BOEING 737-800 İNCELEDİM GOLF’le KARŞILAŞTIRDIM


yer_ucagi_34

Katılımcı Üye
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,481
Tepkime puanı
1,509
İsim
Ömer
Herkese merhabalar yeni konuma hoşgeldiniz.

Bu sefer bambaşka bir konu ile karşınızdayım.

Geçenlerde birkaç ay önce Thy ile yaptığım uçuşta bana eşlik eden Boeing 737-800 tipi uçağın incelemesini sizler değerli hocalarımla paylaşacağım.

Öncelikle biraz temel bilgi vereyim havacılıkla pek ilgilenmeyenler için. Havacılıkta en çok satılan 2 uçak markası vardır. Boeing ve Airbus. Hangisi daha iyi diyecek olursanız, ikisi de iyidir bunların. BMW Mercedes gibidirler.

Airbus Avrupa yapımı, Boeing ise Amerikan yapımıdır. Şirket olarak Boeing çok daha köklü bir şirkettir ama.

Bunun dışında arabalarda nasıl plaka oluyorsa uçaklarda da plaka ile aynı işlevi gören kuyruk tescili denilen şey vardır. Uçağa binenler sıkça görürler, uçağın kuyruk yani arka kısmında TC-JVC tarzı bir şeyler yazar. İşte bu uçağın kuyruk tescilidir. Türkiye’ye kayıtlı uçakların kuyruk tescili böyle TC-XXX şeklinde olmaktadır.

Benim yolculuk ettiğim uçak 2008 model, 9.7 yıllık, ilk sahibi Türk Hava Yolları olan bir Boeing 737-800’dü. Uçağın kuyruk tescili TC-JHC, uçağın ismi ise “İSKENDERUN”du. Ve uçak özel boyama olan THY’nin de üye olduğu Star Alliance havayolu birliği boyamasına sahipti.

Şimdi uçağın içine geçelim. Uçağımız yanlış hatırlamıyorsam 155 kişi alabiliyor. Tabi Pegasus gibi firmalarda 189’a kadar çıkarılabilmekte. Uçağın en ön 3-4 sırası Business Class olarak ayrılmış durumda. Uçuş başlamadan perde çekilerek Economy ile Business arası ayrılmakta. Ben tahmin edeceğiniz üzere Economy Class’daydım fakat zaten benim uçuşumda çoğu iç hatlarda olduğu gibi business uygulaması yok zaten. O koltuklar da Economy yolcularına hizmet veriyor.

Uçak eski olduğundan dolayı uçakta koltuk arkası ekran eğlence sistemi bulunmuyor. Sadece üstteki uçağın haritada nerede olduğunu gösteren ekranlar yer almakta.

Uçağın koltukları oldukça rahat ve koltuk kafalıkları aynı BMW 7 Serisi gibi hem yukarı aşağı hem de sağa sola doğru sıkıştırarak ayarlama seçenekleri mevcut. Bunun dışında THY olduğundan dolayı diz mesafeleri bayağı geniş. Ve her koltukta ayak dayama mevcut. Kol dayamaları söylememe gerek yok. Golf’le karşılaştırdığımda bir Golf kadar konforlu koltukları olmasa da fena değil ve diz mesafesi de Golf’ten çok az geniş. &:  Ayrıca koltuklar tamamen deri.

Şimdi uçağın teknik ve performans verilerine gelecek olursak, Uçakta CFM markasının ürettiği 2 adet motor yer almakta. Ve bu motorlar uçak ile birlikte mükemmel şekilde çalışıyor. Uçak kalkışta motorlara tam gaz verilmesinin ardından hızlı bir şekilde kalkış hızı olan V2’ye ulaşıyor. Fakat böyle ilk başta 100 KM/H’ye kadar olan hızlanmada ACT Golf her türlü tokatlar, 100’den sonra Boeing alır. @mehmetmertAğırlıktan dolayı ilk kalkışta yavaş kalıyor. 8D

Yalıtım ise fena değil uçakta. Kalkış anı dışında çok ses gelmemekte. 

Yakıt tüketimine de gelecek olursam yolcu başına yaktığı değer Golf’ün yarısı kadar. acıktım

Bu uçak 26.000 Litre yakıt alabilmekte. 

Ve full yolcu ile 5.765 KM menzile sahip.

100 KM’de 451 Litre yakıt tüketiyor.

Yine 100 KM’de yolcu başına 2.57 litre yakıt tüketiyor.

