Yakıt Hattı Arızası


tuncidag

Üye
Katılım
23 Kas 2015
Mesajlar
167
Tepkime puanı
85
Konum
İstanbul
İsim
Tuncay
Merhabalar Dostlar,

20 kasım 2015 çıkışlı 1.6 TDİ 90HP 58.000 km'deki aracımda oluşan sıkıntıyı paylaşmak istiyorum.

Şöyle ki;

Dün akşam evime 150-200 metre kala motor kaputunun sağ tarafından hafiften duman çıktığını fark ettim, fakat öndeki araç egzozundan ya da evimin orada inşaat olması sebebi ile kamyonlardan çıkan toz bulutuna bağladım, çünkü markaya o kadar güveniyorum ki! Hemen aracımı park ettim ama stop etmedim. Camı açtığımda mazot kokusu acayip şekilde hissediliyordu. Motor çalışır vaziyette aracın kaputunu açtığımda; motor bloğunun üst tarafında damlatma değil oluk oluk mazot fışkırdığını gördüm ve derhal aracı stop ettim.

Hemen VW yol yardımı aradım. Bu arada yol yardımın hakkını teslim etmem gerek. Kağıthane'den 19:45'de aradım, çekici 19:55 aradı, 20:15 aracı yükledik, 21:15'de aracı satın aldığım ve tüm bakımlarını yaptırdığım Doğuş Esenyurt'a vardık. 15-20 dakika içinde de ikame aracı teslim alıp evime döndüm.

Gelelim bugüne. Servisten gelen geri dönüş; yakıt hattının değişeceği, mazot kaçağının vermiş olduğu zarardan dolayı V kayışı ve Triger kayışının değişeceği. Aracın garantisi devam ettiği için ücretsiz olarak yapılacak. Kazaya, belaya sevinilmez ama şükretmek lazım garanti bitmeden 7 gün önce oldu.

Asıl beni geren ve kızdıran durum bu. Servise neden olabilir diye sorduğumda; yakıt borularının yakıt basıncını kaldıramamış olabileceği, motordaki herhangi bir parçanın vibrasyon nedeni ile yakıt hortum kelepçelerine zarar vermiş olabileceği gibi bence olma ihtimali zayıf ve durumu geçiştirmeye dayalı bir sebepler dizisi sundular. Ama gerçek şu ki sürekli garantiden değiştireceğiz diyerek beni telkin etmeye çalıştılar.

Neticede bu durum beni fazlası ile üzdü ve sinirlendirdi. Çünkü ilk başta kendimiz ve ailemiz olmak üzere araçlarımızda can taşıyoruz. Erken farkına varmış olmasam ya da yüksek hızda iken nasıl kötü sonuçlar olurdu düşünemiyorum bile.

Benim düşüncem servisin bakımlar sırasında yediği bir halt var ortada. Yakıt filtresi değişimini az çok biliyoruz. Eğer ki filtrenin bulunduğu kapağı narin bir şekilde açmaz iseniz, kapağa bağlı olan hortumlara yük binince, motor bloğunda bağlı olan diğer yuvalara, kelepçelere vs. zarar verirsiniz. 

Bu konu hakkında değerli yorumlarınızı çok merak ediyorum.

Saygılar, sevgiler...

Not: Resim yüklemeye çalıştım ama beceremedim.



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
154e84e5c225df17dc08d317707cf420.jpg
7e873afa623697ec2598955a4f70ffdc.jpg
a83f8bcbc6c1cad31461e619368bd2a9.jpg


Fotoğrafları da bu şekilde paylaşabildim.


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
Geçmiş olsun Hocam. Elbette serviste Garanti kapsamında işlem yapılacaktır bu bir ayrıcalık değil Hakkınızdır. Gelelim işin güzel yanı olan Hafif yollu atlatmış olmanıza.Allah korumuş şehirler arası yolda ve yuksek hızda olma ihtimalini aklıma dahi getirmek istemem bu gibi vakalarda. Büyük Geçmiş olsun  Hocam. işlem sonucunda defalarca test ve kontrol edilmesini iletin servisinize.

 
Gecmis olsun hocam allahtan araciniz mazotlu, benzinli degil. Bence filtre degisiminden olusmus bir sorun olma olasiligi daha mantikli

 
Merhabalar Dostlar,

20 kasım 2015 çıkışlı 1.6 TDİ 90HP 58.000 km'deki aracımda oluşan sıkıntıyı paylaşmak istiyorum.

Şöyle ki;

Dün akşam evime 150-200 metre kala motor kaputunun sağ tarafından hafiften duman çıktığını fark ettim, fakat öndeki araç egzozundan ya da evimin orada inşaat olması sebebi ile kamyonlardan çıkan toz bulutuna bağladım, çünkü markaya o kadar güveniyorum ki! Hemen aracımı park ettim ama stop etmedim. Camı açtığımda mazot kokusu acayip şekilde hissediliyordu. Motor çalışır vaziyette aracın kaputunu açtığımda; motor bloğunun üst tarafında damlatma değil oluk oluk mazot fışkırdığını gördüm ve derhal aracı stop ettim.

Hemen VW yol yardımı aradım. Bu arada yol yardımın hakkını teslim etmem gerek. Kağıthane'den 19:45'de aradım, çekici 19:55 aradı, 20:15 aracı yükledik, 21:15'de aracı satın aldığım ve tüm bakımlarını yaptırdığım Doğuş Esenyurt'a vardık. 15-20 dakika içinde de ikame aracı teslim alıp evime döndüm.

Gelelim bugüne. Servisten gelen geri dönüş; yakıt hattının değişeceği, mazot kaçağının vermiş olduğu zarardan dolayı V kayışı ve Triger kayışının değişeceği. Aracın garantisi devam ettiği için ücretsiz olarak yapılacak. Kazaya, belaya sevinilmez ama şükretmek lazım garanti bitmeden 7 gün önce oldu.

Asıl beni geren ve kızdıran durum bu. Servise neden olabilir diye sorduğumda; yakıt borularının yakıt basıncını kaldıramamış olabileceği, motordaki herhangi bir parçanın vibrasyon nedeni ile yakıt hortum kelepçelerine zarar vermiş olabileceği gibi bence olma ihtimali zayıf ve durumu geçiştirmeye dayalı bir sebepler dizisi sundular. Ama gerçek şu ki sürekli garantiden değiştireceğiz diyerek beni telkin etmeye çalıştılar.

Neticede bu durum beni fazlası ile üzdü ve sinirlendirdi. Çünkü ilk başta kendimiz ve ailemiz olmak üzere araçlarımızda can taşıyoruz. Erken farkına varmış olmasam ya da yüksek hızda iken nasıl kötü sonuçlar olurdu düşünemiyorum bile.

Benim düşüncem servisin bakımlar sırasında yediği bir halt var ortada. Yakıt filtresi değişimini az çok biliyoruz. Eğer ki filtrenin bulunduğu kapağı narin bir şekilde açmaz iseniz, kapağa bağlı olan hortumlara yük binince, motor bloğunda bağlı olan diğer yuvalara, kelepçelere vs. zarar verirsiniz. 

Bu konu hakkında değerli yorumlarınızı çok merak ediyorum.

Saygılar, sevgiler...

Not: Resim yüklemeye çalıştım ama beceremedim.
Hocam aracınız kaç km'de ve son bakımı ne zaman yapıldı.?

2-3 ay önce TDI motorlar için 20Y9 aksiyon kodlu yakıt hattı kablo bağı düzenlenmesi (yakıt gidiş hattının ayarlanması) diye bir servis aksiyonu yayınlanmıştı.!

Motorun TDI yazan koruyucu üst plastik kapağını yerinden çıkarınca o bölge de 4-5 tane kablo var bu kablolardan 1 tanesini (ufak bir çırt kelepçe tutuyor) bildiğimiz nalbulardaki 3 kuruşluk çırt-kelepçenin aynısı., işte bu yakıt gidiş hattındaki bu kelepçeyi Almanya fabrika çok sıkı olduğu ve kesilmesi gerektiğini servis aksiyonu yayınlayarak distribütörlere ve servislere bildirmiş., Bu işlemin yapılıp yapılmadığını anlamak için aracın yapılan son bakımının evraklarına bakın.,

Eğer yapılmış ise faturada, iş emri veya müşteri istek/talep formu evrağında yazar.!

