Jump to content

Recommended Posts

Merhaba arkadaşlar, zamanında araç alırken yaptığım maliyet hesaplamalarını güncelleyerek buraya yazmak istedim. hem kullanım şartlarına uygunluk açısından değerlendirilir iki motor hem de bir bilgilenme-tartışma ortamı olur diye düşünüyorum. ayrıca baştan belirtmekte fayda var, bütün yazdıklarımı kendi şartlarıma göre yazıyorum, elbette farklı kişiler için farklı değerler mümkündür.

iki motorun da comfortline dsg versiyonlarını inceleyeceğim. öncelikle sıfır fiyatlarına bakalım, iki aracın anahtar teslim fiyat farkı kabaca 20bin lira. liste fiyatlarında bu fark 28bin lira gibi görünüyor ama tdi bir üst vergi diliminde olduğu için öyle, yapılan pazarlık ile fiyatı bayağı düşüyor. iki versiyonun da güncel son bayi fiyatını bilen varsa burayı ona göre güncellerim.

benzinli motorun fiyattan sonra ikinci avantajı MTV. 2018 itibariyle benzinli için yıllık 817 lira olan vergi dizel için 1423 lira. arada kabaca 600 lira fark var. 

yıllık bakım ücretlerinde ciddi bir fark olacağını sanmıyorum, ancak dizellerin 30bin bakımı filtre değişimi nedeniyle benzinliden pahalı oluyormuş, emin olmadığım için göz ardı edeceğim.

 

Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği yere; yakıt tüketimi :)

kendi aracım olan 1.0 tsi ile karma tüketimim 6,5-7  litre civarında. kafa karışıklığı olmasın diye 6,8 olarak hesaplayalım. her yüz kilometrede ankaradaki benzin fiyatıyla 37.6 liraya denk geliyor. yılda 20bin km yapacağınızı varsayarsanız yıllık benzin maliyeti 7520 lira.

dizel golf kullanmadım ama dizel a3'te ortalama tüketimim 5,3 litre idi. makyajlı kasanın hatrına ortalamayı 5 litreden hesaplayacağım ama. şu haliyle yine ankaradaki motorin fiyatıyla her yüz kilometre 24,85 liraya denk geliyor. yılda 20bin km yol yaptığınızı varsayarsak motorin harcamanız 4970 lira olacak.

benzinli için yıllık harcama 7520+817=8337 lira, dizel için ise 4970+1423=6393 lira. benzinli araç yıllık 1944 lira daha masraflı. tabi bakım ücretlerini hesaba katmadığımı tekrar hatırlatayım.muhtemelen ciddi bir fark yoktur diye düşünüyorum. 

ben benzinliyi tercih ettim ve 20bin lira cebimde kaldı. peki bu para olduğu yerde böylece kalıyor mu :) mevduatta değerlendiriyorum, yılda 2480 lira faiz geliri ekleniyor. benzinlinin dizele göre fazladan olan masrafı düştüğümüzde yıllık 500 lira gibi bir avantajı oluyor. 

sonsöz, kendi kişisel kullanımımla benzinli araç dizel araca göre golf özelinde çok daha mantıklı. hesaplamada hata olduysa affola, uyarıları dikkate alıp editlerim mesajı.

erkan163, azengin, iamalegend ve 1 diğer bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, asdfg112 yazdı:

Merhaba arkadaşlar, zamanında araç alırken yaptığım maliyet hesaplamalarını güncelleyerek buraya yazmak istedim. hem kullanım şartlarına uygunluk açısından değerlendirilir iki motor hem de bir bilgilenme-tartışma ortamı olur diye düşünüyorum. ayrıca baştan belirtmekte fayda var, bütün yazdıklarımı kendi şartlarıma göre yazıyorum, elbette farklı kişiler için farklı değerler mümkündür.

iki motorun da comfortline dsg versiyonlarını inceleyeceğim. öncelikle sıfır fiyatlarına bakalım, iki aracın anahtar teslim fiyat farkı kabaca 20bin lira. liste fiyatlarında bu fark 28bin lira gibi görünüyor ama tdi bir üst vergi diliminde olduğu için öyle, yapılan pazarlık ile fiyatı bayağı düşüyor. iki versiyonun da güncel son bayi fiyatını bilen varsa burayı ona göre güncellerim.

benzinli motorun fiyattan sonra ikinci avantajı MTV. 2018 itibariyle benzinli için yıllık 817 lira olan vergi dizel için 1423 lira. arada kabaca 600 lira fark var. 

yıllık bakım ücretlerinde ciddi bir fark olacağını sanmıyorum, ancak dizellerin 30bin bakımı filtre değişimi nedeniyle benzinliden pahalı oluyormuş, emin olmadığım için göz ardı edeceğim.

