Golf'ünüzün Beğenmediğiniz Yanları...


Tek sevmediğim özelliği sol ayak boşluğu biraz kısıtlı. E90'daki gibi az daha geniş olabilirdi, Viraj dönerken destek alamıyorum.

Bir de Benim için önemsiz ama TSI'daki turbo boşluğu, şehir içi hızlı karar verip şerit değişmede biraz sıkıntı yapıyor. Son olarak yaprak ve polen döken ağacın altına park edince bagaj kapağının aralarından küçük parçalar girebiliyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Golf te sevmediğim/sevemediğim özellikleri hemen sıralıyorum.

1. USB giriş yerinin taaaa arkalarda olması ve o bölmede herhangi bir ışıklandırmanın yapılmaması

2. Direksiyonun sol alt tarafında bulunan saklama gözünde ışıklandırma olmaması

3. Aracın ön camı ile gövde birleşiminde oluşan kör nokta. Bişey düşürürseniz yandınız. (Yusuf kardeşime selamlar :)  )

4. Ergo Active koltuk alsan dahi koltuk ayarının hala daha manuel yapılması

5. Bardaklık perdesinin girdiği kısmına sürekli bişeylerin kaçması ve yok olması...

6. Arka koltuk arasında bulunan tümsek, tünel, kambur... Artık ne derseniz

7. Bagajın su alması. (çoğu bunu kontrol etmez ama eminim su aldığını farketmeyen bir sürü arkadaş vardır.)

Böylelikle Golf ü yerden yere vurmuş bulunuyorum.

Teşekkürler :)

 
Tek sevmediğim özelliği sol ayak boşluğu biraz kısıtlı. E90'daki gibi az daha geniş olabilirdi, Viraj dönerken destek alamıyorum.

Bir de Benim için önemsiz ama TSI'daki turbo boşluğu, şehir içi hızlı karar verip şerit değişmede biraz sıkıntı yapıyor. Son olarak yaprak ve polen döken ağacın altına park edince bagaj kapağının aralarından küçük parçalar girebiliyor.
Hocam sizin araç TDI değil mi? TSI ne alaka anlıyamadım..

 
Golf te sevmediğim/sevemediğim özellikleri hemen sıralıyorum.

1. USB giriş yerinin taaaa arkalarda olması ve o bölmede herhangi bir ışıklandırmanın yapılmaması

2. Direksiyonun sol alt tarafında bulunan saklama gözünde ışıklandırma olmaması

3. Aracın ön camı ile gövde birleşiminde oluşan kör nokta. Bişey düşürürseniz yandınız. (Yusuf kardeşime selamlar :)  )

4. Ergo Active koltuk alsan dahi koltuk ayarının hala daha manuel yapılması

5. Bardaklık perdesinin girdiği kısmına sürekli bişeylerin kaçması ve yok olması...

6. Arka koltuk arasında bulunan tümsek, tünel, kambur... Artık ne derseniz

7. Bagajın su alması. (çoğu bunu kontrol etmez ama eminim su aldığını farketmeyen bir sürü arkadaş vardır.)

Böylelikle Golf ü yerden yere vurmuş bulunuyorum.

Teşekkürler :)
2. Hocam size şu kadarını söyliyeyim; O bahsettiğiniz direksiyonun sol alt tarafında bulunan saklama gözünde ışıklandırmanın olmaması boş verin Golf'ü.., Passat, Audi A4/A6, BMW 3 serisi, 5 serisi dahil hiç birinde o göz ışıklandırmalı değildir..

4. Elektrikli koltuk özelliği hiç bir C segmenti araçta ergoActive gibi orta halli bir opsiyonla sahip olabileceğiniz bir özellik değildir., Böyle şımartıcı özellikleri C segmenti bir araçta ancak ekstra'nın ekstrası sayılabilecek "sadece" deri koltuk opsiyonu ile birlikte alınabilen 6.740 lira gibi yüklü bir ücret karşılığı alınabilecek bir özelliktir., hatta örnek verebileceğim pek çok premium markanın D segmenti araçlarında bile elektrikli koltuk özelliği ancak en üst donanımlarında standarttır., Hocam dur ne yaptın bi elektrikli koltuk özelliği için 6740 lira verilir mi derseniz., Rakibi olan markaların istediği rakamları incelemenizi öneririm., çoğu benzer fiyatlar istemekteler hatta bazıları daha fazlasını istiyor :)

6. Arka koltukların ortasında bulunan şaft tüneli olması ise bu aracın sadece 2çeker üretilen bir araçtan ibaret  olmamasından kaynaklan., aynı zamanda 4çeker özellikli 2.0 TDI 4Motion, 1.6 TDI 4Motion ve GOLF R gibi müsterinin talebine göre seçebildiği pek çok versiyonu ve donanımlarının da var olmasından kaynaklanıyor

7.  Bagajın su alması...??? bunu biraz detaylı açıklarsanız belki üzerinde konuşabileceğimiz bir konu olabilir., Nasıl ne şekilde su alıyor., nerden su alıyor..?

 
R-Line// dedi:
Hocam, aracın TDI ne çamur atıyorsun TSI araçlarımıza dediğinizi duyar gibiyim:) olsun sorun değil:)

2014 yılından beri 3. Mk7 aracım. önceki araçlarım 2014 1.4 TSI manuel ve resimdeki 2015  1.4 TSI DSG 125ps.

Hiç sahibi olmasaydım aracım TDI diye TSI'daki boşluğu eleştiremez miydim? Mesela siz TDI'ın çevre dostu motorunu ya da torsiyon süspansiyonunu eleştiremez misiniz?

Demem o ki, benim için asıl olan Golf, model motor vs hiç önemi yok, yarın mk8 gelir 1.5 TSI ile yola devam ederim. Saygılar...
Hocam çamur atma falan aman diyim öyle bişey olamaz., ben önce bi sorumu sorayım ondan sonra cevabını veriyim diye kendimi sağlama almak istedim :) Yoksa bu forumda malum turuncu forumdaki gibi ne bir saygısızlık ne de bahsettiğiniz gibi bir durum söz konusu olabilir.. 

Konumuza dönecek olursak sizin şansızlığınız mıdır bilinmez.,

-şöyle söyliyeyim ilk aldığınız  Euro 5 standardı olan bir 1.4 TSI 122ps'lik motorun maksimum torkunu 1.500 dv/dk 'dan sonra verebiliyordu.,

-2. almış olduğunuz araç Euro 6 standardında olan 1.4 TSI 125ps'lik güncellenmiş motor maksimum torkunu 1.400 dv/dk 'dan sonra veriyordu., bu motor ile birlikte turbo boşluğunun önüne geçmeye çalıştılar., Ancak bu seferde siz 2. aracınızda DSG seçtiğiniz için ve DSG'yi S moduna almadığınız sürece ekonomi odaklı çalıştığından hiç bir zaman vaad ettiği gücü hemen size veremiyecekti., ve zaten sizin de söylediğiniz gibi verememişte., Yani demem o ki manuel viteste güç her zaman elinizin altındadır ama DSG için aynı şeyi söyliyemeyiz., söyleyebilmemiz için önce vitesi 1 tık daha aşağıya itip S moduna almadan ve aynı zamanda gazı kökleyip roketleme yapmadan bu gücü tıp ki düz şanzıman gibi çabuk alamazsınız.,

Acaba diyorum ki; ilk aracınızda da bu sefer manuel di ama torku 1.500 devirden sonra verebiliyor du., böyle bir azizliğe uğramış olabilirmisiniz..? Tamam kabul ediyorum 2.ci aracınız güncellenmiş 125ps Euro 6 motor du ancak hepimiz bildiği gibi hiç kimse DSG aracı sürekli olarak "Sport modunda" kullanmayacaktır dimi..? :) Ama Manuel viteste bu olanağınız her zaman ne zaman ihtiyacınız olsa ayağınızın altındadır..,

Şimdi hocam yapma biri 1.500 devirde turbo devreye giriyor., diğerinde 1.400 devirde devreye giriyor aradaki 100 devir farktan ne olacak yapma lütfen derseniz., Ben de size şunu derim; aracın zaten kavrama noktası 1.100-1.200 devir aralığında kavrıyor yani bir turbo daha ne kadar alt seviyeden başlayabilir sayın hocam..? 

