Golf'ünüzün Beğenmediğiniz Yanları...



Golf te sevmediğim/sevemediğim özellikleri hemen sıralıyorum.

1. USB giriş yerinin taaaa arkalarda olması ve o bölmede herhangi bir ışıklandırmanın yapılmaması

2. Direksiyonun sol alt tarafında bulunan saklama gözünde ışıklandırma olmaması

3. Aracın ön camı ile gövde birleşiminde oluşan kör nokta. Bişey düşürürseniz yandınız. (Yusuf kardeşime selamlar :)  )

4. Ergo Active koltuk alsan dahi koltuk ayarının hala daha manuel yapılması

5. Bardaklık perdesinin girdiği kısmına sürekli bişeylerin kaçması ve yok olması...

6. Arka koltuk arasında bulunan tümsek, tünel, kambur... Artık ne derseniz

7. Bagajın su alması. (çoğu bunu kontrol etmez ama eminim su aldığını farketmeyen bir sürü arkadaş vardır.)

Böylelikle Golf ü yerden yere vurmuş bulunuyorum.

Teşekkürler :)
Hocam bagaj nasıl su alıyormuş hiç dikkat etmedim eğer aldıysa yapabileceğimiz bişeyler yok mu?

 
2. Hocam size şu kadarını söyliyeyim; O bahsettiğiniz direksiyonun sol alt tarafında bulunan saklama gözünde ışıklandırmanın olmaması boş verin Golf'ü.., Passat, Audi A4/A6, BMW 3 serisi, 5 serisi dahil hiç birinde o göz ışıklandırmalı değildir..

4. Elektrikli koltuk özelliği hiç bir C segmenti araçta ergoActive gibi orta halli bir opsiyonla sahip olabileceğiniz bir özellik değildir., Böyle şımartıcı özellikleri C segmenti bir araçta ancak ekstra'nın ekstrası sayılabilecek "sadece" deri koltuk opsiyonu ile birlikte alınabilen 6.740 lira gibi yüklü bir ücret karşılığı alınabilecek bir özelliktir., hatta örnek verebileceğim pek çok premium markanın D segmenti araçlarında bile elektrikli koltuk özelliği ancak en üst donanımlarında standarttır., Hocam dur ne yaptın bi elektrikli koltuk özelliği için 6740 lira verilir mi derseniz., Rakibi olan markaların istediği rakamları incelemenizi öneririm., çoğu benzer fiyatlar istemekteler hatta bazıları daha fazlasını istiyor :)

6. Arka koltukların ortasında bulunan şaft tüneli olması ise bu aracın sadece 2çeker üretilen bir araçtan ibaret  olmamasından kaynaklan., aynı zamanda 4çeker özellikli 2.0 TDI 4Motion, 1.6 TDI 4Motion ve GOLF R gibi müsterinin talebine göre seçebildiği pek çok versiyonu ve donanımlarının da var olmasından kaynaklanıyor

7.  Bagajın su alması...??? bunu biraz detaylı açıklarsanız belki üzerinde konuşabileceğimiz bir konu olabilir., Nasıl ne şekilde su alıyor., nerden su alıyor..?
Su alma problemi şöyle gelişti;

arkadaşın aracında bagajda birşeye bakarken halıflexin küflendiğini farkettik. Çok ciddi düzeyde rutubet oluşmuştu. 

Kendi aracıma baktığımda küf görmediğim için elimi sürmeden tekrar bagaj bölme kapağını kapatarak olayı unuttum.

Bir gün stepneyi çıkarmak istediğimde herşey meydana çıktı. Yedek jantın tamamı su içindeydi. Bu sırada @yusuf kardeşim de yanımdaydı :)

Velhasıl yetkili servis tamponun içinde bulunan tahliye menfezinden suyun geldiğini söyledi ve değişimini yaptı.

Aracı tekrar yıkattığımda aynı sorunla karşılaşınca servise Polat Alemdar girişi yaptım :)  Valla günahları boynuna nereye ne yaptılar bilmiyorum ama sanırım silikon vs. uygulamasıyla sorunu şimdilik çözdüler. 

Görsellerini de iletiyorum. Siz de kendi aracınızı bu gözle inceleyin. Herkese iyi günler :)  Ekli dosyayı görüntüle 11948Ekli dosyayı görüntüle 11949Ekli dosyayı görüntüle 11950

 
Su alma problemi şöyle gelişti;

arkadaşın aracında bagajda birşeye bakarken halıflexin küflendiğini farkettik. Çok ciddi düzeyde rutubet oluşmuştu. 

