Golf 1.0 tsi VS 1.6 tdi


@yunuse19.

Comfort 1.0 manuel 135.400

Comfort 1.6 tdi manuel 159.800

Hesap yapmaya gerek kalmış mı?

Bu 24400 lük  fark normalde 

Eğer olsaydı Atmosferik 1.6 (şehiriçi fabrika verisi net 10 litre olan) bir benzinli golfle,,  1.6 tdi dizel golf arasında olmalı...

1.0 tsi ile 1.6 tdi arasındaki farkta hadi olsun Max. 12000 bin

muhtemelen gerçek satış sırasında bu 24binlik fark 15-20bine kadar düşer.

 

....

Bu yeni nesil araçlarda böyle kıl-tüy şeylerinin olması yüzünden bazen gidip bi tane tüp takılmamış W124 200E veya W210 E200 Kompressor alıp kafam rahat keyifle binmeyi düşünmüyor değilim., En azından gerçek bir arabaya binmiş olurum., Kaputu açarsın herşey yerli yerinde ne yin ne olduğunu bilirsin antin-kuntin parçalar yok herşey saat gibi tıkır tıkır çalışır., ...
Aaah ah. Hayallerimizin daimi arabaları. Aynen öyle maalesef. Bütçenin yettiği herhangi bir C alan kişi en azından gerçek bir arabaya binmiş olur. 10 litre cıvarı yakıyorlar diye psikolojik eşiği geçemiyoruz bir türlü.

 
Aaah ah. Hayallerimizin daimi arabaları. Aynen öyle maalesef. Bütçenin yettiği herhangi bir C alan kişi en azından gerçek bir arabaya binmiş olur. 10 litre cıvarı yakıyorlar diye psikolojik eşiği geçemiyoruz bir türlü.
Hocam aslında almasına çoktan alırdım da temizine çok para istiyorlar., 27 yaşında arabaya ne kadar temiz olursa olsun 60-70bin lira vermek mantıklı gelmiyor

 
Aynı fikirdeyim. Yani benzinli Golf kullanmak isteyen biri iseniz daha eski bir C serisi ciddi alternatif. Dizel Golf olacak ise Dizel Mercedes zaten çok pahalı olacağı için akla gelmez. Konunun dışında çok yazıp diğer arkadaşları rahatsız etmeyeyim de. Mesela 100 - 150 arasında  2. el yeniye yakın Golf yerine 5 - 6 yaşında C serisi çok zorlayıcı bir tercih. Esas bunu kastetmiştim. Ama 100 den aşağı fiyatlarda dediğiniz gibi temiz bir Mercedes ancak çok yaşlı bulunabiliyor.

 
Şuanki düşük KM'li aracımızı satıp sonrasında 1.0 TSI Higline DSG Golf almayı biraz düşündüm ve soruşturdum fakat kimse destek vermedi fikre. =)

Şuanki aracımız 60bin km'yi görmedi henüz, 2013 sonu çıkışlı Beyaz TDI DSG Highline. Kazasız. Sadece sol tarafta ince uzun bir çizik var (kamyon sürtmesi) onu da yaptırmadım ne olduğu belli olsun diye.

En azından üzerine 10-20 bin tl koymak gerekiyor sanırım.. (O da değer mi hem benzinli olup hem de zarar etmeye)

Siz ne dersiniz arkadaşlar?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Şuanki düşük KM'li aracımızı satıp sonrasında 1.0 TSI Higline DSG Golf almayı biraz düşündüm ve soruşturdum fakat kimse destek vermedi fikre. =)

Şuanki aracımız 60bin km'yi görmedi henüz, 2013 sonu çıkışlı Beyaz TDI DSG Highline. Kazasız. Sadece sol tarafta ince uzun bir çizik var (kamyon sürtmesi) onu da yaptırmadım ne olduğu belli olsun diye.

En azından üzerine 10-20 bin tl koymak gerekiyor sanırım.. (O da değer mi hem benzinli olup hem de zarar etmeye)

Siz ne dersiniz arkadaşlar?
Yaptığınız km düşünülürse bence değer. Aracı yenilemiş olursunuz. Yaşı yüksek olanları benzinliye ikna etmek zordur. Eskiden benzinli araçlar çok fazla yakıt tüketiyordu. Şimdi Turbo ve yeni teknoloji sayesinde aradaki uçurum kapandı. Km arttıkça elinizdeki aracın değeri hızla düşecektir. Şu An satmak için iyi bir dönem bence. 

 
@yusuf bizimkileri ikna edebilirsem niyetim var fakat üstüne ne kadar az verirsek o kadar iyi tabi. Aracın yanındaki çiziği dışında içindeki sıfır kokusu bile duruyor diyebilirim.

Çok temiz kullanırım aracı.

Fakat 1.0 TSI kullanan arkadaşlarım, 1.6 TDI'dan sonra çok gereksiz buldular. Saçma dediler vs. En azından 1.4 TSI olsun 1.0 yeterli değil ve çok düşük hacim vs dediler.

O da düşündürdü beni fakat 1.4 TSI daha da pahalı ve yeni Golf ile beraber 1.5 TSI gelecek ve 1.4 TSI bitecek, o  zaman çok değer kaybetmez mi 1.4 TSI Golf'ler?

 
Bu 1.0 yeterli değil demekle neyi kast ediyor insanlar anlamıyorum. (1.5 yıldır kullanıyorum aracı 20 k km oldu oldukça tecrübeliyim) Sanırım 1.4 TSI ın 150 HP lik olanını tavsiye ediyorlar.

 
@yusuf bizimkileri ikna edebilirsem niyetim var fakat üstüne ne kadar az verirsek o kadar iyi tabi. Aracın yanındaki çiziği dışında içindeki sıfır kokusu bile duruyor diyebilirim.

Çok temiz kullanırım aracı.

Fakat 1.0 TSI kullanan arkadaşlarım, 1.6 TDI'dan sonra çok gereksiz buldular. Saçma dediler vs. En azından 1.4 TSI olsun 1.0 yeterli değil ve çok düşük hacim vs dediler.

O da düşündürdü beni fakat 1.4 TSI daha da pahalı ve yeni Golf ile beraber 1.5 TSI gelecek ve 1.4 TSI bitecek, o  zaman çok değer kaybetmez mi 1.4 TSI Golf'ler?
Şu an 1.4TSI'in tek avantajı bağımsız arka süspansiyonlarıdır, dezavantajlarına gelirsek;

-1.0'a göre az da olsa fazla yakıt tüketimi.

-Yüksek MTV

-Güncel olmayan motor tipi ( artık avrupada 1.5tsi satılıyor, 1.4tsi türkiye gibi ülkelerde elde kalanlar iteleniyor)

1.0TSI Yakıt tüketimi için güncel bir örnek vereyim:

Ataşehir'den Kartepe otel mevkine çıkış(sis olduğu için düşük viteste rampa tırmanışı), aynı gün geri dönüş. Kocaeli rampalarında sürekli sol şeritte seyrettim. ortalama yakıt tüketimi 6.2 gösteriyordu.

merak ediyorum 1.6TDI bu güzergahta kaç olurdu? bilenler cevaplasın.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ahmet306 yorumunuz için teşekkürler. Bence de alınacaksa 1.0 TSI daha öncelikli. 

Onun dışında ortalama mevzusunu bilmiyorum. Uzun yol ve şehir içi çok örnek verebilirim tabi ama Kartepe tarafına hiç gitmediğim için bir şey diyemiyorum.

 
@Deja-vu siz nasıl bilirsiniz 1.0 TSI'yı? Araçta herhangi bir yazılım var mı? Dayanıklı bir motor mu vs?

Bir de bir çok yerde okudum; TDI'nın dayanıklılığı kanıtlanmış fakat 1.0 TSI'ın henüz ne olduğu belli değil gibi fikirler yazılmış. Benim henüz hiç tecrübem yok tabi.

 
@yusuf bizimkileri ikna edebilirsem niyetim var fakat üstüne ne kadar az verirsek o kadar iyi tabi. Aracın yanındaki çiziği dışında içindeki sıfır kokusu bile duruyor diyebilirim.

Çok temiz kullanırım aracı.

Fakat 1.0 TSI kullanan arkadaşlarım, 1.6 TDI'dan sonra çok gereksiz buldular. Saçma dediler vs. En azından 1.4 TSI olsun 1.0 yeterli değil ve çok düşük hacim vs dediler.

O da düşündürdü beni fakat 1.4 TSI daha da pahalı ve yeni Golf ile beraber 1.5 TSI gelecek ve 1.4 TSI bitecek, o  zaman çok değer kaybetmez mi 1.4 TSI Golf'ler?
Hocam dizel motorları kaldırıyor her marka yavaş yavaş. 1.0 çıkınca bence 1.2 kıymete bindi. İyi motor asla değer kaybetmez...

 
@yusuf o da doğru hocam. TR'de biraz uzun sürer ama sonuçta etkilenecek uzun vadede de olsa. Hayırlısı diyelim. Zamanında iyi diye aldık, zararsız satabilirsek iyi. =)

Acaba ne kadar eder şu haliyle, 100 bin eder diyen eksper tanıdıklarım var fakat 1.0 Highline almak için üstüne ne kadar vermek lazım.

Malum sitede en uygunu 130 bin tl civarından başlıyor. Çok fazla koymak gerekiyor üstüne.

 
@yusuf o da doğru hocam. TR'de biraz uzun sürer ama sonuçta etkilenecek uzun vadede de olsa. Hayırlısı diyelim. Zamanında iyi diye aldık, zararsız satabilirsek iyi. =)

Acaba ne kadar eder şu haliyle, 100 bin eder diyen eksper tanıdıklarım var fakat 1.0 Highline almak için üstüne ne kadar vermek lazım.

Malum sitede en uygunu 130 bin tl civarından başlıyor. Çok fazla koymak gerekiyor üstüne.
100 civarı edecektir bence de. Şu An kredi vadeleri 60 ay oldu ve faiz oranları da düştü. 2. El hareketlenmeye başlar. 

 

@yusuf ben adam akıllı araştırmaya devam edicem bu işi. =) Eşe dosta bir sorayım bakalım çevrede var mı kelepir 1.0 Highline.

Bir de bizimkileri ikna etmem gerekiyor. =)

 

Geri
Üst Alt