 

Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği yere; yakıt tüketimi :)

kendi aracım olan 1.0 tsi ile karma tüketimim 6,5-7  litre civarında. kafa karışıklığı olmasın diye 6,8 olarak hesaplayalım. her yüz kilometrede ankaradaki benzin fiyatıyla 37.6 liraya denk geliyor. yılda 20bin km yapacağınızı varsayarsanız yıllık benzin maliyeti 7520 lira.

dizel golf kullanmadım ama dizel a3'te ortalama tüketimim 5,3 litre idi. makyajlı kasanın hatrına ortalamayı 5 litreden hesaplayacağım ama. şu haliyle yine ankaradaki motorin fiyatıyla her yüz kilometre 24,85 liraya denk geliyor. yılda 20bin km yol yaptığınızı varsayarsak motorin harcamanız 4970 lira olacak.

benzinli için yıllık harcama 7520+817=8337 lira, dizel için ise 4970+1423=6393 lira. benzinli araç yıllık 1944 lira daha masraflı. tabi bakım ücretlerini hesaba katmadığımı tekrar hatırlatayım.muhtemelen ciddi bir fark yoktur diye düşünüyorum. 

ben benzinliyi tercih ettim ve 20bin lira cebimde kaldı. peki bu para olduğu yerde böylece kalıyor mu :) mevduatta değerlendiriyorum, yılda 2480 lira faiz geliri ekleniyor. benzinlinin dizele göre fazladan olan masrafı düştüğümüzde yıllık 500 lira gibi bir avantajı oluyor. 

sonsöz, kendi kişisel kullanımımla benzinli araç dizel araca göre golf özelinde çok daha mantıklı. hesaplamada hata olduysa affola, uyarıları dikkate alıp editlerim mesajı.

Bir dizel kullanıcısı olarak açık olarak söylemek gerekirse büyük şehirlerde TDI motora 5,3 litre yaktırmak mükün değil., ortalama tüketim istanbul gibi bir şehirde 6,5 litre., istesem bu değeri tabiki daha da düşürebilirim ancak o zaman iş araba kullanmaktan çıkıyor başka bir konuya dönüşüyor., benzinli aracın konforu da cabası

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles ben dizel tüketimini 5,3 değil de 5 litreden hesapladim yine de. Çok sakin bir kullanıcıyım, bayağı dikkat ederim özellikle şehir içinde bu nedenle tüketim değerlerim arkadaşlarıma göre daha düşük oluyor hep. 

Önceki aracım dizel otomatik 308di, gidiş dönüş 300 km sabit guzergahta hep 3,8 litre yakardi mesela. Fransizlar dizel konusunda aşmış, kabul etmek lazım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yılda 20.000 km yapılacaksa zaten benzinli almaz ki kimse? 3 senede ben 10.500 km yaptım mesela.
Ayrıva kullandığınız süre zarfı içinde olası bir motor arızasında dizelin masrafı ne olur benzinlinin masrafı ne olur acaba diye düşünmeden edemiyor insan :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
37 dakika önce, snoppy yazdı:

yılda 20.000 km yapılacaksa zaten benzinli almaz ki kimse? 3 senede ben 10.500 km yaptım mesela.
Ayrıva kullandığınız süre zarfı içinde olası bir motor arızasında dizelin masrafı ne olur benzinlinin masrafı ne olur acaba diye düşünmeden edemiyor insan :) 

Tam tersine ben yılda 20bin km yapan biri için bile benzinli araç daha mantıklı olabilir diye düşünüyorum.

