Nokian eLine 2 inceleme ve kesinlikle tavsiye !


@yekk Hocam güncel fiyatlar bence tam anlamı ile yansımadı, 2018 yeni üretim Michelin, Goodyear ve Continental'leri henüz görmedim, piyasadakiler genelde stok malı ve döviz kurundan etkilenmemiş ürünler. Ben lastikleri alırken fabrikadan yeni çıkmıştı, sipariş üzerine geldiler, o yüzden doğrudan yüksek kurdan almak zorunda kaldım. 16. hafta yapımı ürünleri 18. hafta takdırdım, öyle diyim.

 

@ibrahim043 gerçekten ilginç bence aldığınız yere götürmeniz iyi olur. Kendim dahil etrafımda bir sürü D4 kullanan var, bu lastik için ilk defa bu kadar ağır hasar kaydı duyuyorum :)  Garanti koşullarını (halen geçerli ise) zorlayın derim. Belli partilerde bazen ham madde kaynaklı böyle genel sorumlar olabiliyor. Hatta Nokian'a doğrudan yazın, fotoğraflar gönderin. Bugün 1 takım lastik 1.000 TL'yi geçti, az para değil.

 
@ibrahim043 gerçekten ilginç bence aldığınız yere götürmeniz iyi olur. Kendim dahil etrafımda bir sürü D4 kullanan var, bu lastik için ilk defa bu kadar ağır hasar kaydı duyuyorum :)  Garanti koşullarını (halen geçerli ise) zorlayın derim. Belli partilerde bazen ham madde kaynaklı böyle genel sorumlar olabiliyor. Hatta Nokian'a doğrudan yazın, fotoğraflar gönderin. Bugün 1 takım lastik 1.000 TL'yi geçti, az para değil.
2015 yılında aldım hocam garanti falan kalmadı :)  boş bi zamanımda yazabilirim belki 3 yılda en fazla 15 bin km kullanmışımdır

 
Aynı lastikleri 1000 km dir kullanıyorum. Bu lastiklerden önce fabrikadan gelen energy saver lar vardı . Yol tutuş konusunda şikayetlerim vardı ancak buna rağmen 60.000 (4 yıl) km kullandım. 2017 kasım ayında 11 . 11 indiriminde tanesini 245 tl seviyelerinden nokian eline2 aldım. Mart sonunda taktırdım. Energy saver lara göre yol tutuş çok çok daha iyi. Dengesiz davrandığı bir durum olmadı henüz. Energy saverlar bana göre çok dengesiz bir lastikti. Ne yapacağı belli olmuyordu. (Patinaja düşme , kayma, suda sarsıntı vb). Konfor açısından eline2  biraz daha iyi çok kayda değer bir farkları yok. Yakıt beni şaşırtan tek nokta oldu diyebilirim . Aynı sürüş tarzında aynı yolda araç 0,2 -0,3 daha az yakıyor gösteriyor. Hiç 4,2  4,3 leri göremezdim bu lastikte görüyorum. Anergy saverda 4,5 görüyordu en az. Tabi ciddi bir ekonomi sağlamaz ancak bu şekilde yakıt düşüşü ilginç geldi bana. Lastiğin şimdilik tek sorunu biraz yüksek hızda azda olsa energy saverlarda olmayan bir uğultusu var gibi. Bunu lastiğin yeni olmasına bağlıyorum eskidikçe bu uğultu azalacak mı bilmiyorum. Ancak uğultu rahatsız edici bi uğultu değil . En son olarak eline2 de direksiyon acayip derecede yumuşadı. 

 
@huseyinkaraduman  Sayın hemşerim çok uzun bir süreden sonra merhaba daha önce donanımhaber de yazışmıştık...

ben  Hem Nokian hem Goodyear hem Michelin kullanıcısıyım. (Hem 15 hem 16 jant var) 

Yazlık lastikleri alalı daha 1 ay olmadı Nokian alacaktım ama nokianlar çabuk eriyor Kış lastiği güzel ancak çabuk aşınıyor. Golfte kullandığım goodyearlardan çok memnundum ancak Excellence modeliydi TR de satılmıyor. Efficient Grip de son zaman yorumları iyi değil Özellikle Islakta eski aracımda 2 yıl kullanmıştım bence TR şartları için iyi bir lastik.

