Jump to content

Recommended Posts

55 dakika önce, [email protected] yazdı:

Üç ay önce aracımın aküsünü zubizu indirimi ile 618 TL'ye değiştirdim. Benimde aracım marş almamıştı. Eşimin aracından takviye kablosu ile çalıştırmıştık. Akü değişiminden sonra ben de bir sorun yaşamadım. Ancak klasik akülere göre start-stoplu aküler biraz daha pahalı. Araçta start-stop devreye girdiğinde yapmış olduğumuz tüm tasarruflar akü değişim ücreti ile uçup gitmiş oldu.

doğru ürünü almak para dan daha iyi olmalı ki,sonrasında başka sorunlarla karşılaşmamak en iyisi olur diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

23 saat önce, forzaGilles yazdı:

Hocam taktırdığınız akünün resmini paylaşma gibi bir imkanınız var mı..? 2 tip varta akü var birisi yerli üretim., diğeri alman malı

Hocam ürünün resmi  :)

 

IMG_3006.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
17 saat önce, armando yazdı:

Hocam ürünün resmi  :)

 

Hocam bu yurtdışı üretimi :) hayırlı olsun.. yalnız bu aküyü araca tanıtma işi bayaa bi can sıkıcı s=sessizlik Alt tarafı bir akü yani tv kumadası pilinden farkı yok bildiğin pil işte bunu bile dallandırıp budaklandırıyorlar.., biraz araştırdımda yapmaya kalksan bayaa bi çetrefilli., aküyü servisten alsan serviste bile bu işten anlayan biri olacağını pek zannetmiyorum., olsa bile uğraşırlar mı muamma

@yusuf

 

calik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Hocam bu yurtdışı üretimi [emoji4] hayırlı olsun.. yalnız bu aküyü araca tanıtma işi bayaa bi can sıkıcı s=sessizlik Alt tarafı bir akü yani tv kumadası pilinden farkı yok bildiğin pil işte bunu bile dallandırıp budaklandırıyorlar.., biraz araştırdımda yapmaya kalksan bayaa bi çetrefilli., aküyü servisten alsan serviste bile bu işten anlayan biri olacağını pek zannetmiyorum., olsa bile uğraşırlar mı muamma
[mention=2]yusuf[/mention]
[/url]  

yapılır hocam zor değilmiş :)


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 04.11.2017 at 04:25, forzaGilles yazdı:

Hocam bu yurtdışı üretimi :) hayırlı olsun.. yalnız bu aküyü araca tanıtma işi bayaa bi can sıkıcı s=sessizlik Alt tarafı bir akü yani tv kumadası pilinden farkı yok bildiğin pil işte bunu bile dallandırıp budaklandırıyorlar.., biraz araştırdımda yapmaya kalksan bayaa bi çetrefilli., aküyü servisten alsan serviste bile bu işten anlayan biri olacağını pek zannetmiyorum., olsa bile uğraşırlar mı muamma

@yusuf

 

hocam şimdi ekstra olarak bir kodlama mı yapılması gerekmektedir,bu işlerden anlamadığım için soruyorum kusura bakmayın.:000054-medium:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
20 dakika önce, Pufudak yazdı:

@forzaGilles 

Her akü değişiminde kodlama şart mı? Birkaç akücüye sordum biz yapmıyoruz takımca sıkıntı olmuyor dediler. Ayrıca bu kodlama sistemine nerden ve nasıl giriliyor 

