Akü Değişimi Hakkında


Merhabalar hocam,

yakın zamanda aküm bitti ve Michelin bayisinden Mutlu akü aldım 12V 63Ah EFB modeli, şu an aküm %90 gösteriyor sorun yok. Aküyü takarken araç çalışır durumda iki 2 dk da takılıyor ve kodlama gerekmedi böyle olunca. 290 TL ye aldım.

mutlu akü 12v 63ah
Hocam efb akülerin marş basma gücü (600-630a civarı) agm olanlardan (760a)  daha düşük olduğu için start stop devreye girdiğinde araç daha zor çalışabilir diyorlar, teorik olarak da mantıklı. Siz bir kullanıcı olarak önceki aküye göre bir fark gözlediniz mi acaba? Trafikte stop ettikten sonra tekrar çalışırken zorlanma falan oluyor mu?

tabi önceki akünüzün agm olduğunu varsayarak soruyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Hocam efb akülerin marş basma gücü (600-630a civarı) agm olanlardan (760a)  daha düşük olduğu için start stop devreye girdiğinde araç daha zor çalışabilir diyorlar, teorik olarak da mantıklı. Siz bir kullanıcı olarak önceki aküye göre bir fark gözlediniz mi acaba? Trafikte stop ettikten sonra tekrar çalışırken zorlanma falan oluyor mu?

tabi önceki akünüzün agm olduğunu varsayarak soruyorum.
hocam şimdi varta agm yani mevcut aküm ile aynısını taktılar maliyet ise 650tl,iş yerime gelip montajı yaptılar,montajı yapan usta ilk bir kaç km arıza ışıkları yandıktan sonra sönecektir diye söylediler,ilerliyen zamanlarda tecrübelerimi paylaşırım.

 
Akü değişimi ve kodlama ile ilgili bir link paylaşıyorum. Belki daha önce paylaşılmıştır ama olsun.....

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement



Sent from my SM-N920C using Tapatalk
 
hakan hocam dün varta servisten gelip iş yerimde montajını yaptılar ve bir kaç tane kırmızı ışık olarak aracınızda hata verecek aldırış etmeyin 300-500m gittikten sonra düzelecektir,akat sadece start-stop 24 saat sürebilir endişe etmeyin dedi ve 650tl aldıktan sonra gitti.Çok ilginç olan ise  daha önceden sabahları marş almama sorunu,start stop sorunlarım tamamen ortadan kalktı boş yere 6 aydır kıvranıyormuşum :D  kodlama içinde teşekkürler  :'(

 
Hocam efb akülerin marş basma gücü (600-630a civarı) agm olanlardan (760a)  daha düşük olduğu için start stop devreye girdiğinde araç daha zor çalışabilir diyorlar, teorik olarak da mantıklı. Siz bir kullanıcı olarak önceki aküye göre bir fark gözlediniz mi acaba? Trafikte stop ettikten sonra tekrar çalışırken zorlanma falan oluyor mu?

tabi önceki akünüzün agm olduğunu varsayarak soruyorum.
Aracın üzerinden çıkan akü EFB olduğu için ben de yine EFB aldım. Şimdilik bir zorlanma hissetmedim, belki çok yeni olduğu içindir.

 
Aracın üzerinden çıkan akü EFB olduğu için ben de yine EFB aldım. Şimdilik bir zorlanma hissetmedim, belki çok yeni olduğu içindir.
Hocam mevcut akümün aynısını aldım ve eskiden yaşadığım bütün sıkıntılar gitti,akü artık son zamanlarını yaşadığı için bu durumdaymış şimdi ise sabah 0 derecede tek marş basmada aldı ve daha arac ile 2 km gitmeden start-stop devreye girdi,kısaca bu tarz durumlar yaşayanlar varsa ilk önce aküyü kontrol etsinler derim :)  

 
Hocam mevcut akümün aynısını aldım ve eskiden yaşadığım bütün sıkıntılar gitti,akü artık son zamanlarını yaşadığı için bu durumdaymış şimdi ise sabah 0 derecede tek marş basmada aldı ve daha arac ile 2 km gitmeden start-stop devreye girdi,kısaca bu tarz durumlar yaşayanlar varsa ilk önce aküyü kontrol etsinler derim :)  
Işıklar, servisin dediği gibi bir süre sonra söndü mü ?

 
Işıklar, servisin dediği gibi bir süre sonra söndü mü ?
servisin söylediği gibi bi süre gittikten sonra arıza ışıklarının hepsi kendiliğinden söndü,start-stop içinde maksimum 24 saat sonra aktive olur demişti ama 10 km yol gittikten sonra oda devreye girdi,serviste 1000tl olan aküyü iş yerime gelip 650tl taktılar ve 2 sene garanti belgesini de verdiler,Varta Agm 702lik akü takıldı hocam.

 
servisin söylediği gibi bi süre gittikten sonra arıza ışıklarının hepsi kendiliğinden söndü,start-stop içinde maksimum 24 saat sonra aktive olur demişti ama 10 km yol gittikten sonra oda devreye girdi,serviste 1000tl olan aküyü iş yerime gelip 650tl taktılar ve 2 sene garanti belgesini de verdiler,Varta Agm 702lik akü takıldı hocam.
Hocam taktırdığınız akünün resmini paylaşma gibi bir imkanınız var mı..? 2 tip varta akü var birisi yerli üretim., diğeri alman malı

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam taktırdığınız akünün resmini paylaşma gibi bir imkanınız var mı..? 2 tip varta akü var birisi yerli üretim., diğeri alman malı
öğleden sonra paylaşırım hocam,ama yerli üretim olacağını sanmıyorum,çünkü direk varta bayinden geldiler.

 
Üç ay önce aracımın aküsünü zubizu indirimi ile 618 TL'ye değiştirdim. Benimde aracım marş almamıştı. Eşimin aracından takviye kablosu ile çalıştırmıştık. Akü değişiminden sonra ben de bir sorun yaşamadım. Ancak klasik akülere göre start-stoplu aküler biraz daha pahalı. Araçta start-stop devreye girdiğinde yapmış olduğumuz tüm tasarruflar akü değişim ücreti ile uçup gitmiş oldu.

 
Üç ay önce aracımın aküsünü zubizu indirimi ile 618 TL'ye değiştirdim. Benimde aracım marş almamıştı. Eşimin aracından takviye kablosu ile çalıştırmıştık. Akü değişiminden sonra ben de bir sorun yaşamadım. Ancak klasik akülere göre start-stoplu aküler biraz daha pahalı. Araçta start-stop devreye girdiğinde yapmış olduğumuz tüm tasarruflar akü değişim ücreti ile uçup gitmiş oldu.
doğru ürünü almak para dan daha iyi olmalı ki,sonrasında başka sorunlarla karşılaşmamak en iyisi olur diye düşünüyorum.

 


Geri
Üst Alt