Yaşadığınız sorun bundan kaynaklanmış olabilir

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam aracınız kaç km'de ve son bakımı ne zaman yapıldı.?
2-3 ay önce TDI motorlar için 20Y9 aksiyon kodlu yakıt hattı kablo bağı düzenlenmesi (yakıt gidiş hattının ayarlanması) diye bir servis aksiyonu yayınlanmıştı.!
Motorun TDI yazan koruyucu üst plastik kapağını yerinden çıkarınca o bölge de 4-5 tane kablo var bu kablolardan 1 tanesini (ufak bir çırt kelepçe tutuyor) bildiğimiz nalbulardaki 3 kuruşluk çırt-kelepçenin aynısı., işte bu yakıt gidiş hattındaki bu kelepçeyi Almanya fabrika çok sıkı olduğu ve kesilmesi gerektiğini servis aksiyonu yayınlayarak distribütörlere ve servislere bildirmiş., Bu işlemin yapılıp yapılmadığını anlamak için aracın yapılan son bakımının evraklarına bakın.,
Eğer yapılmış ise faturada, iş emri veya müşteri istek/talep formu evrağında yazar.!
Yaşadığınız sorun bundan kaynaklanmış olabilir
 
Değerli Hocam,
Araç 58.000 km’de ve en son 45.000 bakım 9 Haziran’da yapıldı. Faturada bu işleme dair herhangi bir ibare yok.
Servise olan husumetim iyice çoğalıyor
4a255124aa894b499877113494afe77a.jpg



Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
 
Değerli Hocam,
Araç 58.000 km’de ve en son 45.000 bakım 9 Haziran’da yapıldı. Faturada bu işleme dair herhangi bir ibare yok.
Servise olan husumetim iyice çoğalıyor


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
Sayın hocam bahsettiğim servis aksiyonu şasi numarasına göre yapılmamış olabilir bazı model yıllarına göre farklılık gösterebiliyor ama o dönem neredeyse pek çok TDI araca yapılmıştı., Sizin araç için bu yapılmalı mıydı..? diye başka bir servisi arayarak (yaşadığınız arıza/problemden bahsetmeyin) kendilerine şasi numaranızı veya plakanızı vererek telefondaki kişiye; (aracım için servis aksiyonu ve güncelleme var mı öğrenmek istiyorum diye sorun..?) kendileri sistemden bakıp var ise söylerler., servis aksiyonu var ise bunun içeriğini kendilerine sorarsanız söylerler.. Bunu yapmanız size aracınızın için bu olaydan (servis aksiyonundan) etkilenip/etkilenmediği hakkında fikir verir ve etkilenmemişse bu konunun üzerine çizik atarız., en azından bunu öğrenmiş olursunuz.,

Hocam servis bu konuda ne kadar hatalıdır emin değilim çünkü siz bakımı 9 haziranda yaptırdım deyince., ben tekrardan bilgisayarımdan not aldığım eski dosyalarımı karıştırdım sizin için ve bu servis aksiyonu (yakıt hattı kablo bağı düzenlenmesi/yakıt gidiş hattının ayarlanması) o zaman ki aldığım notlara baktığımda bu servis aksiyonu 1 Temmuz 2017 itibariyle yayınlamış diye not düşmüşüm..! Yani siz aracı bakıma götürdüğünüz tarihte 20Y9 kodlu bu servis aksiyonu daha yayınlanmamıştı.!

