Dizel motorlarda ikinci bahar Mayıs'18


aaron

Üye
Katılım
12 May 2016
Mesajlar
421
Tepkime puanı
190
Konum
Zong.
İsim
Aaron
Avrupa, binek araçlara uyguladığı ortalama 168 miligram NOx sınırını 2020’de 120 miligrama çekecek. Dizellerin sonu geliyor gibi görünse de, Bosch ve Delphi’nin geliştirdiği teknolojilerle yeni nesil dizel motorlar şimdiden 13 miligram değerine indirildi.

Doksanlı yılların başında Avrupa pazarında yüzde 15 civarında olan dizel motor kullanımı, teknolojinin de yardımıyla yavaş yavaş artmaya başlamıştı. Artık motorlar eskisi kadar gürültülü ve sarsıntılı değildi. Üstüne Avrupa Birliği benzine uygulanan vergiyi yükseltince dizel kullanımı 2000'lerin sonlarında yüzde 70’lere kadar çıktı. Üretici ve tüketici tarafında her şey normal seyrinde ilerliyordu ki; ABD'nin Çevre Koruma Müdürlüğü (EPA) dizel motorlu araçların fabrika çıkışında yapılan egzoz emisyon testlerinin hatalı olduğunu açıkladı.
Rapor yer alan 'kasıt' iddiası ve 18 milyar dolarlık ceza günlerce dünya manşetlerinde kaldı. Dev Alman şirketinin CEO'su Martin Winterkorn'u istifaya götüren olaylar zinciri sadece firmanın değil, dizel motorlarının da akıbetini etkileyecek boyuttaydı.

Delphi’den dizel devrimi
Dünyanın önde gelen otomotiv ekipmanları üreticilerine emisyon ve yakıt tasarrufu çözümleri sunan Delphi Technologies, dizel motor arenasında çığır açacak yeni teknolojisini gün yüzüne çıkardı. SCR (Seçici Katalist İndirgeme) adını alan teknoloji, dizel motorlarda performans artışı sağlarken, zararlı nitrojen oksit (Nox) emisyonları suya ve zararsız nitrojene dönüştürülerek ortadan kaldırılıyor ve CO₂ emisyonları da daha düşük seviyelere geliyor. Bu teknoloji gerçek sürüş şartlarında yapılan testlerde NOx emisyonlarını yüzde 80’e kadar azaltırken şirket, 2020 yılına kadar her sene 11 milyondan fazla SCR sistemi satılacağını öngörüyor.

Bosch: Dizelin geleceği var…
Alman otomotiv devi Bosch’un CEO'su Dr. Volkmar Denner ise şirket tarihine geçen son konuşmasında şu ifadeleri kullandı: Geliştirdiğimiz yeni teknoloji, dizelin sonunun geldiğine dair iddialara son noktayı koyuyor. Gerçek sürüş testlerimizde Avrupa’da 2020 yılında yürürlüğe girmesi planlanan limitlerin bile altına indik. Kara yolu trafiğinin sebep olduğu karbondioksit (CO₂) emisyonlarının daha şeffaf şartlarda ölçülmesi çağrısında bulunuyoruz…

13 mg NOx salımı
Avrupa’da yeni binek otomobillerin ortalama 168 miligramdan fazla NOx yaymaması gerekiyor, 2020’de bu limit 120 miligrama düşürülecek. Bosch’un geliştirdiği sistemle donatılan araçlar ise bugün 13 miligram NOx kadar az bir miktarda emisyona neden oluyor. Bu rakam 2020 yılında yürürlüğe girecek limitin yaklaşık onda birine denk geliyor.

TAYSAD Başkanı Alper Kanca: Yasağın en fazla konuşulduğu Almanya’da bile markalar dizel yatırımlarını sürdürüyor. Çin ve Hindistan gibi ülkelerde hızla yayılmaya devam eden dizel kullanımının Türkiye’de de uzun bir geleceğe sahip olduğunu düşünüyoruz.

Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura: Evet gelecekte hibrit, elektrikli ve yakıt hücreli motorlar hayatımızda olacak ve bizde buna göre planlar alıyoruz. Mesela ilk yüzde 100 elektrikli modelimizi 2019 yılında yollara çıkarmayı hedefliyoruz ve Türkiye’deki altyapı uygun olursa bu yeni elektrikli aracımızı Türkiye’de satışa sunmaya hazırız. Tüm bunlara rağmen yeni dizel motorumuzu Honda’nın 2025 vizyonu çerçevesinde geliştirdik ve dünyanın birçok ülkesinde yoğun talep gören Civic modelimiz, geliştirdiğimiz bu yeni dizel motoru kullanmaya başladı.