Kendi aracıma baktığımda küf görmediğim için elimi sürmeden tekrar bagaj bölme kapağını kapatarak olayı unuttum.

Bir gün stepneyi çıkarmak istediğimde herşey meydana çıktı. Yedek jantın tamamı su içindeydi. Bu sırada @yusuf kardeşim de yanımdaydı :)

Velhasıl yetkili servis tamponun içinde bulunan tahliye menfezinden suyun geldiğini söyledi ve değişimini yaptı.

Aracı tekrar yıkattığımda aynı sorunla karşılaşınca servise Polat Alemdar girişi yaptım :)  Valla günahları boynuna nereye ne yaptılar bilmiyorum ama sanırım silikon vs. uygulamasıyla sorunu şimdilik çözdüler. 

Görsellerini de iletiyorum. Siz de kendi aracınızı bu gözle inceleyin. Herkese iyi günler :)
Stepne havuzunun su alması daha önce yabancı forumlada bazı kişilerin başına gelmişti., Sıkıntı bağaj kapağı menteşelerinin ordan kaynaklanıyor., Menteşelerin aracın şasisine bağlanan bölgede suyun girmesini önleyen tek yer araca atılan astar-boya katmanı ve bu bölgede suyun girmesini önleyecek ekstra bir malzeme olmadığından., eğer o bölgedeki boya tabakası araç boyanırken ince kaldıysa bu sıkıntı yaşanabiliyordu., 2015 şasi ile bu sorunu çözdüler diye hatırlıyorum.,

Sizin sanırım resimlerde gördüğüm kadarıyla araçta stepne havuzunu giren suyu izole etmek için stepne havuzunda su alabilecek bölgelere silikon ile kapatmışlar ancak esas suyun girdiği ana yer bagaj kapağı menteşeleridir., İşallah menteşelerin oralarını da silikon kapatmışlardır dicem ama bizdeki servis personelinin zekası o kadar gelişti mi..? ondan tam emin değilim

İngiltere deki vw servisinin sorunu gidermek için yaptığı işlem beğenmediğimiz doğuştan farkları yok buyrun resimler inceleyiniz;

Ekli dosyayı görüntüle 11955

Ekli dosyayı görüntüle 11957

Siyah silikon ile o bölgeyi kapatarak sorunu çözmüşler:

Ekli dosyayı görüntüle 11956

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Stepne havuzunun su alması daha önce yabancı forumlada bazı kişilerin başına gelmişti., Sıkıntı bağaj kapağı menteşelerinin ordan kaynaklanıyor., Menteşelerin aracın şasisine bağlanan bölgede suyun girmesini önleyen tek yer araca atılan astar-boya katmanı ve bu bölgede suyun girmesini önleyecek ekstra bir malzeme olmadığından., eğer o bölgedeki boya tabakası araç boyanırken ince kaldıysa bu sıkıntı yaşanabiliyordu., 2015 şasi ile bu sorunu çözdüler diye hatırlıyorum.,

Sizin sanırım resimlerde gördüğüm kadarıyla araçta stepne havuzunu giren suyu izole etmek için stepne havuzunda su alabilecek bölgelere silikon ile kapatmışlar ancak esas suyun girdiği ana yer bagaj kapağı menteşeleridir., İşallah menteşelerin oralarını da silikon kapatmışlardır dicem ama bizdeki servis personelinin zekası o kadar gelişti mi..? ondan tam emin değilim

İngiltere deki vw servisinin sorunu gidermek için yaptığı işlem beğenmediğimiz doğuştan farkları yok buyrun resimler inceleyiniz;

Ekli dosyayı görüntüle 11955

Ekli dosyayı görüntüle 11957

Siyah silikon ile o bölgeyi kapatarak sorunu çözmüşler:

Ekli dosyayı görüntüle 11956
Teşekkür ederim güzel bilgilendirmeniz için.

Bu alanda oluşan su kaçağı taa stepneye kadar inebiliyor mu? Bundan tam emin olamadım!!

 
Teşekkür ederim güzel bilgilendirmeniz için.

Bu alanda oluşan su kaçağı taa stepneye kadar inebiliyor mu? Bundan tam emin olamadım!!
Resmini paylaştığım arkadaşın aracında su alabilecek ve suyun girebileceği bölgeler, stop farları, her yer detaylı bir inceleme sonunda bu bölgeden geldiğini zor da olsa fark etmişler., Suyu bilirsiniz ulaşamıyacağı yer yoktur., Mesela hatırlıyorum bazı arkadaşlar tavan döşemesinin su aldığını fark etmişlerdi ama nereden su sızdığı anlaşılamamıştı., uzun uğraşlar sonucu bunun aracı cam filmi kaplatırken arka bagaj kapağının camının film kaplanması sırasında sıktıkları su benzeri sıvının çok fazla sıkıldığından içeri su alarak tavan döşemesini ıslattığı ortaya çıkmıştı., 1-2 yerde de bagaj menteşesinden su alarak stepne havuzu nu ıslattığını okumuştum., Menteşelerdeki suyun girmesini önleyen macun-astar-boya 3lüsünün ince kalması sonucu (ingilizler buna seal diyorlar) suyun gideceği zaten 2 bölge var ya tavan döşemesine gidecek yada bagaj havuzuna sızacak.. :) Dikkat ettim de o arkadaşın aracı 2014 model bir GTI sizin araçta 2014 model., Bu kadar tesadüf olamaz.. :) 2013-2014 modeller de çok nadir de olsa böyle bir sorunla karşılaşılınca., 2014 Temmuz ayı itibariyle 2015 şasi yılına geçilmesiyle birlikte bu sıkıntıyı ortadan kaldırmak için revizyona gittiler diye hatırlıyorum..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benimde en sevmediğim özelliği fren pedalı ile gaz pedalı arasındaki kot farkı. Aynı anda basmayı önlemek için biraz fark olmalı ama Golf'teki biraz fazla sanki. İnce ayakkabı giydiğimde ayağım neredeyse fren pedalının altından geçecek  ( biraz mübalağa da kattım 8D  )

 
Arka taraftaki hava yastıklarını kastetmek istemiştim.

 
ön kapılardaki ambiyans aydınlatmayı gördükçe arkalara neden yapmamışlar diyorum.

 
Hocam çamur atma falan aman diyim öyle bişey olamaz., ben önce bi sorumu sorayım ondan sonra cevabını veriyim diye kendimi sağlama almak istedim :) Yoksa bu forumda malum turuncu forumdaki gibi ne bir saygısızlık ne de bahsettiğiniz gibi bir durum söz konusu olabilir.. 

Konumuza dönecek olursak sizin şansızlığınız mıdır bilinmez.,

-şöyle söyliyeyim ilk aldığınız  Euro 5 standardı olan bir 1.4 TSI 122ps'lik motorun maksimum torkunu 1.500 dv/dk 'dan sonra verebiliyordu.,

-2. almış olduğunuz araç Euro 6 standardında olan 1.4 TSI 125ps'lik güncellenmiş motor maksimum torkunu 1.400 dv/dk 'dan sonra veriyordu., bu motor ile birlikte turbo boşluğunun önüne geçmeye çalıştılar., Ancak bu seferde siz 2. aracınızda DSG seçtiğiniz için ve DSG'yi S moduna almadığınız sürece ekonomi odaklı çalıştığından hiç bir zaman vaad ettiği gücü hemen size veremiyecekti., ve zaten sizin de söylediğiniz gibi verememişte., Yani demem o ki manuel viteste güç her zaman elinizin altındadır ama DSG için aynı şeyi söyliyemeyiz., söyleyebilmemiz için önce vitesi 1 tık daha aşağıya itip S moduna almadan ve aynı zamanda gazı kökleyip roketleme yapmadan bu gücü tıp ki düz şanzıman gibi çabuk alamazsınız.,

Acaba diyorum ki; ilk aracınızda da bu sefer manuel di ama torku 1.500 devirden sonra verebiliyor du., böyle bir azizliğe uğramış olabilirmisiniz..? Tamam kabul ediyorum 2.ci aracınız güncellenmiş 125ps Euro 6 motor du ancak hepimiz bildiği gibi hiç kimse DSG aracı sürekli olarak "Sport modunda" kullanmayacaktır dimi..? :) Ama Manuel viteste bu olanağınız her zaman ne zaman ihtiyacınız olsa ayağınızın altındadır..,

Şimdi hocam yapma biri 1.500 devirde turbo devreye giriyor., diğerinde 1.400 devirde devreye giriyor aradaki 100 devir farktan ne olacak yapma lütfen derseniz., Ben de size şunu derim; aracın zaten kavrama noktası 1.100-1.200 devir aralığında kavrıyor yani bir turbo daha ne kadar alt seviyeden başlayabilir sayın hocam..? 