İşin bir de uzun dönem masrafları konusunda düşünmek gerek. Örneğin beş yıl sonra 100bin km olacak iki aractan benzinli mi daha rahat satılır dizel mi sorusu çıkıyor karşımıza.

iamalegend bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada örnek verecek olursam bizim arabamızın 30 bin bakımında 15 bin bakımına ekstra mazot filtresi polen filtresi gibi şeyler değişti ve 800-900 arası bir miktar ödedik(golf 7 1.6 tdi)Tanıdığın 1.2 tsi mk3 leonu bakıma girdi ve bujiler yakıt filtresi filan değişti.900 tl gibi bir miktar ödediler ki bizden pahalıya yaptırıyor bakımlarını.Bir de 1.6 tdi sağlamlığını kanıtlamış motor fakat downsizing modasına uydurulmuş 1.0 hacmindeki turbolu motorlara sağlamlık konusunda güvenemiyorum.Ne zaman ki rutin bakımlar haricinde bir şey yapılmadan 200 bin km devirir o zaman güvenim artar düşük hacimli turbo motorlara.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Mmt0634 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, ronin yazdı:

bence siz dizeli 6,5 , benzinliyide 9 lt ortalamayla hesaplayın...

Hocam kendi kullanım şeklime göre hesapladim, benzinli passatta bile 9 litre gördüğünü hatırlamıyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, DuzboruDownpipe yazdı:

Bu arada örnek verecek olursam bizim arabamızın 30 bin bakımında 15 bin bakımına ekstra mazot filtresi polen filtresi gibi şeyler değişti ve 800-900 arası bir miktar ödedik(golf 7 1.6 tdi)Tanıdığın 1.2 tsi mk3 leonu bakıma girdi ve bujiler yakıt filtresi filan değişti.900 tl gibi bir miktar ödediler ki bizden pahalıya yaptırıyor bakımlarını.Bir de 1.6 tdi sağlamlığını kanıtlamış motor fakat downsizing modasına uydurulmuş 1.0 hacmindeki turbolu motorlara sağlamlık konusunda güvenemiyorum.Ne zaman ki rutin bakımlar haricinde bir şey yapılmadan 200 bin km devirir o zaman güvenim artar düşük hacimli turbo motorlara.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Polen filtresi her periyodik bakımda değişir daha doğrusu servis her rutin bakımda polen filtresini değiştirir., yani polen ekstra değil., karşılaştırdığıız leon'nun değiştirilen  bujilerini TSI Golf'te değiştirmeye kalkarsanız cebenizi çok fena yakar! sadece bujilere işçilik hariç 320 lira fiyat istiyorlar ., Golf mazot filtesi 120 lira + değiştirmek içinde 60 lira işçilik yazıyorlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence aynı paket aynı donanım araç sırf dizel diye 20.000 tl farkı haketmez. Tsi ve tdi motorlarda hiç haketmez. Çok fark yok aralarında. Ve bence yukarıdaki hesap maksimum ekonomiyi gösteren bir hesap neredeyse ki gerçekte o kadar ekonomide yapamazsınız. Dizel tercihim sadece 1.4 tsi dsg higline almaktan vazgeçip 1.6 tdi dsg midline almak şeklinde olur. 

iamalegend bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Polen filtresi her periyodik bakımda değişir daha doğrusu servis her rutin bakımda polen filtresini değiştirir., yani polen ekstra değil., karşılaştırdığıız leon'nun değiştirilen  bujilerini TSI Golf'te değiştirmeye kalkarsanız cebenizi çok fena yakar! sadece bujilere işçilik hariç 320 lira fiyat istiyorlar ., Golf mazot filtesi 120 lira + değiştirmek içinde 60 lira işçilik yazıyorlar


Yetkili servisimiz 30 binde bir değişiyor polen filtresini Golf 6 mız varken de bu şekildeydi.Benzinli araçların bujileri 30 binde bir değişiyor diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
25 dakika önce, DuzboruDownpipe yazdı:


 

 


Yetkili servisimiz 30 binde bir değişiyor polen filtresini Golf 6 mız varken de bu şekildeydi.Benzinli araçların bujileri 30 binde bir değişiyor diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Golf'lerde ,polen her bakımda.Buji 60 binde değişiyor.

Polen nefes aldığımız havanın geçtiği filtre.Yaşadığınız şehre göre 6 ayda bir dahi değiştirmekte fayda var.

