Ben de böyle biliyordum burada paylaştığınız bilgiler sayesindeDemek istediğim yağ filtresini sıkarken çok sıkarsanız yağ filtresinin contasını ezersiniz bu da yağ kaçağına sebebiyet verir., yine karter tapasını çok sıkarsanız bu seferde karteri çatlatırsınız., bu sebebten tork anahtarı satın alıp üreticinin önerdiği tork sıkma değerinde sıkmalısınız.!
Ayrıca her yağ değişiminde karter tapasını ve contası ile beraber yenisiyle değiştirmeniz gerekli.,
ve ayrıca yeni yağ filtresini takmadan önce filtrenin üzerindeki lastik contayı bir parmak motor yağı sürmelisiniz., bu contanın sızdırmazlığını iyileştirir..
Geçen sanayideki ustama aynı bunları anlattım. Cevabı "artık hiçbirine gerek yok" oldu ve 8000 TL'ye yeni aldığı yağ çekme aletini gösterdi. Motorun üstünde yağı kontrol ettiğimiz deliğe hortumu soktu ve yağı o makine ile komple çok hızlı bir şekilde çekti. Makinenin haznesi şeffaf ve ölçekli olduğu için çıkan yağın rengini ve miktarını da görmüş olduk fakat ilk defa karşılaştığım için doğru veya sağlıklı bir sistem midir değil midir bilemedim...