Yurt dışında bu gibi işlemler daha profesyonel ve sistematik yürütüldüğünden önce bu teknik hata tespit edildikten sonra Almanya Fabrika dünyadaki tüm servislere bir bildiri yayınlayarak nelerin yapılacağı ile ilgili bir servis bülteni yayınlar., sonrasında da ülkedeki distribütör firma ve servisler etkilenen araçları tespit ederek müşterileri e-mail ve telefon yoluyla bilgilendirir ve etkilenen araçlar için 15-20 gün sonrasına randevu verilir.. Ancak ülkemizde malesef bu gibi işlemlerde halaa amator emekleme aşamasındayız ancak araç bakıma getirilince bakım için sisteme giriş yapıldığında tespit ediliyor/uyarı veriyor (çok büyük bir arızalar hariç.)..,

Ayrıca şunu da belirtmek gerekirse aracınızda yaşanan bu arıza bahsettiğim olaydan dolayı mı gerçekleşti bilmiyoruz.., Yukarda söylediğim gibi; başka bir servisi arayın (yaşadığınız arıza/problemden bahsetmeyin) kendilerine şasi numaranızı veya plakanızı vererek telefondaki kişiye; (aracım için servis aksiyonu ve güncelleme var mı öğrenmek istiyorum diye sorun..?) kendileri sistemden bakıp var ise söylerler., servis aksiyonu var ise bunun içeriğini kendilerine sorarsanız söylerler..

Bu arada sevis faturası hakkında paylaştığınız resim ekran görüntüsü veya bakım teklif formu olabilir mi..? Bu işlem eğer yapıldıysa paylaştığınız resimdeki bakım/onarım kalemlerinin alt satırında yazar hocam., Faturanın aslına bakarak kontrol edin hocam..!

 
Sayın hocam bahsettiğim servis aksiyonu şasi numarasına göre yapılmamış olabilir bazı model yıllarına göre farklılık gösterebiliyor ama o dönem neredeyse pek çok TDI araca yapılmıştı., Sizin araç için bu yapılmalı mıydı..? diye başka bir servisi arayarak (yaşadığınız arıza/problemden bahsetmeyin) kendilerine şasi numaranızı veya plakanızı vererek telefondaki kişiye; (aracım için servis aksiyonu ve güncelleme var mı öğrenmek istiyorum diye sorun..?) kendileri sistemden bakıp var ise söylerler., servis aksiyonu var ise bunun içeriğini kendilerine sorarsanız söylerler.. Bunu yapmanız size aracınızın için bu olaydan (servis aksiyonundan) etkilenip/etkilenmediği hakkında fikir verir ve etkilenmemişse bu konunun üzerine çizik atarız., en azından bunu öğrenmiş olursunuz.,

Hocam servis bu konuda ne kadar hatalıdır emin değilim çünkü siz bakımı 9 haziranda yaptırdım deyince., ben tekrardan bilgisayarımdan not aldığım eski dosyalarımı karıştırdım sizin için ve bu servis aksiyonu (yakıt hattı kablo bağı düzenlenmesi/yakıt gidiş hattının ayarlanması) o zaman ki aldığım notlara baktığımda bu servis aksiyonu 1 Temmuz 2017 itibariyle yayınlamış diye not düşmüşüm..! Yani siz aracı bakıma götürdüğünüz tarihte 20Y9 kodlu bu servis aksiyonu daha yayınlanmamıştı.!

Yurt dışında bu gibi işlemler daha profesyonel ve sistematik yürütüldüğünden önce bu teknik hata tespit edildikten sonra Almanya Fabrika dünyadaki tüm servislere bir bildiri yayınlayarak nelerin yapılacağı ile ilgili bir servis bülteni yayınlar., sonrasında da ülkedeki distribütör firma ve servisler etkilenen araçları tespit ederek müşterileri e-mail ve telefon yoluyla bilgilendirir ve etkilenen araçlar için 15-20 gün sonrasına randevu verilir.. Ancak ülkemizde malesef bu gibi işlemlerde halaa amator emekleme aşamasındayız ancak araç bakıma getirilince bakım için sisteme giriş yapıldığında tespit ediliyor/uyarı veriyor (çok büyük bir arızalar hariç.)..,

Ayrıca şunu da belirtmek gerekirse aracınızda yaşanan bu arıza bahsettiğim olaydan dolayı mı gerçekleşti bilmiyoruz.., Yukarda söylediğim gibi; başka bir servisi arayın (yaşadığınız arıza/problemden bahsetmeyin) kendilerine şasi numaranızı veya plakanızı vererek telefondaki kişiye; (aracım için servis aksiyonu ve güncelleme var mı öğrenmek istiyorum diye sorun..?) kendileri sistemden bakıp var ise söylerler., servis aksiyonu var ise bunun içeriğini kendilerine sorarsanız söylerler..

Bu arada sevis faturası hakkında paylaştığınız resim ekran görüntüsü veya bakım teklif formu olabilir mi..? Bu işlem eğer yapıldıysa paylaştığınız resimdeki bakım/onarım kalemlerinin alt satırında yazar hocam., Faturanın aslına bakarak kontrol edin hocam..!
@forzaGilles Hocam,

General Oto'yu aradım, herhangi bir güncelleme ya da aksiyon gözükmüyor.

Ekran görüntüsü faturanın aslıdır, fakat bakım yapılırken doldurdukları form araçta olduğu için bakamıyorum.

Teşekkür ederim yorumlarınız için.

 
@forzaGilles Hocam,

General Oto'yu aradım, herhangi bir güncelleme ya da aksiyon gözükmüyor.

Ekran görüntüsü faturanın aslıdır, fakat bakım yapılırken doldurdukları form araçta olduğu için bakamıyorum.

Teşekkür ederim yorumlarınız için.
Sayın hocam Genaral oto bayilikten çıktı diye hatırlıyorum yanlışta hatırlıyabilirim emin değilim., neyse o önemli değilde bazen servisler sorgulama için aradığınızda yoğunluktan dolayı başından sağmak için yok diyebiliyorlar :( Plaka ve şasi numarasını bana özelden yazarsanız ben bi detaylı sordurabilirim hocam (tabi sizin için bir sakıncası yok ise)... saygılar

 
Sayın hocam Genaral oto bayilikten çıktı diye hatırlıyorum yanlışta hatırlıyabilirim emin değilim., neyse o önemli değilde bazen servisler sorgulama için aradığınızda yoğunluktan dolayı başından sağmak için yok diyebiliyorlar :( Plaka ve şasi numarasını bana özelden yazarsanız ben bi detaylı sordurabilirim hocam (tabi sizin için bir sakıncası yok ise)... saygılar
@forzaGilles Hocam,

Mesaj gönderdim.

 
Değerli Hocalarım tekrardan merhabalar.

Geçtiğimiz Perşembe günü 4 buçukta servise gittim, aracı ancak 6 buçukta alabildim. Sizlerden iyi olmasın bu konulara acayip meraklı ve de bilgili bir arkadaşımla gittik. Hatta arkadaşım giderken triger kayışı değişeceği için motor bloğunu kulaklara tam oturturlar çünkü tolerans 1 mm, böyle bir hata olursa kıyameti koparırım dedi. Güldük ama güldüğümüz başımıza geldi. 3mm çarpık olduğunu fark etti arkadaşım. Servis yetkilisi çok bilgili ! olduğu için triger değişirken motor bloğuna müdahale edilmediğini söyledi. Yani güler misin ağlar mısın. Neticede tekrar servise soktuk, calaska ile motoru lifte aldılar ve hatalarını düzelttiler.
Yakıt hattı harici yapılan işlemleri parçalara mazot bulaşmasından dolayı yaptıklarını söylediler.
Beni hala sinirlendiren üç durum var.

Birincisi; arızanın nereden kaynaklandığına dair bir fikirleri olmadığı gibi araştırma yapmak gibi bir dertleri de yok.

İkincisi; sürekli olarak parçaların garantiden değişip ücret ödemeyeceğim konusunda beni telkin edip olayı geçiştirme çabaları.

Üçüncüsü; yaptıkları işlemlerde/parçalarda herhangi bir garanti vermemeleri. Sadece 1 ay içinde tekrar ederse yardımcı olabilirlermiş.

Motorun son halini ve yapılan işlemlerin listesini de paylaşıyorum.
b558eaf239ae2db5243df1b7e44054ed.jpg
f95b22f8606b2e76e3cae6926b7a2b97.jpg



Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 

@tuncidag

Değerli Hocam 

Şu triger değiştirilirken tolerans payı 1mm dediğiniz ve ölçünce 3mm çıkan yer neresi fotoğrafta işaretler mısınız? 

Yeni bir şey öğrenmiş olacağım sayenizde.

 

Geri
Üst Alt