Periyodik Bakımda Koyulan Yağ Miktarı


aaron

Üye
Katılım
12 May 2016
Mesajlar
422
Tepkime puanı
192
Konum
Zong.
İsim
Aaron
45.000 km bakımında Castrol yağı kendim götürdüm. Bayiinin kullandığı yağın birebir aynısı aslında, sadece adının içinde "profesyonel " kelimesi eksik. Baya bir araştırma yaptım, aynı zamanda işim gereği çalıştığımız bir yerli yağ üretici firmadan da yardım istedim, onlar da farkı bulamadılar.

Neyse asıl konuya gelirsem;

Daha önce ki bakım faturalarında kullanılan yağ miktarı 4,6 lt olarak göründüğü için ona göre 5 lt lik bidon ile almıştım. Böyle teslim ettim. Bakım sonrasında artan bidonu bana iade ettiler. İade edilen miktarı fotoğrafta görebilirsiniz:

Görüldüğü üzere neredeyle 1,2 lt yağı geri vermişler. Yani araca 3,8 lt yağ koymuşlar. Şimdi sorum şu dostlar:

1.6 tdi'lar kaç lt yağ alıyor?

3,8 lt yağ alıyorsa; bu 0,8lt*42,4 TL/lt + KDV parayı nereye veriyoruz?

20170327_074344.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Almanya fabrikanın servislere gönderdiği servis kartına göre 1.6 TDI 'lar 4.6 litre yağ alır., 1.4 TSI 'lar ise 4 lt alır kesin bilgi., Burdaki durum şundan ibaret yağı koyan tekniker çocuk büyük ihtimal o anda yoğunluktan yada dalgınlıktan aracı benzinli zannedip 3.8-4 litre arası yağ koydu., Aslında bunu sizde öğrenebilirsiniz araç düz zemindeyken yağ ölçümü yapın hemen anlaşılabilecek bir durum., 800gram eksik yağ çubuğunda hemen anlaşılır..!!

 
45.000 km bakımında Castrol yağı kendim götürdüm. Bayiinin kullandığı yağın birebir aynısı aslında, sadece adının içinde "profesyonel " kelimesi eksik. Baya bir araştırma yaptım, aynı zamanda işim gereği çalıştığımız bir yerli yağ üretici firmadan da yardım istedim, onlar da farkı bulamadılar.
Neyse asıl konuya gelirsem;
Daha önce ki bakım faturalarında kullanılan yağ miktarı 4,6 lt olarak göründüğü için ona göre 5 lt lik bidon ile almıştım. Böyle teslim ettim. Bakım sonrasında artan bidonu bana iade ettiler. İade edilen miktarı fotoğrafta görebilirsiniz:
Görüldüğü üzere neredeyle 1,2 lt yağı geri vermişler. Yani araca 3,8 lt yağ koymuşlar. Şimdi sorum şu dostlar:
1.6 tdi'lar kaç lt yağ alıyor?
3,8 lt yağ alıyorsa; bu 0,8lt*42,4 TL/lt + KDV parayı nereye veriyoruz?
/monthly_2017_04/20170327_074344.thumb.jpg.a8f2fa3f217c33608697f681c10cc273.jpg
Yagin tam ismi nedir kardes tdi icin
 
@aaron hocam bu arada paylaştığınız resimdeki bidon 5 lt değilde 4 litrelik gibi duruyor sanki..?

 
Yağın eksik konması inanılır gibi değil. Sonuçta burada bir sıvı hacmi var ve belli bir ısıyı muhafazayı ediyor. Eksik olan her hacimde motor ısısı daha yüksek olacak ve aşınmalar artacak. Kabul edilir gibi değil. Termostatla her ne kadar devirdaim arttırılsada yeterli hava girişi olmadığı durumlarda motor sıcaklığı sabit tutmak için daha fazla çaba harcayacak. 

 
@aaron hocam bu arada paylaştığınız resimdeki bidon 5 lt değilde 4 litrelik gibi duruyor sanki..?
Durumu ilk fark ettiğimde aynı tereddütü bende yaşadım hocam ve hemen bidonun üstüne bakmıştım. (Kendi satın aldığım yağdan tereddüt ettim yani :)  ) Bidon 5 lt lik. 

 
eğer baska yerden eklemedıyse yagı eksik koymus tdi lar 4,5 lt alıyor tsi lar 4 lt yag alır dıye hatırlıyorum...ben bu servis işleri hiç anlamıyorum tecrubesiz elemanlara veriyorlar anahtarı orayı sök burayı tak yagı dök sonuç ortada..

 
bu tip nedenlerden dolayı, aracım garantide olduğu halde bakımı kendi yağım ve filtrelerim ile sanayide yaptırdım. işçilik için 50 tl verdim. 45 dakika sürmedi.

diğer sebepler:

- istanbul'da servislerin neredeyse 1 gün aracı tutması.

- istediğim kalitede yağı koymamaları

- aynı filtreye 2 kat fiyat çekmeleri ( orjinal filtre diye mann marka kullanıyorlar aynısı parçacıda satılıyor. zaten olması gereken bir durum. vw filtre üretmez.)

- en son servis bakımında aracın kaputun altında 9-10 anahtarı unutmaları.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Almanya fabrikanın servislere gönderdiği servis kartına göre 1.6 TDI 'lar 4.6 litre yağ alır., 1.4 TSI 'lar ise 4 lt alır kesin bilgi., Burdaki durum şundan ibaret yağı koyan tekniker çocuk büyük ihtimal o anda yoğunluktan yada dalgınlıktan aracı benzinli zannedip 3.8-4 litre arası yağ koydu., Aslında bunu sizde öğrenebilirsiniz araç düz zemindeyken yağ ölçümü yapın hemen anlaşılabilecek bir durum., 800gram eksik yağ çubuğunda hemen anlaşılır..!!
Yeni bir konu açmak yerine buradan devam edeyim dedim. Aracım 2016 1.4 TSI 125 PS bugün periyodik bakım için gittim 4 Litre Liqui Moly 5W30 4200 TOPTEC koyuldu . Bakımı yapan arkadaş çok ilgiliydi sağolsun . Merakım şu bir çok usta 4.2 4.3 Litre koyulacağını söylüyor sebep olarakta araç çalıştığında yağ filtresine giren yağı gösteriyorlar. Herşeye rağmen 4 litre mi koyulur 1.4 TSI lara ?
 
Yeni bir konu açmak yerine buradan devam edeyim dedim. Aracım 2016 1.4 TSI 125 PS bugün periyodik bakım için gittim 4 Litre Liqui Moly 5W30 4200 TOPTEC koyuldu . Bakımı yapan arkadaş çok ilgiliydi sağolsun . Merakım şu bir çok usta 4.2 4.3 Litre koyulacağını söylüyor sebep olarakta araç çalıştığında yağ filtresine giren yağı gösteriyorlar. Herşeye rağmen 4 litre mi koyulur 1.4 TSI lara ?

Ayni aractan bende de var, yetkili serviste danışman minimum kabul edilebilir seviyeye kadar koyduklarını, oda 3.6~3.8L yağa tekabul ettiğini söylemişti.
 
Ayni aractan bende de var, yetkili serviste danışman minimum kabul edilebilir seviyeye kadar koyduklarını, oda 3.6~3.8L yağa tekabul ettiğini söylemişti.
Teşekkürler 4 litre bile fazla sizin söylediğinize göre 😊
 
20200921_001409.jpg

Yağ seviyesi doğru ölçümde mavi alanda(C kısmında) ve üst kısma yakın olmalıdır.
 

Yeni bir konu açmak yerine buradan devam edeyim dedim. Aracım 2016 1.4 TSI 125 PS bugün periyodik bakım için gittim 4 Litre Liqui Moly 5W30 4200 TOPTEC koyuldu . Bakımı yapan arkadaş çok ilgiliydi sağolsun . Merakım şu bir çok usta 4.2 4.3 Litre koyulacağını söylüyor sebep olarakta araç çalıştığında yağ filtresine giren yağı gösteriyorlar. Herşeye rağmen 4 litre mi koyulur 1.4 TSI lara ?
Evet herşeye rağmen 4 lt. koyulması gerekir., dediğiniz ustalar yağ filtresinin emeceği yağ miktarını hesaba katıyor., peki milyonlarca Euro ar-ge çalışması yapan üretici bunu akıl edemiyor mu..?

Ülkemin CAAANIIM ustaları böyle şeylere kafa yoracaklarına., çekmecesinde hiç kullanılmadan duran tork anahtarının hakkını verip yağ filtresini, karter tapasını tork anahtarı ile sıksınlar., böyle şeyleri de esas uzmanlık alanı olan mühendislere bıraksınlar. Şayet üretici "istisnai bir durum" var ise bunu zaten belirtir.,

Zaten çoğu tamirhamede eski yağın “tamamen süzülemesini” beklemeden tapayı kapatıyorlar., bu durumda karterin içersinde hali hazırda 50-100 ml. eski yağ kalmış oluyor., yetmiyor 200-300 ml. de fazladan yağ koyuyor., (Türk usulü) hizmet anlayışı nasıl olur işte böyle oluyor.,

Ezbere iş yapmayı bırakıp dolum esnasında yağ çubuğunu sürekli kontrol ederek, motoru çalıştırıp yağ sürkülasyonu yaparak, kademeli olarak yağ koymayı öğrendikleri vakit, yanında çalıştırdıkları çıraklara (geleceğin ustalarına) işin doğrusu öğrettikleri vakit, o zaman ustalık ünvanı almaya hak kazanmış olurlar., fakat bizdeki kural; işin doğrusunu yapmak üzerine kurulmuş bir sistem olmadığı için ne desek boş…
 

Geri
Üst Alt