 

bakim_araliklari.pdf

tarihinde ognemir tarafından düzenlendi
calik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostum gittiğiniz servisin polen filtresini her iki bakımda bir veya 30.000km bir değiştirmesi bu gerçeği değiştirmiyor.! Forumda bu zamana kadar bakım yaptıran 100 kişiye sorun veya ülke çapındaki servisler ile görüşün veya doğuş otomotiv ile görüşün hepsi size aynı şeyi söyleyecektir., Polen filtresini servis her 15.000km'de bir değiştirir., Bu uygulama doğrudur veya yanlıştır o ayrı bir tartışma konusu ama yapılan uygulama budur., Sizin bulunduğunuz il/ilçe veya aracın kullanıldığı bölgede hava kirliliği, fabrika veya inşaat bulunmuyorsa  doğal olarak değişim için çıkarılan filtre kirlenmediğini görmüş değiştirmemişlerdir., böyle bişey yapmışlarsa iş ahlakı olan bir servismiş yada çalışan olduğundan çok iyi yapmışlar :) Benim araç 15.000 bakıma girdiğinde sıra polen filtresini değiştirmeye geldiğinde ustaya değiştirme dedim bagaja at ben kirlenince değiştiririm., benim araç sürekli kapalı garajda ve bi yere gittiysem ağaç altına park etmem bulunduğum yerde fabrika yok vs.. bu sebebten kontrol ettiğimde tertemiz ama bu söylediklerim çok istisnai bir durum aracın bulunduğu yere göre yeri gelir 6 ayda bile değiştirmek gerekir

Bujiler araçtan araca ve motor tipine göre farklılık göstermekle beraber bazılarında 60.000 km'de değişiyor bazılarında 30.000km değişiyor.,

En son forumdan bir arkadaşımız 1.4 TSI ACT motor aracının bujileri 60bin bakımda değişti.! Sanırım yanlış hatırlamıyorsam Ankara'dan @Laylayloom nickli arkadaşımızdı :)

calik ve DuzboruDownpipe bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Dostum gittiğiniz servisin polen filtresini her iki bakımda bir veya 30.000km bir değiştirmesi bu gerçeği değiştirmiyor.! Forumda bu zamana kadar bakım yaptıran 100 kişiye sorun veya ülke çapındaki servisler ile görüşün veya doğuş otomotiv ile görüşün hepsi size aynı şeyi söyleyecektir., Polen filtresini servis her 15.000km'de bir değiştirir., Bu uygulama doğrudur veya yanlıştır o ayrı bir tartışma konusu ama yapılan uygulama budur., Sizin bulunduğunuz il/ilçe veya aracın kullanıldığı bölgede hava kirliliği, fabrika veya inşaat bulunmuyorsa  doğal olarak değişim için çıkarılan filtre kirlenmediğini görmüş değiştirmemişlerdir., böyle bişey yapmışlarsa iş ahlakı olan bir servismiş yada çalışan olduğundan çok iyi yapmışlar [emoji4] Benim araç 15.000 bakıma girdiğinde sıra polen filtresini değiştirmeye geldiğinde ustaya değiştirme dedim bagaja at ben kirlenince değiştiririm., benim araç sürekli kapalı garajda ve bi yere gittiysem ağaç altına park etmem bulunduğum yerde fabrika yok vs.. bu sebebten kontrol ettiğimde tertemiz ama bu söylediklerim çok istisnai bir durum aracın bulunduğu yere göre yeri gelir 6 ayda bile değiştirmek gerekir
Bujiler araçtan araca ve motor tipine göre farklılık göstermekle beraber bazılarında 60.000 km'de değişiyor bazılarında 30.000km değişiyor.,
En son forumdan bir arkadaşımız 1.4 TSI ACT motor aracının bujileri 60bin bakımda değişti.! Sanırım yanlış hatırlamıyorsam Ankara'dan [mention=184]Laylayloom[/mention] nickli arkadaşımızdı [emoji4]


Servis Kocaeli Ark Oto.Baya ilgililer sağolsunlar da 10 larca kez bakıma gittik polen filtresi hep 30 binde 1 değişti :D Leon'un bujilerini de 30 binde bir değişiyor Seat Keleşler.Demek ki ilden ile farklılık gösteriyor :)

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bence siz dizeli 6,5 , benzinliyide 9 lt ortalamayla hesaplayın...

