225-40-18 Lastik Tavsiyesine İhtiyacım var...


major24

Katılımcı Üye
 
Katılım
1 Tem 2015
Mesajlar
739
Tepkime puanı
264
Konum
Muğla
İsim
Ömer
Ön tekerime bugün bir şey girip çıktı. Akşam akşam el attım ama deliği bulamadım, Stepneyi çıkartmak zorunda kaldım. 3 yıldır, üzerinde gelen Bridgestone Turanza T001 (18") kullanıyorum (Durban jant) (35bin km). Konu ile ilgili geçmiş yıllara ait yazılarda "Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3" ün önerildiğini görüyorum. 2018 için güncel önerileri alabilir miyim ?
(Araç 150bg, Durban jant, genellikle şehir içi kullanıyorum ayrıca muğlada kış ayları için kış lastiğine gerek duyulmuyor )

 
Ön tekerime bugün bir şey girip çıktı. Akşam akşam el attım ama deliği bulamadım, Stepneyi çıkartmak zorunda kaldım. 3 yıldır, üzerinde gelen Bridgestone Turanza T001 (18") kullanıyorum (Durban jant) (35bin km). Konu ile ilgili geçmiş yıllara ait yazılarda "Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3" ün önerildiğini görüyorum. 2018 için güncel önerileri alabilir miyim ?
(Araç 150bg, Durban jant, genellikle şehir içi kullanıyorum ayrıca muğlada kış ayları için kış lastiğine gerek duyulmuyor )
Asymmetric 3 güzel lastiktir., halaa da tercih edilebileceklerin başında gelen 2-3 lastikten biridir., bütçenize, sürüş tarzınıza, lastikten yol tutuş, konfor vs beklentinize göre ve Muğla'nın yol durumuna göre tercihinizi o yönde yapınız., Bridgestone'nun aşırı sert yapısından dolayı bundan sonra seçeceğiniz pek çok lastikte bridgestone sövebilirsiniz :)  

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

http://www.lastiksitesi.com/22540R18-92Y-XL-EAGLE-F1-ASYMMETRIC-3-GOODYEAR-Yaz-Lastigi,PR-18829.html

https://www.lastikcim.com.tr/goodyear-eagle-f1-asymmetric-3-225-40r18-92y-xl/?gclid=Cj0KCQjw3v3YBRCOARIsAPkLbK55XNt5l5zp2sEsXMgIDqAc3v0cBl7xWi_tKP1-CyHayG9MUv-XH1UaAioAEALw_wcB

Continental PremiumContact 6

Continental SportContact 5 https://www.lastikcim.com.tr/continental-contisportcontact-5-225-40r18-92y-xl/

Michelin Pilot Sport 4

Nokian zLine https://www.oponeo.com.tr/lastik-veri/nokian-zline-225-40-r18-92-y-xl#202720917

 
Merhaba Hocam. Arkadaşlarımızın yazdığı Lastikler ilk öncelikleriniz olsa da Kendim Şuan Petlas PT 741 Velox Sport Kullanıyorum Uygun fiyatlı olması ile Deneyebilirsiniz Tavsiye ederim. F&P Olarak Sonucu Başarılı. Hatta forumda Konusuda var bakmak isterseniz.

Sent from my SM-G950F using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
Ön tekerime bugün bir şey girip çıktı. Akşam akşam el attım ama deliği bulamadım, Stepneyi çıkartmak zorunda kaldım. 3 yıldır, üzerinde gelen Bridgestone Turanza T001 (18") kullanıyorum (Durban jant) (35bin km). Konu ile ilgili geçmiş yıllara ait yazılarda "Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3" ün önerildiğini görüyorum. 2018 için güncel önerileri alabilir miyim ?
(Araç 150bg, Durban jant, genellikle şehir içi kullanıyorum ayrıca muğlada kış ayları için kış lastiğine gerek duyulmuyor )
48 plakalar çoğalıyor forumda.

Sent from my MI 5 using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
Uzun zamandır forumdayım ama yaz aylarında motosiklet 🏍 kullandığım için foruma pek giriş yapamıyorum :)  

sanırım bir abimin dost indiriminden faydalanıp lastik olarak “Michelin Pilot Sport 4” alacağım. Teşekkürler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Uzun zamandır forumdayım ama yaz aylarında motosiklet [emoji965] kullandığım için foruma pek giriş yapamıyorum [emoji4] 
sanırım bir abimin dost indiriminden faydalanıp lastik olarak “Michelin Pilot Sport 4” alacağım. Teşekkürler.
Fiyat ne kadar acaba? Bende uzun araştırmalar sonunda şu an en iyisi olduğunu düşünüyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
1-2 yere sordum ellerinde yoktu bayramdan sonra ne zaman geleceği ve fiyatı belli olacak dedi.

bir abim tanıdığı birini aradı 580 den veririz demiş , 560 ın da yolu açık gibi görünüyor.

bir diğer tanıdığın çalıştığı yer var. O da bayram dönüşü fiyat verebilecek.

 
Nisan başı kampaya vardı keşke alsaymışız



a0740521ce70eae532af5290ea5d67fe.png



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Bu arada seçimimi Michelin pilot sport 4 'den yana kullandım. Tanesi 590 TL ye geldi. Usta lastikleri değiştirdikten sonra rot'a da baktı. Şunu söyleyebilirim ki turanza t001 den sonra araç kuş gibi oldu.  Şehir içi olsun düşük süratler olsun çok memnunum lastikten. Yalnız şunu fark ettim.2 gün önce muğla/izmir yapıp geldim ve Bugün birkaç kez 180 km/s hızlara kadar çıktım. Turanza ile zamk gibi yapıştığım yollarda Michelin ile son derece kontrolsüz bir şekilde ilerledim 160/180 km/s hızlarda. Bu hızlarda direksiyonu hiç oynatmadan ilerlediğim o kısa anlarda michelin lastikler ile direksiyonda sola ve sağa ufak/mikro hamleler yapmak zorunda kaldım. 
Motosikletimdeki ufak aparat ile lastik havalarımı kontrol ettiğimde. Lastiklerin soğuk 33psi iken 7-8 dakikalık güzergahım sonunda 36psi'a çıktığını gözlemledim.

Yorumunuz nedir ? Neden lastikler yüksek (nispeten yüksek) süratte güven vermedi ?

 
@major24 hocam bu olayi pilot sport 3 kullanirken yasiyodum. Yuksek hizda bi guvensizlik veriyodu . Lassa impetus revo + kullanirken bu hissi yasamiyodum ama michelin yine 120 160 arasi islak kuru dehset guven veriyodu. Ama yuksek hizda 160 230 arasi otobanda yol vermeyenler yuzunden aradan gecerken zipliyodu arac salma egiliminde  bulunuyodu. Ama yine sehirici kullanim rahatligi fren mesafesi icin terchi edilir. Bridgestone lassa bunlar isinmadan yol tutmuyo.

 
Bu arada seçimimi Michelin pilot sport 4 'den yana kullandım. Tanesi 590 TL ye geldi. Usta lastikleri değiştirdikten sonra rot'a da baktı. Şunu söyleyebilirim ki turanza t001 den sonra araç kuş gibi oldu.  Şehir içi olsun düşük süratler olsun çok memnunum lastikten. Yalnız şunu fark ettim.2 gün önce muğla/izmir yapıp geldim ve Bugün birkaç kez 180 km/s hızlara kadar çıktım. Turanza ile zamk gibi yapıştığım yollarda Michelin ile son derece kontrolsüz bir şekilde ilerledim 160/180 km/s hızlarda. Bu hızlarda direksiyonu hiç oynatmadan ilerlediğim o kısa anlarda michelin lastikler ile direksiyonda sola ve sağa ufak/mikro hamleler yapmak zorunda kaldım. 
Motosikletimdeki ufak aparat ile lastik havalarımı kontrol ettiğimde. Lastiklerin soğuk 33psi iken 7-8 dakikalık güzergahım sonunda 36psi'a çıktığını gözlemledim.

Yorumunuz nedir ? Neden lastikler yüksek (nispeten yüksek) süratte güven vermedi ?
İmzanıza baktığımda aracınızda 18" Durban jant olduğunu görüyorum., Bu ebatta 33psi çok düşük bir değerdir., 18 inch jantlarda doğru lastik basıncı hatırladığım kadarıyla ya 37-37psi yada 38-38psi olması lazım., Aracınızda ki Durban jantlar (fabrikasyon montaj) ise kapı direğinde veya depo kapanğında yazan değerlere bakınız., Ayarladığınız 33psi değeri konfor lastik basıncı diye geçer ve verilen bu değer şehir içi 120 km aşmayan gündelik kullanımlar için geçerli bir değer., 18 inch jantlar için ideal değer 37-37psi veya 38-38psi dır ama araca sonradan 18inch jant takılmışsa etiketteki değer farklıdır.,

Ayrıca lastikçilerdeki balans makinasına güvenmeyin..! Pederin aracına 15 gün önce 4 adet sıfır Continental lastik aldık, Allah aşkına şuna güzel bir balans yap dedim., abi sen merak etme bizim balans makinası "lazerli" makinadır., bunda sıfır hata olur dedi.,, yazlığa gitti-geldi 110-120km sonrası titreme yapıyor dedi.,

Lastikleri aldığımız lastikçiye değil rot-balansçıya gittik., Lastikleri sökmeden aracın üzerinde (yatay buzdolabına benzer) balans cihazıyla balans a soktu hepsi 50-60gr. hatalı çıktı (bu değerler büyük değerlerdir)., tek tek lastikleri söktü yeniden balansını yaptı., sonra tekrardan araca montajını yapıp tekrardan aracın üzerinde balansları 2. kez kontrol etti., Yoğunluk yoktu muhabbet etme şansım oldu dedim ki; bir makina nasıl bu kadar hatalı balans ayarı yapar., dedi kalibresi düzgün en iyi makina bile olsa balans ayarı yaptıktan sonra aracın üzerinde hasas balans cihazı (yatay buzdolabına benzer) ile balansını tekrar kontrol edilmeli., bir makinanın gözden kaçırdığını diğeri yakalar., ikisi birbiriyle komplike kullanmak gerek tek makina hassas ayar yapamaz ama lastiği aldığın yerin makinasının kalibresi çok bozukmuş bu kadar olmaması gerekirdi diye bahsetti.,

Jant lastikten ayrılmışsa ister lastik tamiri olsun, isterse lastik değişimi ne olursa olsun., lastikçiler balans yaptıktan sonra mutlaka gidip bir de aracın üzerinde iken balans ayarlarını kontrol ettirmek lazım kesin., Adam makinayı çalıştırıp lastikler dönmeye başladığında o lastik en az 150-160km hıza ulaşıyor., makina flaşları çakmaya bir başladı bmw 'nin meşhur şimşek efektli Xenon 'ları yanında halt etmiş., Normal balans makinası lastiği 4-5 tur 20-30km hızla döndürür bırakır., Lastik aracın üzerinde iken ayar yapan balans makinasının hata yapma şansı yok.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Muğla lastikleri araçtan ayırmadan balans yapabilen Yok sanırım ama araştırırım.

tamam her zaman 160-180 km/s hızlara çıkmıyorum ama tanesine 590 tl verdiğim lastik bir zahmet tutunsun yola. 

18durbanlar ve Turanza t001 lastikler orijinalinde vardı 3 yıldır kapı eşiğinde yazan değerlere göre 33psi da sorunsuz kullanıyordum. Daha yüksek değerlerde kullandığımda araç sekmeye başlıyordu.

Pilot sport 4 leri çözemedim. Yakın zamanda servise bakıma götürecektim aracımı , bugünlerde aracımı kontrollü bir şekilde zorlayıp lastikleri test edeceğim , sonrasında servisteki kontrollerde herhangi bir problem görünmemesi halinde , Şehir içinde rahat gezicem diye ben bu riske girmeyip, Lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyorum.

Not : orijinal 18” kullananlar sizler kapı eşiğindeki 33 psi ( 1-2 kişi) değerine uymayıp 37-38 psi mı bazıyorsunuz ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Muğla lastikleri araçtan ayırmadan balans yapabilen Yok sanırım ama araştırırım.

tamam her zaman 160-180 km/s hızlara çıkmıyorum ama tanesine 590 tl verdiğim lastik bir zahmet tutunsun yola. 

18durbanlar ve Turanza t001 lastikler orijinalinde vardı 3 yıldır kapı eşiğinde yazan değerlere göre 33psi da sorunsuz kullanıyordum. Daha yüksek değerlerde kullandığımda araç sekmeye başlıyordu.

Pilot sport 4 leri çözemedim. Yakın zamanda servise bakıma götürecektim aracımı , bugünlerde aracımı kontrollü bir şekilde zorlayıp lastikleri test edeceğim , sonrasında servisteki kontrollerde herhangi bir problem görünmemesi halinde , Şehir içinde rahat gezicem diye ben bu riske girmeyip, Lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyorum.

Not : orijinal 18” kullananlar sizler kapı eşiğindeki 33 psi ( 1-2 kişi) değerine uymayıp 37-38 psi mı bazıyorsunuz ?
Hocam kapı eşiğinde 3 farklı değer yazar., ayrıca sizin araçta istisnai olarak dcc var., aracın lastik etiketini paylaşabilirseniz daha doğru yardımcı olabiliriz., araçtan ayırmadan balans yapabilen makine sanayide mutlaka vardır hocam veya kaliteli bir rot balansçı da olması gerekir., değil 590tl isterseniz tanesine 1.000 lira verin balansta veya rot ayarında hata varsa dünyanın en iyi lastiği de olsa o hızlarda titreme yapmadan duramaz., sağa-sola gezme yapar., Lastikler kaç km'de.? Dikkat edin etikette 2 tane (1-2 kişi) basınç değeri vardır

 

Hocam kapı eşiğinde 3 farklı değer yazar., ayrıca sizin araçta istisnai olarak dcc var., aracın lastik etiketini paylaşabilirseniz daha doğru yardımcı olabiliriz., araçtan ayırmadan balans yapabilen makine sanayide mutlaka vardır hocam veya kaliteli bir rot balansçı da olması gerekir., değil 590tl isterseniz tanesine 1.000 lira verin balansta veya rot ayarında hata varsa dünyanın en iyi lastiği de olsa o hızlarda titreme yapmadan duramaz., sağa-sola gezme yapar., Lastikler kaç km'de.? Dikkat edin etikette 2 tane (1-2 kişi) basınç değeri vardır
Şimdi kontrol için aracıma geldim , 2 kişi için 33/33 , tam yük halinde 38/44

 

Geri
Üst Alt