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker: Ürün gamımızda dizel, yeni nesil benzinli, hibrit ve hidrojen yakıt hücreli araçlar bulunan bir marka olarak, yatırımlarımız daha çok çevreci otomobillerden yana. Dizel motorların yeni standartları karşılaması için geliştirilmesi gerektiğine inanıyoruz. Üretim maliyetleri önemli bir konu, bu çerçeveden bakacak olursak üç dört sene içerisinde üretilecek çevreci ve düşük emisyonlu dizel motorların fiyat konusunda hibritlere yaklaştığını unutmamak gerek. Kısaca özetlersek, kısa ve orta vadede büyük segment ve ticari araçlarda dizel kullanımının devam edeceğine inanıyoruz.

Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın: Gelişmeleri çok yakından takip ediyoruz ve tüm alternatifler için yatırımlarımız devam ediyor. Dizel konusu gündemin en sıcak konusu. Bizim önemli konu başlıklarından birisi de çevrecilik. Ürün gamımızda yer alan ve SCR teknolojisi kullandığımız 1,6 BlueHdi motorumuz sınıfının en çevreci motoru. Peugeot olarak yeni normlara bugünden hazırız. Dizelin Türkiye'deki talebi hâlâ çok yüksek ve Avrupa'da yaşanan trendin aksine dizel güçlü konumunu hâlen koruyor.

Mazda Satış Sonrası Direktörü Tamer Atsan: Dizel ve benzinli motorlarda daha alınacak çok yol var, 2050 yılında üretilen motorların sadece yüzde 15’inin tamamen elektrikli olacağını tahmin ediyoruz. Geri kalanları ise hibrit ile beraber çalışan motorlar olacak (hibrit benzinli ve hibrit dizel). Mazda olarak dizelin geleceğine yürekten inanıyoruz, geliştirilen çevreci motorlarla, düşürülen emisyon değerleri ile dizel motorlar önümüzdeki dönemde kullanılmaya devam edecek ve son dönemde oluşan olumsuz algı ortadan kalkacaktır.

Ali Çelik - İstanbul ALINTI: Turkiyegazetesi.com.tr

 
Ellerini çabuk tutsalar iyi olur. Bu ay dizel satışları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 17 azalmış Almanya'da. Benzinli ve elektrikli satışları da benzer oranda artmış. 

İnsanlar bir kere sogursa sonradan çok reklam yapmaları gerekir. 

 
Ellerini çabuk tutsalar iyi olur. Bu ay dizel satışları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 17 azalmış Almanya'da. Benzinli ve elektrikli satışları da benzer oranda artmış. 

İnsanlar bir kere sogursa sonradan çok reklam yapmaları gerekir. 
Bizde bir sıkıntı olmaz bence. Honda Civicler de o kadar göcük olmasına rağmen yine de deli gibi satıyor anlamsız şekilde :)

 
Bizde bir sıkıntı olmaz bence. Honda Civicler de o kadar göcük olmasına rağmen yine de deli gibi satıyor anlamsız şekilde :)
Anlayamazsınız hocam. O Civic’in egzozunun çıkardığı ses. 8D  

VTEC yeter. :('

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Dizeller bitecek hikayesi bence elektrikli araca olan ilgiyi arttırmak içindi, nitekim bunu biraz başardılar. Elektrikli diye yarım saat anca yol alabilen hybrid araçların bile satışları arttı dünyada. 

 
Dizel candır ve tahminim o ki common rail ile turbo dan sonra dizel motor gelecek en büyük güncelleme gibi duruyor. 

 
Hocam dizel araçları şahsen çok gereksiz buluyorum. Uzun yol yapacak ve ticari amaçlı kullananlar için makul.secim tabiki.

Bu konuda İsveç'i takdir ediyorum. En yakın zamanda kendi ülkelerinde yolda dizel araç görmeyecek bir karar çıkarttıkları için. Sanırım 2023'idi bu tarih. Daha öne bile çekmiş olabilirler. 