kesinlikle hocam, bende 1.2 tsi kullanıcısıyım sadece yaşadığım yer çok bayırlı olduğu için yakıt alımından sonra düzlük bir alanda süremeyip, trafikli bayırlarda 20-30 km'lik periyotlarda 9-9.5 lt'leri çok rahat görüyorum ne yazık ki

Sent from my Lenovo K53a48 using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İstanbul da yaşıyor ve aracımı her gün kullanıyorum. uzun dönem yakıt tüketim ortalamam (2000 km de) 7 litreyi geçmedi. aracı sıfır aldığımda rodaj süreçlerine dikkat ederek kullandım. aldığım dönemde aynı donanım ve ekstralar ile TDI dsg alacak bütçem olmasına rağmen 1.4 122 hp TSI manuel aldım. aracı almadan önce araç kiralama şirketlerinden kiralayıp denemediğim araç kalmadı. çok ama çok samimiyetle söylüyorum (41 kere maşallah) TSI harika bir teknoloji. gerek yakıt tüketimi gerekse verdiği sürüş keyfi çok güzel. benim gözümde TSI varken TDI alınmaz. hani yakıtya yarı yarıya fark olsa aradaki bedel ödenebilir belki ama , aksi halde bana pek anlamlı gelmiyor. özellikle belirtmek isterim aracı ilk aldığım sene 22000 km yol yaptım (%80 şehir içi) . kesinlikle pişman değilim.

saygılarımla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, ronin yazdı:

bence siz dizeli 6,5 , benzinliyide 9 lt ortalamayla hesaplayın...

İstanbul'da yaşıyorum aracım 1.4 tsi , kışın 8 lt, yazın ise 7,5 lt ortalamam var, bu ortalamayı köprü trafiğinde yapıyorum ve sakin kullandığım da söylenemez.  Audi a3 1.6 tdi ile ortalamam İstanbul şehir içi 5.8-6.2 lt arası değişiyor. 

İş arkadaşım da 1.0 tsi A3 var ve ortalamasının 6.5-6.8 arasında değiştini söylüyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yıllık 10-15 bin km yol yapıyorum ama genede aracimi alırken dizel almaya özen gösterdim. Mantıken ancak 10 yilda ilk alim maliyetini cikarabilecegimi, zarar edeceğimi düşünmek gerekirken Türkiye gerçeği yüzünden dizel aldım. Türkiyede dizel otomatik golf tabiri caizse küçük altın gibi, engec iki günde satılan bir meta. Benzinli hele ki (bizim halkimizca çekmiyor, bayiyor, yokuş çıkmıyor denilen) 1.2-1.0 motor ise tukaka. Memur adamım, Türkiyede de ne olacağı hiç belli değil, acil durumda zararsız hızlı satmak en önemli ölçü benim için. Ki Benzinli golf sahibi arkadaşım bile aynı şartlarda kullanmamiza rağmen dizel golf alma hayali kuruyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İşin psikolojik boyutuna baktığınızda dizel önde. Mesela depoyu bir kere doldurunca eski dizel aracimda 1200 km yol yapıyordum karma tüketiminde. Hatta uzun yolda 1400kmyi geçmişti, bahsettiğim araç 2012 peugeot 308. Ama kullandığım Golf bir depo ile uzun yolda 900e yaklaştı (ama arada 10 litre depo hacmi var 308 lehine).

Dizelde uzun süre Petrol istasyonuna ugramiyor insan, benzinde daha sık gidiyorsun.

Ama işin hesap boyutu matematiksel olarak ciddi bir fark olmadığı yönünde. Akşam vaktim olursa aynı hesabı bir de yıllık 10bin km için yapıp ilk mesaja ekleyeceğim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

BP bayiinden mazotu %5 indirimli alıyorum ( yakın zamana kadar %7 idi). Bu indirimi herkese yapıyorlar. 

Ama "abi benzinde indirim yapamıyoruz" diyorlar.

Benzinde indirimi TP (TÜRKİYe Petrolleri) %3 olarak yapıyor.

Küçük bir şehirde yaşıyorum, çok trafik derdimiz yok, ama evimin rakımı yüksek(deniz seviyesinden çıkıyorum). 61.000 km ortalamam 5.5 lt.

Unclaimed bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×