Sıkıntı olmaz akü görevini yerine getirir ancak yeni akünün üzerinde ki kodları araca tanıtmazsanız akü olması gerektiğinden daha çabuk bitecektir., yeni nesil araçlarda kullanılan akülerde (bms) Battery Management System/akü yönetim sistemi denilen aküyü verimli kullanmaya yarayan bir mikro işletim sistemi mevcuttur., bu sistem araç ile akünün birbiriyle koordineli şekilde çalışarak aküden en verimli şekilde faydalanılmasını sağlar., sistem bir bölgeye artık beslemenin ihtiyacı olmadığı anladığında o bölgenin enerjisini keser bu şekilde akü ihtiyaç olan diğer bölgelere daha rahat besler., vs. gibi açıklayabiliriz., yeni akü sisteme tanıtılmazsa ne olur çok basit akü normal bir aküden farkı kalmaz eski üsül çalışır., daha çabuk ömrünü yer

mutlubey17 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Pufudak dışardan akü almayı planlıyorsanız alacağınız akü için aracınızın aküsüne bakınız o na uygun akü alınız., araçta EFB veya AGM hangi tip akü varsa onu alınız., ancak nedense yerli akü lerde bu BEM Code denilen kodlar bulunmuyor., kodlamayı yaptırmak istiyorsanız ya servisten alıcaksınız aküyü yada dışardan varta, bosch gibi aküleri tercih etmeniz gerekir

mutlubey17 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2013 1.2 tsi aracımdaki akü ömrünü doldurmak üzere. Soğukların etkisiyle Sabahları start stop devreye girmiyor. Akü durumu da yol sonunda baktığımda yüzde 70 çıkıyor.

Aracın üzerindeki akünün hiç etiketi yok marka model amper vb bilgiler yazdığı bir yer bulamadım. Etiket sökülme izi falan da yok. 

Servis kayıtlarına da baktım akü değişmemiş daha önce hiç. 6. yılı çok iyi bile dayanmış 

Varta sitesinden aracın model yıl bilgileri girdiğimde varta 60 ah blue dynamic efb öneriyor. Bu modeli almayı düşünüyorum. 

Aracı nerdeyse frene basmadan sürekli vites küçülterek kullanıyorum diyebilirim. Fren enerjisi geri kazanımından faydalandığım pek söylenemez.

AGM nin en büyük avantajının efb ye göre ömrünün uzun olması. 

Bir de bu kodlama olayını yapmadan devam edenlerde bir sıkıntı oldu mu merak ediyorum. Sanıyorum ki buralarda o kodlamayı yapabilecek firma yoktur

Efb için 577 lira

Agm için 769 lira fiyatlar var. 

Aslında 200 tl farka değebilir diye de düşünmüyor değilim 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Kysr038 aracınız üzerinde hangi tip akü varsa onla devam etmeniz gerekiyor, efb ile agm farklı teknolojiler. Sorun yaşayabilirsiniz yoksa. 

Varta pahalı geldiyse diğer markalara da bakabilirsiniz, İnci aküyü geçen bir sitede 400 liraya gördüm, efb özellikli. Tarihi de yeniydi. 

Kysr038 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, Kysr038 yazdı:

2013 1.2 tsi aracımdaki akü ömrünü doldurmak üzere. Soğukların etkisiyle Sabahları start stop devreye girmiyor. Akü durumu da yol sonunda baktığımda yüzde 70 çıkıyor.

Aracın üzerindeki akünün hiç etiketi yok marka model amper vb bilgiler yazdığı bir yer bulamadım. Etiket sökülme izi falan da yok. 

Servis kayıtlarına da baktım akü değişmemiş daha önce hiç. 6. yılı çok iyi bile dayanmış 

Varta sitesinden aracın model yıl bilgileri girdiğimde varta 60 ah blue dynamic efb öneriyor. Bu modeli almayı düşünüyorum. 

Aracı nerdeyse frene basmadan sürekli vites küçülterek kullanıyorum diyebilirim. Fren enerjisi geri kazanımından faydalandığım pek söylenemez.

AGM nin en büyük avantajının efb ye göre ömrünün uzun olması. 

Bir de bu kodlama olayını yapmadan devam edenlerde bir sıkıntı oldu mu merak ediyorum. Sanıyorum ki buralarda o kodlamayı yapabilecek firma yoktur

Efb için 577 lira

Agm için 769 lira fiyatlar var. 

Aslında 200 tl farka değebilir diye de düşünmüyor değilim 

Mutlaka akünün üzerinde marka, model, amper bilgileri yazan etiket olmalı., olmaması mümkün değil., Yok ise bir şekilde daha önce aküye müdahale edilmiştir., start-stop ‘un devreye girebilmesi için pek çok kriter var., yani niye girmedi diye hemen aküye bağlamayın., Kullanım klavuzun da star-stop un devreye girebilmesi için detaylı madde made açıklaması yazmaktadır., 

TSI motorlarda EFB akü kullanılıyor., Varta sitesinin önediği aküyü değilde., aracın aküsüne en yakın değerleri olan aküyü almalısınız

Kysr038 ve ucarmehmet01 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2016 1.2Tsi midline manuel aracım üzerinde orjinal ispanyol akü cortladı. Az önce ensa diye 2 sene garantili bir akü takıldı. Start stop desteği yok ama olmak zorunda olmadığını öğrendim. Sanırım akü aç kapadan biraz ömrü kısalacak bu yüzden zaten azalmıyornu. Bu arada; teyp şifresi sordu o ne dedim elektrikçiye. Kod girmek gerek dedi ama bilmeyince akü kutupbaşlarını sökünce elektriğin kesilmesine engel oldu başka bir akü ile elektrik sağladı böylecre kesintisiz enerji olduğundan elektrik kesilmiş ve kod girmek şartı kalmadı. Işık falan hiç yanmadı. Üzerinden çıkan 59A taktığı 75A. 460TL verdim. Şu an sorun yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, ozcandurmusoglu yazdı:

2016 1.2Tsi midline manuel aracım üzerinde orjinal ispanyol akü cortladı. Az önce ensa diye 2 sene garantili bir akü takıldı. Start stop desteği yok ama olmak zorunda olmadığını öğrendim. Sanırım akü aç kapadan biraz ömrü kısalacak bu yüzden zaten azalmıyornu. Bu arada; teyp şifresi sordu o ne dedim elektrikçiye. Kod girmek gerek dedi ama bilmeyince akü kutupbaşlarını sökünce elektriğin kesilmesine engel oldu başka bir akü ile elektrik sağladı böylecre kesintisiz enerji olduğundan elektrik kesilmiş ve kod girmek şartı kalmadı. Işık falan hiç yanmadı. Üzerinden çıkan 59A taktığı 75A. 460TL verdim. Şu an sorun yok

Keşke start stop lu akü alsa idiniz 550 lira civarında varta efb 60 amper işinizi görür idi. 

75 amper aküye ihtiyaç yok Ancak efb özelliği olmalı idi. Umarım ilerde start stop dan dolayı elektriksel bir problem yaşamazsınız. 

Yakın zamanda akü almak isteyen bir tanıdığınız olursa elinizdeki aküyü ona verip, efb yazan bir akü tercihinde bulunmanız ilerleyen dönemlerde sorun yaşamamak adına daha sağlıklı olur. 

ozcandurmusoglu bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, ozcandurmusoglu yazdı:

2016 1.2Tsi midline manuel aracım üzerinde orjinal ispanyol akü cortladı. Az önce ensa diye 2 sene garantili bir akü takıldı. Start stop desteği yok ama olmak zorunda olmadığını öğrendim. Sanırım akü aç kapadan biraz ömrü kısalacak bu yüzden zaten azalmıyornu. Bu arada; teyp şifresi sordu o ne dedim elektrikçiye. Kod girmek gerek dedi ama bilmeyince akü kutupbaşlarını sökünce elektriğin kesilmesine engel oldu başka bir akü ile elektrik sağladı böylecre kesintisiz enerji olduğundan elektrik kesilmiş ve kod girmek şartı kalmadı. Işık falan hiç yanmadı. Üzerinden çıkan 59A taktığı 75A. 460TL verdim. Şu an sorun yok

Hatalı bir iş yaptığınızın farkındasınız umarım o aküler sadece start stop değil fren geri kazanım içinde kullanılıyor normal akü kullanılsa adamlar kullanım kılavuzunda yazar...bence risk aldınız belki birşey olmaz ama olma ihtimalide çok çok fazla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 8/12/2019 at 6:59 AM, metinkar yazdı:

merhaba, ben şimdi hepsiburada dan baktım bu aküler bu kadar pahalımı şaşırdım alıp kenaramı koysak:)

2B4CFB0A-0637-466E-823D-C35258515F3D.jpeg

Mutlu inci vb markalarında efb serisi var onlar da tercih edilebilir belki.

Bu Varta aküyü ocak ayında 500 tl ye almıştım ben de. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: Yucelbro
      herkese iyi akşamlar 
      bir sorunumuz var aracımız golf 7 1.4 tsi
      şehir dışında olduğumdan memlekete bırakmıştım aracımı ve babam bu süre zarfında haftada bir çalıştırmış aracın aküsü bitmesin diye
      ancak aracımızın aküsü bitmiş en son 20 güne yakın çalıştırmayınca ve kapılar kilitli arabanın ayrıca anahtar kapıları açmıyor kontak sokcak yer yok dolayısı ile kaputu da açamıyoruz 
      başına gelen var mı
      ne yapmamız lazım 

      servisle görüşmeden önce sizlere sormak istedim
    • Yazan: latissimusdorsi
      Merhaba, aracım 3 yılını yeni doldurdu. Edremit D-550 3 şeritli ana yolda gece saat 04 sularında kırmızı ışıkta durdu, start stop devreye girdi, araç sustu. Ancak yeşil yandığında araç çalışmadı; 12 V battery almost empty uyarısını aldım.Gece karanlığında Ana yolda 4lüler bile çalışmıyordu, sıkıntı. Aracın muayeneden 2 gün önce geçtiğini belirteyim.
      Yol yardımını aradım, 20 dkda geldi ve akü kutup başlarına bağlantı yapıp aracı çalıştırdı, İzmir’e devam edip edemeyeceğimi sordum,akünün durumu ne dedim, aracı durdurmayın ancak ne olacağı belli olmaz dedi. Servis 8:30da açılacağından bu saatten önce akü için işlem yapılamayacağını öğrendim.  Yola devam etmek riskli olabilir diye -arızanın tam olarak ne olduğunu bilmediğim için- Edremit çevresinde 30 dk turlayıp, bir benzinliğe girdim. İhtiyaçlar için aracı stop etmek zorundaydım. Ama araç çalışmadı. 8:30a kadar bekleyip yol yardımını aradım ve servise gittik.
      Servis yetkilisine akünün bittiğini soyledim. Önce bir inceleyelim dediler. İnceleme sonrası akünüz bitmiş  değiştireceğiz ancak elimizde yok, beklerseniz Balıkesir’den gelecek dediler. Kabul etmeyince arıza tespit ücreti devreye girdi, bu durumda geri adım atıp beklemeye ve aküyü orda değiştirmeye karar verdim. Saat 14te servisten cikabildim. Takilan aku, Varta 12v 59ma 320ah ve sonuç şu şekilde:

