Golf 1.0 tsi VS 1.6 tdi


Dostum gittiğiniz servisin polen filtresini her iki bakımda bir veya 30.000km bir değiştirmesi bu gerçeği değiştirmiyor.! Forumda bu zamana kadar bakım yaptıran 100 kişiye sorun veya ülke çapındaki servisler ile görüşün veya doğuş otomotiv ile görüşün hepsi size aynı şeyi söyleyecektir., Polen filtresini servis her 15.000km'de bir değiştirir., Bu uygulama doğrudur veya yanlıştır o ayrı bir tartışma konusu ama yapılan uygulama budur., Sizin bulunduğunuz il/ilçe veya aracın kullanıldığı bölgede hava kirliliği, fabrika veya inşaat bulunmuyorsa  doğal olarak değişim için çıkarılan filtre kirlenmediğini görmüş değiştirmemişlerdir., böyle bişey yapmışlarsa iş ahlakı olan bir servismiş yada çalışan olduğundan çok iyi yapmışlar [emoji4] Benim araç 15.000 bakıma girdiğinde sıra polen filtresini değiştirmeye geldiğinde ustaya değiştirme dedim bagaja at ben kirlenince değiştiririm., benim araç sürekli kapalı garajda ve bi yere gittiysem ağaç altına park etmem bulunduğum yerde fabrika yok vs.. bu sebebten kontrol ettiğimde tertemiz ama bu söylediklerim çok istisnai bir durum aracın bulunduğu yere göre yeri gelir 6 ayda bile değiştirmek gerekir
Bujiler araçtan araca ve motor tipine göre farklılık göstermekle beraber bazılarında 60.000 km'de değişiyor bazılarında 30.000km değişiyor.,
En son forumdan bir arkadaşımız 1.4 TSI ACT motor aracının bujileri 60bin bakımda değişti.! Sanırım yanlış hatırlamıyorsam Ankara'dan [mention=184]Laylayloom[/mention] nickli arkadaşımızdı [emoji4]
Servis Kocaeli Ark Oto.Baya ilgililer sağolsunlar da 10 larca kez bakıma gittik polen filtresi hep 30 binde 1 değişti
Leon'un bujilerini de 30 binde bir değişiyor Seat Keleşler.Demek ki ilden ile farklılık gösteriyor


HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

bence siz dizeli 6,5 , benzinliyide 9 lt ortalamayla hesaplayın...
kesinlikle hocam, bende 1.2 tsi kullanıcısıyım sadece yaşadığım yer çok bayırlı olduğu için yakıt alımından sonra düzlük bir alanda süremeyip, trafikli bayırlarda 20-30 km'lik periyotlarda 9-9.5 lt'leri çok rahat görüyorum ne yazık ki

Sent from my Lenovo K53a48 using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
İstanbul da yaşıyor ve aracımı her gün kullanıyorum. uzun dönem yakıt tüketim ortalamam (2000 km de) 7 litreyi geçmedi. aracı sıfır aldığımda rodaj süreçlerine dikkat ederek kullandım. aldığım dönemde aynı donanım ve ekstralar ile TDI dsg alacak bütçem olmasına rağmen 1.4 122 hp TSI manuel aldım. aracı almadan önce araç kiralama şirketlerinden kiralayıp denemediğim araç kalmadı. çok ama çok samimiyetle söylüyorum (41 kere maşallah) TSI harika bir teknoloji. gerek yakıt tüketimi gerekse verdiği sürüş keyfi çok güzel. benim gözümde TSI varken TDI alınmaz. hani yakıtya yarı yarıya fark olsa aradaki bedel ödenebilir belki ama , aksi halde bana pek anlamlı gelmiyor. özellikle belirtmek isterim aracı ilk aldığım sene 22000 km yol yaptım (%80 şehir içi) . kesinlikle pişman değilim.

saygılarımla

 
bence siz dizeli 6,5 , benzinliyide 9 lt ortalamayla hesaplayın...
İstanbul'da yaşıyorum aracım 1.4 tsi , kışın 8 lt, yazın ise 7,5 lt ortalamam var, bu ortalamayı köprü trafiğinde yapıyorum ve sakin kullandığım da söylenemez.  Audi a3 1.6 tdi ile ortalamam İstanbul şehir içi 5.8-6.2 lt arası değişiyor. 

İş arkadaşım da 1.0 tsi A3 var ve ortalamasının 6.5-6.8 arasında değiştini söylüyor. 

 
@asdfg112

1.2tsi ile 1 yıllık 11000km deki yakıt alımım bu şekilde oldu.Bu kilomettenin %60'ı uzun yol.

Senin hesabına yakın bir değerıkıyor.

Screenshot_2017-11-03-08-40-17.png

 
Yıllık 10-15 bin km yol yapıyorum ama genede aracimi alırken dizel almaya özen gösterdim. Mantıken ancak 10 yilda ilk alim maliyetini cikarabilecegimi, zarar edeceğimi düşünmek gerekirken Türkiye gerçeği yüzünden dizel aldım. Türkiyede dizel otomatik golf tabiri caizse küçük altın gibi, engec iki günde satılan bir meta. Benzinli hele ki (bizim halkimizca çekmiyor, bayiyor, yokuş çıkmıyor denilen) 1.2-1.0 motor ise tukaka. Memur adamım, Türkiyede de ne olacağı hiç belli değil, acil durumda zararsız hızlı satmak en önemli ölçü benim için. Ki Benzinli golf sahibi arkadaşım bile aynı şartlarda kullanmamiza rağmen dizel golf alma hayali kuruyor. 

 
İşin psikolojik boyutuna baktığınızda dizel önde. Mesela depoyu bir kere doldurunca eski dizel aracimda 1200 km yol yapıyordum karma tüketiminde. Hatta uzun yolda 1400kmyi geçmişti, bahsettiğim araç 2012 peugeot 308. Ama kullandığım Golf bir depo ile uzun yolda 900e yaklaştı (ama arada 10 litre depo hacmi var 308 lehine).

Dizelde uzun süre Petrol istasyonuna ugramiyor insan, benzinde daha sık gidiyorsun.

Ama işin hesap boyutu matematiksel olarak ciddi bir fark olmadığı yönünde. Akşam vaktim olursa aynı hesabı bir de yıllık 10bin km için yapıp ilk mesaja ekleyeceğim. 

 
@forzaGilles hocam galiba en sağlıklı bilgiyi sizden alırız bu konuda, tsi motorların yakıt filtresini artık değiştirmiyorlar diye okudum birkaç yerde. Doğruluk payı nedir bu bilginin?

 
1.0Tsi şuan her anlamda avantajlı sebebi ise mazotun 5 lira olmasıdır..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
1.0 motorda rodaj yok değil mi dostlar?

 
BP bayiinden mazotu %5 indirimli alıyorum ( yakın zamana kadar %7 idi). Bu indirimi herkese yapıyorlar. 

Ama "abi benzinde indirim yapamıyoruz" diyorlar.

Benzinde indirimi TP (TÜRKİYe Petrolleri) %3 olarak yapıyor.

Küçük bir şehirde yaşıyorum, çok trafik derdimiz yok, ama evimin rakımı yüksek(deniz seviyesinden çıkıyorum). 61.000 km ortalamam 5.5 lt.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles hocam galiba en sağlıklı bilgiyi sizden alırız bu konuda, tsi motorların yakıt filtresini artık değiştirmiyorlar diye okudum birkaç yerde. Doğruluk payı nedir bu bilginin?
Hocam bir cihaza filtre takılmışsa adı üzerinde benzini, havayı, motor yağını (örnek daha da uzatabilir) süzmek için ön koruyucu bir malzemedir., yani ömürlük filtre yoktur ve değişmemesi gibi bir durum olmaz., Ancak bazı tip TSI motorlarda benzin filtresi konumu yakıt deposunun içinde bulunan benzin pompasıyla bütünleşik imal edildiği bu sebebten değiştirmediklerini servisteki ustalar ile konuşmalarımdan hatırlıyorum.,

Ancak o zaman kendilerine şöyle bir soru yöneltmiştim;

-Tamam kabul değiştirmiyorsunuz da peki kötü yakıttan dolayı filtre bir süre sonra tıkandı ve pompaya pislik kaçtı o zaman ne yapacaksınız.....? veya deponun dibinde biriken tortudan dolayı filtre artık görevini yerine getiremez oldu, pompaya pislik kaçtı enjektörler tıkandı o zaman ne yapacaksınız.....?

-Ustanın cevabı; O zaman mecburen değiştiriyoruz.. s=s16

-Ben; iyi de kardeşim filtre benzin pompası ile tümleşik olsun veya olmasın olay enjektörler tıkanıklığına kadar gidecek olursa bu masrafı siz mi karşılıyacaksınız veya karşılıyorsunuz..?

-Usta kısa süre bir sessizlikten sonra verdikleri cevap; abi duruma göre değişir.! Bazı araçta filtre ile pompa tümleşik oluyor, bazılarında deponun içinde veya yanında konumlandırılmış ayrı bir parça oluyor....

-Ben; az önce TSI motorla filtre ile benzin pompası tümleşik diyordun...? şimdi de motordan motora farklılık gösteriyor diyorsun ne iş...?  >:

-Usta; abi senin bu kadar teknik soracağını tahmin etmemiştim :)) s=sapik

-Ben; filtre ile benzin pompası tümleşik ise fiyat ne, ayrı ise ne kadar?

-Usta yedek parça ile görüşmesi sonucunda; filtre ile pompa tümleşik tek bir parça ise 900 lira, ayrı bir parça ise 550 lira

Kısacası; kimsenin en iyi ihtimalle 550lira+işçilik masrafı ödeyerek benzin filtresini değiştirecek kadar maddi durumu müsait midir..? maddi durum müsait olsa bile o yakıt filtresine ulaşana kadar 10 tane parça sökülecek tekrar takarlarken  işlerini düzgün yapacaklar mı..? Yani çok tartışmaya açık bir konu......

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam bir cihaza filtre takılmışsa adı üzerinde benzini, havayı, motor yağını (örnek daha da uzatabilir) süzmek için ön koruyucu bir malzemedir., yani ömürlük filtre yoktur ve değişmemesi gibi bir durum olmaz., Ancak bazı tip TSI motorlarda benzin filtresi konumu yakıt deposunun içinde bulunan benzin pompasıyla bütünleşik imal edildiği bu sebebten değiştirmediklerini servisteki ustalar ile konuşmalarımdan hatırlıyorum.,

Ancak o zaman kendilerine şöyle bir soru yöneltmiştim;

-Tamam kabul değiştirmiyorsunuz da peki kötü yakıttan dolayı filtre bir süre sonra tıkandı ve pompaya pislik kaçtı o zaman ne yapacaksınız.....? veya deponun dibinde biriken tortudan dolayı filtre artık görevini yerine getiremez oldu, pompaya pislik kaçtı enjektörler tıkandı o zaman ne yapacaksınız.....?

-Ustanın cevabı; O zaman mecburen değiştiriyoruz.. s=s16

-Ben; iyi de kardeşim filtre benzin pompası ile tümleşik olsun veya olmasın olay enjektörler tıkanıklığına kadar gidecek olursa bu masrafı siz mi karşılıyacaksınız veya karşılıyorsunuz..?

-Usta kısa süre bir sessizlikten sonra verdikleri cevap; abi duruma göre değişir.! Bazı araçta filtre ile pompa tümleşik oluyor, bazılarında deponun içinde veya yanında konumlandırılmış ayrı bir parça oluyor....

-Ben; az önce TSI motorla filtre ile benzin pompası tümleşik diyordun...? şimdi de motordan motora farklılık gösteriyor diyorsun ne iş...?  >:

-Usta; abi senin bu kadar teknik soracağını tahmin etmemiştim :)) s=sapik

-Ben; filtre ile benzin pompası tümleşik ise fiyat ne, ayrı ise ne kadar?

