Lastik Rotasyonu


EMİR

Üye
Katılım
2 Kas 2016
Mesajlar
263
Tepkime puanı
21
Konum
İstanbul-Balıkesir
İsim
Emir
Merhaba arkadaşlar geçenlerde aracın lastiğine çivi battığında onu yaptırmaya lastikçiye gitmiştim. Sohbet ederken 10.000 km de bir aynı taraftaki lastikleri ön arka olacak şekilde değiştirirsen ömrü daha uzun olur demişti. Biraz araştırma yaptım mantıklı geldi. Önerisi bilgisi tecrübesi olanlar yorum yaparsa faydalı olacak bir konu...

 
10.000 de on arka , diger 10.000kmde capraz degistiriyorum lastikleri.Sonrasinda lastigi komple degistiyorum 30k gibi

 
Balans konusunda sıkıntı cikarmaz umarim
Ben kışlık ve yazlık olarak 2 set jant-lastik kullanıyorum. Latik değişiminde (kış-yaz) araçtan çıkan lastiğin üzerine ön veya arka diye yazarım. Bir sonraki değişimde (yaz-kış) takılacak lastiğin balansını yaptırıp bir bir önceki kullanılan yerin tersine ( öndeyse arkaya-arkadaysa öne) taktırırım. Lastiği sürekli janttan çıkar-tekrar tak lastiğe de yazık janta da yazık.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Jantların yeri değişmemeli bence. 
Hocam jantın üstünde arka-sol veya ön -sağ gibi yer belirten ibareler olmadığı için ( varsa bile ben görmdim :) ) bir sıkıntı olmaz. Ama hazır lastikleri sökmüşken balanslarını da kontrol ettirip değiştirmekte fayda var.

 
Hocam jantın üstünde arka-sol veya ön -sağ gibi yer belirten ibareler olmadığı için ( varsa bile ben görmdim :) ) bir sıkıntı olmaz. Ama hazır lastikleri sökmüşken balanslarını da kontrol ettirip değiştirmekte fayda var.
Lastikçiler balans yaparken kendileri hangi tekeri nereden söktüğüne dikkat ediyor, nereden söktüyse yine oraya takıyor. 

Vw serviste çalışan abim de "Jant zamanla bulunduğu yere iyice alışıyor. Başka yere geçince ne kadar balans yaptırırsan yaptır tam olmayabiliyor" demişti. Amasya'da bir lastikçi var eşimi dostumu kesinlikle göndermiyorum oraya. Bir defa yaptırdım hepsini karıştırdı makine de bozuk mudur nedir bir türlü yapamadı, direskiyon değil kasa titriyor diyorum yürüyene  baktır balans olmaz o diyor. Jantların da içine etti zaten söke taka. 

 
Jantları ve lastiklerin yönünü/yerini değitirmenin bir zararı olmaz. Aksine ön lastikler hareketli ve tahriğe maruz kaldığından ve  arka lasitkler sabit olduğu için aşınma durumları farklı olur. Ön tarafları fazla bayılmadan (10.000km de bir) ön arka değişim yapılmalı.

 
Lastikçiler balans yaparken kendileri hangi tekeri nereden söktüğüne dikkat ediyor, nereden söktüyse yine oraya takıyor. 

Vw serviste çalışan abim de "Jant zamanla bulunduğu yere iyice alışıyor. Başka yere geçince ne kadar balans yaptırırsan yaptır tam olmayabiliyor" demişti. Amasya'da bir lastikçi var eşimi dostumu kesinlikle göndermiyorum oraya. Bir defa yaptırdım hepsini karıştırdı makine de bozuk mudur nedir bir türlü yapamadı, direskiyon değil kasa titriyor diyorum yürüyene  baktır balans olmaz o diyor. Jantların da içine etti zaten söke taka. 
Yıllarca aynı aksta kalmış bir jant için dediğiniz doğru olabilir ama  yılda 1 defa veya 10.000km de değişim yapılırsa jantın o yer yapması çok olası gelmiyor.

Lastik değişimi yaptığınız yerin makinası veya ustanın eli bozuksa zaten durumunuz allahlık oluyor

 

Iste bende tam hu sebeplerden jantlari lastikleri fazla elletmek istemiyorum. Gecen lastiklere iyi olacagi dusuncesi ile nitrojen bastirdim. Lastik uyarisini sifirladim dakka bir gol bir sanayide vida batti. Mecbur lastigi sokturduk icerden yama yaptirdik. Ama usta lastikle janti ayirirken icim ciz etti janta iz kalacak diye.. ?

 

Geri
Üst Alt