Golf 1.0 tsi VS 1.6 tdi


asdfg112

Üye
Katılım
2 Eyl 2017
Mesajlar
377
Tepkime puanı
241
İsim
Kişisel bilgi
Merhaba arkadaşlar, zamanında araç alırken yaptığım maliyet hesaplamalarını güncelleyerek buraya yazmak istedim. hem kullanım şartlarına uygunluk açısından değerlendirilir iki motor hem de bir bilgilenme-tartışma ortamı olur diye düşünüyorum. ayrıca baştan belirtmekte fayda var, bütün yazdıklarımı kendi şartlarıma göre yazıyorum, elbette farklı kişiler için farklı değerler mümkündür.

iki motorun da comfortline dsg versiyonlarını inceleyeceğim. öncelikle sıfır fiyatlarına bakalım, iki aracın anahtar teslim fiyat farkı kabaca 20bin lira. liste fiyatlarında bu fark 28bin lira gibi görünüyor ama tdi bir üst vergi diliminde olduğu için öyle, yapılan pazarlık ile fiyatı bayağı düşüyor. iki versiyonun da güncel son bayi fiyatını bilen varsa burayı ona göre güncellerim.

benzinli motorun fiyattan sonra ikinci avantajı MTV. 2018 itibariyle benzinli için yıllık 817 lira olan vergi dizel için 1423 lira. arada kabaca 600 lira fark var. 

yıllık bakım ücretlerinde ciddi bir fark olacağını sanmıyorum, ancak dizellerin 30bin bakımı filtre değişimi nedeniyle benzinliden pahalı oluyormuş, emin olmadığım için göz ardı edeceğim.

Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği yere; yakıt tüketimi :)

kendi aracım olan 1.0 tsi ile karma tüketimim 6,5-7  litre civarında. kafa karışıklığı olmasın diye 6,8 olarak hesaplayalım. her yüz kilometrede ankaradaki benzin fiyatıyla 37.6 liraya denk geliyor. yılda 20bin km yapacağınızı varsayarsanız yıllık benzin maliyeti 7520 lira.

dizel golf kullanmadım ama dizel a3'te ortalama tüketimim 5,3 litre idi. makyajlı kasanın hatrına ortalamayı 5 litreden hesaplayacağım ama. şu haliyle yine ankaradaki motorin fiyatıyla her yüz kilometre 24,85 liraya denk geliyor. yılda 20bin km yol yaptığınızı varsayarsak motorin harcamanız 4970 lira olacak.

benzinli için yıllık harcama 7520+817=8337 lira, dizel için ise 4970+1423=6393 lira. benzinli araç yıllık 1944 lira daha masraflı. tabi bakım ücretlerini hesaba katmadığımı tekrar hatırlatayım.muhtemelen ciddi bir fark yoktur diye düşünüyorum. 

ben benzinliyi tercih ettim ve 20bin lira cebimde kaldı. peki bu para olduğu yerde böylece kalıyor mu :)  mevduatta değerlendiriyorum, yılda 2480 lira faiz geliri ekleniyor. benzinlinin dizele göre fazladan olan masrafı düştüğümüzde yıllık 500 lira gibi bir avantajı oluyor. 

sonsöz, kendi kişisel kullanımımla benzinli araç dizel araca göre golf özelinde çok daha mantıklı. hesaplamada hata olduysa affola, uyarıları dikkate alıp editlerim mesajı.

 
Merhaba arkadaşlar, zamanında araç alırken yaptığım maliyet hesaplamalarını güncelleyerek buraya yazmak istedim. hem kullanım şartlarına uygunluk açısından değerlendirilir iki motor hem de bir bilgilenme-tartışma ortamı olur diye düşünüyorum. ayrıca baştan belirtmekte fayda var, bütün yazdıklarımı kendi şartlarıma göre yazıyorum, elbette farklı kişiler için farklı değerler mümkündür.

iki motorun da comfortline dsg versiyonlarını inceleyeceğim. öncelikle sıfır fiyatlarına bakalım, iki aracın anahtar teslim fiyat farkı kabaca 20bin lira. liste fiyatlarında bu fark 28bin lira gibi görünüyor ama tdi bir üst vergi diliminde olduğu için öyle, yapılan pazarlık ile fiyatı bayağı düşüyor. iki versiyonun da güncel son bayi fiyatını bilen varsa burayı ona göre güncellerim.

benzinli motorun fiyattan sonra ikinci avantajı MTV. 2018 itibariyle benzinli için yıllık 817 lira olan vergi dizel için 1423 lira. arada kabaca 600 lira fark var. 

yıllık bakım ücretlerinde ciddi bir fark olacağını sanmıyorum, ancak dizellerin 30bin bakımı filtre değişimi nedeniyle benzinliden pahalı oluyormuş, emin olmadığım için göz ardı edeceğim.

Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği yere; yakıt tüketimi :)

kendi aracım olan 1.0 tsi ile karma tüketimim 6,5-7  litre civarında. kafa karışıklığı olmasın diye 6,8 olarak hesaplayalım. her yüz kilometrede ankaradaki benzin fiyatıyla 37.6 liraya denk geliyor. yılda 20bin km yapacağınızı varsayarsanız yıllık benzin maliyeti 7520 lira.

dizel golf kullanmadım ama dizel a3'te ortalama tüketimim 5,3 litre idi. makyajlı kasanın hatrına ortalamayı 5 litreden hesaplayacağım ama. şu haliyle yine ankaradaki motorin fiyatıyla her yüz kilometre 24,85 liraya denk geliyor. yılda 20bin km yol yaptığınızı varsayarsak motorin harcamanız 4970 lira olacak.

benzinli için yıllık harcama 7520+817=8337 lira, dizel için ise 4970+1423=6393 lira. benzinli araç yıllık 1944 lira daha masraflı. tabi bakım ücretlerini hesaba katmadığımı tekrar hatırlatayım.muhtemelen ciddi bir fark yoktur diye düşünüyorum. 

ben benzinliyi tercih ettim ve 20bin lira cebimde kaldı. peki bu para olduğu yerde böylece kalıyor mu :)  mevduatta değerlendiriyorum, yılda 2480 lira faiz geliri ekleniyor. benzinlinin dizele göre fazladan olan masrafı düştüğümüzde yıllık 500 lira gibi bir avantajı oluyor. 

sonsöz, kendi kişisel kullanımımla benzinli araç dizel araca göre golf özelinde çok daha mantıklı. hesaplamada hata olduysa affola, uyarıları dikkate alıp editlerim mesajı.
Bir dizel kullanıcısı olarak açık olarak söylemek gerekirse büyük şehirlerde TDI motora 5,3 litre yaktırmak mükün değil., ortalama tüketim istanbul gibi bir şehirde 6,5 litre., istesem bu değeri tabiki daha da düşürebilirim ancak o zaman iş araba kullanmaktan çıkıyor başka bir konuya dönüşüyor., benzinli aracın konforu da cabası

 
Birde Binerken Hesaplayın derim :)  

 
@forzaGilles ben dizel tüketimini 5,3 değil de 5 litreden hesapladim yine de. Çok sakin bir kullanıcıyım, bayağı dikkat ederim özellikle şehir içinde bu nedenle tüketim değerlerim arkadaşlarıma göre daha düşük oluyor hep. 

Önceki aracım dizel otomatik 308di, gidiş dönüş 300 km sabit guzergahta hep 3,8 litre yakardi mesela. Fransizlar dizel konusunda aşmış, kabul etmek lazım :)

 
yılda 20.000 km yapılacaksa zaten benzinli almaz ki kimse? 3 senede ben 10.500 km yaptım mesela.
Ayrıva kullandığınız süre zarfı içinde olası bir motor arızasında dizelin masrafı ne olur benzinlinin masrafı ne olur acaba diye düşünmeden edemiyor insan :)  

 
yılda 20.000 km yapılacaksa zaten benzinli almaz ki kimse? 3 senede ben 10.500 km yaptım mesela.
Ayrıva kullandığınız süre zarfı içinde olası bir motor arızasında dizelin masrafı ne olur benzinlinin masrafı ne olur acaba diye düşünmeden edemiyor insan :)  
Tam tersine ben yılda 20bin km yapan biri için bile benzinli araç daha mantıklı olabilir diye düşünüyorum.

İşin bir de uzun dönem masrafları konusunda düşünmek gerek. Örneğin beş yıl sonra 100bin km olacak iki aractan benzinli mi daha rahat satılır dizel mi sorusu çıkıyor karşımıza.

 
Bu arada örnek verecek olursam bizim arabamızın 30 bin bakımında 15 bin bakımına ekstra mazot filtresi polen filtresi gibi şeyler değişti ve 800-900 arası bir miktar ödedik(golf 7 1.6 tdi)Tanıdığın 1.2 tsi mk3 leonu bakıma girdi ve bujiler yakıt filtresi filan değişti.900 tl gibi bir miktar ödediler ki bizden pahalıya yaptırıyor bakımlarını.Bir de 1.6 tdi sağlamlığını kanıtlamış motor fakat downsizing modasına uydurulmuş 1.0 hacmindeki turbolu motorlara sağlamlık konusunda güvenemiyorum.Ne zaman ki rutin bakımlar haricinde bir şey yapılmadan 200 bin km devirir o zaman güvenim artar düşük hacimli turbo motorlara.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
bence siz dizeli 6,5 , benzinliyide 9 lt ortalamayla hesaplayın...

 
Bu arada örnek verecek olursam bizim arabamızın 30 bin bakımında 15 bin bakımına ekstra mazot filtresi polen filtresi gibi şeyler değişti ve 800-900 arası bir miktar ödedik(golf 7 1.6 tdi)Tanıdığın 1.2 tsi mk3 leonu bakıma girdi ve bujiler yakıt filtresi filan değişti.900 tl gibi bir miktar ödediler ki bizden pahalıya yaptırıyor bakımlarını.Bir de 1.6 tdi sağlamlığını kanıtlamış motor fakat downsizing modasına uydurulmuş 1.0 hacmindeki turbolu motorlara sağlamlık konusunda güvenemiyorum.Ne zaman ki rutin bakımlar haricinde bir şey yapılmadan 200 bin km devirir o zaman güvenim artar düşük hacimli turbo motorlara.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Polen filtresi her periyodik bakımda değişir daha doğrusu servis her rutin bakımda polen filtresini değiştirir., yani polen ekstra değil., karşılaştırdığıız leon'nun değiştirilen  bujilerini TSI Golf'te değiştirmeye kalkarsanız cebenizi çok fena yakar! sadece bujilere işçilik hariç 320 lira fiyat istiyorlar ., Golf mazot filtesi 120 lira + değiştirmek içinde 60 lira işçilik yazıyorlar

 
Bence aynı paket aynı donanım araç sırf dizel diye 20.000 tl farkı haketmez. Tsi ve tdi motorlarda hiç haketmez. Çok fark yok aralarında. Ve bence yukarıdaki hesap maksimum ekonomiyi gösteren bir hesap neredeyse ki gerçekte o kadar ekonomide yapamazsınız. Dizel tercihim sadece 1.4 tsi dsg higline almaktan vazgeçip 1.6 tdi dsg midline almak şeklinde olur. 

 
Polen filtresi her periyodik bakımda değişir daha doğrusu servis her rutin bakımda polen filtresini değiştirir., yani polen ekstra değil., karşılaştırdığıız leon'nun değiştirilen  bujilerini TSI Golf'te değiştirmeye kalkarsanız cebenizi çok fena yakar! sadece bujilere işçilik hariç 320 lira fiyat istiyorlar ., Golf mazot filtesi 120 lira + değiştirmek içinde 60 lira işçilik yazıyorlar
Yetkili servisimiz 30 binde bir değişiyor polen filtresini Golf 6 mız varken de bu şekildeydi.Benzinli araçların bujileri 30 binde bir değişiyor diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Yetkili servisimiz 30 binde bir değişiyor polen filtresini Golf 6 mız varken de bu şekildeydi.Benzinli araçların bujileri 30 binde bir değişiyor diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Golf'lerde ,polen her bakımda.Buji 60 binde değişiyor.

Polen nefes aldığımız havanın geçtiği filtre.Yaşadığınız şehre göre 6 ayda bir dahi değiştirmekte fayda var.

Ekli dosyayı görüntüle bakim_araliklari.pdf

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Dostum gittiğiniz servisin polen filtresini her iki bakımda bir veya 30.000km bir değiştirmesi bu gerçeği değiştirmiyor.! Forumda bu zamana kadar bakım yaptıran 100 kişiye sorun veya ülke çapındaki servisler ile görüşün veya doğuş otomotiv ile görüşün hepsi size aynı şeyi söyleyecektir., Polen filtresini servis her 15.000km'de bir değiştirir., Bu uygulama doğrudur veya yanlıştır o ayrı bir tartışma konusu ama yapılan uygulama budur., Sizin bulunduğunuz il/ilçe veya aracın kullanıldığı bölgede hava kirliliği, fabrika veya inşaat bulunmuyorsa  doğal olarak değişim için çıkarılan filtre kirlenmediğini görmüş değiştirmemişlerdir., böyle bişey yapmışlarsa iş ahlakı olan bir servismiş yada çalışan olduğundan çok iyi yapmışlar :) Benim araç 15.000 bakıma girdiğinde sıra polen filtresini değiştirmeye geldiğinde ustaya değiştirme dedim bagaja at ben kirlenince değiştiririm., benim araç sürekli kapalı garajda ve bi yere gittiysem ağaç altına park etmem bulunduğum yerde fabrika yok vs.. bu sebebten kontrol ettiğimde tertemiz ama bu söylediklerim çok istisnai bir durum aracın bulunduğu yere göre yeri gelir 6 ayda bile değiştirmek gerekir

Bujiler araçtan araca ve motor tipine göre farklılık göstermekle beraber bazılarında 60.000 km'de değişiyor bazılarında 30.000km değişiyor.,

En son forumdan bir arkadaşımız 1.4 TSI ACT motor aracının bujileri 60bin bakımda değişti.! Sanırım yanlış hatırlamıyorsam Ankara'dan @Laylayloom nickli arkadaşımızdı :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt