Jump to content
GG

Golf'ten A3'e geçtik, bıraktığı izler...

Recommended Posts

Merhaba Golf tutkunları;

2016 Ocak ayında 2015 model 1.2 TSI DSG Comfortline aracı, sürüş konfor - ışık görüş ve bluetooth connectivity paketleriyle birlikte 69.000 TL'ye  Doğuş Oto'dan satın aldık. Eşim çoğunlukla ana arterlerde kullandı. Çok sevdik aracımızı, uzun araştırmalar sonrasında, fiyat, konfor, güvenlik, keyif her açıdan en optimal araç olduğunu gördük (aldığımız andaki fiyatından hareketle)

Ev sahibimiz, anne babasını oturtacağı gerekçesiyle çıkmamızı istedi bu şubat ayında. Ev almaya niyetlendik, 11.000 KM yapmış aracımızı Nisan 2017'de 78.500 TL'ye sattık. Planladığımız gibi olmadı ve evi alamadık maalesef. Araç ihtiyacımız oldu ve 2 ay önce Audi A3 Sedan 1.0 TSI Dynamic aldık. Araç konfor paketli ve 112.650 TL idi. Cruise Control için 1.600 TL ek ödeme yaptık.

Bu 2 araçtaki deneyimlerimizi ve hissettiklerimizi buraya yazıp paylaşmak istedim :)

Fiyat: Şu anda 2 araç arasında 15 Bin TL kadar bir fark var (yukarıda bahsi geçen donanımlara göre)

Performans: Golf 1.2 TSI - 110 BG ve A3 1.0 TSI - 116 BG. 0-100 KM her iki araç için de 9.9 SN fabrika verisi var ancak A3'ün performansı özellikle ara hızlanmalarda çok daha iyi, neredeyse atmosferik motor kadar hızlı tepki veriyor. 1.0 motora şüpheyle yaklaşanlar için yorumum; oldukça seri gidiyor.

Start & Stop: Golf'teki tepkime süresi büyüleyiciymiş, neredeyse çalışıyor vaziyette gibi tepki veriyordu. A3'te ise 1 saniye kadar gecikme var. Oldukça sinir bozucu. Kullanmamayı düşündürtüyor bu gecikme.

Ekran: Golf'teki ekranımız küçüktü, 5 ya da 5.8 inch sanırım. Makyajlı kasada daha da büyüdü sanırım. A3'teki ekran 7 inch ve göğüse girip çıkması, dinlerken içeriye alınabilmesi çok hoş ve kullanışlı.

Gürültü: Yalıtım olarak aynılar, ancak motor sesini A3'te daha fazla duyuyoruz, hem içerideyken hem dışarıdayken. Golf daha sessiz çalışıyordu.

Döşeme: Golf aracımız comfortline donanımdı, Alcantara döşeme çok kaliteli duruyordu, koltuklar da spordu. A3 Dynamic donanım ve zayıf bu konuda maalesef.

Göstergeler ve kadran: Golf bir tık daha premium ve göze hoş görünüyordu. 

İşçilik: A3'ün izlenimi daha kaliteli duruyor, ama bariz fark yok.

Genişlik: HB ve Sedan kıyaslaması yapmak uygun değil ancak küçük bir kasa olmasına rağmen A3 daha geniş.

Kalite ve ergonomi: Golf'ün kapı içleri, torpido gözü, diğer saklama gözlerinin içinde kullandıkları döşeme, kadife vs, çok önemli bir detaymış. A3'te bunu bu kadar derin yaşayacağımızı düşünmezdim açıkçası. Ayrıca Golf'ün saklama gözleri, eşya koyma düzeni daha iyiydi. Tavanda gözlük koyma yeri de cabası :) 

Donanım: Aşağı yukarı aynı donanımlara sahipler. Ya da biz birbirine benzer paket ve donanımlar eklettik. Temel bir fark yok aralarında.

Şanzuman: DSG'den çok memnunduk, ama daha iyisi de varmış :) Stronic çok başarılı. Geçişleri DSG'den belki de hissedilmeyecek kadar daha iyi ancak vites küçültme konusunda anlamlı bir fark var.

Yol tutuşu: A3'teki beklentim daha fazlaydı açıkçası. Yol tutuşları aynı diyebilirim. İkisi de oldukça başarılı.

Direksiyon: Hassasiyet ve tepki açısından A3 daha başarılı ve daha konforlu.

Süspansiyon: Golf sanki biraz daha spordu bu konuda. 

Yakıt: Eşim Golf'ü kullandığı şekilde A3'ü kullanıyor ve şehir içinde 5% kadar daha az yaktığını söyleyebilirim. Uzun yolda ben kullandım, 10%'a çıkıyor bu fark. Ankara'dan Bodrum'a 150-160 bandında gittim fırsat buldukça, 7.5 LT tüketti, dönüşte 110'a sabitledim, klima sürekli açık ve kısmen yol yapımı - trafik vardı. 5.5 LT çıktı ortalaması.

Bakım maliyeleri: Henüz götürmedik ancak periyodik bakım ücreti sanırım 800 TL üzerinde, Golf'e 600 TL civarı vermiştik diye hatırlıyorum. 

Aydınlatma: Gündüz ledi ve xenon farı çok şık. Bunları Golf'e eklettiğinde sanırım fiyat farkı azalır iyice. A3'te standart.

 

Aklıma gelenler bunlar, başka farklar olursa eklerim.

Bana göre iki araç için de C segment demek haksızlık olur. C buçuk hatta yer yer D olduğu alanlar var. 

Fakat Audi sürüyor olmak, yolda Audi ile gitmek daha keyifli hissettiriyor. Bugün için bakıldığında, Sportback yani HB A3'ün 3 Bin TL kadar ucuz olduğunu düşünürsek fiyat farkı daha az. Yine olsa yine A3 tercih ederdim, ancak yine de Golf'ün aklımızda kalan birçok yanı olurdu :) Hala yolda gördüğüm her Golf'ü inceliyorum. Makyajlı haliyle 

Belki de doğru demişlerdir; Almanlar Volkswagen'i binmek için, Audi'yi satmak için üretirler...

 

Güncellemeler ve eklemeler: Hafta sonunda günübirlik Ankara - İstanbul seyahati yapınca bazı tespitlerim daha oldu, bir de aklıma gelenler :)

Cruise Control: 4-5 farklı araçta kullandım. Yüksek eğimli inişlerde hepsi sabitlenen hızı eğim oranına göre aşıyordu, A3'te ise eğim ne kadar yüksek olursa olsun, araç hızı aşmıyor. Bunu yaparken fren yaptığını net hissediyorum.

Yalıtım: Hız arttıkça, sol aynadan kaynaklı bir ses rahatsız ediyor. Sanki camda küçük bir açıklık kalmış tadında bir ses (neyse ki cam açık kalmışçasına yüksek değil ses)

Yakıt: Ankara - İstanbul arası CC 130 KM'ye ayarladım. Yol gayet sakindi gidişte, ve hemen hemen CC'dan hiç çıkarmadım. Klima kapalıydı (gerçi yol bilgisayarında belirtilene göre klimanın yakıta etkisi saatte 0,3 LT gösteriyordu, klimayı yakıt verilerinde dikkate almamak gerekir bu veriye göre) ve 400 KM yolda ortalama yakıt tüketimi 5,3 LT oldu (ortalama 114 KM hız gerçekleşti) Bostancı'ya indik, Şile yolunda Ömerli'ye geçip tekrar aynı akşam Ankara'ya döndük. Aracın motorunu kapatmayı unutmuşum :) Yaklaşık 1,5 saat boyunca araç çalışır vaziyette kalmış. Dönüş yolu ise gayet kalabalıktı, tıkanma yaşamadım ancak Karabük çıkışına kadar CC kullanma imkanı olmadığı gibi sık sık ani yavaşlamak durumunda kaldım. Dönüşteki ortalamam ise daha yavaş gelmeme rağmen, sürekli hızlanma ve yavaşlama kaynaklı 5,7 LT oldu (ortalama hız 104 KM olarak gerçekleşti). TEM'de 120 KM CC ile kullanımda (standart trafik yoğunluğunun olduğu bir günde) 5 LT ortalama yakalanabileceğini ve bir depo ile gidip gelinebileceğini (motoru açık bırakmazsam :)) görmüş oldum. 

Yol tutuş: @swaIIowed TEM'de Golf ile 210 KM hızda hem de hafif virajlarda çok rahat hissetmiştim. Ayrıca araçta zorlama ya da titreme olmamıştı. A3'te 200 KM'ye kadar sorun olmadı, ancak 210 KM'yi görünce çok hafif, belli belirsiz bir titreme yaşadım.  2 kez o hızlara çıktım ve ikisinde de hissettim. Neyse ki yol tutuşuna etki etmedi, hatta viraja girerken fren yaptım ve araç savrulma yapmadı. Her iki araçta da standart 205 - 55 - 16 lastikler vardı. Bu anlamda Golf, yüksek hızlarda daha güvensiz hissettirmemişti bana. 

Donanım: Daha önceki A3'lerin donanım paketleri ve içerikleri farklıydı. Şu anda en baz modeli olan Dynamic, ve her araç konfor paketiyle geliyor. Konfor paketi dijital klima ve seçici göstergeli ön - arka park sensörünü kapsıyor sadece. Onun dışındaki tüm donanım standart (led, xenon, akıllı anahtar ve anahtarsız çalıştırma , S&S, direksiyondan vites değiştirme, yağmur sensörü, far sensörü, ön ve arka sis farları, Auto Hold, elektromekanik park freni, bluetooth, USB, otomatik far yükseklik ayarı vb...) @swaIIowed

akifurhan, Can Duymuş, SCC ve 2 diğer bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Makyajlı golf almadan önce 2.el a3 hatchback de bakıyorduk, hatchback için yalıtım iyi diyorlar ancak sedan için yalıtımın kötü olduğu söylenmişti. Zira hatchback Alman üretimi, sedan ise Macaristan üretimi kalite farkı iddiaları ne derece doğrudur bilemiyorum ancak golf'ün insanı mutlu eden müthiş düşünülmüş küçük detayları gerçekten çok güzel, a3'de onlar yoksa gerçekten üzücü olmuş. Golf için jeremy clarkson'un söylediği aklıma gelir hep; bmw 1 serisi çok lüks bir otelin tuvaleti, Audi a3 lüks bir villanın tuvaleti, ancak golf ise evinizin tuvaleti... 

  golf hiçbir zaman showroom arabası olmadı belki yeni detaylarıyla yavaş yavaş oluyor diyebiliriz, ancak ilk tanışan birileri hiçbir zaman golfü görünce çok etkileyici hemen alalım demez, golf kullandıkça sevilen, her şeyin olması gerektiği gibi olduğunu hissettiren, adeta eviniz gibi hissettiren bir otomobil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam aracınızı güle güle kullanın 

benim ve birçok kullanıcının aklındaki karşılaştırmayı yapmışsınız . 

