Triger Kayışı Kopması , Değişim Ücreti


Katılım
10 Nis 2018
Mesajlar
152
Tepkime puanı
69
İsim
Meriç Mavisu
Merhaba, daha uygun olduğundan arabamı özel serviste 10.000km bakımını yaptırdım usta öylesine araba kaç km dedi 120.000 deyince triger kayışını sordu direk değişmedi dedim raf ömründen kaç km de değişmesi gerektiğinden birde işçiliğin zahmetinden bahsetti çok fazla elektronik parça varmiş bağlıymış birbirine vb.. bana 2.500tl fiyat çıkardı istersen gel yapalım dedi ve tabikide bana çok fazla geldi triger kayışı değişimi gerçekten bu kadar pahalımı ?  1300tl kayış değişimi, 1300lirada uzun kmlerden sonra değişmesi gereken elektonik bi parçadan bahsetti hepsi triger kayışı ile alakalı..

Sorum şu aracın sadece triger kayışını değiştirsem kaça patlar ? Birde bahsettiği elektronik şeyi biliyorsanız onuda değiştirmelimiyim ? Teşekkürler.. 

Arabam Golf 7 Bluemotion bu arada 2012 fakat 2013 motorlu kaputu açınca b8 passatla aynı yani.. bunuda usta söyledi örneklede gösterdi :)) ona göre söyleyin diye yazdım

Edit: İnternette biraz baktım gittigidiyora biri 1300TL ye Triger ve Devirdaim sistemi koymus devirdaim sanırım ustanın bahsettiği elektronik zımbırtı devirdaim değişmelimi illa ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Meriç Mavisu merhaba aracınız TDI mı TSI mı? 1.2TSI için başka sitelerde 500 600 tl civarına triger kayış seti var. B

Bende de 2013 1.2 TSI var. Aynı soruyu hem buraya hem de başka forumlara sordum. 

Diğer forumda bir arkadaş şöyle bir cevap yazdı

1.2 TSI motorların tümünde triger zincirlidir. 
Yine aynı arkadaş başka bir konuda da şöyle yazmış

2013 1.4 tsi 90bin bakımını yeni yaptırdım triger kayışı değişimini sordum zincir var dedi servis. Diğer V kayışı filan duruma göre (çatlama,ses,esneme) değişiyormuş. 
Yani bizde kayış değil zincir olma ihtimali yüksek. Zincirler de 150-180bin km gitmesi lazım en azından.

Bugün ben bir servisi arayıp soracağım.

EDİT:

Arayıp sordum EREL'e. Aracınızda kayış var ama 180bin KM ya da 5 yılda değişmesi gerekir dedi. Sizin aracınızında yıl geldiği için değiştirmeniz lazım dedi.  Buna ek V kayışı, gergileri, devir daim de değişmesi gerekebilir dedi. Fiyatları şu şekilde verdi

- Triger : 1937 TL

- V kayışı : 76 TL

- Gergiler : 340 TL

- Devir daim : sadece ön parçası değişir ise 430, komple değişir ise 1281 TL

Bu fiyatlara işçilik dahil sanırım, en azından triger için dahil dedi. Ayrıca bir de %16 indirim uygulanacak dedi. En kötü durumda 3050TL gibi bir masraf çıkıyor :(

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bir şey değil :)  Elimden geldiği kadarıyla sizlere yardımcı olmaya çalışırım ;)  

 
Bende yaklaşık 1 ay önce canlı desteğe sordum. Plakadan sorguladı. 180.000 de değişeceğini söyledi. Yılla ilgili herhangi bir şey söylemediler bana . Benim daha 100.000 var içim rahat ??

 
bütün cevaplar için teşekkür ederim sadece kayışı değiştiriyorum o halde

 
Sadece kayışını değiştirtsek ne olur bileniniz var mı forumda illa setmi değiştirmek zorundayım kayışı söküp yenisini taksa olmuyormu bu iş ?

 
Sadece kayışını değiştirtsek ne olur bileniniz var mı forumda illa setmi değiştirmek zorundayım kayışı söküp yenisini taksa olmuyormu bu iş ?
Yapılacak olan işlem o kadar basit bir işlem değil sırf bu kayış için motor kulağının biri sökülüp motor yarı iskeleye alınıyor., kayışlardan biri bile değişse tekrardan sente ayarı yapılması gerekiyor, bu işlem eski kayışı sök yenisini tak gibi anlatılacak kadar kolay bir işlem değildir., kaputu açınca triger kayışını görünür olması sizi aldatmasın oldukça karmaşık uzun süren bir işlemdir., motor bölmesinin sol tarafının neredeyse tamamı sökülüyor., yani düşünün sırf bu işlem için moturun taşıyıcı kulaklarından birini söküp motoru yarı calaskaya alınıyor., triger kayışı, v kayışı, gergi rulmanları, devirdaim pompası tümünün değişmesi gerekir., değişmeyen/değiştirilmeyen basit bir rulman yüzünden arıza çıksa maliyeti 8-10bin liraları bulan masraf ile karşı karşıya kalırsınız.,

edit: özel servisin verdiği fiyat pahalı gibi bir de yetkili servisten fiyat alın yukarıda arkadaş bu iş için servisten 2350 lira fiyat almış ve serviste takılan parçaların orjinal olduğu düşünülürse özel servisin verdiği fiyat pahalı., kaldı ki özel servisin malzemeleri orjinal mi kullanacak belli değil garantisi de yok orjinal derler müdail parça kullanıyorlar çoğu..

video 'da golf mk4 'ün triger seti değiştiriyorlar seyrederseniz ne kadar karmaşık ve kolay bir işlem olmadığını anlayabilirsiniz;



 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Teşekkür ederim servise gideceğim yaptırmak için arabayı oldugunca az kullanmaya çalışıyorum para bulana kadar :))

 

Geri
Üst Alt