Uygun fiyata almanya üretimi, 2018 üretim ve W desen bulunca Primacy 4 aldım 

Bende birde bunu deneyeyim deyip Michelin primacy 4 aldım. Bakalım göreceğiz Her yeni lastik gibi şuan 10 numara

Detay bilgi istersen yardımcı olurum

 
@huseyinkaraduman  Sayın hemşerim çok uzun bir süreden sonra merhaba daha önce donanımhaber de yazışmıştık...

ben  Hem Nokian hem Goodyear hem Michelin kullanıcısıyım. (Hem 15 hem 16 jant var) 

Yazlık lastikleri alalı daha 1 ay olmadı Nokian alacaktım ama nokianlar çabuk eriyor Kış lastiği güzel ancak çabuk aşınıyor. Golfte kullandığım goodyearlardan çok memnundum ancak Excellence modeliydi TR de satılmıyor. Efficient Grip de son zaman yorumları iyi değil Özellikle Islakta eski aracımda 2 yıl kullanmıştım bence TR şartları için iyi bir lastik.

Uygun fiyata almanya üretimi, 2018 üretim ve W desen bulunca Primacy 4 aldım 

Bende birde bunu deneyeyim deyip Michelin primacy 4 aldım. Bakalım göreceğiz Her yeni lastik gibi şuan 10 numara

Detay bilgi istersen yardımcı olurum
teşekkürler hocam. W desen primacy 4 farklı mı ki anlayamadım. ben çok kararsız kaldım en sonunda almayıp üzerindekilerle devam edicem herhalde. seneye kesin değişmesi gerekir. 4 yıl 27.000 km oldu lastiklerim aracın üzerinde gelenler CPC5 hamurun yapısı bozuldu gibi hissediyorum artık.

 
@huseyinkaraduman w desen demişim yanlış olmuş kusura bakmayın hocam Hız endeksi olmalı doğrusu. Toparlarsak Michelin 205/55R16 91W Primacy 4 2018 Üretim aldım 

Hız endeksi artınca lastiğin mukavemeti daha fazla oluyor.  Continental arkadaşımın Leon'un üzerinde gelmişti pek memnun kalmamıştı.

 
@huseyinkaraduman w desen demişim yanlış olmuş kusura bakmayın hocam Hız endeksi olmalı doğrusu. Toparlarsak Michelin 205/55R16 91W Primacy 4 2018 Üretim aldım 

Hız endeksi artınca lastiğin mukavemeti daha fazla oluyor.  Continental arkadaşımın Leon'un üzerinde gelmişti pek memnun kalmamıştı.
91W yapınca fiyat uçuyor hocam 470 lerde filan çıkıyor :D  çok fazla geldi bana lastik için 91V olanı 300 liraya alınabiliyor n11'den. 

 
@huseyinkaraduman  he işte ben W yi 300 e aldım  :mad:  dediğin gibi V yi veriyorlar 300 e 
Bu arada eLine 2'ler 94W XL olarak geliyor. Yani lastik başına 670kg yük kapasiteli, saate 270 km hıza dayanımlı ve güçlendirilmiş yanak sayesinde ağır yük altında çok daha güvenli ve daha az ısınan yapı ile yıpranmaya karşı dayanıklı bir lastik.

Türkiye'de Pirelli ve Lassa'nın piyasayı domine ettiği yıllarda kazık gibi lastiklerden sonra özellikle Michelin pamuk gibi ve sessiz gelirdi. Ancak o zamandan bu zaman artık bir sürü marka seçeneği var ve Michelin'in eskisi kadar parasını hak ettiğini düşünmüyorum. Alpin serisi gibi kış lastikleri güzel ancak o paraya çıkmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Ciddi kış şartlarında zaten çivili lastik dışında kurtuluş yok, konu buz oldumu tüm lastikler işe yaramaz oluyor.

O nedenle standart kullanım için kışın Nokian yazın da şimdilik Nokian diyorum :)  bu yazı geçireyim kesin kararımı veririm ama balık baştan kokar derler...

 
Benim aklımda da bu lastik vardı hocam ama uygun Michelin gelince aldım şimdi biraz daha uygun olmuş fiyatı hemde XL alınır bakılır umarım memnun kalırsın Biraz daha yaygın olsa çok iyi olacak.

Bu senenin 205/55/16 lastik testleri hani fala inanın falsız da kalmayın diyorlar ya buda o hesap bu senenin en iyisi gelecek senenin en kötüsü olabiliyor.

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-ADAC-Summer-Tyre-Test-205-55-R16.htm

Buda nokian'ın linki kullanıcıların yuzde 90 nı tekrar alırım demiş 

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/eLine-2.htm

 
Bu arada eLine 2'ler 94W XL olarak geliyor. Yani lastik başına 670kg yük kapasiteli, saate 270 km hıza dayanımlı ve güçlendirilmiş yanak sayesinde ağır yük altında çok daha güvenli ve daha az ısınan yapı ile yıpranmaya karşı dayanıklı bir lastik.