Sahip olduğunuz aracın rakiplerinne bakalım turbo boşluğu nedir, ne demektir isterseniz bir de onlara bakarak turbo boşluğu ne demekmiş "belki" daha iyi anlamış oluruz;

Renault Megane: 1.2 TCe 130ps max. tork: 2.000 devir dakikadan itibaren 1.6dCi 110ps ve 130ps motor max. tork: 1.750 devir'den itibaren

Peugeot 308: 1.2 PureTech 130ps benzili max. tork: 2.000 devir dakikadan itibaren, dizel 1.6 e-HDi 115ps ve BlueHDi 120ps tüm motorlar max. tork: 1.750 devir'den itibaren

Opel Astra: 1.4 Turbo benzinli 150ps max. tork: 2.000 devir'den itibaren, dizel 1.6 CDTi 110ps max. tork: 1.750 devir 136ps olan güçlendirilmiş olan max. tork: 2.000 devir'den itibaren

Bu arada 1.2 TSI motorun 105ps olanın max torku 1.550 devir de, 110ps olanında 1.400 devir'den itibaren verdiğini unutmayalım

Turbo boşluğu dediğimiz olay günümüz turbo-motorlu araçlarının kaçınılmaz bir sorunudur., Ancak bunu Golf'e mi yakıştırmalıyız., yoksa rakiplerine mi buna siz karar verin sayın hocam :) Hatta 20 yıl önce turbo kullanılan motorlarda durum çok daha vahimdi diyebilirim.,

İlerki yıllarda bizler Allah kısmet edipte BMW F30 320i efficient dynamics gibi bir araca sahip olabilirsek işte o zaman turbonun 1.250 devir dakikada neredeyse 0 boşluksuz bir araca sahip olabiliriz...

Saygılar..

Edit: ağaç altına park edilen bir araçta bagaj kapağının arasından irili-ufaklı yaprak ve polen girmiyen araç var mıdır sayın hocam? Yoksa ben mi yanılıyorum diğer araçların bagaj kapağı ile kaporta aralığı daha mı az..? Benim araç sürekli kapalı garajda durduğundan., dışarda park etmem gerektiğinde de saatlerce dolaşırım ama yine de zor da kalmadıkça ağacın altına park etmediğimden bu konuda sizin görüşleriniz daha değerli olur..
       Şu konuya açıklık getirmek isterim turbo boşluğu ile max  torkun verildiği devri karıştırmamak gerekiyor.Mesela araç 2000 devirde ve gaza asılsanız bile yaklaşık 1.5 sn gibi bir arkadan güç gelmesi yaşanmakta üstelik aracım euro6 110 luk 1.2 tsi yani 1400 devirde tork veren motor daha önceki 105 lik 140 lık araçlarımda gecikme daha az yaşanırdı .hatta 140 lık aracımda sport modunda gaz pedalı cok direkt çalışırdı (atmosferik tadında ) bu gecikmeyi daha iyi anlamak için araçla giderken anlık tüketime bakın ve gazı kökleyin pik degere ulaşması yaklaşık 2 sn bulmaktadır.benim aracımdaki turbo boşluğu gereğinden fazla gibi geldi, belkide yakıtı daha kontrol edilebilir olması için yapmış olabilirler sanki eco mod gibi tembel bir gaz tepkisi var Euro 6 motor sahibi 1.2 araç kullananlarda izlenimlerini paylaşırsalar sevinirim.

 
İşte bunlar hep euro6 ve elektronik gaz pedalı kullanılmasının tat kaçıran etkileri.

 
Golf 1.4 higline dsg  2018 aldım 17 jant olması bence konforu düşürüyor sert geliyor.

Arka görüş kamerası olmaması büyük eksiklik. aklıma takılanlar bunlar çözümü nedir bilemiyorum.

 
bluetooth telefona ilk bağlandığında (telefondan şarkı dinlemek için)  aracın  sesi kendiliğinden sessiz (mute) duruma geçiyor. Ses yükseltmeyi ne kadar çevirsende ses açmak imkansız /tepkisiz... 1 veya 1,5 dakika

Bu sadece Bluetooht telefonu bağlandığınızda oluyor.

vw 'e eksi 5 not !!!!

 

Navigasyon standart olmalıydı, bir de başka arabaların her tarafı panayır yeri gibi led ışıklarla doluyken bizim arabalarda Çok basit bir U led bile çok ekstra donanımmış gibi dünyanın parasıyla satılıyor.

 

Geri
Üst Alt