A3'ten Golf'e geçtim! Devir ve yağ sorusu ?


Gazeteci63

Üye
Katılım
9 Haz 2018
Mesajlar
32
Tepkime puanı
18
Merhaba arkadaşlar...

Aranıza yeni katıldım...
Makyajlı 2016 model A3 1.6 TDİ STRONİC Sedan'dan, Golf 1.6 TDİ 7.5'a geçiş yaptım...
Aracımı 9 bin km de aldım....
2 gündür kullanıyorum. İki sorum olacak, yardımcı olursanız sevinirim..

Aracımın motor devri rolantideyken 1.000'de çalışıyor sürekli...
Ayrıca, aracımı Oto Exper'de almadan önce kontrol ettirdim...
Fiat bayisi idi...Orada kontrol eden arkadaş, araç çalışırken yağ çubuğunu çıkardı yerinden, bir de yağ kapağını açtı, biraz fazla buhar üflüyor, yağla ilgili olabilir dedi...
Hatta video da çektim...Oradaki başka bir arkadaşta VW'lerin hepsi böyle dedi...Ayrıca yol bilgisayarındaki alttaki küçük trim göstergesi her aracı çalıştırıp kapattığımda sıfırlanıyor. Her yakıt aldıktan sonra normalde sıfırlarım ki ne kadar yol yaptığımı bileyim...

Değerli görüşlerinize ihtiyacım var. Selamlar...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Motor hakkında bir fikrim yok, ben benzinli kullanıyorum ama trip kendisi sıfırlamaz. Orada bir sıkıntı var. Araç henüz yeni, bir yetkili servise götürün derim. 

 
yeni nesil dizel vwlerde yağ çubuğu ve yağ kapağından duman gelmesi normal bir durum fakat km sayacının kendini sıfırlaması normal değil 

 
Aracınız hayırlı olsun aramıza hoşgeldiniz.

Hazır garantisi varken götürüp bi baktırın kafanız rahat olsun.

 
Aracınız hayırlı olsun aramıza hoşgeldiniz.
Hazır garantisi varken götürüp bi baktırın kafanız rahat olsun.
Hoşbuldum
haklısınız götüreyim aracı. Teşekkürler cevabınız için.


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
 
@Gazeteci63 motor rolantideyken 1.000 devirde çalışması araç pasif rejenerasyon yani DPF (dizel partükül filtresi) temizliği yapıyor daha doğrusu yapmaya çalışıyor siz işlem bitmeden aracı stop ederseniz bu yarım kalır., bu kısır döngü sonrası dpf filtresi temizlenemediği için bu sefer araç lamba yakarak aktif rejenerasyon yapmaya başlar., ve bu daha uzun süren bir işlemdir., buna da dikkat etmezseniz filtre de biriken yakılması gereken atıklar yakılamadığından filtre dolar ve işlevini yerine getiremez duruma gelir., dpf filtresini değiştimek zorund kalırsınız ki bu oldukça pahalı bir parçadır.!

Araç her 250-300km arası pasif rejenerasyon yapar bu esnada biriken atıkların yakılması için devir saati yükselir motor daha sesli çalışır, egzoz dan yanık kokusu gelir., işte bu esnada aracı stop etmeyip biraz turlamanız gerekli., kitapçıkta rejenerasyon esnasında aracı 4. viteste en az 70km sabit hızla bir süre sürüş yapın der., sıkışık trafikte araç kulanımı 1. aşama olan pasif rejenerasyonun daha aza çekebilir veya tam tersi 300-350 km de bir çalışmasına çıkabilirsiniz., 15-20 dk. sonra devir saati eski haline geri döner burdan rejenerasyonun yani temizleme işleminin bittiğini anlarsınız., buna dikkaet ederseniz dpf sürekli temiz kalır., araç 2. aşamaya yani aktif temizleme işlemine hiç geçmez ve dpf filtrenizi korumuş olursunuz., dikkat etmezseniz çok daha uzun sürecek bir sinir bozucu bir işlem olan aktif rejenerasyon ile yüzleşirsiniz ki bu hiç tavsiye edilen birşey değildir.,

kitapçığı biraz karıştırın detayları mevcuttur., forumda da bu konuda pek çok yazı mevcuttur

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
[mention=5883]Gazeteci63[/mention] motor rolantideyken 1.000 devirde çalışması araç pasif rejenerasyon yani DPF (dizel partükül filtresi) temizliği yapıyor daha doğrusu yapmaya çalışıyor siz işlem bitmeden aracı stop ederseniz bu yarım kalır., bu kısır döngü sonrası dpf filtresi temizlenemediği için bu sefer araç lamba yakarak aktif rejenerasyon yapmaya başlar., ve bu daha uzun süren bir işlemdir., buna da dikkat etmezseniz filtre de biriken yakılması gereken atıklar yakılamadığından filtre dolar ve işlevini yerine getiremez duruma gelir., dpf filtresini değiştimek zorund kalırsınız ki bu oldukça pahalı bir parçadır.!
Araç her 250-300km arası pasif rejenerasyon yapar bu esnada biriken atıkların yakılması için devir saati yükselir motor daha sesli çalışır., işte bu esnada aracı stop etmeyip biraz turlamanız gerekli., kitapçıkta rejenerasyon esnasında aracı 4. viteste en az 70km sabit hızla bir süre sürüş yapın der., sıkışık trafikte araç kulanımı 1. aşama olan pasif rejenerasyonun daha aza çekebilir veya tam tersi 300-350 km de bir çalışmasına çıkabilirsiniz., 15-20 dk. sonra devir saati eski haline geri döner burdan rejenerasyonun yani temizleme işleminin bittiğini anlarsınız., buna dikkaet ederseniz dpf sürekli temiz kalır., araç 2. aşamaya yani aktif temizleme işlemine hiç geçmez ve dpf filtrenizi korumuş olursunuz., dikkat etmezseniz çok daha uzun sürecek bir sinir bozucu bir işlem olan aktif rejenerasyon ile yüzleşirsiniz ki bu hiç tavsiye edilen birşey değildir.,
kitapçığı biraz karıştırın detayları mevcuttur., forumda da bu konuda pek çok yazı mevcuttur
Sanırım bu yüzden stop ettikten sonra da fan çalışıyordu. Çok teşekkür ederim. Yarın ilk iş temizliği tamamlamak olacak


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
 
Sanırım bu yüzden stop ettikten sonra da fan çalışıyordu. Çok teşekkür ederim. Yarın ilk iş temizliği tamamlamak olacak


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
rejenerasyon başladığında aracı biraz devirli kullanın ama 3.000 devir üzerine çıkmanıza gerek yok., 4. viteste 80-90 km arası biraz turlayın., işlem anında start-stop 'u kapatın zaten bu esnada araç stop etmez ama siz işlemin bittiğini devirin saatinin düştüğünden anlayacağınız için işmenin bittiğini fark etmeniz için o arada kapatın., işlem bittiğinde devir saati 700-800 devire düşer., normal çalışma rolantisi dir bu., not: rejenerasyon esnasında benzin lambası yanarsa işlem yine yarıda kalır.!

Elbette bazen işiniz vardır bitmesini bekleyecek vaktiniz yoktur ama mümkün mertebe bitmesini bekleyin., sonradan tekrardan işlem yarıda kaldıktan sonra devam etmesi hemen başlamıyor egzozun ısınması gerek ki tekrardan yarıda kaldığı yerden devam etsin bazen devam da etmidiği de oluyor., ara-sıra ertelemekten bişey olmaz ama bunu alışkanlık haline getirirseniz o zaman sıkıntı çıkar., bazen 1. aşama olan pasif rejenerasyonun 250-300 km de bir değilde daha erken çalışdığına şahit olursanız bu demektir ki araç trafikte fazla dur-kalk yapıyor ondandır.

 
@Gazeteci63 

Öncelikle aramıza Hoş Geldiniz.Aracınız da hayırlı olsun inşallah.

Arkadaşlar Tüm sorulara bir Tecrübe abidesi olarak cevap vermişler sağ olsunlar.

VW Golf e dair her şeyin olduğu Forum sayfamız dasınız artık :)  

Aracınızı keyifle kazasız belasız kullanmanız dileğiyle iyi Forumlar.

 
rejenerasyon başladığında aracı biraz devirli kullanın ama 3.000 devir üzerine çıkmanıza gerek yok., 4. viteste 80-90 km arası biraz turlayın., işlem anında start-stop 'u kapatın zaten bu esnada araç stop etmez ama siz işlemin bittiğini devirin saatinin düştüğünden anlayacağınız için işmenin bittiğini fark etmeniz için o arada kapatın., işlem bittiğinde devir saati 700-800 devire düşer., normal çalışma rolantisi dir bu., not: rejenerasyon esnasında benzin lambası yanarsa işlem yine yarıda kalır.!
Elbette bazen işiniz vardır bitmesini bekleyecek vaktiniz yoktur ama mümkün mertebe bitmesini bekleyin., sonradan tekrardan işlem yarıda kaldıktan sonra devam etmesi hemen başlamıyor egzozun ısınması gerek ki tekrardan yarıda kaldığı yerden devam etsin bazen devam da etmidiği de oluyor., ara-sıra ertelemekten bişey olmaz ama bunu alışkanlık haline getirirseniz o zaman sıkıntı çıkar., bazen 1. aşama olan pasif rejenerasyonun 250-300 km de bir değilde daha erken çalışdığına şahit olursanız bu demektir ki araç trafikte fazla dur-kalk yapıyor ondandır.
Belki de rolantide yağ çubuğunu çıkardığımızda fazla buhar çıkması bundan kaynaklıdır. Ben videoyu da yükleyeyim. (Belkide normaldir, bakan usta fiatçıydı çünkü) değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim.


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
 

[mention=5883]Gazeteci63[/mention] 
Öncelikle aramıza Hoş Geldiniz.Aracınız da hayırlı olsun inşallah.
Arkadaşlar Tüm sorulara bir Tecrübe abidesi olarak cevap vermişler sağ olsunlar.
VW Golf e dair her şeyin olduğu Forum sayfamız dasınız artık [emoji4] 
Aracınızı keyifle kazasız belasız kullanmanız dileğiyle iyi Forumlar.
 
Gerçekten öyle
çok teşekkür ederim tüm arkadaşlara. İnşallah elimden geldiğince katkı sağlayacağım foruma. A3, Golf arasında kalmış olan arkadaşlar olursa onlara da farklarıyla ilgili bilgi veririm İnşallah
.


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
 

Geri
Üst Alt