Lastik değişim vakti


primacy 3 199 liraya nerede hocam verdiğiniz linkte 306 lira çıkıyor 
Çok enteresan., Belki inanmayacaksınız ben ürünün bağlantısını paylaştığımda 199 liraydı ve teslimat süresi 1-2 iş günü yazıyordu., şimdi ise 306 lira ve teslimat süresi 4-5 iş günü yazıyor :blink: Büyük bir ihtimal toplu bir alım oldu şansınıza., Ben yerinizde olsam Nokian Line değerlendirirdim hocam., bu kadar az km yapılacaksa çok üst düzey bir lastiğe hiç gerek yok., Nokian zaten kış lastiğinde 1. sırada olan bir firmadır., öyle bir firmanın yaz lastiğinde kötü olması beklenemez fiyatı da uygun..,

@DuzboruDownpipe yılda 5-6bin km yol yapan biri için pilot sport 4 'e verilecek para israf olur., Neredeyse lastiğin ömrünün %50 'sinden fazlası yatarak geçecek

@Ümit Akkaya Genelde high performans lastikleri 17 ve üzeri ebatta oluyor ancak Michelin 'de durum biraz farklı 16 ebatta Pilot Sport 4 var hocam

 

Çok enteresan., Belki inanmayacaksınız ben ürünün bağlantısını paylaştığımda 199 liraydı ve teslimat süresi 1-2 iş günü yazıyordu., şimdi ise 306 lira ve teslimat süresi 4-5 iş günü yazıyor :blink: Büyük bir ihtimal toplu bir alım oldu şansınıza., Ben yerinizde olsam Nokian Line değerlendirirdim hocam., bu kadar az km yapılacaksa çok üst düzey bir lastiğe hiç gerek yok., Nokian zaten kış lastiğinde 1. sırada olan bir firmadır., öyle bir firmanın yaz lastiğinde kötü olması beklenemez fiyatı da uygun..,
[mention=4423]DuzboruDownpipe[/mention] yılda 5-6bin km yol yapan biri için pilot sport 4 'e verilecek para israf olur., Neredeyse lastiğin ömrünün %50 'sinden fazlası yatarak geçecek
[mention=1641]Ümit Akkaya[/mention] Genelde high performans lastikleri 17 ve üzeri ebatta oluyor ancak Michelin 'de durum biraz farklı 16 ebatta Pilot Sport 4 var hocam
Nokian Line güzel tercih olabilir ama Goodyear Efficient Grip Performance de bakardım(4 kanallı).Yuvarlanma direnci gayet düşük ve sessiz.Fiyatı da nispeten uygun.Pirelli Cinturato P1 Verde modeli de güzeldir testlerde fena sonuç almamıştı.Fiyatı da gayet uygun.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Nokian Line güzel tercih olabilir ama Goodyear Efficient Grip Performance de bakardım(4 kanallı).Yuvarlanma direnci gayet düşük ve sessiz.Fiyatı da nispeten uygun.Pirelli Cinturato P1 Verde modeli de güzeldir testlerde fena sonuç almamıştı.Fiyatı da gayet uygun.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Goodyear Efficient Grip Performance değerlendirilebilir ancak önermememizin sebebi (4 kanallı) fiyatının gördüğüm kadarıyla 275 'ten aşağı olmaması hocam.,

 
Çok enteresan., Belki inanmayacaksınız ben ürünün bağlantısını paylaştığımda 199 liraydı ve teslimat süresi 1-2 iş günü yazıyordu., şimdi ise 306 lira ve teslimat süresi 4-5 iş günü yazıyor :blink: Büyük bir ihtimal toplu bir alım oldu şansınıza., Ben yerinizde olsam Nokian Line değerlendirirdim hocam., bu kadar az km yapılacaksa çok üst düzey bir lastiğe hiç gerek yok., Nokian zaten kış lastiğinde 1. sırada olan bir firmadır., öyle bir firmanın yaz lastiğinde kötü olması beklenemez fiyatı da uygun..,

@DuzboruDownpipe yılda 5-6bin km yol yapan biri için pilot sport 4 'e verilecek para israf olur., Neredeyse lastiğin ömrünün %50 'sinden fazlası yatarak geçecek

@Ümit Akkaya Genelde high performans lastikleri 17 ve üzeri ebatta oluyor ancak Michelin 'de durum biraz farklı 16 ebatta Pilot Sport 4 var hocam
estağfurullah hocam neden inanmıyayım ya fiyatı yanlış yazdılar yada fiyat güncellemesi yapıldı. Ellerinde eski tarihliler kaldıysa onlar satılsın diye fiyat düşürmüş olabilirler.

 
estağfurullah hocam neden inanmıyayım ya fiyatı yanlış yazdılar yada fiyat güncellemesi yapıldı. Ellerinde eski tarihliler kaldıysa onlar satılsın diye fiyat düşürmüş olabilirler.
Şu siteyi inceleyin derim hocam lastik hakkında ki puanlamaları sadece kullanıcıların puanlamasına göre yapılan bir site ve her kullanıcı lastik hakkında detaylı memnuniyet ve şikayetini yazıyor ve lastikten memnuniyetine göre olumlu-olumsuz 7 farklı kritere göre puanlıyor;

Nokian Line (kullanıcılar bu lastikle 997.000 km yol yapmışlar ve toplam 53 kullanıcı puanlamaya katılmış ve yorum yapmış): http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/Line.htm

Goodyear EfficientGrip Performance (kullanıcılar bu lastikle 2.880.000 km yol yapmışlar ve toplam 162 kullanıcı puanlamaya katılmış ve yorum yapmış); http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/EfficientGrip-Performance.htm

Continental Premium Contact 5 (kullanıcılar bu lastikle 1.160.000 km yol yapmışlar ve toplam 77 kullanıcı puanlamaya katılmış ve yorum yapmış); http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/Premium-Contact-5.htm

Michelin Primacy 3 (kullanıcılar bu lastikle 2.670.000 km yol yapmışlar ve toplam 117 kullanıcı puanlamaya katılmış ve yorum yapmış); http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Primacy-3.htm

Michelin Primacy 4 (kullanıcılar bu lastikle 230.000 km yol yapmışlar ve toplam 7 kullanıcı puanlamaya katılmış ve yorum yapmış); http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Primacy-4.htm

Buna göre; bir yorum yapacak olursak Nokian Line oldukça yüksek puan almış ve kullanıcıların lastikten oldukça memnun kaldığını söyleye biliriz.

Not: Bu arada Goodyear 'ın EfficientGrip Performance lastiğinin yakın zamanda Gen2 adı altında 2. jenerasyonu nun çıkacağını hatırlatmak isterim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Şu siteyi inceleyin derim hocam lastik hakkında ki puanlamaları sadece kullanıcıların puanlamasına göre yapılan bir site ve her kullanıcı lastik hakkında detaylı memnuniyet ve şikayetini yazıyor ve lastikten memnuniyetine göre olumlu-olumsuz 7 farklı kritere göre puanlıyor;

Nokian Line (kullanıcılar bu lastikle 997.000 km yol yapmışlar ve toplam 53 kullanıcı puanlamaya katılmış ve yorum yapmış): http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/Line.htm

Goodyear EfficientGrip Performance (kullanıcılar bu lastikle 2.880.000 km yol yapmışlar ve toplam 162 kullanıcı puanlamaya katılmış ve yorum yapmış); http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/EfficientGrip-Performance.htm

Continental Premium Contact 5 (kullanıcılar bu lastikle 1.160.000 km yol yapmışlar ve toplam 77 kullanıcı puanlamaya katılmış ve yorum yapmış); http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/Premium-Contact-5.htm

Michelin Primacy 3 (kullanıcılar bu lastikle 2.670.000 km yol yapmışlar ve toplam 117 kullanıcı puanlamaya katılmış ve yorum yapmış); http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Primacy-3.htm

Michelin Primacy 4 (kullanıcılar bu lastikle 230.000 km yol yapmışlar ve toplam 7 kullanıcı puanlamaya katılmış ve yorum yapmış); http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Primacy-4.htm

Buna göre; bir yorum yapacak olursak Nokian Line oldukça yüksek puan almış ve kullanıcıların lastikten oldukça memnun kaldığını söyleye biliriz.

Not: Bu arada Goodyear 'ın EfficientGrip Performance lastiğinin yakın zamanda Gen2 adı altında 2. jenerasyonu nun çıkacağını hatırlatmak isterim.
Goodyear 'ın EfficientGrip Performance 68 db

Nokian Line 71 db 

ses şiddetleri böyle ama yukarıda verdiğiniz sitede comfort bakımından nokian 1 tık daha iyi çıkmış.

 
Goodyear 'ın EfficientGrip Performance 68 db

Nokian Line 71 db 

ses şiddetleri böyle ama yukarıda verdiğiniz sitede comfort bakımından nokian 1 tık daha iyi çıkmış.
Lastik etiket değerlerine göre lastik almayın hocam., etiket değerleri bir kriterdir ama asla o lastiğin iyi veya kötü olduğunu göstermez., Örnek vermem gerekirse; Aracımın üzerinde gelen Dunlop Sport Maxx RT 225 45 R17 91W lastikleri 20.000 km 'dir kullanıyorum ve lastiklerin ses seviyesi etiket değerlerine 67 db (ilk üretimler 67db / son 1 yılda üretilenler 69db)

Etiket değerlerine göre; 67db ses seviyesi ile herhalde bu ölçülerde daha sessiz lastik olmaması gerekir., Ancak lastikten o kadar şikayetçiyim ki anlatmaya kalksam makale yayınlanır, kısacası hiç memnun değilim., Bu sebebten etiket değerlerine göre lastik almayın derim hocam.. Lastik tercihinde kullanıcı yorumları benim için her zaman daha önemli olmuştur.

 
burada kullanıcılar yorum yaparsa daha iyi olur. mesela conti kullanıp goodyeara geçmiş birisi yorum yapar. sonra ne bileyim conti kullanıp nokiana geçmiş biri yorum yapar. veya çoğu markayı kullanmış biri yorum yapar daha faydalı olur. Tr yolları Avrupa yolları arasında da fark var sonuçta. 

 
@huseyinkaraduman 

Aşağıdaki değerlendirmeler, sakin kullanımda şehir içi- şehirlerarası karma kullanım koşulları sonucunda elde edilen tecrübelerdir. 

205/55/16 Conti Premium Contact 5'i yaklaşık olarak 2 yıl 30.000 km dolaylarında tecrübe ettim.

İlk yıl;

* Lastik ilk yılında ıslak ve kuru performansı ile beğenimi topladı.  

* Islak frenleme ve ıslak tutuşu tatmin edici. Su tahliyesi iyi.

ikinci yılında ise;

* Lastik dişlerinde ufak çatlamalar meydana geldi.

* Ön lastikler normalde arkalara göre çabuk aşınır, önceki tecrübelerime göre ön lastik normalinden biraz daha fazla aşındı. 

* İlk yılın sonunda ön lastiklerin aşınma durumuna göre mutlaka ön arka yer değişimi yapılması gerekli. 

* İkinci yılın içerisinde ABS ve ASR'nin devreye girme sıklığı fazlalaştı. Performansının düştüğü hissedilir düzeydeydi.  

* Dikkatimi çeken diğer bir husus ise Conti çok fazla patladı. Her daim kullandığım güzergah sabittir ve inşaat bölgelerinden kaçınırım. Buna rağmen hayatımda lastik söküp takmamışken, conti sayesinde fazla tecrübe edindim. 

* E5'te 90 km/h hızla seyir halindeyken, solladığım tırdan düşen 1-2 cm kalınlığındaki tahta parçanın üzerinden kaçacak yerim olmadığı içn geçmek zorunda kaldım. Lastik o an patlamadı fakat, sonrasında dişlerin yanak tarafında bittiği bölgeden patladığını gördüm. 

* Balon yapmadı. 

Nokian'ın Line serisini farklı ölçülerde kullanma şansım oldu. Onunla ilgili karma görüşlerim; 

İlk yılı;

* Conti ile benzer tutuş karakteristiklerine sahip olan Nokian Line'ın, kuru tutuşunu çok beğendim, ıslak tutuşunu ise iyi olarak değerlendirebilirim. Su tahliyesi iyi. 

* Sırt bölümünde bulunan takip çizelgesi inovatif bir fikir ve aşınma oranınızı kolaylıkla takip edebilmenize olanak sağlıyor. 

* Fren mesafesi conti'ye göre biraz fazla (araçtan araca da değişiklik gösteriyor), ilk yılında zemin koşulları nedeniyle ABS'yi devreye bir iki defa sokması temkinli yaklaşmama neden olsa da fren performansı tatmin edici. 

* Conti CPC5'e göre önler daha az aşındı. 

İkinci yılında ise; 

* Lastik dişlerinde çatlamalar bariz düzeydeydi. Kullanım km'si arttıkça çatlaklara binaen ufak ufak parçalanan kauçuk kopmaları mevcuttu. 

* İlerleyen süreçte, çatlamalar yanak bölümünde kılcal düzeylerde ortaya çıktı. 

* Sınırları zorlamaya başlarsanız lastik arkayı bırakmaya meyilli, tutuşta pek bi azalma olmadı, fakat conti gibi performansın düştüğü hissedilir düzeydeydi. 

* Patlama yaşamadım. 

* Balon yapmadı

Her iki lastik ile ilgili genel görüşlerim ise; Lastik seçiminizi kullandığınız yola ve kullanım şeklinize göre seçmeniz gerekli. Kullandığım lastikleri şehir içi ve şehirler arası karma kullanımda kullandığımı belirtmiştim ve her ikisi de beni üzmedi, her ikisinden de memnundum. Bütçe önemli değilse Conti alırım (6. nesili geldi, denenmeli yurtdışı forumlarda çok övüyorlar), bütçe önem taşıyorsa fiyat performans sunan Nokian ikinci yılındaki dezavantajları göz önünde bulundurularak tercih edilebilir. 

205/55/16 Michelin Energy Saver 

Lastiği ömrü boyunca aktif olarak ben kullanmasam da kullanım ömründe lastiği tecrübe ettim. İlk yılında lastik güzel performans veriyor tutuşu iyi. ikinci yılı ilk yıla benzer performans sundu. üçüncü yılında ise ESP ile tanışmama vesile oldu :)  Diğer iki lastiğe göre kauçuk yapısı daha kaliteli belli, 3. yıldan sonra çatlamalara rastladım. Belli belirsiz ufak bir balon gördüm geçenlerde. Energy saver adının hakkını veriyor mu sorusunu soracak olursanız, o kadar parayı lastiğe verdikten sonra bence vermiyor. Alınır mı? para-çokomel eğrisinde, paranızın karşılığını alabileceğiniz bir çokomel değil bence. 

Alertnatif bir yaklaşım sunacak olursak;

Şu an kendi aracım için 225/45/17 91V Goodyear Efficient Grip Performance bakıyorum. Bu lastik düşük yuvarlanma direnci sessiz oluşu ve tutuşunun iyi olduğu kanaatiyle tercih sebebim oldu. Eğer 205/55/16 için bu lastiği düşünecek olursanız, piyasada 4 ve 3 kanallı olmak üzere iki tipte mevcut.  4 kanallı olanları tercih ediniz. Zira 3 kanallı olanlar EGEA için üretilmiş ve kalitesi 4 kanallı olana göre düşük.  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@yekk 

Bilimsel makale kalitesinde ve sanat eseri tadında bir yazı olmuş.

Ellerinize sağlık Hocam

 
@yekk  

Teşekkürler hocam tecrübelerinizi aktardığınız için eğer goodyear alırsam 4 kanallı avrupa üretimli olanı alırım. 4 kanallı 3 kanallı ayrımını öğrenmiştim :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow  Çok teşekkürler, Murat Hocam.  Bilgi paylaştıkça güzelleşiyor. 

@huseyinkaraduman  Rica ederim hocam, goodyear'ı bende ilk kez tecrübe edeceğim. 4 Kanalın fiyatı biraz yüksek gelebilir bütçeye dikkat diyorum. 

 


Geri
Üst Alt