Golf 7 mi? yoksa Audi 3 mü?


Ya bu 20 bin tl farkı kim çıkardı, ben aracı alırken aynı özellikteki  Golf'le arasında sadece 8500 tl fark vardı. Audi bayisine giderseniz ciddi indirim yaptıklarını görebilirsiniz. Ayrıca bu iki araca sahip olup 2-3000 km kullanınca ne yazık ki A3'teki premium hissinin olmadığını anlayabilirsiniz.
@skysoblue85 hocam A3'te ki o premium his dediğiniz olay nedir tam olarak anlayamadım. Yani süspansiyonları, konforu vs mi daha iyi demeye çalıştınız ?

A3 Sportback 1.4 TFSI 150 hp Attraction S tronic (COD) 101.431 ₺ üzerine + Cam tavan varsa ergoactive ayarında bir koltuk vs ekledik mi bu araç 105 binden aşağıya gelmez hocam.

Aralarında 20 binlik bir fark görmüyorum bende ama Seat Leon DSG version ile Golf kıyaslanırsa 10 kağıt fark var aralarında, Golf ile A3 arasında da 10 kağıt fark var.

Bence A3 overrated bir araç. 

 

Ya bu 20 bin tl farkı kim çıkardı, ben aracı alırken aynı özellikteki  Golf'le arasında sadece 8500 tl fark vardı. Audi bayisine giderseniz ciddi indirim yaptıklarını görebilirsiniz. Ayrıca bu iki araca sahip olup 2-3000 km kullanınca ne yazık ki A3'teki premium hissinin olmadığını anlayabilirsiniz.
İki otomobili de ciddi doldurursanız aradaki fark 30bin TL'ye kadar çıkıyor. Eğer boş bir A3  ile Golf'ü kıyaslarsanız arada 10bin TL olabilir ancak dolu araba isteyenler mecbur Golf bakıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Barış26 hocamın dediği gibi detaylı baksak bencede aralarında o mertebelerde fiyat farkı çıkacaktır.

 
Her 2 araca sahip biri olarak, ne yazık ki Golf'ün A3'ten üstün olduğuna inanmıyorum. Eşim eve otomatik bir araç istediğinden dolayı, ilk başta insanların Golf'le, A3'ü aynı kefeye koyması nedeniyle bende A3 almayı düşünmüyordum, taki arkadaşım arabasını 2 günlüğüne bana bırakana kadar. Ciddi anlamda fark var arkadaşlar, kapıların ar-ağırlığından tutunda , araç içi izolasyonuna kadar.  A3'ün bir çok yerinde düşünülmüşlük var. Mesela arka silecek suyu, normal de Golf'de yukarıdan geliyor ve az da olsa arasıra akıtıyor, Audi'de sileceğin içinden gelmesi için bir mekanizma koymuşlar hem daha iyi siliyor hem de iz bırakmıyor. Bütün A3'ler de ısıtmalı silecek suları ve far yıkama standart, Golf'te ne yazık ki parayla alıyorsunuz. Sürüş esnasında A3, Golf'e göre hızı daha  az hissetiriyor, bence bu aracın yalıtımının daha iyi olmasından kaynaklanıyor. Bir de süspansiyon sistemi  daha rijit  , belki aktif süspansiyondan dolayı olabilir, virajlarda daha az yatırıyor. Malzeme kalitesi cidden çok daha kaliteli, görsellik olarak Golf daha güzel görünse de , kalite olarak A3 Golf'ün bir tık üstü.  Direksiyon tepkileri Golf'e göre daha net, bunu ancak 2-3000 km kullandıktan sonra daha iyi anlıyabiliyorsunuz. Eğer performanslı kullanmak istiyorsam Golf'ü kullanıyorum fakat A3'ü kullanmayı daha çok tercih ediyorum. 
far yıkama a3 lerde nasil standart ki?

xenon olmasa da mı var?

isitmali silecek suyu gerçekten standartsa, standart donanım mantıklarında tutarsızlık var; her a3 te fonksiyonel direksiyon yokken. 

 
far yıkama a3 lerde nasil standart ki?

xenon olmasa da mı var?

isitmali silecek suyu gerçekten standartsa, standart donanım mantıklarında tutarsızlık var; her a3 te fonksiyonel direksiyon yokken. 
Far yıkama ve ısıtmalı silecek suları standart.  Donanım olarak farklılıklar var , ayrıca mmi radio'nun ses kalitesi composition media'dan daha iyi. 

 
@skysoblue85 hocam A3'te ki o premium his dediğiniz olay nedir tam olarak anlayamadım. Yani süspansiyonları, konforu vs mi daha iyi demeye çalıştınız ?

A3 Sportback 1.4 TFSI 150 hp Attraction S tronic (COD) 101.431 ₺ üzerine + Cam tavan varsa ergoactive ayarında bir koltuk vs ekledik mi bu araç 105 binden aşağıya gelmez hocam.

Aralarında 20 binlik bir fark görmüyorum bende ama Seat Leon DSG version ile Golf kıyaslanırsa 10 kağıt fark var aralarında, Golf ile A3 arasında da 10 kağıt fark var.

Bence A3 overrated bir araç. 
1.  Malzeme kalitesi, 2. Yalıtım, 3. işçilik hatalarının neredeyse olmaması

 
Bir detay daha vereyim. Almanya'da Audi'nin opsiyon fiyatları VW'den %20-25 daha pahalı. Ancak Türkiye'de Audi'nin opsiyonları VW'nin iki katı fiyata. Bunun nedeni de çakal Doğuş Oto.

O yüzden dolu Audi almak Türkiye'de pek mümkün olmuyor. Golf'ün 30-35bin TL'lik opsiyon listesi varken AUDI'de aynı liste 50-60bin TL'lere dayanıyor. Ağzına kadar dolu bir A3 rahat 150bin TL'yi buluyor.

 
@Barış26 detaylar için teşekkürler. Zaten o paralara çıkıldığında ya bir üst modele ya da farklı markalara yöneliyorlar.

 
Manuel golf yerine otomatik vites bir araba alacak olsaydım kesinlik a3 derdim. 

 
1998 den 2014 Aralık'a kadar GOLF kullanıp GOLF ile adeta yaşadıktan sonra 2014 Aralık ayında kendi GOLF Mk7 1.4 TSi 122hp Manuel GOLF'ümü satmamla birlikte yoldaki bebişimizin de beni etkilemesiyle bu kerre A3 ile tanışma fırsatı buldum. Kendi kendime hep sormuştum. GOLF varken A3 alınır mı? 2013 yılında A3 Sedan'ın çıkışı ve , Umut & Emir Hocamla birlikte Doğuş Oto Kartal'ı ziyaretimizde tanıştığım A3 Sedan'ı incelemem aklıma pirelenme düşürmüştü. Daha sonra A3 Sedan'ı trafikte hep beğenerek takip ettim. Ona sahip olmak gibi bir düşüncem olmadığı gibi özellikle arka tasarımı - tüp ledleri - flashlı xenonları ile sadece beğenerek bakıyordum. Ancak Aralık 2014'te kendi aracımı satmam ve yoldaki bebişimizin vize getirecegi ek bagaj hacmi ihtiyacı işte tam bu vakitte A3 Sedan'ı ciddi ciddi düşünmeme yol açtı. Kendi sattığım araç  yaklaşık 62k değerli bir araçken baktığım A3 kesemin ağzını açmamı gerektiriyordu. Kendi aracımda 1.4 TSi motordan çok memnunken A3 Sedan'ı ülkemizin dizel otomatik sedan düşkünlüğü nedeniyle TDi olarak bakmak zorunda kalıyordum. Aracın Ambition paketi + Xenon farları + istedigim özel jantları + led stopları + sunroofu olmazsa olmazlarımdı. Yılsonu kampanyaları ile bu araç bana 2014 Aralık ayında 108.500-TL ye denk geliyordu. Tabloya bakın. Satılan araç 62k, istenen 110k. Tam 1 ay boyunca ben karar verene kadar bayilerde yılsonu indirimiyle araçlar tükendi gitti. Yukarıda başka arkadaşların belirttiği gibi Audi'de VW gibi araç oluşturup sipariş vereyim dediğiniz anda ST ler sizi Showroom'da rahat bir tenhaya çekiveriyor :)) Bu nedenle özel sipariş oluşturma şansım olmadan 2015 model gelecek araçları ve bu araçların günahımıza yansıyacak bedellerinin belli olmasını beklemeye karar verdim. Tüm Ocak 2015 A3 Sedan görsellerine bakarak geçti . Bu arada bir yandan da keyfime göre bir GOLF oluşturup sıfırdan sipariş etmeyi de düşünüyordum tabiki. İstediğim GOLF 1.4 TSi 125hp Highline DSG üzerine kalem kalem işlenmiş opsiyonlarla bana 100binTL dolaylarina gelecek görünüyordu. İşte karar anım bu oldu. Türkiye 2.el piyasasında gırtlak dolu GOLF, 2.elde full denen ama epeyce eksiği olan ama dizel otomatik sedan tanımına cuk oturan yanında 4 halka ve prestiji sunan A3 Sedan ile karşı karsiyaydi. Ben de uykusuz geceler ve hesap makinesi ile başbaşa. O dönem kime sorduysam ki pek çoğumuz GOLF Fanatiğiyiz ; hepimizin baskin görüşü " Benzinli arabaya 100k mı verilir dialoğu yerine dizel otomatik sedan 4 halkaya 100k verilir " yönünde oldu. Ben de sonuç olarak bu aracı almaya karar verdim. Şubat 2015 in ortasına kadar bekledim ve istediğim opsiyonlarla stok aracı Audi bayisine indirmeyi başardık. ST'min aracı bana satmak istemesi ve yardımları da kararimdan caymamamdaki en önemli etken oldu.

Sonuç olarak ; evimizde hala bir GOLF var, kısa zaman sonra inşallah makyajlı ve yeni motorlu 1 tane daha olacak, ama aynı zamanda 1 adet de A3 var. 1 senedir A3'leyiz ve 1 kere dahi olsa nerden bu kararı verdim demedim çok şükür ki. Hikayem biraz uzun oldu ama aradaki farklar da gelecek  :000074-medium:

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@M.L.Crassus

Değerli Tarık Üstadım;

Dilerim burada yazmaya devam edersiniz de. Benim gibi pek çok forumdaşım benzer haz ve paylaşımlarınızın dolu dolu  bilgisiyle doyar ruhlarımız..

Sizin kadar kıymetli ve kendisini her alanda örnek bir dostu aramızda görmemize sevindim.

Etkileyici bir giriş olmuş size yakışan...

Devamlılığını ve devamlarını bekliyor olacağım 

 
1998 den 2014 Aralık'a kadar GOLF kullanıp GOLF ile adeta yaşadıktan sonra 2014 Aralık ayında kendi GOLF Mk7 1.4 TSi 122hp Manuel GOLF'ümü satmamla birlikte yoldaki bebişimizin de beni etkilemesiyle bu kerre A3 ile tanışma fırsatı buldum. Kendi kendime hep sormuştum. GOLF varken A3 alınır mı? 2013 yılında A3 Sedan'ın çıkışı ve , Umut & Emir Hocamla birlikte Doğuş Oto Kartal'ı ziyaretimizde tanıştığım A3 Sedan'ı incelemem aklıma pirelenme düşürmüştü. Daha sonra A3 Sedan'ı trafikte hep beğenerek takip ettim. Ona sahip olmak gibi bir düşüncem olmadığı gibi özellikle arka tasarımı - tüp ledleri - flashlı xenonları ile sadece beğenerek bakıyordum. Ancak Aralık 2014'te kendi aracımı satmam ve yoldaki bebişimizin vize getirecegi ek bagaj hacmi ihtiyacı işte tam bu vakitte A3 Sedan'ı ciddi ciddi düşünmeme yol açtı. Kendi sattığım araç  yaklaşık 62k değerli bir araçken baktığım A3 kesemin ağzını açmamı gerektiriyordu. Kendi aracımda 1.4 TSi motordan çok memnunken A3 Sedan'ı ülkemizin dizel otomatik sedan düşkünlüğü nedeniyle TDi olarak bakmak zorunda kalıyordum. Aracın Ambition paketi + Xenon farları + istedigim özel jantları + led stopları + sunroofu olmazsa olmazlarımdı. Yılsonu kampanyaları ile bu araç bana 2014 Aralık ayında 108.500-TL ye denk geliyordu. Tabloya bakın. Satılan araç 62k, istenen 110k. Tam 1 ay boyunca ben karar verene kadar bayilerde yılsonu indirimiyle araçlar tükendi gitti. Yukarıda başka arkadaşların belirttiği gibi Audi'de VW gibi araç oluşturup sipariş vereyim dediğiniz anda ST ler sizi Showroom'da rahat bir tenhaya çekiveriyor :)) Bu nedenle özel sipariş oluşturma şansım olmadan 2015 model gelecek araçları ve bu araçların günahımıza yansıyacak bedellerinin belli olmasını beklemeye karar verdim. Tüm Ocak 2015 A3 Sedan görsellerine bakarak geçti . Bu arada bir yandan da keyfime göre bir GOLF oluşturup sıfırdan sipariş etmeyi de düşünüyordum tabiki. İstediğim GOLF 1.4 TSi 125hp Highline DSG üzerine kalem kalem işlenmiş opsiyonlarla bana 100binTL dolaylarina gelecek görünüyordu. İşte karar anım bu oldu. Türkiye 2.el piyasasında gırtlak dolu GOLF, 2.elde full denen ama epeyce eksiği olan ama dizel otomatik sedan tanımına cuk oturan yanında 4 halka ve prestiji sunan A3 Sedan ile karşı karsiyaydi. Ben de uykusuz geceler ve hesap makinesi ile başbaşa. O dönem kime sorduysam ki pek çoğumuz GOLF Fanatiğiyiz ; hepimizin baskin görüşü " Benzinli arabaya 100k mı verilir dialoğu yerine dizel otomatik sedan 4 halkaya 100k verilir " yönünde oldu. Ben de sonuç olarak bu aracı almaya karar verdim. Şubat 2015 in ortasına kadar bekledim ve istediğim opsiyonlarla stok aracı Audi bayisine indirmeyi başardık. ST'min aracı bana satmak istemesi ve yardımları da kararimdan caymamamdaki en önemli etken oldu.

Sonuç olarak ; evimizde hala bir GOLF var, kısa zaman sonra inşallah makyajlı ve yeni motorlu 1 tane daha olacak, ama aynı zamanda 1 adet de A3 var. 1 senedir A3'leyiz ve 1 kere dahi olsa nerden bu kararı verdim demedim çok şükür ki. Hikayem biraz uzun oldu ama aradaki farklar da gelecek  :000074-medium:
Hocam gayet güzel bir hikaye. Bunlardan daha fazla görmek isteriz  :'(

 
@yusuf , @silvershadow

Estağfurullah arkadaşlar, Estağfurullah üstadlar. Siteyi elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum. Son arayüz ve konu - paylaşım zamanına göre sıralamaları aktif paylaşımı takip edebilmek açısından çok iyi oldu. Ellerinize, emeğinize sağlık ve bu masraflı işler için bütçenize kuvvet. 

 
Evet gelelim farklara ( bir kaç mesaj olarak aklıma geldikçe eklemelerde bulunabilecegim, bölünmeden ötürü kusuruma bakmayiniz ) :)) ;

1 senelik A3 ile olan birlikteligimizden sonra geride kalan izlenimlerim ;

Bazı arkadaşlarımız A3'ün yalıtımının GOLF'ten daha iyi olabileceğini belirtmiş ancak ben böyle bir izlenime sahip değilim. A3 ' ün daha sessiz hissettirme nedeni aracın taban veya motor yalitiminin daha iyi olması değil. Sessiz hissiyatın en başta nedeni işçilik farkı. A3 işçilik olarak, ayrıntı olarak, montaj olarak daha özenilmis bir otomobil. Kastım iç mekandaki tasarımsal ve kullanışa yönelik ayrıntılar değil. Bir malzemenin montaj işçiliği, genel titreşimin parçalar üzerindeki ses yapabilirligini azaltıyor. Seçilen iç mekan malzemeleri de hep dayaniklilik esaslı seçilince ortaya daha sessiz izlenimi veren bir araç çıkıyor ama gerçekte bu daha fazla yalıtım malzemesinden bence kaynaklanmıyor. Nitekim kaymak asfalttan satıh kaplama yola çıkınca yol sesinin aynı oranda iç mekana yansıması bunu gösteriyor .

GOLF iç mekanda kullanışlı cepleri, media sisteminin kullanışlılığı ve daha yüksek donanım seviyesiyle pek çok kullanıcıya daha yakından hitap ediyor. Aracın yol konforu, eskimeyen tasarım anlayisi ve kuvvetli ikinci eli eklenince vazgeçmesi zor bir araç oluyor. Açıkçası A3'ü Sedan olarak almasam A3 Sportback almazdım. Nedeni A3 Sportback i beğenmemem değil, GOLF'ten ziyadesiyle memnun olmam. Ayrıca GOLF'teki kişiselleştirilebilirlik benim için büyük bir avantaj. Dynaudio Ses Sistemi + Spor Süspansiyon + R Line İç ve Dış Paketler + BiXenon Plus U Led Farlar  ... 1.4 TSi 125hp veya olabilse 150hp ACT motor. 

 

Bende bir golf ve audi hayranı olarak  birsüre bu iki araç arasındaki farklar veya audi ile vw arasındaki farkları anlamaya çalıştım.Benim gördüğüm ve incelediğim kadarıyla golf'le vw arasında çok ciddi bir donanım farkı yok, ancak iki model veya marka arasında ki mantık vw'nin tıpki bmw'lerdeki gibi birçok yerini özelleştirebilmemiz,hava menfezleri renkleri,farklı metal detaylar daha kaliteli jantlar,audi exclusive diye bir olay var vw'de olmayan mesela ,özel renklerden tutun,jantlara iç döşeme materyaline kadar özelleştirebiliyorsunuz ve kullanılan meteryaller gerçekten en kalitelisi.Birde audi ve vw arasındaki fark bütün modellerde aynı iç kalite hakim mesela a1'le a4 arasında kullanılan meteryalde çok fark yok ama bir polo ile golf arasında farklar mevcut.Ayrıca mmi isminde bir kontrol sistemi var audide üst bölümde aslına bakılırsa orda golfte durduğu kadar hoş durmuyor o ekran ama farklılık olarak görülen bir detay,aynı sisteme benzeyen bir sistem mercedeste de var.Birde benim görüşüm dış görünüş olarak a3 bariz daha hoş hem ön tasarım hem arka tasarım olarak sw a6'lara benziyor ve gerçekten çok hoş,ancak a3'te her ne kadar kaliteli malzeme kullanılmış olsada golf'ün iç mekanı daha derli toplu ve göze batan hoş durmayan bir tarafı yok ama a3'te klimanın altındaki  boşluk,üstte duran ekran ,yuvarlak havalandırmaların genel çizgiye uymaması ve bir devam hissi uyandırmaması ,seat içini andıran tasarımı gibi etkenler herkesin beğeneceği türden değil.Aslında bence audinin önem verdiği yerden sınıfta kalıyor audi bence iç tasarımından bana göre.Bunun dışında audide opsiyon olarak sunulanlarda biraz daha kaliteli bose müzik sistemi mesela aslında dynaudio arasında çok fark yoktur ama belki sürücüler bose marka daha kaliteli olabilir çünkü normalde satılan bir modelini koymuyorlar markalar için özel tasarımlarda öyle olsa dynaudio her türlü daha kalitelidir bose'dan ama özel üretimde belki audide kullanılan bose olanlar daha iyi olabilir dinlemek lazım bence müzik sistemi çok büyük bir ayrıntı bir araçta hem golfte hem audide alınması gereken bir opsiyon kafadan kalite hissi uyandıran bişey iyi bir müzik sistemi.

 

Geri
Üst Alt