Sahip olduğunuz aracın rakiplerinne bakalım turbo boşluğu nedir, ne demektir isterseniz bir de onlara bakarak turbo boşluğu ne demekmiş "belki" daha iyi anlamış oluruz;

Renault Megane: 1.2 TCe 130ps max. tork: 2.000 devir dakikadan itibaren 1.6dCi 110ps ve 130ps motor max. tork: 1.750 devir'den itibaren

Peugeot 308: 1.2 PureTech 130ps benzili max. tork: 2.000 devir dakikadan itibaren, dizel 1.6 e-HDi 115ps ve BlueHDi 120ps tüm motorlar max. tork: 1.750 devir'den itibaren

Opel Astra: 1.4 Turbo benzinli 150ps max. tork: 2.000 devir'den itibaren, dizel 1.6 CDTi 110ps max. tork: 1.750 devir 136ps olan güçlendirilmiş olan max. tork: 2.000 devir'den itibaren

Bu arada 1.2 TSI motorun 105ps olanın max torku 1.550 devir de, 110ps olanında 1.400 devir'den itibaren verdiğini unutmayalım

Turbo boşluğu dediğimiz olay günümüz turbo-motorlu araçlarının kaçınılmaz bir sorunudur., Ancak bunu Golf'e mi yakıştırmalıyız., yoksa rakiplerine mi buna siz karar verin sayın hocam :) Hatta 20 yıl önce turbo kullanılan motorlarda durum çok daha vahimdi diyebilirim.,

İlerki yıllarda bizler Allah kısmet edipte BMW F30 320i efficient dynamics gibi bir araca sahip olabilirsek işte o zaman turbonun 1.250 devir dakikada neredeyse 0 boşluksuz bir araca sahip olabiliriz...

Saygılar..

Edit: ağaç altına park edilen bir araçta bagaj kapağının arasından irili-ufaklı yaprak ve polen girmiyen araç var mıdır sayın hocam? Yoksa ben mi yanılıyorum diğer araçların bagaj kapağı ile kaporta aralığı daha mı az..? Benim araç sürekli kapalı garajda durduğundan., dışarda park etmem gerektiğinde de saatlerce dolaşırım ama yine de zor da kalmadıkça ağacın altına park etmediğimden bu konuda sizin görüşleriniz daha değerli olur..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGillesBu kadar sabırlı, açıklayıcı ve uzun soluklu faydalı makale yazan birini tanıyorum ( @silvershadow) Sizin yorumlarınız da yeterince aydınlatıcı ve bilgi dolu. 

Dediğim gibi ben zaten uslu efendi kullanan, 2000d/d geçmeyen biriyim :)  benim için kusur bile değil. Çünkü bekleyip sonradan birden şahlanması çok daha zevkli  :'(

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Dostlarim yanliz koltuk durumu golfte cok kotu. Manuel ayar ergo koltuga yahut highline donanima yakismiyor. Hyundai i30'da bile elektrikli koltuklara sahiptim. Konfor kismi tartisilir fakat oyle abartildigi kadar paralar odemeden bazi rahatliklara sahip olunabiliyor.

 
@forzaGilles Diğer arkadaşlar ne der bilmiyorum ama önceki araçlarımda böyle bir duruma tanık olmadım. 

Mesela şimdilerde gündüz park ettiğim ağaçlık bölgelere 2013'de Golf 5 aracımı çekiyordum, bagajda toz, gazel kırıntısı hiç olmazdı. 

Tabi benim garipsediğim bağlantı aralıklarından girmesi değil, Pandizot denen parçanın üzerine kadar gitmesi. Her zaman olmuyor tabi ki, galiba rüzgarlı havalarda oluyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bagaj ve on cam kisimlarindaki en buyuk problem yagmur suyu tahliye noktalarinin hatali olmasi. Sol kisimda biriken sular. Yahut yagmurlu gunlerde seyir halindeyken olusan sol on kisimdaki su birikintileri. On cami yikadiginizda iceri giren su damlaciklari malesefki muhendislik hatalari.

 
Hiç beğenmediğim yönü keşke biraz daha koydaydım da dolu modeli sanruf u led koltuk ısıtma olanından alaydım


 
@forzaGillesBu kadar sabırlı, açıklayıcı ve uzun soluklu faydalı makale yazan birini tanıyorum ( @silvershadow) Sizin yorumlarınız da yeterince aydınlatıcı ve bilgi dolu. 

Dediğim gibi ben zaten uslu efendi kullanan, 2000d/d geçmeyen biriyim :)  benim için kusur bile değil. Çünkü bekleyip sonradan birden şahlanması çok daha zevkli  :'(
Değerli Hocam 

Teşekkür ederim.

Ben de hayranlıkla okuyorum bu her biri el emeği göz nuru ve öylesine yazılıp geçirmeyip saatler harcandığı belli olan mesajları... 

Değerli Ali Üstadım Golftutkusu forumunun kazanimlarından birisiniz ve  bir harikasınız... @forzaGilles

 
Hocam çamur atma falan aman diyim öyle bişey olamaz., ben önce bi sorumu sorayım ondan sonra cevabını veriyim diye kendimi sağlama almak istedim :) Yoksa bu forumda malum turuncu forumdaki gibi ne bir saygısızlık ne de bahsettiğiniz gibi bir durum söz konusu olabilir.. 

Konumuza dönecek olursak sizin şansızlığınız mıdır bilinmez.,

-şöyle söyliyeyim ilk aldığınız  Euro 5 standardı olan bir 1.4 TSI 122ps'lik motorun maksimum torkunu 1.500 dv/dk 'dan sonra verebiliyordu.,

-2. almış olduğunuz araç Euro 6 standardında olan 1.4 TSI 125ps'lik güncellenmiş motor maksimum torkunu 1.400 dv/dk 'dan sonra veriyordu., bu motor ile birlikte turbo boşluğunun önüne geçmeye çalıştılar., Ancak bu seferde siz 2. aracınızda DSG seçtiğiniz için ve DSG'yi S moduna almadığınız sürece ekonomi odaklı çalıştığından hiç bir zaman vaad ettiği gücü hemen size veremiyecekti., ve zaten sizin de söylediğiniz gibi verememişte., Yani demem o ki manuel viteste güç her zaman elinizin altındadır ama DSG için aynı şeyi söyliyemeyiz., söyleyebilmemiz için önce vitesi 1 tık daha aşağıya itip S moduna almadan ve aynı zamanda gazı kökleyip roketleme yapmadan bu gücü tıp ki düz şanzıman gibi çabuk alamazsınız.,

Acaba diyorum ki; ilk aracınızda da bu sefer manuel di ama torku 1.500 devirden sonra verebiliyor du., böyle bir azizliğe uğramış olabilirmisiniz..? Tamam kabul ediyorum 2.ci aracınız güncellenmiş 125ps Euro 6 motor du ancak hepimiz bildiği gibi hiç kimse DSG aracı sürekli olarak "Sport modunda" kullanmayacaktır dimi..? :) Ama Manuel viteste bu olanağınız her zaman ne zaman ihtiyacınız olsa ayağınızın altındadır..,

Şimdi hocam yapma biri 1.500 devirde turbo devreye giriyor., diğerinde 1.400 devirde devreye giriyor aradaki 100 devir farktan ne olacak yapma lütfen derseniz., Ben de size şunu derim; aracın zaten kavrama noktası 1.100-1.200 devir aralığında kavrıyor yani bir turbo daha ne kadar alt seviyeden başlayabilir sayın hocam..? 

Sahip olduğunuz aracın rakiplerinne bakalım turbo boşluğu nedir, ne demektir isterseniz bir de onlara bakarak turbo boşluğu ne demekmiş "belki" daha iyi anlamış oluruz;

Renault Megane: 1.2 TCe 130ps max. tork: 2.000 devir dakikadan itibaren 1.6dCi 110ps ve 130ps motor max. tork: 1.750 devir'den itibaren

Peugeot 308: 1.2 PureTech 130ps benzili max. tork: 2.000 devir dakikadan itibaren, dizel 1.6 e-HDi 115ps ve BlueHDi 120ps tüm motorlar max. tork: 1.750 devir'den itibaren

Opel Astra: 1.4 Turbo benzinli 150ps max. tork: 2.000 devir'den itibaren, dizel 1.6 CDTi 110ps max. tork: 1.750 devir 136ps olan güçlendirilmiş olan max. tork: 2.000 devir'den itibaren

Bu arada 1.2 TSI motorun 105ps olanın max torku 1.550 devir de, 110ps olanında 1.400 devir'den itibaren verdiğini unutmayalım

Turbo boşluğu dediğimiz olay günümüz turbo-motorlu araçlarının kaçınılmaz bir sorunudur., Ancak bunu Golf'e mi yakıştırmalıyız., yoksa rakiplerine mi buna siz karar verin sayın hocam :) Hatta 20 yıl önce turbo kullanılan motorlarda durum çok daha vahimdi diyebilirim.,

İlerki yıllarda bizler Allah kısmet edipte BMW F30 320i efficient dynamics gibi bir araca sahip olabilirsek işte o zaman turbonun 1.250 devir dakikada neredeyse 0 boşluksuz bir araca sahip olabiliriz...

Saygılar..

Edit: ağaç altına park edilen bir araçta bagaj kapağının arasından irili-ufaklı yaprak ve polen girmiyen araç var mıdır sayın hocam? Yoksa ben mi yanılıyorum diğer araçların bagaj kapağı ile kaporta aralığı daha mı az..? Benim araç sürekli kapalı garajda durduğundan., dışarda park etmem gerektiğinde de saatlerce dolaşırım ama yine de zor da kalmadıkça ağacın altına park etmediğimden bu konuda sizin görüşleriniz daha değerli olur..
Hocam , BMW nin tork 1250 değil 1500 de devreye giriyor. Yani bizim Tsi Golf lerin üstüne yok :)

http://www.cars-data.com/en/bmw-320i-efficientdynamics-specs/58519

Fuel engine

Cylinders:

4, in line

Valves per cylinder:

4

Displacement:

1598 cc

Bore x stroke:

77,0 x 85,8 mm

Compression ratio:

10,5 :1

Max power:

125 kW (170 hp)

Max power @ rpm:

4800 rpm

Max torque:

250 Nm

Max torque @ rpm:

1500 rpm

Fuel delivery:

direct injection

Engine type:

dohc

Turbo:

yes, with intercooler

Catalyst:

regular

Fuel tank:

60 l

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
-Keyless

-Arka Kamera

-Perde hava yastıkları gibi premium hissi veren donanımlar Highline de standart olması gerekirdi bence

 

Hocam , BMW nin tork 1250 değil 1500 de devreye giriyor. Yani bizim Tsi Golf lerin üstüne yok :)

http://www.cars-data.com/en/bmw-320i-efficientdynamics-specs/58519
Hocam ben şuan da "güncel olarak satılmakta" 318i efficient dynamics modelini dikkate almıştım., 320i ED kullanılan motorun üretimi durduruldu (aslında her iki motorda N13 kodlu motor ailesinin bir üyesi de, neyse konumuz bu değil)., 318i ED kullanılan motorda turbo 1.250 devir'de devreye giriyor., Sanırım burdaki hata benim yazım hatamdan kaynaklanıyor., uzun soluklu bir yazı olduğundan doğru düşünüp, parmaklarıma hakim olamayıp yanlış yazmışım :)

Gerekli düzeltmeyi yaptım..

Saygılar

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt