silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,331
İsim
Murat İNCİ
Jant ve Lastik Ölçüleri

Lastik alırken kullandığınız jant belirleyicidir.

Belirli Jant alırken Jantların kendine özgü ölçü aralığı bulunur.

205/55/R16 ölçülerinde lastik takılmış olan janta 215/55/R16  takmanız mümkündür.

Hatta araçlarını performanslı kullanmayı sevenler jantın lastiği sıkıca sarması ve kaymaması için özellikle maksimum değerleri tercih ederler.

Midline Plus Donanımı

Lyon Jantlar:

6.0 J x 15

5 x 112

ET43

195/65 /R15 lastikler

Orijinal Yedek Parça Kodu: 5G0601025AA 5G0601025H

Dover Jantlar:

6.5Jx 16

ET48

5 x 112

205/55/R16 lastikler

Ağırlığı: 18.8 kg

Orijinal Yedek Parça Kodu: 5G0601025BP

Dijon Jantlar:

7.0J x17

ET49

5 x 112

225/45 R17 lastikler

Ağırlığı: Lastikler Dahil : 21.77

Durban Jantlar:

7.5J x 18

ET51

5 x 112

225/40/R18 Lastikler

Ağırlığı: 21.2 kg

Bu bilgilerdeki kısaltmaların açılımı:

1. 5 bijona sahip

2. 112 mm PCD(Pitch Circle Diameter) Bijon, somun anahtar delik aralığı Çapı olan

3. ET(ofset) Değerleri:

Almanca "Einpress Tiefe" kelimelerinin kısaltmasıyla anılan bu değerler Jantların iç kısmına bazı durumlarda ön yüzlere basılmaktadır.

Üçtür ofset vardır.

A) inset( pozitif ofset)

B)outset(negatif ofset)

C) 0 ofsetli araçlarda vardır.

Jant göbeği jantın tam ortasındadır.

Tüm bu verilerin uyuşması gerekir ve belli bir miktarda tolore imkanı da vardır. Tolore sınırı aşılırsa jantın bağlandığı bijon uzunluğu ve çapı uymayacak veya aracın lastik takılan aks uzantısı poryalarının deliklerine uymayacaktır.

Bunlar uymasa da takmak mümkün ama buna bilim demek yerine simya demek daha doğru sanki.

Çünkü bağlantı elemanlarının mukavemeti, soğuk ve sıcakta ya da tork altındaki mukavemet, esnemeleri tam olarak bilenebilirse sorun yok. ama uymadığı durumarda spacer ya da flanş, adaptör, bilezik ve benzeri isimlerle anılan malzemeler devreye girer uydurmak için.

Bu parçalardan plastik olanlara bilezik deniliyor, sonradan takılan jantlarda jantın ortasındaki delik ile "porya"daki çıkıntı arasındaki boşluğu doldurup bijonların üstüne binen yükü azaltıyor.

Spacer aracın iz genişliğini arttırmak için lastiklerin kaportadan dışarı taşacak şekilde görünmesini de sağlayan yapılan uygun ölçülerde olmayan jant montajında jantın fren kaliperlerine sürtmesini de engeller.

Jantla disk arasına demirden 1 ila 8 mm lik bir disk-spacer (flanş ) kullanılması istenmese de "kabul edilebilir sınırlardır" ama apaçi araçlarıda bu parça matematik derslerine müzik öğretmeni girdiği için veya matematik dersleri itina ile kırıldığı için mm olan ölçü santimetre ve hatta inch olarak anlaşılmıştır. Profesyonel olarak tuning yapan firmalarda metallerin genleşme katsayıları, ısı iletkenlikleri, vb. özelliklerinin farklı olmasından dolayı spacer denen bu aparatlar çoğunlukla alüminyumdan yapılıyormuş. ama alelade alüninyum değil Duraluminyum olarak da geçen sert aluminyum malzeme ve bu Kütük halde bulunup  lazım olduğu kadar kestirerek alıyor, sonra da CNC tornacıda işletiyorsun.

