Duraksamalar da motoru çalışır durumda bırakabilmek....l


Mrgkmn

Yeni Üye
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
İsim
Ömer
Geçici park etme durumunda golfun rolantide calismasini nasıl sağlıyoruz. ..sagolun 

 
aracı p ye almadan önce emniyet kemerinizi çözün sonra p ye alın ve inin :D  

 
bunu yaparken start stop devrede olmasın ama 

 
S&S kapalı olsa bile P ye alınca araç stopmu ediyor.

 
@ahmet3976 araçta kemeriniz takılıyken yag sıcaklığı motor sıcaklığı uygun şartlardaysa araç kendini kapatır . kapattıktan sonra kemer çözerseniz komple kapatır ama kemeri cözmeden gaza dokunursanız kendini geri çalıştırır 
 oyüzden anlık inip binmelerde araç D de durabilir sakınca yok zararı yok start stop devrede degilken kemerinizi çözün sonra ister N ye ister P ye atın işe yarıyacaktır 

 
S&S kapalı olsa bile P ye alınca araç stopmu ediyor.
Hayir hocam calisir devam eder.
Benim cokca kulkandigim bir durumdur dutaksamalarda startsrop iptal eder araci calisir konumda burakirim
 
Geçici park etme durumunda golfun rolantide calismasini nasıl sağlıyoruz. ..sagolun 


Start Stop ( Vitesin Yanında Butonu Mevcut ) Devre Dışı Bırakırsanız Araç Stop Etmez. Vitesi P'ye Alıp Elfrenini Çekip İnebilirsiniz. ( N'ye Alıp El Frenini Çeker ve İnerseniz Araç Ekranında Yazılı ve Sesli Uyarı Verecektir ) 

@ahmet3976 araçta kemeriniz takılıyken yag sıcaklığı motor sıcaklığı uygun şartlardaysa araç kendini kapatır . kapattıktan sonra kemer çözerseniz komple kapatır ama kemeri cözmeden gaza dokunursanız kendini geri çalıştırır 
 oyüzden anlık inip binmelerde araç D de durabilir sakınca yok zararı yok start stop devrede degilken kemerinizi çözün sonra ister N ye ister P ye atın işe yarıyacaktır 
Anlık inip binmeler de nasıl araç D'de durabilir ve sakıncası olmayabilir ? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İş nedeni ile yeni deneme şansım oldu.Star stopu kapatıp vitesi P ye alınca sorunum çözüldü ☺...İlginize tekrar teşekkürler dostlar.

 
Start Stop ( Vitesin Yanında Butonu Mevcut ) Devre Dışı Bırakırsanız Araç Stop Etmez. Vitesi P'ye Alıp Elfrenini Çekip İnebilirsiniz. ( N'ye Alıp El Frenini Çeker ve İnerseniz Araç Ekranında Yazılı ve Sesli Uyarı Verecektir ) 

Anlık inip binmeler de nasıl araç D'de durabilir ve sakıncası olmayabilir ? 
1-)(güvenlik)  kemerinizi çözdüğünüz zaman araç otomatik olarak el frenini çeker haliyle hareket edemezsiniz

2-)(DSG) araç gitmediği için ayağınız d de ama frendeyken nasıl oluyorsa aynısını yapar kavramayada zarar gelmez

3-)araç içinde yazılı ve sesli uyarının önemini anlamadım 100 gibi camlar açıkken eko uyarısı çıkınca nasıl dikkate almıyorsanız bunuda almanız için bir sebep yok

ama start stop tusuna basmak daha güzel çözüm

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Laylayloom hiçbir şekilde vites D de iken motor çalışır durumda aracı terk etmenin uygunluğu yok. Binlerce kez birşey olmayabilir ama bir kez kaza olur, yaralanma ölüm olur.

Doğrusu daima P veya N. 

 
1-)(güvenlik)  kemerinizi çözdüğünüz zaman araç otomatik olarak el frenini çeker haliyle hareket edemezsiniz

2-)(DSG) araç gitmediği için ayağınız d de ama frendeyken nasıl oluyorsa aynısını yapar kavramayada zarar gelmez

3-)araç içinde yazılı ve sesli uyarının önemini anlamadım 100 gibi camlar açıkken eko uyarısı çıkınca nasıl dikkate almıyorsanız bunuda almanız için bir sebep yok

ama start stop tusuna basmak daha güzel çözüm
Araç D'de iken ve gitmiyorsa Kesinlikle kavramaya zararı olur, ve araç gitmek istediği için fren bırakmadığı için aşırı ısınır. Bu tarz duraksamalar da vitesi N'ye almanın DSG'ye faydasını bir çok DSG konusunda görebilirsiniz. Bunların tümünü unutup, kötü senaryoyu düşündüğümüzde @calik arkadaşımızın söylediği gibi büyük bir güvenlik sorunudur.

 

Araç D'de iken ve gitmiyorsa Kesinlikle kavramaya zararı olur, ve araç gitmek istediği için fren bırakmadığı için aşırı ısınır. Bu tarz duraksamalar da vitesi N'ye almanın DSG'ye faydasını bir çok DSG konusunda görebilirsiniz. Bunların tümünü unutup, kötü senaryoyu düşündüğümüzde @calik arkadaşımızın söylediği gibi büyük bir güvenlik sorunudur.
Kesinlikle katılıyorum. D konumunda el freni çekili iken veya auto hold devrede iken duraksamalar da devir göstergesine bakarsanız ilk durma anında eğer, durduktan 1-2 sn sonra devrin çok az daha düştüğünü göreceksiniz. Buradan ben şunu anlıyorum, araç gitmeyeceğini anladığı için kavramayı ayırıyor. Bir nevi manuel de debriyaja basmışsınız gibi düşünün. 

@Laylayloom Sizin dediğiniz gibi duraklamalar da D konumunda veya R konumunda bırakıp inersek kavramaya ciddi zararı olacağını düşünüyorum. Nasıl ki manuel de debriyaja sürekli basmak yerine boşa alıyoruz vitesi, DSG de aynı bence. Yanlışım varsa düzeltsin Hocalarım. 

 

Geri
Üst Alt