Golf'ten A3'e geçtik, bıraktığı izler...


Msj i yazdıktan sonra ki gün test sürüşü yaptım . Aracın start stopu gecikmeli ve  çok sarsıntılı çalıyor dediğiniz gibi.farkli kullanıcılarında yorumlarıni okumasam sarsıntı ile ilgili araçta sorun olduğunu düşüneceğim. Hatta test sürüşü 1.0 motoru dinleyip surekli start stop u çalıştırma denemesine dönüştü . Aracı çok defa inceledim ama ilk defa test sürüşü yaptım . Motor 1.2 tsi göre sesli ama 3 silindirin kendine has çok güzel bir sesi var.

1.4 tsi motorda Euro 6 olanlar soğukken yakıt pompası biraz sesli çalışıyor yada bende ki öyle . Ama ısınınca sorun yok.

malzemelerin yerleştirilmesi ve kullanılan malzemeler çok yerinde seçilmiş 

golfte havalandırma kanallarının olduğu kısımda kullanılan piano black ve gri çerçeveler yazın ve kışın hava değişimlerinden çok çabuk etkileniyor ve  çıt çıt ses yapıyor , ayrıca tümseklerden geçişte bazen esnemeden dolayı ayni ses geliyor.kapılarda kullanılan trimler golf e göre çok iyi montajlanmış .araç ,dynamic modeldeki koltuk kumaşları ve koltukların ergonomisi hariç çok iyi.  Güzel günlerde kullanın ...
Sarsıntıdan bahsetmemişim, doğrudur A3 çok da sarsıntılı çalışıyor S&S sisteminde.

Ve doğrudur, A3 daha sesli ancak agresif ve hoş bir yanı da var.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@GG genişlik kıyaslaması yaparken A3 daha geniş demişsiniz., sanırım bunu söylerken bagaj'dan bahsediyorsunuz., çünkü A3 'ün arka yaşam alanı ve diz mesafesi çok dar.,

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@GG genişlik kıyaslaması yaparken A3 daha geniş demişsiniz., sanırım bunu söylerken bagaj'dan bahsediyorsunuz., çünkü A3 'ün arka yaşam alanı ve diz mesafesi çok dar.,
Aslında arka koltuk genişliği (kapıdan kapıya) olarak yorumlamıştım. Net ölçülere bakmak gerekir. Diz mesafesi, başın tavana olan yakınlığı, pek çok faktör var bu genişlik konusunda.

 
Hocam trim sesi konusunda görüşleriniz/tecrübeleriniz nedir? Özellikle bozuk yollarda kullanımda 

 
Hocam trim sesi konusunda görüşleriniz/tecrübeleriniz nedir? Özellikle bozuk yollarda kullanımda 
Araç yeni henüz, 2,5 aydır kullanıyoruz. Ama rahatsız eden bir deneyim yaşamadık, gözle gördüğümüz kadarıyla işçilik ve parçalar gayet iyi. İlerleyen zamanlarda yine paylaşırım. 

 
Sanırım bu konuda ben de 1-2 şey yazmak istiyorum. Başlığa konu olan durumu yalnız ben yaşadım sanarken yalnız olmadığımı görmek güzel oldu :)  Çünkü genel kanı GOLF varken A3'e geçilmez ya da tam tersi..

Yazdıklarım ile ilerde forumu okuyacak kişilere de fikir verebilirsem ne mutlu bana...

Her iki aracı da sürmüş biri olarak olabildiğince detay vermeye çalışacağım.

Sürmüş olduğum modeller ;

GOLF MK7 1.2  TSI Midline plus
GOLF MK7 1.4 TSI ACT Highline (ekstraları: cam tavan, u-led, ergo koltuk, GG kamerası, Durban Jant)
A3 8v PI Sportback 1.0 TFSI Dynamic
A3 8v Sportback 1.6 TDI Ambition (ekstraları: led paket, cam tavan, S-line dış paket)

Ben 2015 senesinde C segmenti bir araç almaya karar verdiğimde oto fuarına giderek tüm marka ve modelleri deneyip kararımı öyle vermiştim. Orada, kendi sınıfının liderinin kesinlikle Golf olduğuna kanaat getirmiştim. Her ne kadar A3 tasarım (özellikle ön) ve üst paketlerde (özellikle iç S-line) sunduğu lüks ile gözümde ayrı bir klansmanda yer alsa da o dönemde mevcut bütçem ile aklım ve duygularım GOLF demişti.

Bazı insanlar GOLF’ün Türkiye’deki popülerliğinden rahatsız olup alternatif araçlara yönelseler de bir kere bu aracı süren neden popüler olduğunu ve aldığı övgüleri hakettiğini gerçekten anlıyor.

İlk Golf deneyimim yukarıda yazdığım 1.2 TSI ile Ankara-İstanbul yolculuğu olmuştu ve aracın motor hacminin görünürde küçüklüğüne rağmen (arabada 4 kişiydik) performansına, yol tutuşuna, izolasyonuna ve sürüş konforuna hayran kalıp VW bayiinde çalışan arkadaşım vasıtası ile 1.4 TSI ACT motora sahip ve “full+full” denebilecek (halbuki öyle denmesi için daha ne opsiyonlar var) aracıma 2015 eylülde kavuştum.

A3'e yönelmem ise sanırım insanın doğasında olan bir şeyden kaynaklı ; sürekli daha güzelini ve fazlasını istemek… Alınabilecek en iyi GOLF'lerden birini almama rağmen gözüm hep o "led lights" lara gidiyordu :(   O arada yeni gelen 1.0 TFSI A3'ü deneme şansım oldu ve ne yalan söyleyeyim sevemedim. Araç kendine has bir motor sesine sahipti ancak 150 beygirden sonra 116 beygirlik benzinli bir motor çok memnun etmedi beni. (Yukarıda S&S sisteminin sarsıntılı çalıştığından bahsedilmiş. Kesinlikle katılıyorum. Gereksiz bir sarsıntı ve ses..A3'ün genelinde olan bir durum sanırım bu. 1.6TDI aracımda da aynı şekilde çalışıyor çünkü).  Performansta eksik var mı 1.2'ye göre? Hayır. Ama şahsen 1.2 TSI'ı 1.0 TFSI'a tercih ederim. Dedim ki kendime böyle A3 alacaksam hiç almam.. Zaten makyajlı kasayı da beğenmemiştim..

Yeri gelmişken şunu söylemek istiyorum. Hem VW hem de AUDI'de Türkiye şartlarında gerçekten çok boş arabalara biniyoruz . Evet kur, ötv, satış politikası vs.. ama bunu hak etmiyoruz bence. Özellikle makyajdan sonra A3 ler resmen Audi’nin “A” sı düzeyinde tüketiciye sunuluyor. Var olan opsiyonlar çok komik düzeyde.. S-line araç artık gelmiyor… Keza aynısı Golf için de geçerli. Opak beyaz olsun, TDI olsun, eğer sunroof olursa dua et, bin ve geç… Neyse..

Tüm bunları düşünürken mevcut aracımı neden biraz değiştirmiyorum hem farklılık olur hem de çok masraf etmemiş olurum deyip şöyle bir başlık açmıştım :)   :

http://www.golftutkusu.com/topic/3814-fikirlerinizi-alabilir-miyim-acaba/
 

Aracım satılıktı ve kendime süre koymuştum. Satılmadığı taktirde operasyon başlıyordu :)

Derken kendisi de aracı benden aldıktan sonra bu güzel foruma üye olan Mert'e ( @Mert Y. ) aracımı satıp aklımdakine en yakın 2015 model A3 Sportback'i satın aldım.

Karşılaştırma :

Dış tasarım görecelidir. O yüzden bu duruma değinmeyeceğim. Ancak benim en kötü huylarımdan biri, bir şey olacaksa en iyisi olsun. Dolayısıyla 'C' segmentinde yer alan bu iki araç için de bence 18 jant, düşük profil ve R-line/S-line dış paketler elzem.

İç tasarıma gelince; Golf'ün saklama alanlarının çokluğu, piano black yüzeyin görüntüsü, koltuklarının A3'den genişliği ilk göze çarpan ayrıntılar. Burada malzeme kalitesini karşılaştırırken donanım seviyesini de göz önünde bulundurmamız gerekiyor. A3, iç s-line paket ile satın alındığında insanı şımartacak kadar güzel bir lükse ve kaliteye sahip oluyor. Bunun Golf’deki kısmen karşılığı ise bana göre makyajsız versiyonlarında yer alan Ergo-active koltuk opsiyonudur. Yarı deri-kumaş ve masaj-ısıtma opsiyonuna sahip bu koltuklar aracın iç dünyasını tamamen değiştiriyor. Ne yazık ki makyajlı versiyonlardaki Ergo koltukların kalitesinin düştüğünü üzülerek seyrediyorum. Yazık oldu opsiyona..

Koltukların genişliği demişken, Golf’ün iç mekan genişliği A3’den daha geniş. Arka koltuk için özellikle diz mesafesi daha fazla. Eğer A3'ü sedan tercih ederseniz arka baş mesafesi gerçekten çok kötü. Sportback ise Golf seviyesinde. A3'de ön ve yan camlar daha dar/kısa ve bazı kişiler bu durumu sevmiyor. A3 Ambition paket ile gelen baldır destekli kumaş koltuklar Golf’ün comfortline/highline ile gelen koltukları ile kalite olarak hemen hemen benzer seviyede ancak yanal destekler insanı biraz daha fazla kavrıyor ve baldır desteği sayesinde uzun yolculuklarda insanı rahat ettiriyor. A3’de sürüş esnasında multimedia sistemini kullanmak daha güvenli zira vitesin hemen gerisinde yer alan bölüm başta biraz alışkanlık istese de bir kere alışınca sürüş esnasında kullanımı ile rahat ettiriyor. Yalnız ekran kalitesi ve sistem hızının Golf’de 1 adım önde olduğunu söylemeliyim. Gerçi makyajlı kasa A3'lerde o konuda iyileştirmeye gittiler.

Gelelim beni Golf'de rahatsız eden konulardan birine. Aracın dış izolasyonu mükemmel ancak içerde trim sesi olasılığı çok yüksek. Nereden ne çıkacağı belli olmayabiliyor. Koltuklar, kapı kolları, birleşim yerleri vs.. şansınıza ne çıkarsa. A3 bu konuda üzmedi beni. Daha rijit yapıda bir araç hissi oluşturuyor. Kullanılan plastik aksam, tuş, düğme vb. diğer ayrıntılarda da aynı hissiyatı yaşıyorsunuz. Bagaj boyutu olarak eğer Golf'de yer tasarruflu stepne opsiyonunuz var ise bagajınız biraz daha büyümüş oluyor. A3'de böyle bir opsiyon bildiğim kadarıyla yok..

Aslında daha önce de değindiğim gibi A3'de hiç opsiyon yok :D İnsanı gerçekten deli edebiliyor. Golf'de standart gelen çoğu şey A3'de opsiyon ve 2. el alırken ilk sahipleri elzem opsiyonları bile almadıkları için eksik kalıyor araba (ilk aklıma gelen katlanır ayna, hız sabitleyici vs) . Premium araçların en büyük handikapı da bu sanırım..

Motor sesinin içeri yansıması konusunda direk bir karşılaştırma yaparsam haksızlık etmiş olurum zira biri TSI diğeri TDI.  150 beygirlik ACT Golf'ün sessizlik konusunda çok çok başarılı olduğunu söyleyebilirim. 1-2 yerde TSI sesinden rahatsız oldum diyenleri okudum. Geçiniz :)

TDI olan A3 için ise piyasadaki dizellerin hemen hemen hepsinden daha az sesi kabine yansıttığını, özellikle radyo/sd kart ile müzik dinlerken yolculuk esnasında motor sesini hiç duymadığınızı söyleyebilirim.

Bu arada aklıma geldi A3’de gözlük kabı, USB girişi ve arka kol dayamanın olmadığını söylemek isterim. USB girişini çakmaklığa takılan araç şarj kiti ile, gözlük kabını aliexpress ile çözmek mümkün. Ancak arka kol dayamanın olmayışına çare yok :D

Gelelim en önemli yer olan sürüş ve yürüyen aksama ;

Bu konuda şunu söyleyebilirim ki kullanılan altyapı bu iki araçta büyük oranda benzer olması rağmen A3'de şanzımanın ve sürüş kalitesinin 1 gömlek üstün olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ayrıca her iki aracımda da orijinal 18'' jantlar ve spor süspansiyon bulunmasına rağmen A3'ün darbe sönümlemede daha başarılı olduğunu da belirtmek isterim. Lastiklerin bunda ne kadar etkisi vardır bilemiyorum (Golf’de Bridgestone Turanza, A3’de Continental Sport Contact 4) ama durum böyle.. Bunların dışında en çok hayret ettiğim konu ise nasıl oluyor bilemiyorum ama Golf ile yüksek hızlara evet çok rahat çıkıyordum ama özellikle 150km'den sonra tedirgin olmaya başlıyordum. Açıkçası 200km hızı pek görmek istemedim. Ancak A3 ile deneme amaçlı 220 km’ye kadar çıktım ve bende bir güvensizlik hissi oluşmadı. Bu nasıl oluyor biri bana açıklasın :D Bu arada A3’de Ambition pakette standart gelen sürüş modlarının çok yararlı olduğunu söylemeliyim. Golf’de bunu ayrıca ya da DCC ile birlikte aldığınızda sahip olabiliyorsunuz. (Sanırım A3’ün donanımda tek artısı burada :D )

Sonuç olarak ;

GOLF sizi gerçekten ev ortamında hissettiren “sıcak”, muadillerinden üstün bir otomobil iken

A3 bunun 1 tık üzerinde daha “soğuk” ama kaliteli bir araca bindiğinizi her an hatırlatan bir otomobil olarak karşınıza çıkıyor. Bu noktadan sonrası ise tamamen bütçe ve zevke göre şekilleniyor. 'C' segmenti söz konusu olduğunda ben bu iki araç haricinde araç "göremiyorum" :('

 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@swallowed Harika ve yararlı bir karşılaştırma. Teşekkürler. Aklınıza sağlık.

A3 de neden rahat hissederek yüksek hızlara çıkabildiğinizi taşıt dinamiği konusunda uzmanı bir kişiye sormalı. Ben tam olarak bilmiyorum.

VW yi iyi bilen ve taşıt dinamiği uzmanı bir arkadaşıdaşıma VW de çalışan bir arkadaşı şöyle demiş "Biz her segmentte müşteriye en uygun en doğru ürünleri yapıyoruz, kriz en son bizi etkiler". Biraz iddialı olsa da Mercedes BMW yi ayrı tutarsam katılıyorum. Bunu şunun için yazdım VW AGgrubunda tüm segment ve aksesuarları (Türkiye hariç) çok iyi şekilde ayarladıkları açık. Dolayısıyla alt markasından üste gittikçe mutlaka bir iyileştirmesi oluyor. A3 de bunun tipik örneği olmuş.

İmkanı olan için VW AG de daha pahalı araba daha iyi araba demek bence.

Güle güle kullanın. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ayrıca bu başlığın altına yazılan bu olgun yorumları değerlendirmeleri ve fikirleri görmek zihnimizi doyuruyor. Ne kadar iyi. Herkese teşekkürler. 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@swaIIowed 

karsilastirmanizda trim sesi ile ilgili cok doğru bir yorum yapmışsınız 

"Nereden ne çıkacağı belli olmayabiliyor. Koltuklar, kapı kolları, birleşim yerleri vs.. şansınıza ne çıkarsa." 

Ama Tsi sesi ile ilgili görüşünüze katılmıyorum.

 
Bu arada ;

Audi 1.0 tfsi motorun sarsıntısından sonra bu motora özgü bir titreme olduğunu düşünmüştüm, ta ki bugün 1.0 tsi seat deneyene kadar. Seat Ibiza da Sarsıntı sadece motor stop edince belli belirsiz var.

A3 ile ilgili bir şahsi görüş daha paylaşayım ,mmi ekranının kapatılabilmesi harika bir özellik . Ekran kapalı iken göğüs daha bir bütün duruyor ve insan kendini müthiş direksiyon tasarımı ve havalandırma kanallarının sportifligi ile baş başa buluyor.

IMG_3589.JPG

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Hocam bir gerekçeniz yoksa geçmeyin.
Tabi mevcut sürdüğünüz Golf'ün kaç yıllık olduğu, donanımı vb. bilmiyorum. Ya da bagaj ihtiyacınız var mı?
Ancak aracınız 1-2 yıllıksa, donanımı da Comfortline ve üzeriyse, bence geçmeyin. 
Geçmek için gerekçelerim var aslında
Şimdiki aracım manuel, otomatik vitese geçmek istiyorum artık
Aracım kasım ayında 2 yıllık olacak ve 2 yılda 40 bin km ye geldi, 50 bin km gibi psikolojik bir sınır var bende 50 bin km olunca değiştirmek istiyorum
Aracım comfortline, a3 e geçersem en çok koltuklarını ve kapı gözlerinde ki kadife kaplamaları ararım
A3 sedan tip olarak daha çok hoşuma gidiyor mesela a3 sportback olsaydı hiç düşünmezdim golften geçmeyi
Bu gerekçeler beni a3 sedana yönlendiriyor, aklımı karıştıran bi seçenek daha var o da BMW 118i, o da sırf efsane zf şanzımanından ve arkadan itişin ve oturma pozisyonunun verdiği sürüş zevkinden dolayı, bana kalsa hiç düşünmeden alırım ama malum kararları tek veremiyoruz, eşim pek hoşlanmıyor arka yaşam alanından dolayı [emoji3]
 
@swaIIowed kutaycim gule gule kullan :)  ben aracimla cok memnunun, ne zaman whatsapp dan yazsan "arabami geriver" diyeceksin geriliyorum ? 

Yalniz su trim konusu cok garip... yol sartlari ve hava durumuna gore bile sesler ortaya cikiyor yada kayboluyor, cok garip ?

Yuksek hizi sevmem ve 130'un uzerinde uzun sure kullanmam fakar act yi test etmek icin ara sira zorladigimiz oldu, keyifli 235 leri gorduk ?

Bakalim bir sonraki tercihini de merakla bekliyorum ?? İyi ki tanistik, araba vesile oldu...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@swaIIowed kutaycim gule gule kullan :)  ben aracimla cok memnunun, ne zaman whatsapp dan yazsan "arabami geriver" diyeceksin geriliyorum ? 

Yalniz su trim konusu cok garip... yol sartlari ve hava durumuna gore bile sesler ortaya cikiyor yada kayboluyor, cok garip ?

Yuksek hizi sevmem ve 130'un uzerinde uzun sure kullanmam fakar act yi test etmek icin ara sira zorladigimiz oldu, keyifli 235 leri gorduk ?

Bakalim bir sonraki tercihini de merakla bekliyorum ?? İyi ki tanistik, araba vesile oldu...
Kesinlikle iyi vesile oldu :)

Benim hız konusunda (bu arada "hız felakettir!") benim demek istediğim çıkılan hızda uzun süre kalabilmekti. "Güven duygusu" kastettiğim şey. Kim bilir belki de ben yanlış düşünüyorum..

Bu arada bu başlığa mesaj attıktan sonra Edirne-İstanbul arası E-5 (parasız yol) üzerinden yola çıktım ve Çorlu civarında arabamın ön camına gelen taş ile cam çatladı.. nazar? :)  fotoları kaldırsam daha iyi olacak sanırım :)

Bir de sonradan düşününce yaklaşık 80 km hızla giderken ve yakın çevremde kamyon vb. büyük araç yokken böyle bir şey başıma gelince üstelik cama çarpan cisim çok ufak ve şiddetli olunca aklıma havalı tüfek ile benim ön cama atış yapıldığı fikri geldi. Oluşan iz tam o boyutta.. Bu da böyle bir anı oldu... Otoban candır :)

 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yanlışım varsa düzeltin ama Golf'te sürüş profili seçimi adaptif şasi kontrolü ile değil, sürüş profili seçimi opsiyonu ile alınıyor. Adaptif şasi kontrolü ile ek olarak comfort seçeneği ekleniyo menüye :) @swaIIowed

 

Yanlışım varsa düzeltin ama Golf'te sürüş profili seçimi adaptif şasi kontrolü ile değil, sürüş profili seçimi opsiyonu ile alınıyor. Adaptif şasi kontrolü ile ek olarak comfort seçeneği ekleniyo menüye :) @swaIIowed
Degerli Hocam

Dogru.

Adaptif şasi özelliği için mutlaka ayarlanabilir süspansiyonlar olmalı.

Sürüş profili seçme özelliği adaptif şaşı olmadan elbette işlevlidir ancak tam işlevine adaptif şasi ile ulaşır.

 

Geri
Üst Alt