       
      KDV dahil 1010 TL ödeme yaptım. %15 zubizu indirimi. İyi niyet olumsuz. Son bakım serviste yapılmıştı. Toplamda 10 saat yolda kaldım.
      Akünüzü kontrol edin(trip tuşuna uzun basarak), trafik setinizin içinde ne olduğunu bilin. Akü değişimi sonrası akü durumu trip tuşunda SOC —% şeklinde çıkıyor, servis biraz kullanım sonrası düzelecek dedi.
    • Yazan: solucan84
      Merhaba arkadaşlar,
      6 ay önce aldığım 2013 1.4 dsg aracımda 3. kez bir sorun yaşıyorum. Çok canımı sıktı. Bu seferki diğerlerinden daha kötü oldu. 
      Sorun aracı ilk çalıştırdığımda ortaya çıkıyor. Daha önceki iki seferde, aracın uzun süre 1, 1.5 hafta kullanılmamasına bağlıyordum. Fakat dün yine tekrar etti ve 2 gün önce ve hafta sonu epey kullanmıştım. 1,5 - 2 ayda bir bu sorun olmaya devam ediyor. Hemen dün akşama geliyorum.
      Aracımı çalıştırmak için kontağı çevirdim, hiç bir hata yok. Marş verdiğimde araba çalışmadı. Marştan elimi çektiğimde de araba marştaymış gibi çalışmaya çalışıyordu. Sanırım marş vermeyi araç kendisi kontrol ediyor. Daha önce ford focus araç kullanırken özellikle dikkat ettim, marşı çok kısa verseniz bile araç çalışana kadar marş devam ediyor.
      Neyse 1-2 denedim araç çalışmadı çok zorlamadan kontağı kapatıp biraz bekliyorum. Tekrar deniyorum. Akü seviyesine baktım %80. Zaten %90 dan yukarısını hiç görmedim. Aracı aldıktan sonra start stop düzgün çalışmıyor diye aküyü start stop destekli varta akü ile değiştirmiştim. Uzun yol yap dolsun dediler ama dediğim gibi %90 geçmedi hiç.Aracın bakımları da 4 ay önce yapılmıştı.
      Daha önce hiç marş verip çalışmadığı olmamıştı arabanın. Araç üzerinde hava sıcaklığı 4.5 derece görünüyordu. daha soğuklarda sorunsuz çalıştığını hatırlıyorum.
      Bir süre bekledikten sonra tekrar denedim ve önceki iki seferde de olduğu gibi, araç çalıştı fakat yoğun bir titreme ve göstergedeki motor ışığı yanıp sönüyor.Ayrıca orta ekranda start stop hata veriyor.
      Hemen kontağı kapattım 2-3 sn sonra tekrar çalıştırıyorum. Titreme ve motor ışığı yok. Start stop hatası devam ediyor. Dün akşam bu olay başıma geldiği için ilginç bir detay yakaladım. Start stop düğmesinde kapalı ise turuncu, aktifse beyaz ışık yanıyor. İlk titremeli çalıştırmada bu düğme üzerinde hiç ışık yoktu. Ne beyaz ne turuncu ışık. İkinci çalıştırmada beyaz ışık yanıyor ama hata verdiği için çalışmıyordu.
      Bu titremeli çalışma sadece bir kere oluyor. Hemen kapatıyorum ve ikinci çalıştırmada titreme yok. Yok derken daha normal soğuk motor titremesi. Demirciler sitesindeki serviste bu titreme kaynaklı hata kodlarına bakıldı. Akü, devir sensörü ve ikinci ateşleme bobini değiştirildi. Sorun yine devam ediyor görünüyor. Artık yetkili servise gitmeyi düşünüyorum ama sorunun çözümü olacak mı bilemiyorum. sizlerin tecrübelerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.
       
       
    • Yazan: Başkan
      Merhaba Arkadaşlar , Şuan 21 aylık olan oğlum için bu yaz ve önümüzdeki bir kaç yaz daha kullanması için  bir akülü araç almak istiyorum. Burada bir çok kardeşimizin de benzer yaş aralıklarında çocuklarını olduğunu bildiğimden hepimize rehber olması ve fikir alış verişi yapabilmemiz için bu konu başlığını oluşturdum. 
      benim istediğim olmazsa olmaz diyeceğim bir iki özellik var;
      Emniyet kemeri
      Uzaktan Kumanda 
      Lastik tekerlekler
      Bunun haricinde nelere dikkat edilmeli konusunda fikri ve bilgisi olan yaşadığı tecrübeler varsa paylaşmak isteyen dostların yorumlarını bekliyorum.
×
×
  • Yeni Oluştur...