İncelemede ikramları da söylememek olmaz. Standart THY iç hatlar ikramları bulunuyor. Eğer uçuşunuz sabah ise sıcak şekilde Beyaz Peynirli Sandviç getiriliyor. Sandviç boyut olarak fena değil. Uçuş akşam ise yine sıcacık şekilde kaşar peynirli sandviç geliyor. Bu da bayağı lezzetli. İçecek ise sınırsız sürekli isteyebilmektesiniz.

Şimdi sizleri çektiğim fotoğraflar ile baş başa bırakıyorum.

@silvershadow @fcsrn @Ender @Nfk @iamalegend @yusufacs @Alperen099 @Blackjoke@forjust1day @caglar_61 @Beşiktaş1903 @xentus @DuzboruDownpipe

B3419A31-729B-41B6-8D43-AA852F8BACA8.jpeg

F9EDABD1-7A46-45E0-895A-61D22767DC6B.jpeg

Bu fotoğrafta yandaki Anadolujet uçağı ilk uçak yolculuğumda bana eşlik eden uçaktı yıllar yıllar önce. O zamanlar kuyruk tescili TC-JHJ idi şuanda TC-SBF. TC-SBF olduktan sonra da yine birkaç kez daha binmişimdir.

C556B7C3-B8BB-4F84-B5C3-9AE46538D98C.jpeg

1B00F010-9DB6-4D3E-AECB-77FEA44AA2D7.jpeg

EF854A35-8AA6-4298-AF29-B187113BA7C0.jpeg

2C6C8072-0604-4616-AE4B-5F6F0DB9760D.jpeg

2DE38399-9178-4D83-B3F7-0689A2000D2F.jpeg

THY sembolü olan 3 tane yaban kazı’nı böyle farklı açılarla yan yana koyunca T H Y yazısını görebilmektesiniz

C56A75D0-B057-4889-9719-341496BBA078.jpeg

C35075FA-2AB9-4CB7-B0A5-FC40DB12B998.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@yer_ucagi_34

Hocam yakıt tüketimi hakkında bilgi verebilirmisiniz?

870 km/h sabit hızla istanbul antalya ne yakıyor?(kabin +bagaj full dolu). Birde kalkışta inişte falan pist sesi çok alıyor mu? Airbuslar çok sessiz diyorlar ?
Hocam merhabalar. Konu’ma gösterdiğiniz ilgi için çok teşekkürler.

Dediğiniz gibi Airbus’lar ses konusunda birazcık daha iyiler. Ama Boeing’ler de çok fark yok arada. Kalkış anında ses biraz çok olabilmekte ama öyle çok rahatsız edici değil. Özellikle benim gibi havacılık tutkunları için ninni gibi geliyor o ses.

Yakıt tüketimini hemen söyleyeyim.

Bu uçak 26.000 Litre yakıt alabilmekte. 

Ve full yolcu ile 5.765 KM menzile sahip.

100 KM’de 451 Litre yakıt tüketiyor.

Yine 100 KM’de yolcu başına 2.57 litre yakıt tüketiyor. s=bigstar

 
@yer_ucagi_34 düşünsene hocam bu araçlar yakıtı bizim aldığımız fiyatlardan alsa aman diyorum  &:  26000 * 6 = 156.000 tl 

155 yolcu kapasitesi vardı. Bilet fiyatları el yakardı el  8D

 
@yer_ucagi_34 düşünsene hocam bu araçlar yakıtı bizim aldığımız fiyatlardan alsa aman diyorum  &:  26000 * 6 = 156.000 tl 

155 yolcu kapasitesi vardı. Bilet fiyatları el yakardı el  8D
8D 8D 8D

Tüp taktırırlardı hocam uçaklara. &:

 
Hocam tebrikler bu konu için.Benim gibi uçağa hiç binmemiş ve binmesi zor olacak biri için gerçekten güzel bilgiler var.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Hocam tebrikler bu konu için.Benim gibi uçağa hiç binmemiş ve binmesi zor olacak biri için gerçekten güzel bilgiler var.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Gösterdiğiniz ilgi ve beğeni için çok teşekkür ediyorum hocam.

Eğer sizin için faydası olduysa ne mutlu bana. s=bigstar

İnşallah denk gelir ilk uçak yolculuğunuzda ben de size eşlik ederim. s=bigstar

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yıllardır petlas bi uçak lastiği üretiyor pazarlıyor diye bi muhabbet vardır . Lastikler sorulur araştırılar da?

Forumun tüm üyelerine şundan birer tane verseler %80 i boenig 737 ye madrid jant takıp apronda resmini çeker

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yıllardır petlas bi uçak lastiği üretiyor pazarlıyor diye bi muhabbet vardır . Lastikler sorulur araştırılar da?

Forumun tüm üyelerine şundan birer tane verseler %80 i boenig 737 ye madrid jant takıp apronda resmini çeker
Ahhahahaahah, hocam kahkaha attım. 8D 8D  Madrid’li 738 düşünemiyorum. &:

Petlas muhabbetini ben de çok duyuyorum ama genelde Michelin tercih ediliyor. Ve uçak lastikleri çok pahalı olduğu için eskidikçe kaplama yöntemi uygulanıyor aynı kamyonlar gibi.

Uçak lastiği fiyatını örnek vermem gerekirse Emirates’deki dünyanın en büyük uçağı Airbus A380’in tüm lastiklerini değişimi 22 Milyon Dolar tutuyor.

Arka lastikler 100-150 kez, ön lastikler ise 200-250 kez kaplanabilmekte. Bu işlemi THY Technic gibi yerler yapmakta.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@yer_ucagi_34

Hocam yakıt tüketimi hakkında bilgi verebilirmisiniz?

870 km/h sabit hızla istanbul antalya ne yakıyor?(kabin +bagaj full dolu). Birde kalkışta inişte falan pist sesi çok alıyor mu? Airbuslar çok sessiz diyorlar ?
Ben yanıt vereyim

Jet A1 yakıt kullanır.

Havda 380 km ve 50 dk için Yük hava durumu ve yolcu sayısına bağlı olmak kaydıyla 3.5 ila 7 bin litre tüketir.

Ancak dönüş için de inmeden geri dönecek kadar da yakıtı taşımak zorundadır.

Gıttiği pistte iniş için sıra beklerken havada turlayacaksa ona gore fazla yakıt alir 

Köpükten pist başına 2 km ortalama yolculukta yaklaşık 250 ila 500 litre tüketir.

 
Ben yanıt vereyim

Jet A1 yakıt kullanır.

Havda 380 km ve 50 dk için Yük hava durumu ve yolcu sayısına bağlı olmak kaydıyla 3.5 ila 7 bin litre tüketir.

Ancak dönüş için de inmeden geri dönecek kadar da yakıtı taşımak zorundadır.

Gıttiği pistte iniş için sıra beklerken havada turlayacaksa ona gore fazla yakıt alir 

Köpükten pist başına 2 km ortalama yolculukta yaklaşık 250 ila 500 litre tüketir.
Ooo, Murat hocam maşallah siz de bayağı ilgiliymişsiniz havacılığa. Bilmiyordum. s=bigstar

Vay be Pist başına kadar 250-500 yaktığını ilk kez duydum. Ben de bizdeki CR-V’ye çok yakıyor derdim. Bunun yanında hiçbir şey. 8D

Bu arada şu geri dönme olayı genel olarak iç hatlar ve yakın avrupa şehirleri için falan geçerli oluyor. Londra gibi uçuşlarda maks yakıt alsa da geri dönemiyor.  s=bigstar

 
@Savatage 

Saatte 280 ila 380 km hızla piste teker koyduğunda oluşan ısı ve basınç korkunctur. Özel valfli subap kapakları aşırı ısıyla genleşebilecek azot gazını tahliye için hazırdır

Dahası ortalama 70 tonluk bir aleti bu hizdan düşürebilmek için çığlık atan jantları vardır.

Lafın gelişi değil gerçekten de diskler o kadar ısınır ki ısıyı tahliye etmekte normal hava akışı bir işe yaramaz bu nedenle havayı hızla tahliye ederek soğutma sağlayan ozel jantlarındaki motorlar çalıştığında; buna bir de  hava frenleri ve palllerin geriye çalışmasıyla motor treniyle beraber bu çığlığa benzeyen korkunç gürültüyü çıkartırlar.

Yani madrid jant hayal bile edilemez  :)

 
@Savatage 

Saatte 280 ila 380 km hızla piste teker koyduğunda oluşan ısı ve basınç korkunctur. Özel valfli subap kapakları aşırı ısıyla genleşebilecek azot gazını tahliye için hazırdır

Dahası ortalama 70 tonluk bir aleti bu hizdan düşürebilmek için çığlık atan jantları vardır.

Lafın gelişi değil gerçekten de diskler o kadar ısınır ki ısıyı tahliye etmekte normal hava akışı bir işe yaramaz bu nedenle havayı hızla tahliye ederek soğutma sağlayan ozel jantlarındaki motorlar çalıştığında; buna bir de  hava frenleri ve palllerin geriye çalışmasıyla motor treniyle beraber bu çığlığa benzeyen korkunç gürültüyü çıkartırlar.

Yani madrid jant hayal bile edilemez  :)
Bu kadar teknik konuları hiç bilmiyordum hocam sizin sayenizde bir sürü yeni şeyler öğreniyoruz.

 


Geri
Üst Alt