Jump to content

Recommended Posts

İyi akşamlar arkadaşlar,iş çıkışında marş için kontağı çevirdiğimde çalışmadı ve bir kaç denemeden sonra fren kas katı kesilip arac da çalışmadı,sonrada otoparkta ki başka bir aracın akü şarz kablosuyla biraz çalıştrdıktan sonra arabam çalıştı,hemen bir elektirikceye gidip ölçüm yaptırdım ve voltaj %7 olduğunu ve acilen akü değişimi yapmam gerektiğini ve elinde aynı model akü olduğunu ve fiyatın 550₺ Olduğunu söyledi ve servisten aldığım fiyatın yarı fiyatı,aracımda ki akü varta Agm’dir.konu ile alakalı yardımlarınızı beklerim .iyi akşamlar ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızda start stop olduğu için yine agm özellikli aküleri tercih etmeniz gerekiyor. Son bir yılda fiyatlar çok değişmediyse 400-450 civarına Bosch varta mutlu veya inci markalarından birini tercih edebilirsiniz, aralarında belirgin bir kalite farkı olacağını sanmıyorum.

şimdi tekrar baktım fiyatlara, eğer elektrikçi arkadaş varta 70ah agm akü için 550 lira fiyat veriyorsa iyi görünüyor, piyasada 650 civarı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
58 dakika önce, asdfg112 yazdı:

Aracınızda start stop olduğu için yine agm özellikli aküleri tercih etmeniz gerekiyor. Son bir yılda fiyatlar çok değişmediyse 400-450 civarına Bosch varta mutlu veya inci markalarından birini tercih edebilirsiniz, aralarında belirgin bir kalite farkı olacağını sanmıyorum.

şimdi tekrar baktım fiyatlara, eğer elektrikçi arkadaş varta 70ah agm akü için 550 lira fiyat veriyorsa iyi görünüyor, piyasada 650 civarı.

 

10 dakika önce, asdfg112 yazdı:

Hiç zannetmiyorum ama yine de denemiş bir arkadaş yorum yaparsa daha sağlıklı olacaktır. 

Kesinlikle haklısın hocam ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
57 dakika önce, cankilic yazdı:

Merhabalar hocam,

yakın zamanda aküm bitti ve Michelin bayisinden Mutlu akü aldım 12V 63Ah EFB modeli, şu an aküm %90 gösteriyor sorun yok. Aküyü takarken araç çalışır durumda iki 2 dk da takılıyor ve kodlama gerekmedi böyle olunca. 290 TL ye aldım.

mutlu akü 12v 63ah

can hocam teşekkür ederim ama varta dan sipariş geçtim eve senin söylediğin rakamın üzerinde fakat kimseye birşey olmaz bana olucak korkusundan üzerinde bulunan aküden almak zorunda kaldım .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, cankilic yazdı:

Merhabalar hocam,

yakın zamanda aküm bitti ve Michelin bayisinden Mutlu akü aldım 12V 63Ah EFB modeli, şu an aküm %90 gösteriyor sorun yok. Aküyü takarken araç çalışır durumda iki 2 dk da takılıyor ve kodlama gerekmedi böyle olunca. 290 TL ye aldım.

mutlu akü 12v 63ah

Hocam efb akülerin marş basma gücü (600-630a civarı) agm olanlardan (760a)  daha düşük olduğu için start stop devreye girdiğinde araç daha zor çalışabilir diyorlar, teorik olarak da mantıklı. Siz bir kullanıcı olarak önceki aküye göre bir fark gözlediniz mi acaba? Trafikte stop ettikten sonra tekrar çalışırken zorlanma falan oluyor mu?

tabi önceki akünüzün agm olduğunu varsayarak soruyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, asdfg112 yazdı:

Hocam efb akülerin marş basma gücü (600-630a civarı) agm olanlardan (760a)  daha düşük olduğu için start stop devreye girdiğinde araç daha zor çalışabilir diyorlar, teorik olarak da mantıklı. Siz bir kullanıcı olarak önceki aküye göre bir fark gözlediniz mi acaba? Trafikte stop ettikten sonra tekrar çalışırken zorlanma falan oluyor mu?

tabi önceki akünüzün agm olduğunu varsayarak soruyorum.

hocam şimdi varta agm yani mevcut aküm ile aynısını taktılar maliyet ise 650tl,iş yerime gelip montajı yaptılar,montajı yapan usta ilk bir kaç km arıza ışıkları yandıktan sonra sönecektir diye söylediler,ilerliyen zamanlarda tecrübelerimi paylaşırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
14 saat önce, HAKANPOLAT yazdı:

Akü değişimi ve kodlama ile ilgili bir link paylaşıyorum. Belki daha önce paylaşılmıştır ama olsun.....

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement



Sent from my SM-N920C using Tapatalk
 

hakan hocam dün varta servisten gelip iş yerimde montajını yaptılar ve bir kaç tane kırmızı ışık olarak aracınızda hata verecek aldırış etmeyin 300-500m gittikten sonra düzelecektir,akat sadece start-stop 24 saat sürebilir endişe etmeyin dedi ve 650tl aldıktan sonra gitti.Çok ilginç olan ise  daha önceden sabahları marş almama sorunu,start stop sorunlarım tamamen ortadan kalktı boş yere 6 aydır kıvranıyormuşum :D kodlama içinde teşekkürler :'(

 

HAKANPOLAT ve Ender bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 10/31/2017 at 12:31, asdfg112 yazdı:

Hocam efb akülerin marş basma gücü (600-630a civarı) agm olanlardan (760a)  daha düşük olduğu için start stop devreye girdiğinde araç daha zor çalışabilir diyorlar, teorik olarak da mantıklı. Siz bir kullanıcı olarak önceki aküye göre bir fark gözlediniz mi acaba? Trafikte stop ettikten sonra tekrar çalışırken zorlanma falan oluyor mu?

tabi önceki akünüzün agm olduğunu varsayarak soruyorum.

Aracın üzerinden çıkan akü EFB olduğu için ben de yine EFB aldım. Şimdilik bir zorlanma hissetmedim, belki çok yeni olduğu içindir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, cankilic yazdı:

Aracın üzerinden çıkan akü EFB olduğu için ben de yine EFB aldım. Şimdilik bir zorlanma hissetmedim, belki çok yeni olduğu içindir.

Hocam mevcut akümün aynısını aldım ve eskiden yaşadığım bütün sıkıntılar gitti,akü artık son zamanlarını yaşadığı için bu durumdaymış şimdi ise sabah 0 derecede tek marş basmada aldı ve daha arac ile 2 km gitmeden start-stop devreye girdi,kısaca bu tarz durumlar yaşayanlar varsa ilk önce aküyü kontrol etsinler derim :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, armando yazdı:

Hocam mevcut akümün aynısını aldım ve eskiden yaşadığım bütün sıkıntılar gitti,akü artık son zamanlarını yaşadığı için bu durumdaymış şimdi ise sabah 0 derecede tek marş basmada aldı ve daha arac ile 2 km gitmeden start-stop devreye girdi,kısaca bu tarz durumlar yaşayanlar varsa ilk önce aküyü kontrol etsinler derim :) 

Işıklar, servisin dediği gibi bir süre sonra söndü mü ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
52 dakika önce, ognemir yazdı:

Işıklar, servisin dediği gibi bir süre sonra söndü mü ?

servisin söylediği gibi bi süre gittikten sonra arıza ışıklarının hepsi kendiliğinden söndü,start-stop içinde maksimum 24 saat sonra aktive olur demişti ama 10 km yol gittikten sonra oda devreye girdi,serviste 1000tl olan aküyü iş yerime gelip 650tl taktılar ve 2 sene garanti belgesini de verdiler,Varta Agm 702lik akü takıldı hocam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
55 dakika önce, armando yazdı:

servisin söylediği gibi bi süre gittikten sonra arıza ışıklarının hepsi kendiliğinden söndü,start-stop içinde maksimum 24 saat sonra aktive olur demişti ama 10 km yol gittikten sonra oda devreye girdi,serviste 1000tl olan aküyü iş yerime gelip 650tl taktılar ve 2 sene garanti belgesini de verdiler,Varta Agm 702lik akü takıldı hocam.

Hocam taktırdığınız akünün resmini paylaşma gibi bir imkanınız var mı..? 2 tip varta akü var birisi yerli üretim., diğeri alman malı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Hocam taktırdığınız akünün resmini paylaşma gibi bir imkanınız var mı..? 2 tip varta akü var birisi yerli üretim., diğeri alman malı

öğleden sonra paylaşırım hocam,ama yerli üretim olacağını sanmıyorum,çünkü direk varta bayinden geldiler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Üç ay önce aracımın aküsünü zubizu indirimi ile 618 TL'ye değiştirdim. Benimde aracım marş almamıştı. Eşimin aracından takviye kablosu ile çalıştırmıştık. Akü değişiminden sonra ben de bir sorun yaşamadım. Ancak klasik akülere göre start-stoplu aküler biraz daha pahalı. Araçta start-stop devreye girdiğinde yapmış olduğumuz tüm tasarruflar akü değişim ücreti ile uçup gitmiş oldu.

armando bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: Yucelbro
      herkese iyi akşamlar 
      bir sorunumuz var aracımız golf 7 1.4 tsi
      şehir dışında olduğumdan memlekete bırakmıştım aracımı ve babam bu süre zarfında haftada bir çalıştırmış aracın aküsü bitmesin diye
      ancak aracımızın aküsü bitmiş en son 20 güne yakın çalıştırmayınca ve kapılar kilitli arabanın ayrıca anahtar kapıları açmıyor kontak sokcak yer yok dolayısı ile kaputu da açamıyoruz 
      başına gelen var mı
      ne yapmamız lazım 

      servisle görüşmeden önce sizlere sormak istedim
    • Yazan: latissimusdorsi
      Merhaba, aracım 3 yılını yeni doldurdu. Edremit D-550 3 şeritli ana yolda gece saat 04 sularında kırmızı ışıkta durdu, start stop devreye girdi, araç sustu. Ancak yeşil yandığında araç çalışmadı; 12 V battery almost empty uyarısını aldım.Gece karanlığında Ana yolda 4lüler bile çalışmıyordu, sıkıntı. Aracın muayeneden 2 gün önce geçtiğini belirteyim.
      Yol yardımını aradım, 20 dkda geldi ve akü kutup başlarına bağlantı yapıp aracı çalıştırdı, İzmir’e devam edip edemeyeceğimi sordum,akünün durumu ne dedim, aracı durdurmayın ancak ne olacağı belli olmaz dedi. Servis 8:30da açılacağından bu saatten önce akü için işlem yapılamayacağını öğrendim.  Yola devam etmek riskli olabilir diye -arızanın tam olarak ne olduğunu bilmediğim için- Edremit çevresinde 30 dk turlayıp, bir benzinliğe girdim. İhtiyaçlar için aracı stop etmek zorundaydım. Ama araç çalışmadı. 8:30a kadar bekleyip yol yardımını aradım ve servise gittik.
      Servis yetkilisine akünün bittiğini soyledim. Önce bir inceleyelim dediler. İnceleme sonrası akünüz bitmiş  değiştireceğiz ancak elimizde yok, beklerseniz Balıkesir’den gelecek dediler. Kabul etmeyince arıza tespit ücreti devreye girdi, bu durumda geri adım atıp beklemeye ve aküyü orda değiştirmeye karar verdim. Saat 14te servisten cikabildim. Takilan aku, Varta 12v 59ma 320ah ve sonuç şu şekilde:

       
      KDV dahil 1010 TL ödeme yaptım. %15 zubizu indirimi. İyi niyet olumsuz. Son bakım serviste yapılmıştı. Toplamda 10 saat yolda kaldım.
      Akünüzü kontrol edin(trip tuşuna uzun basarak), trafik setinizin içinde ne olduğunu bilin. Akü değişimi sonrası akü durumu trip tuşunda SOC —% şeklinde çıkıyor, servis biraz kullanım sonrası düzelecek dedi.
    • Yazan: solucan84
      Merhaba arkadaşlar,
      6 ay önce aldığım 2013 1.4 dsg aracımda 3. kez bir sorun yaşıyorum. Çok canımı sıktı. Bu seferki diğerlerinden daha kötü oldu. 
      Sorun aracı ilk çalıştırdığımda ortaya çıkıyor. Daha önceki iki seferde, aracın uzun süre 1, 1.5 hafta kullanılmamasına bağlıyordum. Fakat dün yine tekrar etti ve 2 gün önce ve hafta sonu epey kullanmıştım. 1,5 - 2 ayda bir bu sorun olmaya devam ediyor. Hemen dün akşama geliyorum.
      Aracımı çalıştırmak için kontağı çevirdim, hiç bir hata yok. Marş verdiğimde araba çalışmadı. Marştan elimi çektiğimde de araba marştaymış gibi çalışmaya çalışıyordu. Sanırım marş vermeyi araç kendisi kontrol ediyor. Daha önce ford focus araç kullanırken özellikle dikkat ettim, marşı çok kısa verseniz bile araç çalışana kadar marş devam ediyor.
      Neyse 1-2 denedim araç çalışmadı çok zorlamadan kontağı kapatıp biraz bekliyorum. Tekrar deniyorum. Akü seviyesine baktım %80. Zaten %90 dan yukarısını hiç görmedim. Aracı aldıktan sonra start stop düzgün çalışmıyor diye aküyü start stop destekli varta akü ile değiştirmiştim. Uzun yol yap dolsun dediler ama dediğim gibi %90 geçmedi hiç.Aracın bakımları da 4 ay önce yapılmıştı.
      Daha önce hiç marş verip çalışmadığı olmamıştı arabanın. Araç üzerinde hava sıcaklığı 4.5 derece görünüyordu. daha soğuklarda sorunsuz çalıştığını hatırlıyorum.
      Bir süre bekledikten sonra tekrar denedim ve önceki iki seferde de olduğu gibi, araç çalıştı fakat yoğun bir titreme ve göstergedeki motor ışığı yanıp sönüyor.Ayrıca orta ekranda start stop hata veriyor.
      Hemen kontağı kapattım 2-3 sn sonra tekrar çalıştırıyorum. Titreme ve motor ışığı yok. Start stop hatası devam ediyor. Dün akşam bu olay başıma geldiği için ilginç bir detay yakaladım. Start stop düğmesinde kapalı ise turuncu, aktifse beyaz ışık yanıyor. İlk titremeli çalıştırmada bu düğme üzerinde hiç ışık yoktu. Ne beyaz ne turuncu ışık. İkinci çalıştırmada beyaz ışık yanıyor ama hata verdiği için çalışmıyordu.
      Bu titremeli çalışma sadece bir kere oluyor. Hemen kapatıyorum ve ikinci çalıştırmada titreme yok. Yok derken daha normal soğuk motor titremesi. Demirciler sitesindeki serviste bu titreme kaynaklı hata kodlarına bakıldı. Akü, devir sensörü ve ikinci ateşleme bobini değiştirildi. Sorun yine devam ediyor görünüyor. Artık yetkili servise gitmeyi düşünüyorum ama sorunun çözümü olacak mı bilemiyorum. sizlerin tecrübelerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.
       
       
    • Yazan: Başkan
      Merhaba Arkadaşlar , Şuan 21 aylık olan oğlum için bu yaz ve önümüzdeki bir kaç yaz daha kullanması için  bir akülü araç almak istiyorum. Burada bir çok kardeşimizin de benzer yaş aralıklarında çocuklarını olduğunu bildiğimden hepimize rehber olması ve fikir alış verişi yapabilmemiz için bu konu başlığını oluşturdum. 
      benim istediğim olmazsa olmaz diyeceğim bir iki özellik var;
      Emniyet kemeri
      Uzaktan Kumanda 
      Lastik tekerlekler
      Bunun haricinde nelere dikkat edilmeli konusunda fikri ve bilgisi olan yaşadığı tecrübeler varsa paylaşmak isteyen dostların yorumlarını bekliyorum.
×
×
  • Yeni Oluştur...