@huseyinkaraduman w desen demişim yanlış olmuş kusura bakmayın hocam Hız endeksi olmalı doğrusu. Toparlarsak Michelin 205/55R16 91W Primacy 4 2018 Üretim aldım 

Hız endeksi artınca lastiğin mukavemeti daha fazla oluyor.  Continental arkadaşımın Leon'un üzerinde gelmişti pek memnun kalmamıştı.
Lastiğin hız endeksi arttıkça muhakameti dayanımı evet ancak bu dayanım uzun ömür ile bağdaştırmak büyük yanolgı olur., artan dayanım yüksek hızlar için dayanım sağlar uzun ömür açısından dayanım sağlamaz., dezavantaj olarak ta bu seferde o lastik ideal çalışma sıcaklığına ulaşma süresi uzar., bu da olumsuz etkiler doğurur., Mümkün mertebe aracın hayatı boyunca çıkamayacağı hızlara uygun lastik almamaya çalışın derim.,

 
Lastiğin hız endeksi arttıkça muhakameti dayanımı evet ancak bu dayanım uzun ömür ile bağdaştırmak büyük yanolgı olur., artan dayanım yüksek hızlar için dayanım sağlar uzun ömür açısından dayanım sağlamaz., dezavantaj olarak ta bu seferde o lastik ideal çalışma sıcaklığına ulaşma süresi uzar., bu da olumsuz etkiler doğurur., Mümkün mertebe aracın hayatı boyunca çıkamayacağı hızlara uygun lastik almamaya çalışın derim.,
Şu kısmı tam kafamda oturtamadım : "artan dayanım yüksek hızlar için dayanım sağlar uzun ömür açısından dayanım sağlamaz". Belki de dayanım yanlış kelime. Hız endeksi yükseldikçe lastiğin yol tutuş, tüketim, konfor gibi parametrelerini daha yüksek hızlarda da muhafaza etmesi ve standardını belli çizginin altında düşürmemesi sağlanır. Bu da lastiğin içerdiği kimyasallar ile alakalı bir şey, neticede sırt deseninde bir değişiklik yok. 

Ayrıca yük endeksi malum lastik başına daha yüksek basınç altında daha fazla yük taşımayı tarif eden bir değer. Bunun için de hem fiziki müdahele (XL versiyonlarda olduğu gibi güçlendirilmiş yanak) hem de ilave kimyasal devreye giriyor. 

Kimyası ve hatta iskeleti takviye görmüş bir lastiğin diğerinden daha uzun dayanması bence gayet mantıklı. Neticede lastikde aşınmanın çok büyük kısmı dişleri etkiliyor, bir miktarda yanaklar zarar görebiliyor. Yüksek hız endeksine sahip lastiğin dişlerinin diğerlerine göre daha dayanıklı olması beklenir, aynı sürede ömrünü tüketecek ise yüksek hıza nasıl dayanacak? Ya da tam tersi, durum öyle ise yüksek hız endeksli lastik düşük hızlarda daha uzun dayanmalı?

Bu mantık silsilesi içinde, abartılı bir fark olmasa da hız ve yük endeksinin lastik ömrüne katkısı olacağını düşünüyorum. En azından bu iki değerin yüksek olmasının araca bir zararı olmadığı gibi özellikle uzun yolda (tatil yolunda) yüklü ve dolu bir araç için güvenlik açısından kesinlikle katkısı olacağını düşünüyorum.

Ben zorunluluktan 94W aldım, seçeneğim olsa muhtemelen daha ucuz olacağından ve ihtiyacım olmadığından 91V veya 91T alırdım.

Bu arada yurt dışında sigorta raporlarında üreticinin önerdiği değerin altında lastik kullanımı, kaza anında aracı sigorta kapsamı dışında bırakıyor, Türkiye'de buna dikkat ediliyor mu bilmiyorum. Nedeni de gerekli güvenlik önlemini almamış olmak. O yüzden ucuza kaçalım derken yanlış lastik seçiminin kurbanı da olmayalım, kullanma kılavuzlarını okuyalım!!