-Usta yedek parça ile görüşmesi sonucunda; filtre ile pompa tümleşik tek bir parça ise 900 lira, ayrı bir parça ise 550 lira

Kısacası; kimsenin en iyi ihtimalle 550lira+işçilik masrafı ödeyerek benzin filtresini değiştirecek kadar maddi durumu müsait midir..? maddi durum müsait olsa bile o yakıt filtresine ulaşana kadar 10 tane parça sökülecek tekrar takarlarken  işlerini düzgün yapacaklar mı..? Yani çok tartışmaya açık bir konu......
Hocam,

Önceki aracım C4'tü.2. bakım için sanayiden de fiyat almaya gittim.Usata dedikleri kişi fiyat verdi.Bezin filtresi de değişecek dediğimde ,bunlarda benzin filtresi yok diye tutturdu.Filtre var diye ısrar etsem de adam yok ,depo içinde bişey var diyor başka birşey demiyor.Yetkili serviste bakımı yaptırdım,bakım anında özellikle aracın yanında durdum.Sağ arka lastiğin orada,yakıt deposunun çıkışında yakıt hattında ufak bir filtre var.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam,

Önceki aracım C4'tü.2. bakım için sanayiden de fiyat almaya gittim.Usata dedikleri kişi fiyat verdi.Bezin filtresi de değişecek dediğimde ,bunlarda benzin filtresi yok diye tutturdu.Filtre var diye ısrar etsem de adam yok ,depo içinde bişey var diyor başka birşey demiyor.Yetkili serviste bakımı yaptırdım,bakım anında özellikle aracın yanında durdum.Sağ arka lastiğin orada,yakıt deposunun çıkışında yakıt hattında ufak bir filtre var.

MANN filtre katsloğunda aradığımda 1.2 105 lik için filtre var ama 110 luk için çıkmıyor.

https://catalog.mann-filter.com/EU/eng/catalog/MANN-FILTER Katalog Europa/Vehicles/CARS %2B TRANSPORTERS/VW (VOLKSWAGEN)/Golf VI ~ Cabrio VI ~ Golf Plus (5K1~5, AJ5, 5M1, 517, 521)/1.2 TSI CBZB (T98176)/Fuel Filter/WK 69?
Hocam işte usta ile konuşmamızda biraz sıkıştırınca filtre ya deponun içinde benzn pompasıyla tümleşik (iç içe tek bir parça) oluyor yada deponun yanında çıkışın orda ayrı bir parça dedi.,

Mann 'nın sitesinde yanlış bakmışsınız golf 6 için bakmışsınız.! Golf 7 için bakınca Tüm 1.2-1.4 TSI  veya ACT TSI motorlar için benzin filtresini life time filter olarak gösteriyor., yani yakıt filtresi ile benzin pompası tek bir parça tümleşik anlamına geliyor., Ancak yine de bazı motor kodlarında sizin Citroen C4 örneğinde verdiğiniz gibi yakıt filtresi benzin deposunun yanında çıkışında bir yerde de olduğu olabiliyormuş ki sistemden bakıp söyleyebildiler..!

Açıkçası zaten nerede olduğu, filtre ile pompanın tümleşik bir parça mı yoksa ayrı bir parça mı olduğu çokta önemli değil., kimse en iyi ihtimalle 550lira+işçilik vererek o parçayı değiştirmez zaten tümleşik ise daha feci 900lira artı bide işçilik :wacko:

Bu yeni nesil araçlarda böyle kıl-tüy şeylerinin olması yüzünden bazen gidip bi tane tüp takılmamış W124 200E veya W210 E200 Kompressor alıp kafam rahat keyifle binmeyi düşünmüyor değilim., En azından gerçek bir arabaya binmiş olurum., Kaputu açarsın herşey yerli yerinde ne yin ne olduğunu bilirsin antin-kuntin parçalar yok herşey saat gibi tıkır tıkır çalışır., Babamın araba merakı çocukluğumdan beri banada bulaşmıştı 9 yaşından beri sanayiden çıkmadım ve bilirim ki; benzin filtresi de tıp ki diğer filtreler gibi değişmesi gerekir...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@forzaGilles hocam 60.000 de aracıma yapılacak olan işlemlerin kağıdını almıştım , ama bulamadım 

bujiler için hatırladığım 220 tl + işçilikti yani 280 - 300 liraydı diye hatırlıyorum :D  ama dışarıdan ngk buji 150 tl ye aldım parçacıdan 

araç 1.4 tsı act 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt