Jump to content

Sefa Gökçe

Yeni Golf 1.0 tsi mi yoksa 2015 model golf 1.2 comfortline mi almalıyım?

Recommended Posts

merhabalar. Yeni Golf 1.0 tsi mi yoksa 2015 model golf 1.2 comfortline mi almalıyım? yeni golf 1.0 tsi 22.000 km 78.500 tl ye buldum bir tane ancak ara. çok boş arka park sensörü bile yok. 2015 model 1.2 tsi comfortline paket 45.000 km de ve sürüş konfor paketi bulunmakta hemde fiyat olarak daha cazip durmakta. yaklaşık 4-4.500 tl daha ucuz. Sizce hangisini tercih etmeliyim? İkinci elde ve sorunsuzluk bakımından  hangisi daha mantıklı olur?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam 2 aracıda almayın şu aralar piyasa karışık.
1.araç boş alsanızda mutlu etmez 2.si km yüksek.paranız umarım dövizde yada altındadır seçimden sonra ne olacağı belli değil durumun.
İlla golfmü olacak opel astra alın sıfır km 79 falan edition plus arkadaşım aldı yok yok arabada kocamanda bagaj var.Fiyat performans arabası tam.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

azengin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
[mention=255]slck[/mention] opel astra yeni kasası mı o fiyat? opel benzinli çok yakıyor diye biliyorum
Şu anki güncel kasa sedan versiyon gayet güzel araba sıfır km daha ne olsun.
Hocam bu benim düşüncem yine siz bilirsiniz 2.el alacağıma sıfır alırım.Benzin pahalı az yakan araba yok.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@nebraska neden 1.2 tsi yi tercih etmeliyim peki? esasen 1.0 tsi midline plusun en büyük artısı garantili olması ve yeni jenerasyon bir motora sahip olması harici bir artısını bende göremiyorum esasen.

tarihinde Sefa Gökçe tarafından düzenlendi
yazım hatası

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, Sefa Gökçe yazdı:

Ben bi tavsiye vereyim sana ikisinide alma reis bi kere manuel vites ikisinide ele yani 75-80 binlira para veriyorsun manuel + benzin araça binme derim alacaksan kesinlikle 3-5 daha fazla ver DSG al inan bana sonra cok pişman olursun zamanında bende 61 binlira 2013 1.2 TSİ comfort manuel almıştım 1 ay ya kunllandım ya kunllanmadım satıp 2014 DSG Aldım sarruflu şuan tadını öyle bi cıkartıyorumki anlatamam manuel 2 elde her zaman daha cok ağır gider bunuda unutma :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Sefa Gökçe yazdı:

@yusufacs yaşadığım şehir erzurum ve otomatiğin çokta önemli olmadığı bir şehir bence. bu sebeple çok düşünmüyorum açıkçası birde garantisi bitmiş bir golf otomatik dsg alarak kendimi riske atmak istemiyorum esasen

Benim araçında garantisi biteli seneler oldu DSG Bikere arıza yaptı Mekatronik değiştirdiler normalde 8-9 bin cıkardı ama servis iyi niyetten 600 tl yazdı :) alacağın araç servis bakımlı olmasına dikkat et 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Sefa Gökçe ben şöyle düşündüm hocam, iki araç arasında 4500 lira fiyat farkı var, eski olan 1.2 düşük ihtimal size sorun çıkarmış olsa düz vites olduğundan 5bin civarı anca sorun çıkarabilir, iki araç arasındaki fiyat farkı kadar yani. 2yıllık kasko ve trafik sig.parası kadar.

1.0 da 1yıl garanti kalmış uzatmak isteseniz 1500 lira fiyat çekerler.

Tsi motorlardaki yağ eksiltme 1.0 larda da devam ediyormuş geçen ay servise gittiğimde sormuştum, yani bu açıdan bir artısı yok. Performans olarakta uçuk kaçık fark yok iki motor arasında çok yakınlar.

Geri kalanı donanım, daha büyük jant daha güzel koltuklar sis farı v.s.

45bin km düz vites araç için yüksek değil.

Ben midline sahibiyim, 4yıl önce sipariş verdikten sonra comfortline'a çevirmek istedim 1.5 bekleme süreme artı 2 ay daha beklersiniz dedikten sonra beklemeyip midline almıştım. Genel olarak memnunum ama halen acaba beklesemiydim diyorum bazen. Nacizane fikrim tabi, sizin gönlünüzden geçen en doğrusudur.

AhmetCakmak bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, yusufacs yazdı:

Ben bi tavsiye vereyim sana ikisinide alma reis bi kere manuel vites ikisinide ele yani 75-80 binlira para veriyorsun manuel + benzin araça binme derim alacaksan kesinlikle 3-5 daha fazla ver DSG al inan bana sonra cok pişman olursun zamanında bende 61 binlira 2013 1.2 TSİ comfort manuel almıştım 1 ay ya kunllandım ya kunllanmadım satıp 2014 DSG Aldım sarruflu şuan tadını öyle bi cıkartıyorumki anlatamam manuel 2 elde her zaman daha cok ağır gider bunuda unutma :)

Erzurum gibi bir yerde otomatik vitesin dsg 'nin ne anlamı var., hadi bunu bir kenera bırakalım dsg veya başka bir otomatik şanzıman kullanınca araba mı beni kullanıyor ben mi onu kullanıyorum belli değil., arabaya benim hükmetmem herşey benim kontrolümde olmalı, ben ne istersem onu yapmalı., bu kişiden kişiye değişiebilen bir konu ancak..,

Peki o zaman ben size şöyle bir soru sorayım;

DSG 'nin en pahalı arızası mekatronik arızasıdır ve 2. elde araç bakan bir insan mekatronik değişimi yapılmış araca daha mı sıcak bakacak peki?

Sizin kıstaslarınıza göre konuşucak olursak mekatroniği değişmiş dsg aracın, manuele göre daha mı kolay satılacağını düşünüyorsunuz..? Teoride 2. elde DSG daha kolay alıcı bulacağı doğru olsa da bunun bir de pratiği var bunu unutmamak gerek., iş pratiğe gelince o teori  la fontaine'den masallar olur.,

@Sefa Gökçe

Ünal Kaleci ve blackfear13 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Büyük şehirlerde DSG şart ama küçük şehirlerde özellikle 2.elde kesinlikle uzak durulmalı. İyi niyet garantisinin garantisi yok. Birçok kişi 8000 TL gibi astronomik rakamlarla otomatik tamiri yaptırdı. Yapılınca sorun çıkarmama garantisi yine yok 50-60k km sonra yine aynı riskle karşı karşıyasınız. DSG gerçeğini kimse küçümsemesin. Benim başıma gelmedi bahane olamaz. 7 ileri kuru kavramada yapısı gereği 60-90k km aralığında sorun yaşanma olasılığı çok yüksek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, madmax50 yazdı:

Büyük şehirlerde DSG şart ama küçük şehirlerde özellikle 2.elde kesinlikle uzak durulmalı. İyi niyet garantisinin garantisi yok. Birçok kişi 8000 TL gibi astronomik rakamlarla otomatik tamiri yaptırdı. Yapılınca sorun çıkarmama garantisi yine yok 50-60k km sonra yine aynı riskle karşı karşıyasınız. DSG gerçeğini kimse küçümsemesin. Benim başıma gelmedi bahane olamaz. 7 ileri kuru kavramada yapısı gereği 60-90k km aralığında sorun yaşanma olasılığı çok yüksek.

Aslında şöyle bir şey de var 2016 sonrası modellerde yapılan iyileştirmelerle dsg biraz daha iyi bir hale geldi., kullanıcılar her 45bin km'de bir DSG şanzıman filtresi, şanzıman yağı ve mekatronik yağını değiştirse bu sorunun yaşanması diğer markalarda ne kadar düşük ise dsg 'de de o kadar az olur ama kimse bunu pek bilmiyor ve düşünmüyor veya haberdar değil., Ne zaman şanzıman bozuluyor o zaman bu sıvılar değişiyor eee işte o zamanda zaten bi anlamı kalmıyor., ister dsg olsun ister tork konvertörlü otomotaik şanzıman bu tip şanzımanlarda belli bir süre sonra şanzıman yağının ve filtresinin değişmesi şart., özellikle kuru kavramalı dsg 'lerde yağ zaten az bu yağda sürekli ısınıp-soğumadan ve vites değişiminlerindeki aşınmalardan oluşan metal talaşları yağ bir süre sonra işini yapamaz kıvama geliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...