NOT : Gün geçtikçe eLine 2'ye olan sevgim artıyor :)  Lastikler 500km'ye yaklaştı, artık gerçek performanslarını göstermeye başladılar. Yakıt tüketimi son derece iyi. Ara dönemde, Nokian'lar gelene kadar 1 ay kadar zorunlu kullandığım Petlas Imperium yaz lastikleri ile kıyasladığımda, 0,5 litre ve üzerinde yakıt değişti. Konfor zaten bariz şekilde arttı. Fren mesafeleri ve ıslak zemin yol tutuşu çok çok iyi. Bence önümüzdeki yıl bu lastikler piyasada ciddi yer bulacak. 

 
Nokian  benım arkadas 301 rıne taktı kışlık yol tutus vs efsaneydi verılen paraya değiyor

 

Şu kısmı tam kafamda oturtamadım : "artan dayanım yüksek hızlar için dayanım sağlar uzun ömür açısından dayanım sağlamaz". Belki de dayanım yanlış kelime. Hız endeksi yükseldikçe lastiğin yol tutuş, tüketim, konfor gibi parametrelerini daha yüksek hızlarda da muhafaza etmesi ve standardını belli çizginin altında düşürmemesi sağlanır. Bu da lastiğin içerdiği kimyasallar ile alakalı bir şey, neticede sırt deseninde bir değişiklik yok. 

Ayrıca yük endeksi malum lastik başına daha yüksek basınç altında daha fazla yük taşımayı tarif eden bir değer. Bunun için de hem fiziki müdahele (XL versiyonlarda olduğu gibi güçlendirilmiş yanak) hem de ilave kimyasal devreye giriyor. 

Kimyası ve hatta iskeleti takviye görmüş bir lastiğin diğerinden daha uzun dayanması bence gayet mantıklı. Neticede lastikde aşınmanın çok büyük kısmı dişleri etkiliyor, bir miktarda yanaklar zarar görebiliyor. Yüksek hız endeksine sahip lastiğin dişlerinin diğerlerine göre daha dayanıklı olması beklenir, aynı sürede ömrünü tüketecek ise yüksek hıza nasıl dayanacak? Ya da tam tersi, durum öyle ise yüksek hız endeksli lastik düşük hızlarda daha uzun dayanmalı?

Bu mantık silsilesi içinde, abartılı bir fark olmasa da hız ve yük endeksinin lastik ömrüne katkısı olacağını düşünüyorum. En azından bu iki değerin yüksek olmasının araca bir zararı olmadığı gibi özellikle uzun yolda (tatil yolunda) yüklü ve dolu bir araç için güvenlik açısından kesinlikle katkısı olacağını düşünüyorum.

Ben zorunluluktan 94W aldım, seçeneğim olsa muhtemelen daha ucuz olacağından ve ihtiyacım olmadığından 91V veya 91T alırdım.

Bu arada yurt dışında sigorta raporlarında üreticinin önerdiği değerin altında lastik kullanımı, kaza anında aracı sigorta kapsamı dışında bırakıyor, Türkiye'de buna dikkat ediliyor mu bilmiyorum. Nedeni de gerekli güvenlik önlemini almamış olmak. O yüzden ucuza kaçalım derken yanlış lastik seçiminin kurbanı da olmayalım, kullanma kılavuzlarını okuyalım!!

NOT : Gün geçtikçe eLine 2'ye olan sevgim artıyor :)  Lastikler 500km'ye yaklaştı, artık gerçek performanslarını göstermeye başladılar. Yakıt tüketimi son derece iyi. Ara dönemde, Nokian'lar gelene kadar 1 ay kadar zorunlu kullandığım Petlas Imperium yaz lastikleri ile kıyasladığımda, 0,5 litre ve üzerinde yakıt değişti. Konfor zaten bariz şekilde arttı. Fren mesafeleri ve ıslak zemin yol tutuşu çok çok iyi. Bence önümüzdeki yıl bu lastikler piyasada ciddi yer bulacak. 
İncelemesini yaptığınız lastik iyidir veya kötüdür orası ayrı konu da., Sadece 200km kullanarak lastiğin iyi bir lastik olduğuna kanaat getirmeniz., bu kadar kısa süre tecrübe ettiğiniz ve daha lastiğin üretim aşamasındaki koruyucu katman üzerinden silinmeden  inceleme ve kesinlikle tavsiye diye konu açıp yorumlayarak yaptığınız büyük gaflete rağmen benim söylediklerimi "sizin deyişinizle" kafanızda tam oturtamamanız., buna ilaveten bana cevap olarak yazdığınız yazıda pek çok kez kendinizle çelişmeniz ve yanlış yönlendirmeler silsilerine.,

Kusura bakmayın 200 km kullandığı bir lastiği kesinlikle tavsiye diye yorumlayan ve başlık atan birisine benim verecek cevabım olamaz

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt