendisliği oldukça farklı bir konu, belki aramızda da bu konuda bilgi sahibi olanlar vardır ki asla bilmişlik taslayacak durumda değilim. Sadece iklimlendirme sektöründe "susturucu" adı verilen, kısaca değinmek gerekirse çatıda bulunan klima santralinin ürettiği ve üflediği havanın kanallara çarpması esnasında  ayrıca ürettiği sesin ofis katlarına geçmesini engellemeye yarayan cihazların üretiminin yapıldığı bir kuruluşta uzunca bir süre çalıştım. Bu konuda diyebileceğim; dB ölçümü ve algısı asla lineer şekilde artmaz / azalmaz.  Örneğin 50 ile 52dB arası fark ile 68 ile 70dB arası fark, kulağa gelen gürültü şiddeti bakımından tamamen farklıdır. "Sadece 2dB fark var" demek ölçüm olarak doğru ancak kulağa gelen şiddet bakımından bambaşkadır.

- TSI 1.5 için konuşursak 250NM için devir aralığı TDI motora göre bir miktar daha geniş. Kısacası TDI gibi 1500 dd'den başlıyor ancak 3500 dd'ye kadar devam ediyor.

- TSI için D modunda aracı sürekli  yakıt ekonomisine göre 1200-1500dd civarında tutmaya çalışıyor,  sırf bu yüzden bazen S modunda kullanıyorum. Eğer TDI için de DSG aynı mantıkta çalışıyorsa sürekli düşük devir çevirmek dizel için partikül filtresinin sürekli tıkanmasına neden olabilir diye düşünüyorum.

image.png

 

Geri
Üst Alt