Start stopta tepkimeden kastınız frenden ayağınızı çektiğinizde start alması mi yoksa durmaya yakın devreye girmeyip tam durma sağlandıktan sonra stop etmesi mi?

sifirlarinin fiyatları tartışılır ama highline golf satılıp üzerine 25-26 bin lira eklenip audi alınır mi karar verebilmiş değilim .

hele ki golf 1.4 tsi in motor sesinden rahatsız biri olarak audi nin yalıtımını daha iyi beklerken (belki de 3 silindirin sesli çalısmasından kaynaklı olabilir ) motor sesini daha çok duyuyor olmanız dikkate alınması gereken bir yorum benim icin.

erenkaragol24 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Kaaan95.ky yazdı:

Makyajlı golf almadan önce 2.el a3 hatchback de bakıyorduk, hatchback için yalıtım iyi diyorlar ancak sedan için yalıtımın kötü olduğu söylenmişti. Zira hatchback Alman üretimi, sedan ise Macaristan üretimi kalite farkı iddiaları ne derece doğrudur bilemiyorum ancak golf'ün insanı mutlu eden müthiş düşünülmüş küçük detayları gerçekten çok güzel, a3'de onlar yoksa gerçekten üzücü olmuş. Golf için jeremy clarkson'un söylediği aklıma gelir hep; bmw 1 serisi çok lüks bir otelin tuvaleti, Audi a3 lüks bir villanın tuvaleti, ancak golf ise evinizin tuvaleti... 

  golf hiçbir zaman showroom arabası olmadı belki yeni detaylarıyla yavaş yavaş oluyor diyebiliriz, ancak ilk tanışan birileri hiçbir zaman golfü görünce çok etkileyici hemen alalım demez, golf kullandıkça sevilen, her şeyin olması gerektiği gibi olduğunu hissettiren, adeta eviniz gibi hissettiren bir otomobil.

Degerli Hocam

Mükemmel bir yorum olmuş.

Ağzınıza sağlık. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
18 dakika önce, silvershadow yazdı:

Hayırlı olsun kararınız 

0 km alacaksanız benden de teklif almayı unutmayın değerli Hocam 

sayın hocam, çok teşekkür ederim, iş ciddiye bir binsin, zaten aklımdaydı sizden de bir teklif almak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 22.08.2017 at 21:06, Rust yazdı:

a3 sıfır mı aldınız hocam , liste fiyatı 154 bin yanlış bakmadıysam.

 

ben bu liste fiyatlarından korkup bayilere girmiyorum.

Hocam Audi'nin fiyatları VW gibi değil. VW için internet sitesine girip net fiyat alabiliyorsunuz. Üzerine varsa Dostdrive ya da 1-2% ekstra indirim. Ancak Audi'de liste fiyatı ile satış fiyatı çok farklı. Liste fiyatı doğrudan kur üzerinden veriliyor ancak satışta kuru daha düşük tutuyorlar (yıllardır bu şekilde gördüğüm kadarıyla)

 

Bizim aldığımız A3 Sedan 1.0 TFSI Dynamic. Konfor paketli model, zaten hemen hemen her aracı bu paketle getiriyorlar. İnternette liste fiyatı 140 Bin TL ya da daha fazlaydı, biz 112.650 TL'ye aldık. 

Liste fiyatına aldanmayın, girin satış fiyatını sorun. 

Biz aldığımızda 1.2 TSI DSG Comfortline 103.000 TL idi yanlış hatırlamıyorsam. A3 ise CC eklenmesiyle 114.250 TL'ye mal oldu. Donanımsal olarak çok yakınlar. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 22.08.2017 at 21:54, cesur_ yazdı:

Hocam aracınızı güle güle kullanın 

benim ve birçok kullanıcının aklındaki karşılaştırmayı yapmışsınız . 

Start stopta tepkimeden kastınız frenden ayağınızı çektiğinizde start alması mi yoksa durmaya yakın devreye girmeyip tam durma sağlandıktan sonra stop etmesi mi?

sifirlarinin fiyatları tartışılır ama highline golf satılıp üzerine 25-26 bin lira eklenip audi alınır mi karar verebilmiş değilim .

hele ki golf 1.4 tsi in motor sesinden rahatsız biri olarak audi nin yalıtımını daha iyi beklerken (belki de 3 silindirin sesli çalısmasından kaynaklı olabilir ) motor sesini daha çok duyuyor olmanız dikkate alınması gereken bir yorum benim icin.

Hocam aslında ikisi de değil. Auto Hold'un bir fanı olarak sürekli kullandığımdan, ayağımı frenden çekmek değil. Gaz pedalına bastığımdaki tepkiyi kastettim.

Golf'te gaza dokunur dokunmaz, bir kaç milisaniyede çalışıyor ve hareketleniyordu. A3'te ise hem çalışması hem de harekete geçmesi gecikiyor. Bu süre 1-1,5 saniye yaklaşık. S&S sistemiyle ilk sürdüğüm araç Golf olmasa belki garipsemeyecektim, ama Golf'teki deneyimden sonra A3'ün S&S sistemi sinir bozucu.

Belki şaşırtıcı ama Highline  Golf ile A3 Sedan fiyatları aynı. Biz aldığımızda Golf'e de çok baktım, 1.0 TSI Highline DSG ile 1.0 TFSI Dynamic + Konfor paket fiyatları aynıydı. 

Aracı 8 Haziran'da 114.250 TL'ye CC eklenmiş fiyatıyla aldık. O tarihteki Golf'ün fiyat listesinden kontrol edilebilir.

A3'te dijital klima, ön arka optik park sensörü (Golf ile aynı), yağmur - far sensörü, sis farı (normal farın içine gömülü), direksiyondan vites, Auto Hold, elektromekanik park freni, ısıtmalı ön silecek suyu... Araç gayet dolu.

Bu arada 1.4 Golf kullanmadım, belki sesi A3'ten de fazladır. Ben 1.2 Golf ile kıyasladım :)

Bence durduk yere satılıp böyle  bir geçiş yapmayın, gereksiz olur. Biz farklı gelişmeler sonucunda aracı sattık ve tekrar araç alırken, çocuk, bagaj vs sebepleri düşünerek tekrar Golf almadık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 22.08.2017 at 20:55, atakom yazdı:

Tam da aradığım bir karşılaştırma, golften a3 sedana geçmeyi düşünüyorum ben de

Hocam bir gerekçeniz yoksa geçmeyin.

Tabi mevcut sürdüğünüz Golf'ün kaç yıllık olduğu, donanımı vb. bilmiyorum. Ya da bagaj ihtiyacınız var mı?

Ancak aracınız 1-2 yıllıksa, donanımı da Comfortline ve üzeriyse, bence geçmeyin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 22.08.2017 at 22:40, alper32 yazdı:

Aracınız hayırlı olsun, inceleme için teşekkürler.

A3 e hep Audinin jettası gözüyle bakıyordum, o kadar da kötü değilmiş. 

Yok değil hocam :) Ben de çok fazla o kaygılar içindeydim, bu algıya sebep olan bence A4 ya da daha üst modeller o kadar premium ki A3 yanlarında zayıf duruyor. Ancak Golf ile kıyaslanırsa kesinlikle A3.

Şöyle özetleyebilirim,

Eğer tercih yapılacaksa, yani araç alınırken bir karar verilecekse, kesinlikle A3.

Ancak geçerli bir sebep yoksa (aracın modelinin eskimesi, bagaj vb.) Golf'ten A3'e de geçmeye hiç gerek yok. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, GG yazdı:

Hocam aslında ikisi de değil. Auto Hold'un bir fanı olarak sürekli kullandığımdan, ayağımı frenden çekmek değil. Gaz pedalına bastığımdaki tepkiyi kastettim.

Golf'te gaza dokunur dokunmaz, bir kaç milisaniyede çalışıyor ve hareketleniyordu. A3'te ise hem çalışması hem de harekete geçmesi gecikiyor. Bu süre 1-1,5 saniye yaklaşık. S&S sistemiyle ilk sürdüğüm araç Golf olmasa belki garipsemeyecektim, ama Golf'teki deneyimden sonra A3'ün S&S sistemi sinir bozucu.

Belki şaşırtıcı ama Highline  Golf ile A3 Sedan fiyatları aynı. Biz aldığımızda Golf'e de çok baktım, 1.0 TSI Highline DSG ile 1.0 TFSI Dynamic + Konfor paket fiyatları aynıydı. 

Aracı 8 Haziran'da 114.250 TL'ye CC eklenmiş fiyatıyla aldık. O tarihteki Golf'ün fiyat listesinden kontrol edilebilir.

A3'te dijital klima, ön arka optik park sensörü (Golf ile aynı), yağmur - far sensörü, sis farı (normal farın içine gömülü), direksiyondan vites, Auto Hold, elektromekanik park freni, ısıtmalı ön silecek suyu... Araç gayet dolu.

Bu arada 1.4 Golf kullanmadım, belki sesi A3'ten de fazladır. Ben 1.2 Golf ile kıyasladım :)

Bence durduk yere satılıp böyle  bir geçiş yapmayın, gereksiz olur. Biz farklı gelişmeler sonucunda aracı sattık ve tekrar araç alırken, çocuk, bagaj vs sebepleri düşünerek tekrar Golf almadık.

Msj i yazdıktan sonra ki gün test sürüşü yaptım . Aracın start stopu gecikmeli ve  çok sarsıntılı çalıyor dediğiniz gibi.farkli kullanıcılarında yorumlarıni okumasam sarsıntı ile ilgili araçta sorun olduğunu düşüneceğim. Hatta test sürüşü 1.0 motoru dinleyip surekli start stop u çalıştırma denemesine dönüştü . Aracı çok defa inceledim ama ilk defa test sürüşü yaptım . Motor 1.2 tsi göre sesli ama 3 silindirin kendine has çok güzel bir sesi var.

1.4 tsi motorda Euro 6 olanlar soğukken yakıt pompası biraz sesli çalışıyor yada bende ki öyle . Ama ısınınca sorun yok.

malzemelerin yerleştirilmesi ve kullanılan malzemeler çok yerinde seçilmiş 

golfte havalandırma kanallarının olduğu kısımda kullanılan piano black ve gri çerçeveler yazın ve kışın hava değişimlerinden çok çabuk etkileniyor ve  çıt çıt ses yapıyor , ayrıca tümseklerden geçişte bazen esnemeden dolayı ayni ses geliyor.kapılarda kullanılan trimler golf e göre çok iyi montajlanmış .araç ,dynamic modeldeki koltuk kumaşları ve koltukların ergonomisi hariç çok iyi.  Güzel günlerde kullanın ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, cesur_ yazdı:

Msj i yazdıktan sonra ki gün test sürüşü yaptım . Aracın start stopu gecikmeli ve  çok sarsıntılı çalıyor dediğiniz gibi.farkli kullanıcılarında yorumlarıni okumasam sarsıntı ile ilgili araçta sorun olduğunu düşüneceğim. Hatta test sürüşü 1.0 motoru dinleyip surekli start stop u çalıştırma denemesine dönüştü . Aracı çok defa inceledim ama ilk defa test sürüşü yaptım . Motor 1.2 tsi göre sesli ama 3 silindirin kendine has çok güzel bir sesi var.

1.4 tsi motorda Euro 6 olanlar soğukken yakıt pompası biraz sesli çalışıyor yada bende ki öyle . Ama ısınınca sorun yok.

malzemelerin yerleştirilmesi ve kullanılan malzemeler çok yerinde seçilmiş 

golfte havalandırma kanallarının olduğu kısımda kullanılan piano black ve gri çerçeveler yazın ve kışın hava değişimlerinden çok çabuk etkileniyor ve  çıt çıt ses yapıyor , ayrıca tümseklerden geçişte bazen esnemeden dolayı ayni ses geliyor.kapılarda kullanılan trimler golf e göre çok iyi montajlanmış .araç ,dynamic modeldeki koltuk kumaşları ve koltukların ergonomisi hariç çok iyi.  Güzel günlerde kullanın ...

Sarsıntıdan bahsetmemişim, doğrudur A3 çok da sarsıntılı çalışıyor S&S sisteminde.

Ve doğrudur, A3 daha sesli ancak agresif ve hoş bir yanı da var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
48 dakika önce, forzaGilles yazdı:

@GG genişlik kıyaslaması yaparken A3 daha geniş demişsiniz., sanırım bunu söylerken bagaj'dan bahsediyorsunuz., çünkü A3 'ün arka yaşam alanı ve diz mesafesi çok dar.,

Aslında arka koltuk genişliği (kapıdan kapıya) olarak yorumlamıştım. Net ölçülere bakmak gerekir. Diz mesafesi, başın tavana olan yakınlığı, pek çok faktör var bu genişlik konusunda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, cesur_ yazdı:

Hocam trim sesi konusunda görüşleriniz/tecrübeleriniz nedir? Özellikle bozuk yollarda kullanımda 

Araç yeni henüz, 2,5 aydır kullanıyoruz. Ama rahatsız eden bir deneyim yaşamadık, gözle gördüğümüz kadarıyla işçilik ve parçalar gayet iyi. İlerleyen zamanlarda yine paylaşırım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım bu konuda ben de 1-2 şey yazmak istiyorum. Başlığa konu olan durumu yalnız ben yaşadım sanarken yalnız olmadığımı görmek güzel oldu :)  Çünkü genel kanı GOLF varken A3'e geçilmez ya da tam tersi..

Yazdıklarım ile ilerde forumu okuyacak kişilere de fikir verebilirsem ne mutlu bana...

Her iki aracı da sürmüş biri olarak olabildiğince detay vermeye çalışacağım.

Sürmüş olduğum modeller ;

GOLF MK7 1.2  TSI Midline plus
GOLF MK7 1.4 TSI ACT Highline (ekstraları: cam tavan, u-led, ergo koltuk, GG kamerası, Durban Jant)
A3 8v PI Sportback 1.0 TFSI Dynamic
A3 8v Sportback 1.6 TDI Ambition (ekstraları: led paket, cam tavan, S-line dış paket)

Ben 2015 senesinde C segmenti bir araç almaya karar verdiğimde oto fuarına giderek tüm marka ve modelleri deneyip kararımı öyle vermiştim. Orada, kendi sınıfının liderinin kesinlikle Golf olduğuna kanaat getirmiştim. Her ne kadar A3 tasarım (özellikle ön) ve üst paketlerde (özellikle iç S-line) sunduğu lüks ile gözümde ayrı bir klansmanda yer alsa da o dönemde mevcut bütçem ile aklım ve duygularım GOLF demişti.

Bazı insanlar GOLF’ün Türkiye’deki popülerliğinden rahatsız olup alternatif araçlara yönelseler de bir kere bu aracı süren neden popüler olduğunu ve aldığı övgüleri hakettiğini gerçekten anlıyor.

İlk Golf deneyimim yukarıda yazdığım 1.2 TSI ile Ankara-İstanbul yolculuğu olmuştu ve aracın motor hacminin görünürde küçüklüğüne rağmen (arabada 4 kişiydik) performansına, yol tutuşuna, izolasyonuna ve sürüş konforuna hayran kalıp VW bayiinde çalışan arkadaşım vasıtası ile 1.4 TSI ACT motora sahip ve “full+full” denebilecek (halbuki öyle denmesi için daha ne opsiyonlar var) aracıma 2015 eylülde kavuştum.


A3'e yönelmem ise sanırım insanın doğasında olan bir şeyden kaynaklı ; sürekli daha güzelini ve fazlasını istemek… Alınabilecek en iyi GOLF'lerden birini almama rağmen gözüm hep o "led lights" lara gidiyordu :(  O arada yeni gelen 1.0 TFSI A3'ü deneme şansım oldu ve ne yalan söyleyeyim sevemedim. Araç kendine has bir motor sesine sahipti ancak 150 beygirden sonra 116 beygirlik benzinli bir motor çok memnun etmedi beni. (Yukarıda S&S sisteminin sarsıntılı çalıştığından bahsedilmiş. Kesinlikle katılıyorum. Gereksiz bir sarsıntı ve ses..A3'ün genelinde olan bir durum sanırım bu. 1.6TDI aracımda da aynı şekilde çalışıyor çünkü).  Performansta eksik var mı 1.2'ye göre? Hayır. Ama şahsen 1.2 TSI'ı 1.0 TFSI'a tercih ederim. Dedim ki kendime böyle A3 alacaksam hiç almam.. Zaten makyajlı kasayı da beğenmemiştim..

Yeri gelmişken şunu söylemek istiyorum. Hem VW hem de AUDI'de Türkiye şartlarında gerçekten çok boş arabalara biniyoruz . Evet kur, ötv, satış politikası vs.. ama bunu hak etmiyoruz bence. Özellikle makyajdan sonra A3 ler resmen Audi’nin “A” sı düzeyinde tüketiciye sunuluyor. Var olan opsiyonlar çok komik düzeyde.. S-line araç artık gelmiyor… Keza aynısı Golf için de geçerli. Opak beyaz olsun, TDI olsun, eğer sunroof olursa dua et, bin ve geç… Neyse..

Tüm bunları düşünürken mevcut aracımı neden biraz değiştirmiyorum hem farklılık olur hem de çok masraf etmemiş olurum deyip şöyle bir başlık açmıştım :)  :

http://www.golftutkusu.com/topic/3814-fikirlerinizi-alabilir-miyim-acaba/
 

 

Aracım satılıktı ve kendime süre koymuştum. Satılmadığı taktirde operasyon başlıyordu :)

Derken kendisi de aracı benden aldıktan sonra bu güzel foruma üye olan Mert'e ( @Mert Y. ) aracımı satıp aklımdakine en yakın 2015 model A3 Sportback'i satın aldım.


Karşılaştırma :

Dış tasarım görecelidir. O yüzden bu duruma değinmeyeceğim. Ancak benim en kötü huylarımdan biri, bir şey olacaksa en iyisi olsun. Dolayısıyla 'C' segmentinde yer alan bu iki araç için de bence 18 jant, düşük profil ve R-line/S-line dış paketler elzem.

İç tasarıma gelince; Golf'ün saklama alanlarının çokluğu, piano black yüzeyin görüntüsü, koltuklarının A3'den genişliği ilk göze çarpan ayrıntılar. Burada malzeme kalitesini karşılaştırırken donanım seviyesini de göz önünde bulundurmamız gerekiyor. A3, iç s-line paket ile satın alındığında insanı şımartacak kadar güzel bir lükse ve kaliteye sahip oluyor. Bunun Golf’deki kısmen karşılığı ise bana göre makyajsız versiyonlarında yer alan Ergo-active koltuk opsiyonudur. Yarı deri-kumaş ve masaj-ısıtma opsiyonuna sahip bu koltuklar aracın iç dünyasını tamamen değiştiriyor. Ne yazık ki makyajlı versiyonlardaki Ergo koltukların kalitesinin düştüğünü üzülerek seyrediyorum. Yazık oldu opsiyona..

Koltukların genişliği demişken, Golf’ün iç mekan genişliği A3’den daha geniş. Arka koltuk için özellikle diz mesafesi daha fazla. Eğer A3'ü sedan tercih ederseniz arka baş mesafesi gerçekten çok kötü. Sportback ise Golf seviyesinde. A3'de ön ve yan camlar daha dar/kısa ve bazı kişiler bu durumu sevmiyor. A3 Ambition paket ile gelen baldır destekli kumaş koltuklar Golf’ün comfortline/highline ile gelen koltukları ile kalite olarak hemen hemen benzer seviyede ancak yanal destekler insanı biraz daha fazla kavrıyor ve baldır desteği sayesinde uzun yolculuklarda insanı rahat ettiriyor. A3’de sürüş esnasında multimedia sistemini kullanmak daha güvenli zira vitesin hemen gerisinde yer alan bölüm başta biraz alışkanlık istese de bir kere alışınca sürüş esnasında kullanımı ile rahat ettiriyor. Yalnız ekran kalitesi ve sistem hızının Golf’de 1 adım önde olduğunu söylemeliyim. Gerçi makyajlı kasa A3'lerde o konuda iyileştirmeye gittiler.

Gelelim beni Golf'de rahatsız eden konulardan birine. Aracın dış izolasyonu mükemmel ancak içerde trim sesi olasılığı çok yüksek. Nereden ne çıkacağı belli olmayabiliyor. Koltuklar, kapı kolları, birleşim yerleri vs.. şansınıza ne çıkarsa. A3 bu konuda üzmedi beni. Daha rijit yapıda bir araç hissi oluşturuyor. Kullanılan plastik aksam, tuş, düğme vb. diğer ayrıntılarda da aynı hissiyatı yaşıyorsunuz. Bagaj boyutu olarak eğer Golf'de yer tasarruflu stepne opsiyonunuz var ise bagajınız biraz daha büyümüş oluyor. A3'de böyle bir opsiyon bildiğim kadarıyla yok..

Aslında daha önce de değindiğim gibi A3'de hiç opsiyon yok :D İnsanı gerçekten deli edebiliyor. Golf'de standart gelen çoğu şey A3'de opsiyon ve 2. el alırken ilk sahipleri elzem opsiyonları bile almadıkları için eksik kalıyor araba (ilk aklıma gelen katlanır ayna, hız sabitleyici vs) . Premium araçların en büyük handikapı da bu sanırım..

Motor sesinin içeri yansıması konusunda direk bir karşılaştırma yaparsam haksızlık etmiş olurum zira biri TSI diğeri TDI.  150 beygirlik ACT Golf'ün sessizlik konusunda çok çok başarılı olduğunu söyleyebilirim. 1-2 yerde TSI sesinden rahatsız oldum diyenleri okudum. Geçiniz :)

TDI olan A3 için ise piyasadaki dizellerin hemen hemen hepsinden daha az sesi kabine yansıttığını, özellikle radyo/sd kart ile müzik dinlerken yolculuk esnasında motor sesini hiç duymadığınızı söyleyebilirim.

Bu arada aklıma geldi A3’de gözlük kabı, USB girişi ve arka kol dayamanın olmadığını söylemek isterim. USB girişini çakmaklığa takılan araç şarj kiti ile, gözlük kabını aliexpress ile çözmek mümkün. Ancak arka kol dayamanın olmayışına çare yok :D

 

Gelelim en önemli yer olan sürüş ve yürüyen aksama ;

Bu konuda şunu söyleyebilirim ki kullanılan altyapı bu iki araçta büyük oranda benzer olması rağmen A3'de şanzımanın ve sürüş kalitesinin 1 gömlek üstün olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ayrıca her iki aracımda da orijinal 18'' jantlar ve spor süspansiyon bulunmasına rağmen A3'ün darbe sönümlemede daha başarılı olduğunu da belirtmek isterim. Lastiklerin bunda ne kadar etkisi vardır bilemiyorum (Golf’de Bridgestone Turanza, A3’de Continental Sport Contact 4) ama durum böyle.. Bunların dışında en çok hayret ettiğim konu ise nasıl oluyor bilemiyorum ama Golf ile yüksek hızlara evet çok rahat çıkıyordum ama özellikle 150km'den sonra tedirgin olmaya başlıyordum. Açıkçası 200km hızı pek görmek istemedim. Ancak A3 ile deneme amaçlı 220 km’ye kadar çıktım ve bende bir güvensizlik hissi oluşmadı. Bu nasıl oluyor biri bana açıklasın :D Bu arada A3’de Ambition pakette standart gelen sürüş modlarının çok yararlı olduğunu söylemeliyim. Golf’de bunu ayrıca ya da DCC ile birlikte aldığınızda sahip olabiliyorsunuz. (Sanırım A3’ün donanımda tek artısı burada :D )

Sonuç olarak ;

GOLF sizi gerçekten ev ortamında hissettiren “sıcak”, muadillerinden üstün bir otomobil iken

A3 bunun 1 tık üzerinde daha “soğuk” ama kaliteli bir araca bindiğinizi her an hatırlatan bir otomobil olarak karşınıza çıkıyor. Bu noktadan sonrası ise tamamen bütçe ve zevke göre şekilleniyor. 'C' segmenti söz konusu olduğunda ben bu iki araç haricinde araç "göremiyorum":('

 

 

 

 

SCC ve forzaGilles bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@swallowed Harika ve yararlı bir karşılaştırma. Teşekkürler. Aklınıza sağlık.

A3 de neden rahat hissederek yüksek hızlara çıkabildiğinizi taşıt dinamiği konusunda uzmanı bir kişiye sormalı. Ben tam olarak bilmiyorum.

VW yi iyi bilen ve taşıt dinamiği uzmanı bir arkadaşıdaşıma VW de çalışan bir arkadaşı şöyle demiş "Biz her segmentte müşteriye en uygun en doğru ürünleri yapıyoruz, kriz en son bizi etkiler". Biraz iddialı olsa da Mercedes BMW yi ayrı tutarsam katılıyorum. Bunu şunun için yazdım VW AGgrubunda tüm segment ve aksesuarları (Türkiye hariç) çok iyi şekilde ayarladıkları açık. Dolayısıyla alt markasından üste gittikçe mutlaka bir iyileştirmesi oluyor. A3 de bunun tipik örneği olmuş.

İmkanı olan için VW AG de daha pahalı araba daha iyi araba demek bence.

Güle güle kullanın. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@swaIIowed 

karsilastirmanizda trim sesi ile ilgili cok doğru bir yorum yapmışsınız 

"Nereden ne çıkacağı belli olmayabiliyor. Koltuklar, kapı kolları, birleşim yerleri vs.. şansınıza ne çıkarsa." 

Ama Tsi sesi ile ilgili görüşünüze katılmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada ;

Audi 1.0 tfsi motorun sarsıntısından sonra bu motora özgü bir titreme olduğunu düşünmüştüm, ta ki bugün 1.0 tsi seat deneyene kadar. Seat Ibiza da Sarsıntı sadece motor stop edince belli belirsiz var.

A3 ile ilgili bir şahsi görüş daha paylaşayım ,mmi ekranının kapatılabilmesi harika bir özellik . Ekran kapalı iken göğüs daha bir bütün duruyor ve insan kendini müthiş direksiyon tasarımı ve havalandırma kanallarının sportifligi ile baş başa buluyor.

 

IMG_3589.JPG

SCC bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Hocam bir gerekçeniz yoksa geçmeyin.
Tabi mevcut sürdüğünüz Golf'ün kaç yıllık olduğu, donanımı vb. bilmiyorum. Ya da bagaj ihtiyacınız var mı?
Ancak aracınız 1-2 yıllıksa, donanımı da Comfortline ve üzeriyse, bence geçmeyin. 

Geçmek için gerekçelerim var aslında
Şimdiki aracım manuel, otomatik vitese geçmek istiyorum artık
Aracım kasım ayında 2 yıllık olacak ve 2 yılda 40 bin km ye geldi, 50 bin km gibi psikolojik bir sınır var bende 50 bin km olunca değiştirmek istiyorum
Aracım comfortline, a3 e geçersem en çok koltuklarını ve kapı gözlerinde ki kadife kaplamaları ararım
A3 sedan tip olarak daha çok hoşuma gidiyor mesela a3 sportback olsaydı hiç düşünmezdim golften geçmeyi
Bu gerekçeler beni a3 sedana yönlendiriyor, aklımı karıştıran bi seçenek daha var o da BMW 118i, o da sırf efsane zf şanzımanından ve arkadan itişin ve oturma pozisyonunun verdiği sürüş zevkinden dolayı, bana kalsa hiç düşünmeden alırım ama malum kararları tek veremiyoruz, eşim pek hoşlanmıyor arka yaşam alanından dolayı [emoji3]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: bursair
      ARAÇ BİLGİLERİ
      Genel bilgiler: Pasifik Mavi , Boya değişen yok , Kamera, Cam Tavan , ULED  
      Boya ve değişen:  Yok
      Fiyat: 135.000tl .  -   ilan no : 698418789 - sahibinden ilan numarası
      Konum:   Bursa
      Km : 38.000
      FOTOĞRAFLAR:





    • Yazan: Hüseyin Koç
      Ürün Adı:  Discovery Pro Mib 2 ve amblem kamera
      Detaylar:  Discovery Pro mib 2 sorunsuz arka amblem camera ile beraber çercevesi de verilecektir. Ayrı ayrı satış yapılabilir... Ayrı satış fiyatları için konuşalım.
      Konum:  İstanbul
      Fiyat:  8000tl
      Fotoğraf:  
    • Yazan: rasistaken
      Merhaba dostlarım. Cümleten iyi akşamlar dilerim. Dün bir konu açmıştım Jetta ile alakalı. Ekonomik durumumdan dolayı biraz para gerekli olduğu için arabamı takas+para ile satmak istiyordum. Bugün bir araç buldum. Konuştuk ve anlaştık. 2014 1.4 TSI ACT 140PS DSG F1 132.000 kmde bir arabası var arkadaşın. Fiyatı da gayet uygun geldi bana. Emsallerine baktığım kadarıyla. Malum sitede ilan fiyatı 75.500 gözüküyor. Yarın almaya gideceğim diye düşünüyorum ve size de danışmak istedim. Araçta 26.000 hasar kaydı var. Sorduğumda ise verdiği cevap tam olarak böyle. "Sol ön çamurluk değişik sağ ön çamurluk boyalı sol arka camurluk boyalı hasarı sol ön camurlukta. Yandan darbe almıs jant amörtisör teker bilyası falan ön takım değişmiş ondan dolayı gelıyo hasar" Motora ve şaseye dokunulmamış bilgisini aldım. Sizce nasıl dostlarım?
    • Yazan: rasistaken
      Merhaba dostlarım. İyi akşamlar dilerim herkese öncelikle. Kısa bir süre önce 2016 model 1.2 TSI Comfortline paket Golf almıştım fakat ekonomik nedenlerden dolayı satmak zorundaydım. Bir arkadaş ile takasa girmeyi düşünüyorum. Arabası 2012 model 1.4 TSI Comfortline paket bir Jetta. Üste makul bi para alacağım. Sorum daha önceden veya şu an Jettası olanlar tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim. Ne gibi farklılıklar yaşarım? Şimdiden teşekkür ederim.
    • Yazan: serhatas
      Merhabalar aranıza yeni katıldım. Tecribeli arkadaşlara bir sorum olacaktı. Golf7 aracım anahtar pil uyarısı veriyordu, pili değiştirdim uyarı gitti. Birkaç gün sıkıntısız kullandım. 2 gün sonra anahtar çalışmadı. Manuel olarak kapı açılıyor ve araba çalışıyor. Yedek anahtar da sağlam. Düşünüyorum ki beyni silindi. Tekrar nasıl senkronizasyon yaparım yardımcı olursanız sevinirim. Pil dolu anahtar üstündeki kırmızı lamba da yanmıyor.
×