Aracınızda 17" lastikler olsa da üretici 16" jantlarla kış lastiklerine müsaade ediyor...

Dolayısıyla; Audi'de standart jantlar yelpazesi çok geniş

205/55/ R 16 ve ET 45 7J 5 x 112 ;

Dolayısıyla;

piyasada şu Audi'lerin jant kapaklarına takılan 5 kollu tek göbeğe bağlı Audi amblemi yerine Vw amblemli olanı satıldığına göre

Her ne kadar ama ET(ofset) Değerlerini bulamasam da  benzer olmalı...

http://www.ebay.com/itm/4-For-VW-4F0-601-165-N-Logo-Emblem-Wheel-Center-Hub-Cap-Cover-Rim-Star-Design-/391023967559?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolkswagen&hash=item5b0ad83d47&vxp=mtr





 
Moderatör tarafında düzenlendi:
hocam arkadaşımda 2008 volvo s40 var. geçen gün yazlık lastiklerini yenileri. 17' jant olduğunu biliyordum fakat lastik ölçüleri fabrika çıkışı 205 50 r17 şeklinde. şaşırdım baya. jantları spartacus model. özelliklerine baktım. o da 7.0j ama offset değeri 52.5 cm yazıyo. o gün arkadaşımla tartıştık bu konuyu ama dijonlara bu ölçüde lastik takmak mümkün olur mu acaba?

 
maniax dedi:
hocam arkadaşımda 2008 volvo s40 var. geçen gün yazlık lastiklerini yenileri. 17' jant olduğunu biliyordum fakat lastik ölçüleri fabrika çıkışı 205 50 r17 şeklinde. şaşırdım baya. jantları spartacus model. özelliklerine baktım. o da 7.0j ama offset değeri 52.5 cm yazıyo. o gün arkadaşımla tartıştık bu konuyu ama dijonlara bu ölçüde lastik takmak mümkün olur mu acaba?
5 aşağı 5 yukarı problem olmaz diye biliyorum. Arkadaşın megane 60 di 55 aldık. 55 de 50 olunca sorun olacağını sanmam. Çok az alçalır okadar. Konfor düşer az bir miktar. Yol tutuş da artar ;)

 
yusuf dedi:
hocam arkadaşımda 2008 volvo s40 var. geçen gün yazlık lastiklerini yenileri. 17' jant olduğunu biliyordum fakat lastik ölçüleri fabrika çıkışı 205 50 r17 şeklinde. şaşırdım baya. jantları spartacus model. özelliklerine baktım. o da 7.0j ama offset değeri 52.5 cm yazıyo. o gün arkadaşımla tartıştık bu konuyu ama dijonlara bu ölçüde lastik takmak mümkün olur mu acaba?
5 aşağı 5 yukarı problem olmaz diye biliyorum. Arkadaşın megane 60 di 55 aldık. 55 de 50 olunca sorun olacağını sanmam. Çok az alçalır okadar. Konfor düşer az bir miktar. Yol tutuş da artar ;)
yusuf hocam dijonlarda 225/45/17 var ya. ben de konfor artar, yol tutuş azalır, yakıt tüketimi azalır diye düşünmüştüm sanki?

 
@maniax o 45 jant ile yer arasında kalan lastiği ifade ediyor bildiğim kadarıyla. Oradaki lastik ne kadar azalırsa konfor düşer. Araç yere yaklaştığı içinde yol tutuşu artar. Murat hocama danışalım :)

@silvershadow

 
maniax dedi:
hocam arkadaşımda 2008 volvo s40 var. geçen gün yazlık lastiklerini yenileri. 17' jant olduğunu biliyordum fakat lastik ölçüleri fabrika çıkışı 205 50 r17 şeklinde. şaşırdım baya. jantları spartacus model. özelliklerine baktım. o da 7.0j ama offset değeri 52.5 cm yazıyo. o gün arkadaşımla tartıştık bu konuyu ama dijonlara bu ölçüde lastik takmak mümkün olur mu acaba?
Değerli Hocam,

Kullanılan jant ve lastik ölçüleri ülkeden ülkeye değişiklik gösterebilir. 