 
@jajaja hocam siz gereksiz bulabilirsiniz belki ama daha şurada 2 gün evvel Çorlu-Gelibolu (tam 1.5 saat kontak kapatmadan feribot kuyruğu) - Akçay 2 yetişkin 1 çocuk bagaj yok sayılır, dönüşte Akçay - Lapseki (1 saat kontak kapatmadan yine feribot kuyruğu) - Çorlu bu sefer 4 yetişkin 1 çocuk bagaj çakılı dolu araba Toplam yol 730 km 180 TL mazot aldı bunu bir benzinli araç ile hiç kasmadan yapmak imkansız! Ne derseniz deyin yıllarca benzinli araba kullandım şu an o hesabı net yapabiliyorum eğer dizel kullansaydım 10 yılda geçtiğim 260 bin km de cebimde 50 bin tl nin üzerinde para kalıyordu. Acı ama gerçek bu

 
@Adv_Dbl hocam aynen dediğim gibi kesinlikle ticari ve çok gezen aileler için ideal. onun dışında zaten az km yapan insanlar için senelik 30 bin 40 bin km den az yapanlar için TDI bizim ülkemizde pahalı olduğu için tercih edilmemeli. bu kişisel düşüncem. s.a diyip bayiye giriyorsun, otomatik olsun hop 10 tdı olsun hop 10 ordan ekliyorlar fiyata. 

 
@jajaja o hususta sonuna dek haklısınız hocam laflarınızın altına imzamı atarım. Ancak TDI gurultulu sarsıntılı vs laflarına hiç katılmıyorum belki bir nebze sehır ıcı suruslerde evet motorun homurtusunu duyuyorsunuz lakin özellike Faceliftte öncekine oranla (2016 sıfır TDI ımda vardı) muthiş bir yalıtım iyileştirmesi mevcut sadece yalıtımda değil pek çok kronik gorunen sorun giderilmiş ve ben geçmişte neden dizel kullanmadım diye hala yanıyorum :)

 
[mention=492]jajaja[/mention] o hususta sonuna dek haklısınız hocam laflarınızın altına imzamı atarım. Ancak TDI gurultulu sarsıntılı vs laflarına hiç katılmıyorum belki bir nebze sehır ıcı suruslerde evet motorun homurtusunu duyuyorsunuz lakin özellike Faceliftte öncekine oranla (2016 sıfır TDI ımda vardı) muthiş bir yalıtım iyileştirmesi mevcut sadece yalıtımda değil pek çok kronik gorunen sorun giderilmiş ve ben geçmişte neden dizel kullanmadım diye hala yanıyorum [emoji4]
Hocam ses konusunda gorece sessiz desek :) /emoticons/[email protected] 2x" width="20" height="20"> tdi her zaman traktor gibi oluyor hocam. Ses benim en hassas oldugum konu arabada. Bizim Ankara tayfasi iyi bilir. Ahmet hocamin gunbatimi seytaniiii kirmizisi direk iceri ses aliyordu tsi golfe gore yaptgimiz testlerde. Hatta benim act 125 lik@maniax in golfe gore daha sesli calisiodu. Ben bunun icin arabayi servise goturen adamim :) /emoticons/[email protected] 2x" width="20" height="20">) sonra o sesin normal olduguna ikna oldm. Servis danismani kendi act sini getirdi sagolsun. Yanyana cekip bildigin 3 usta bi servis elemani bi ben dinledik :) /emoticons/[email protected] 2x" width="20" height="20">


Sent from my SM-N920C using Tapatalk

 
@jajaja hocam dışardan evet ses baya traktör gibi lakin 7.5 ta içerde neredeyse hiç ses yok gibi özellikle 2016 olan aracımla karşılaştırdığımda ki kim binse aynı şeyi söylüyor o yüzden yeni golf ü de bir test ederseniz emin olun farkı hissedeceksiniz elbette bir tsı kadar özellikle şehir içinde sessiz değil hala ancak 90 km/h hızda tsi dan daha sessiz olduğu yapılan ölçümler ile sabit

 

[mention=492]jajaja[/mention] hocam dışardan evet ses baya traktör gibi lakin 7.5 ta içerde neredeyse hiç ses yok gibi özellikle 2016 olan aracımla karşılaştırdığımda ki kim binse aynı şeyi söylüyor o yüzden yeni golf ü de bir test ederseniz emin olun farkı hissedeceksiniz elbette bir tsı kadar özellikle şehir içinde sessiz değil hala ancak 90 km/h hızda tsi dan daha sessiz olduğu yapılan ölçümler ile sabit
Denemek lazim tabi.hocam. 2017 2018 lerde yalitim ozelinde birsey yapmislardir belki. Ahmet hocamin araba 2015 benim 2016 tsi idi. On yargili olmamak lazim tabi denersem yazarim sonucu ;) /emoticons/[email protected] 2x" width="20" height="20">

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

 

Geri
Üst Alt