İlk sıradaki kurşun gri depo kapağı ülkemize ithal edilmeyen 2.0 TDI motorlu bir araca aittir.

Alttaki saf beyaz olanda Emir Hocam'ın ACT sine aittir.

Fotoğrafları yaklaştırdığınızda tam da sizin bahsini ettiğiniz ölçülere sahip olduğunu görebilirsiniz.

Buradaki lastik ve jant karşılaştırma tablosundan ilginçtir ki çap, yanak yüksekliği ve yuvarlanma mesafesinde neredeyse yok denecek kadar az fark olduğunu görebilirsiniz.  Dolayısıyla pekala kullanılabilir.

Taban genişliğinde 0,8 inch yani bu demektir ki 2 santimetre taban genişliği azalacaktır.  Bana kalırsa karlı zeminler için taban genişliğinin azaltılması gereken soğuk iklime sahip ülkelerde kullanılabilir.

8gLyRd.jpg


205/50/ 17 ölçülerindeki lastikler 225/45/R17

rQNb1m.jpg




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
silvershadow dedi:
hocam arkadaşımda 2008 volvo s40 var. geçen gün yazlık lastiklerini yenileri. 17' jant olduğunu biliyordum fakat lastik ölçüleri fabrika çıkışı 205 50 r17 şeklinde. şaşırdım baya. jantları spartacus model. özelliklerine baktım. o da 7.0j ama offset değeri 52.5 cm yazıyo. o gün arkadaşımla tartıştık bu konuyu ama dijonlara bu ölçüde lastik takmak mümkün olur mu acaba?
Değerli Hocam,

Kullanılan jant ve lastik ölçüleri ülkeden ülkeye değişiklik gösterebilir. 

İlk sıradaki kurşun gri depo kapağı ülkemize ithal edilmeyen 2.0 TDI motorlu bir araca aittir.

Alttaki saf beyaz olanda Emir Hocam'ın ACT sine aittir.

Fotoğrafları yaklaştırdığınızda tam da sizin bahsini ettiğiniz ölçülere sahip olduğunu görebilirsiniz.

Buradaki lastik ve jant karşılaştırma tablosundan ilginçtir ki çap, yanak yüksekliği ve yuvarlanma mesafesinde neredeyse yok denecek kadar az fark olduğunu görebilirsiniz.  Dolayısıyla pekala kullanılabilir.

Taban genişliğinde 0,8 inch yani bu demektir ki 2 santimetre taban genişliği azalacaktır.  Bana kalırsa karlı zeminler için taban genişliğinin azaltılması gereken soğuk iklime sahip ülkelerde kullanılabilir.

8gLyRd.jpg


205/50/ 17 ölçülerindeki lastikler 225/45/R17

rQNb1m.jpg


hocam bu haber çok iyi oldu. kışın malum 225/45/17 kışlık lastikler biraz problem. bu yüzden 16' takım jant almak tavsiye ediliyor hatta. golfümüzün güzelliğini bozmadan kışlıklarımızı 205/50/17 almak gayet mantıklı.  ;)

burada kafama takılan tek birşey var. şimdi lastiğin genişliği 2 cm azalıyor ya 225'ten 205'e geçtiğimizde; jantta görünümünde bir sıkıntı olur mu? daha doğrusu janta göre dar kalır mı?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
maniax dedi:
hocam bu haber çok iyi oldu. kışın malum 225/45/17 kışlık lastikler biraz problem. bu yüzden 16' takım jant almak tavsiye ediliyor hatta. golfümüzün güzelliğini bozmadan kışlıklarımızı 205/50/17 almak gayet mantıklı.  ;)

burada kafama takılan tek birşey var. şimdi lastiğin genişliği 2 cm azalıyor ya 225'ten 205'e geçtiğimizde; jantta görünümünde bir sıkıntı olur mu? daha doğrusu janta göre dar kalır mı?
Değerli Hocam sanırım şu yazımı gözden kaçırmış olabilirsiniz..

Yanıtlarınız ve aklınıza şu anda gelmeyen detaylar burada ;)

http://www.golftutkusu.com/jant-ve-lastik-hakkinda-hersey/kis-lastigi-kullanmali-mi/

 
silvershadow dedi:
hocam bu haber çok iyi oldu. kışın malum 225/45/17 kışlık lastikler biraz problem. bu yüzden 16' takım jant almak tavsiye ediliyor hatta. golfümüzün güzelliğini bozmadan kışlıklarımızı 205/50/17 almak gayet mantıklı.  ;)

burada kafama takılan tek birşey var. şimdi lastiğin genişliği 2 cm azalıyor ya 225'ten 205'e geçtiğimizde; jantta görünümünde bir sıkıntı olur mu? daha doğrusu janta göre dar kalır mı?
Değerli Hocam sanırım şu yazımı gözden kaçırmış olabilirsiniz..

Yanıtlarınız ve aklınıza şu anda gelmeyen detaylar burada ;)

http://www.golftutkusu.com/jant-ve-lastik-hakkinda-hersey/kis-lastigi-kullanmali-mi/
o yazınızı okumuştum hocam. hatta şimdi bi daha okudum. zaten 17' kışın iyi değil demişsiniz. zincirle problem olur, sökme takmada zarar görür vs. siz bizim iyiliğimizi düşünüyorsunuz. ama herşeye inat 17'sine takan bir çok arkadaş var.  :) benim sorum dijon jantın genişliği ile 205 lastiğin uyumu nasıl olur? oturur mu onu merak ettim. ayrıca 16' dover 0 olarak bulmak mümkün müdür çok tuzlu olmaz mı? hani 2.el bulamadığımızı var sayarsak.

 
maniax dedi:
hocam bu haber çok iyi oldu. kışın malum 225/45/17 kışlık lastikler biraz problem. bu yüzden 16' takım jant almak tavsiye ediliyor hatta. golfümüzün güzelliğini bozmadan kışlıklarımızı 205/50/17 almak gayet mantıklı.  ;)

burada kafama takılan tek birşey var. şimdi lastiğin genişliği 2 cm azalıyor ya 225'ten 205'e geçtiğimizde; jantta görünümünde bir sıkıntı olur mu? daha doğrusu janta göre dar kalır mı?
Değerli Hocam sanırım şu yazımı gözden kaçırmış olabilirsiniz..

Yanıtlarınız ve aklınıza şu anda gelmeyen detaylar burada ;)

http://www.golftutkusu.com/jant-ve-lastik-hakkinda-hersey/kis-lastigi-kullanmali-mi/
o yazınızı okumuştum hocam. hatta şimdi bi daha okudum. zaten 17' kışın iyi değil demişsiniz. zincirle problem olur, sökme takmada zarar görür vs. siz bizim iyiliğimizi düşünüyorsunuz. ama herşeye inat 17'sine takan bir çok arkadaş var.  :) benim sorum dijon jantın genişliği ile 205 lastiğin uyumu nasıl olur? oturur mu onu merak ettim. ayrıca 16' dover 0 olarak bulmak mümkün müdür çok tuzlu olmaz mı? hani 2.el bulamadığımızı var sayarsak.
2. el "Dover" veya Midline plus jantları "Lyon" bulmak son derece kolay.

Bir kaç lastikçiye haber bırakmanız yeterli.

Bana kalırsa piyasada hayli var. Jetta jatları da bizim araçlara uyuyor. 16 ve hatta 15 daha daha hesaplı olur...

Hatta mümkün olsa Dijon alacak dostlarımız satacaklarsa buradan satsalar da Golf tutkunları bundan faydalansa.

 
silvershadow dedi:
hocam bu haber çok iyi oldu. kışın malum 225/45/17 kışlık lastikler biraz problem. bu yüzden 16' takım jant almak tavsiye ediliyor hatta. golfümüzün güzelliğini bozmadan kışlıklarımızı 205/50/17 almak gayet mantıklı.  ;)

burada kafama takılan tek birşey var. şimdi lastiğin genişliği 2 cm azalıyor ya 225'ten 205'e geçtiğimizde; jantta görünümünde bir sıkıntı olur mu? daha doğrusu janta göre dar kalır mı?
Değerli Hocam sanırım şu yazımı gözden kaçırmış olabilirsiniz..

Yanıtlarınız ve aklınıza şu anda gelmeyen detaylar burada ;)

http://www.golftutkusu.com/jant-ve-lastik-hakkinda-hersey/kis-lastigi-kullanmali-mi/
o yazınızı okumuştum hocam. hatta şimdi bi daha okudum. zaten 17' kışın iyi değil demişsiniz. zincirle problem olur, sökme takmada zarar görür vs. siz bizim iyiliğimizi düşünüyorsunuz. ama herşeye inat 17'sine takan bir çok arkadaş var.  :) benim sorum dijon jantın genişliği ile 205 lastiğin uyumu nasıl olur? oturur mu onu merak ettim. ayrıca 16' dover 0 olarak bulmak mümkün müdür çok tuzlu olmaz mı? hani 2.el bulamadığımızı var sayarsak.
2. el "Dover" veya Midline plus jantları "Lyon" bulmak son derece kolay.

Bir kaç lastikçiye haber bırakmanız yeterli.

Bana kalırsa piyasada hayli var. Jetta jatları da bizim araçlara uyuyor. 16 ve hatta 15 daha daha hesaplı olur...

Hatta mümkün olsa Dijon alacak dostlarımız satacaklarsa buradan satsalar da Golf tutkunları bundan faydalansa.
öyle bir alış satış havuzu oluşsa süper olur tabi. aracına değer veren insanlardan birşeyler almak en iyisi. hocam çok soru sordum ama, cevabımı tam alamadım. sorumu yazlık lastik olarak değiştirirsem pek tabi takılabilir diyorsunuz ve dediniz zaten. ben kışlık lastikle yaşayacağı problemlerden çok teknik olarak bir sorun olmayacağından emin olursam bir sonraki yazlığı mesela o ölçülerde alırım, o yüzden takıldım buna bu kadar.

 
maniax dedi:
öyle bir alış satış havuzu oluşsa süper olur tabi. aracına değer veren insanlardan birşeyler almak en iyisi. hocam çok soru sordum ama, cevabımı tam alamadım. sorumu yazlık lastik olarak değiştirirsem pek tabi takılabilir diyorsunuz ve dediniz zaten. ben kışlık lastikle yaşayacağı problemlerden çok teknik olarak bir sorun olmayacağından emin olursam bir sonraki yazlığı mesela o ölçülerde alırım, o yüzden takıldım buna bu kadar.
Değerli hocam;

Sizin için küçük bir araştırma yaptım:

225/45R17Lastikler.

Continental ContiSportContact 5 FR SSR* 225/45R17 91W  .......381 TL

Michelin Pilot Sport 3 GRNX 225/45R17 94Y XL.............................326 TL

Dunlop Sport Maxx RT AO 225/45R17 91Y ZR................................289 TL

Pirelli Cinturato P7 AO 225/45R17 91Y ECO...................................307 TL

Continental ContiSportContact 5 FR 205/50R17 93W XL............386 TL

Michelin Pilot Sport 3 GRNX 205/50R17 93W XL ZR.....................391 TL

Dunlop SP Sport Maxx TT 205/50R17 93Y XL.................................337 TL

Pirelli Cinturato P7 205/50R17 93W XL ECO...................................360 TL

Gelelim sonuç kısmına..

Görüğünüz gibi yük endeksleri farklı ve 205 tabanla 225 tabanın yük endeksleri ve hız endeksleri denk bulmak mümkün değil.

91 olan yük endeksinin altında olmasını istemediğimize göre bunları değerlendirmeden çıkartınca 205/50/R17'deki seçeneklerin cidden az olduğu sonucuna varıyoruz.

Dolayısıyla fiyatları, yük endeksleri ve hız endeksleri bire bir tutmasa da  göreceli olarak daha yüksek. Dolayısıyla fabrika çıkışı 225 tabanlı kombinasyon bana kalırsa daha makul... Ancak çok bozuk yollarda ilerliyorsanız evet 2.5 tabanlı lastiklerin yanakları yük endeksi ile bağlantılı olarak daha sert olacağından daha az esneyeceği ve daha sert süspansiyon hissi verebileceğini düşünüyorum. Fakat öte yandan sürtme ve çukura girme nedeniyle yarılma olasılığına karşı 225'ten daha güvenli olacağı kesindir.

 
silvershadow dedi:
öyle bir alış satış havuzu oluşsa süper olur tabi. aracına değer veren insanlardan birşeyler almak en iyisi. hocam çok soru sordum ama, cevabımı tam alamadım. sorumu yazlık lastik olarak değiştirirsem pek tabi takılabilir diyorsunuz ve dediniz zaten. ben kışlık lastikle yaşayacağı problemlerden çok teknik olarak bir sorun olmayacağından emin olursam bir sonraki yazlığı mesela o ölçülerde alırım, o yüzden takıldım buna bu kadar.
Değerli hocam;

Sizin için küçük bir araştırma yaptım:

225/45R17Lastikler.

Continental ContiSportContact 5 FR SSR* 225/45R17 91W  .......381 TL

Michelin Pilot Sport 3 GRNX 225/45R17 94Y XL.............................326 TL

Dunlop Sport Maxx RT AO 225/45R17 91Y ZR................................289 TL

Pirelli Cinturato P7 AO 225/45R17 91Y ECO...................................307 TL

Continental ContiSportContact 5 FR 205/50R17 93W XL............386 TL

Michelin Pilot Sport 3 GRNX 205/50R17 93W XL ZR.....................391 TL

Dunlop SP Sport Maxx TT 205/50R17 93Y XL.................................337 TL

Pirelli Cinturato P7 205/50R17 93W XL ECO...................................360 TL

Gelelim sonuç kısmına..

Görüğünüz gibi yük endeksleri farklı ve 205 tabanla 225 tabanın yük endeksleri ve hız endeksleri denk bulmak mümkün değil.

91 olan yük endeksinin altında olmasını istemediğimize göre bunları değerlendirmeden çıkartınca 205/50/R17'deki seçeneklerin cidden az olduğu sonucuna varıyoruz.

Dolayısıyla fiyatları, yük endeksleri ve hız endeksleri bire bir tutmasa da  göreceli olarak daha yüksek. Dolayısıyla fabrika çıkışı 225 tabanlı kombinasyon bana kalırsa daha makul... Ancak çok bozuk yollarda ilerliyorsanız evet 2.5 tabanlı lastiklerin yanakları yük endeksi ile bağlantılı olarak daha sert olacağından daha az esneyeceği ve daha sert süspansiyon hissi verebileceğini düşünüyorum. Fakat öte yandan sürtme ve çukura girme nedeniyle yarılma olasılığına karşı 225'ten daha güvenli olacağı kesindir.
Hocam Anladığım kadarıyla biraz fanteziye kaçıyo benim düşünceler. Zamanı gelsin daha bi eğilirim zaten konuya. Ben yazın aracımın keyfini bi çıkarayım da kazasız belasız.  :)

 

Arkadaşlar nasip olursa kışlık lastikler için yarın orjinal çıkma jant takımı alıcam. Ama bijonları vermesi gerekir mi satan kişinin? Eğer vermeyecekse kendi aracımdakileri kullanmam mı gerekir yoksa yeni bijon somonları almam mı gerekir?

 

Geri
Üst Alt