xxx


@FreeWorld hocam apartmandan bir arkadaşımda bmw 1 serisi var ... okula bir onun arabası bir benim arabam gidiyoruz şöyle söyleyebilirim en azından benim fark ettiklerim..

1-) acil durum butonu; aracın bulunduğu noktaya polis, ambulans gönderebiliyor bu gerçekten premium bir özellik bana göre...

2-)yeri geliyor hız yapıyoruz genciz kanımız kaynıyor .. bmw de 16 jant var, yaz kış aynı lastikle gezer arkadaşım ben ise yazlıkarım ayrıdır kışlıklarım ayrı ben de 18 jant fabrika çıkışı yay  ve de dcc bunlara rağmen bmw çok garip yol tutuyor yola resmen sarılıyor ... benim aracın yırtınarak 130 ile girdiğimiz bir yolda bmw 150 ile çok rahat giriş çıkış sağlıyor ..

3-) 4 cam tam olarak açılıyor .. bizim arka camların bir kısmı dışarıda kalıyorken bmw nin 4 camı acılıyor ve hatları ile birlikte o ''bam bam bam '' vuran rüzgar sesini yapmıyor ..

4-)hocam ben aracımı kaç kere doğuşa götürdüğümü sayamıyorum arkadaşımın tek bir problemi çıkmadı .. bmw nin su problemi yok gibi ya da ben bilmiyorum ama golfün baya var forumdan da görüyoruz ( bmw nin varsa ben bilmiyorum yanlış bilgi için şimdiden özür dilerim )

5-) benim beygir im daha fazlayken bmw kullanımı daha hırçın daha istekli ama yarıştırdığımızda golf daha hızlı .. ama hala bmw çok istekli görünüyor..

6-) kaçla gittigini asla hissettirmiyor kadranı merak edip baktığımda oha bu hızla mı gidiyormuşuz dedirtiyor..

7-) rüzgar sesini asla almıyor !

:cool: tümsekten geçerken,çukura düşerken golf gibi gacır gucur tak tuk ses gelmiyor ..

hocam bana sorarsan bunlar gerçekten güzel özendiren şeyler bmw 1 ile golf arasında donanım-fiyat farkı var 2 arkadaşız hemen hemen aynı parayı verdik 2014 senesinde bende gırtlak dolusu bir araç var onda sarnuff lu başka birşey yok sanırım ama bu özellikler ne yazikki ciddi özellikler ve biraz tercih farklılığını doğurtuyor ... donanım mı yok sa premium ayrıcalığımı bence renkler ve zevkler gibi buda tartışılmaz bmw 1 gerçekten çok güzel bir araç forum dada kullanan var onlar daha detaylı yazarlar sanırım :D  saygılar

 
Ben de Golf almadan once Mercedes A, BMW 1, Opel Astra, Peugeot 308 ve Renault Megane hepsini test ettim, kullandim dibine kadar arastirdim. Gercek suki C HB sinifinda Golf gercekten konfor, yol tutusu, surus, motor bir genelleme yapildiginda zirvede tek basina, tek tek irdelendiginde 1. olmayabilir fakat herseyden sizi mutlu edecek kadar hatta fazlasini veriyor. Golf u Golf yapanda bu bence.

 
bmw 1 serisi 2012 model 1.16d oğlumda vardı. bir kaç defa kullandım. yakıt ekonomisi, hızlanma ve güç olarak beğenmiştim. içinin darlığı ve koltuklarının kalitesinin düşüklüğü vs. premium bir araca yakışmayacak düzeydeydi. benim gözümde 1 serisi premium değil. ama 3 serisi farklı. kesinlikle premium. 

 
Değerli hocam,

Bu araçların bahsi geçtiği diğer konular altında aradığınız cevabı bulacağınıza eminim. Orada değinilmişti.

Araç nedir 4 tekerlek- şasi- şanzıman- motor ... diye gider.

Premium araçlar çok daha pahalıdır aynı opsiyonları koyduğunuz zaman yada bazıları mevcut değildir elektromekanik park freni- hayalet gösterge gibi.

Premium u premium yapan şey.

Yıllardır o markayı diğer araçlardan üstün yapan bilgi birikimidir-kullandığı malzemedir.

Premium araçların ana hatları

-Şasi

-ağırlık dağılımı

-direksiyon sistemi(hisli olması ve tepkilere anında cevap vermesi)

-motor teknolojisi(amg-m division)

-şanzıman(zf pahalı bir şanzıman 7g tronic te keza öyle.golfe koyalım deseler fiyatı artar)(otopark sinanın bir lafı vardır şu zf yi keşke vw her modelinde kullansa diye. Şuan Amarok un güçlü modellerinde var. Neden kullanmıyor ? Çünki maliyeti fazla.)

-fren kabiliyeti( 1 serisi ve A serisi hatta audi A3 diğer standart rakiplerine göre 80-100 km fren testlerinde en az 1-1.5 metre erken duruyorlar)

Premium alırken,

Siz aslında o fazla parayı arabanın altyapısına yani görünmeyen temel öğelerine vermiş oluyorsunuz. E benzer donanımda olsun istersenizde fiyatı haliyle artıyor. Standart markalarda pazardan pay almak için arabalara yeni teknolojileri ve oyuncakları standart hale getiriyor.Elektrikli park freni hayalet ekran vs. vs. gibi.

Kısacası altyapısı o kadar kaliteli ve iyi ki parayı oraya veriyorsunuz aslında. Ama premiumlarda parasına vermek suretiyle çok daha güzel hiç daha önce görmediğiniz donanımlarda alabiliyorsunuz. Led ekranlı direksiyon gibi. Yada tüm markalarda kablo ile bağlanan apple carplay , kablosuz olarak çalışıyor. Şımartılmak istediğiniz zaman para ölçüsünde aracın içini nappa deri bile alabiliyorsunuz.

Kendimden örnek vereyim.

Opsiyonel donanım listesindeki çoğu opsiyonu barındıran bir highline golfe sahiptim.

Acc-lane assist-ergo-keyless-dla

App connect- kamera-tabela okuma vs vs.

Çok severek almıştım özellikle eşim kullanacağı için golfü seçmiştim. Ama teslim alırken bile orta bir heyecan vardı. Tmm herşeyi çok güzel ya burasıda aşırı kötü diyebileceğiniz bir yeri yoktu arabanın. Fakat herhangi bir yeride WOW dedirtmiyordu.

Eşim çok kullanmayınca bende agresif araba kullanan biri olduğum ve sürüş zevki benim için önemli olduğu için tatmin etmemeye başladı.

ACT sini mi alsam diye düşündüm. Sonra ACT si olan bir arkadaşın ACT sini sürdüm.

Çok tatmin etmedi.

Aradığımı bulamamış gibiydim TAA ki Borusan tarafından 3 serisi bana tahsis edilene kadar. Ardından 4 golf sahibi arkadaş

1.2 tsi - 1.4 tsi - 1.6 tdi - 1.4 tsi ACT sahipleri olarak 3 serisini incelemeye başladık.

Elektronik park freni yok aa nasıl olmaz diyorduk başta kadranlar çok demode geliyordu.

Fakat aracı limitlerine zorlayıp golfün kendini bıraktığı yerde istikrarlı viraj hakimiyetini görüp,

Direksiyon sisteminin o anlık tepkisi,

Zf 8 ileri şanzımanın hızı ve konforu(güç istediğinizde 2 vites birden anında düşürüp koltuğa yapıştırması)

Arkadan itişin muazzam keyfi.

Aracın 240km hızı 4 kişi soluksuz görmesi ve o durumdaki dengesi.

D segmenti daha ağır bir araç olmasına rağmen golfün önündeyken.

1.4 act golfün sadece arkasından bakabilmesi.

Golfte devamlı pedalın yukarda kavraması ve frene bastığınız anda abs nin erken devreye girip kızaklaması aldığımdan beri hergün başıma gelirken.

BMW de Testte ne kadar zorlarsak zorlayalım aynı durumlarda abs bile çalışmadan zınk diye durması.

D segmenti premium çok konforlu bir araçken comfort modunda.

Sport ve sport plus moduyla adeta bir spor yarış arabası hissiyatı verebilmesi.

Bu yukarıda saydığım sebepler.

Çok dolu, uzay gemisi gibi olan golfümden Premium segmente geçmemi sağladı.

Golfü kötülemiyorum.

Bana göre golf standart araçlardan ortalama olarak üstün.( astra megane focus 308 gibi)

Premium markalara da göz kırpan ama premium olmayan tam bir aile-mantık aracıdır.

Kendi klasmanında yol tutuşta focus daha öndedir golften mesela. Ama genel puanlamada kaybeder focus golfe.

Her aracın üstün bir özelliği vardır. Golf her özellikten belli bir standart oluşturarak her klasmanda 1. Olmadan

Genel ortalamasını yüksek tutarak 1. Olur testlerde.

Yani overall genel skoru yüksektir.

Buda standart -sakin bir aile kullanıcısı için ulaşılabilirliğini de ekleyince dünyanın en iyi arabası bile ilan edilebilir. Çünkü hakediyor.

Kendi görüşlerimi paylaştım.

Tutkular,zevkler ve renkler herkes için farklıdır. Kişiselleştirmeden o araba bu araba kavgasına girmeden güzel paylaşımlar olması dileği ile.

 
Bence premium günümüz teknolojisi ve fiyat rekabetiyle artık şehir efsanesinden başka birşey değil bmw mercedes audi donanım olarak aracın yarı bedeli kadar opsiyon eklemedikçe premium havası veremiyor

 
Değerli Hocalarım Merhaba

Birçok konuda BMW 1 Serisi ve Mercedes A serisi gibi sınıflar "Premium" olarak tanımlanmakta. Bir Golf 7 sahibi olarak, iki aracıda yeterince kullandım fakat gerçekten bu tanımı şahsım adına kavrayabilmiş değilim. 

Lütfen beni yanlış anlamayınız, kesinlikle amacım bir tartışma yaratmak değil ama gerçekten bilmek isterdim tam olarak bu araçları "Premium" yapan nedir? 116, A180 ve Golf arasında 3'ünüde seçme imkanım olmasına rağmen ben tamamen kendi gereksinimlerimi göz önünde bulundurarak bunu en iyi karşılayan ve koltuğuna oturup hareket esnasında beni en mutlu eden araç olan Golf'ü seçerek neyi kaçırdım? Neden diğer bu araçların bahsi geçtiğinde "Ama o premium" deniliyor? Çok masumane bir şekilde aydınlatan olursa beni minnettar olacağım,
Değerli Hocam 

Samimi olduğunuzu varsayarak... :) elimden geleni yapmak isterim:

Olayın özünde lüks araçlar yapan bir markanın logosunu taşıyor olmak var. Bu markaların ürettikleri araçlardan büyük çoğunluğu premium yani lüks segmentte olması.

Daha hiç kimse duymamışken kızıl ötesi gece görüşü ve bir de bunu yine hiç duyulmamış head up display ekrana yansıtmak, gibi henüz orta sınıf araçların opsiyonel donanım listesine dahi girememiş teknolojileri geliştirmek ve fabrikasyon ya da seri  üretmek

Bugün kullandığımız ve aşina olduğumuz ABS, Air Bag, CC, ACC, DCC ve benzeri  teknolojileri diğer marka ve modellere öncü olacak şekilde yıllar önce üretmiş olmak

Bu markalarda kişiselleştirme son derece önemlidir. Çünkü parası olan adam şımarmak ve kendisini özel hissetmek hakkına da sahip olur.  Peki bu nedir 

Bizde Vienna(2 renk), Standart Koltuklar ( Siyah,Kum Beji) ve Ergoactive olarak 3 çeşit ve 5 renk olan koltuk seçme seçeneği premium markalarda 10 a yakın.

Veya bizde 2 olan ve secme şansımız olmayan trim denen iç dekor seçeneği Audi de 7 Mercedes te ve BMW de bir o kadar belki de daha fazladır.

Bu markaların Daha geniş kitlelere yayılması için kalitelerinden ödün vererek oluşturdukları deyim yerindeyse "halk tipi" modelleri var. İste bunlar size premium gibi gelmiyor olabilir.

Haklılık payınız da oldukça yüksek bu nedenle kimi örneklerde.. 

Ancak onlar biz beğensek de beğenmesek de premium markaların modelleri.

Bir otomobilin ruhu marka algısıyla oluşuyorsa kalbi ise ona hareket ve hayat veren motorudur.

Bende hayal kırıklığı Yaratan cla veya c180 vakası var.

Önden çekişli Mercedes mi olur?

Renault motorlu Mercedes mi olur ?

Sorularının yanıtı Mercedes C serisidir.

Olur bal gibi olur...

Ruhunu üç kuruş için satmış birisi kadar kişiliksiz buluyorum . Göz göze gelmemek için gözlerimi çeviriyorum. 

Ancak biz C sınıfı kompakt kısmının yaratıcısı olarak kendisine ayrı bir kısım açan Golf'ten bahsederken C sınıfı premium neden olmadığını bile bile yine de içimize sindiremiyoruz.

Haklısınız.. 

 
Değerli Hocalarım Merhaba

Birçok konuda BMW 1 Serisi ve Mercedes A serisi gibi sınıflar "Premium" olarak tanımlanmakta. Bir Golf 7 sahibi olarak, iki aracıda yeterince kullandım fakat gerçekten bu tanımı şahsım adına kavrayabilmiş değilim. 

Lütfen beni yanlış anlamayınız, kesinlikle amacım bir tartışma yaratmak değil ama gerçekten bilmek isterdim tam olarak bu araçları "Premium" yapan nedir? 116, A180 ve Golf arasında 3'ünüde seçme imkanım olmasına rağmen ben tamamen kendi gereksinimlerimi göz önünde bulundurarak bunu en iyi karşılayan ve koltuğuna oturup hareket esnasında beni en mutlu eden araç olan Golf'ü seçerek neyi kaçırdım? Neden diğer bu araçların bahsi geçtiğinde "Ama o premium" deniliyor? Çok masumane bir şekilde aydınlatan olursa beni minnettar olacağım,
Bence premium'u belirleyen ilk şey öncelikle marka bilinirliği. Bu konuda Mercedes ve BMW ilk aklıma gelenler. Audi ve VW değil. Öncelikle bunu ayırmak gerekiyor. Ne premium ne değili ayırdıktan sonra devam edebiliriz.

Neden golf'ü seçtiğinize gelirsek bence bu premium'dan ne beklediğiniz ile ilgili birşey. Çünkü bende Golf seçtim neden seçtim ? Sessiz diye. Forumda epey konusu vardı ve okudukça daha çok hoşuma gitti diye. Birde ACT olduğu için :)

Eğer illa premium alacak olsam; 1 serisi, Golf ve A serisi arasında tercih yapmak zorunda olsam A serisini seçerdim. Çünkü VW premium sınıfta değil, hiç olmadı. Audi bile değil bence. Audi=VAG'ın premiumu :)  internal premium ahahaha :)  kimse alınmasın gücenmesin, aramızda çokça bu grubun araçlarına sahip insanlar var, Allah'a sığınırım amacım kimseyi kırmak değil. Yanlış anlaşılmasın.

Bu arada yukarıda bahsettiğim bu 3 aracıda kullanma şansımız oldu, yani sadece yoruma dayalı bir yazı değil bu; inceleme + yorum görüşleri. @ansolak @burak_ @kimi-emd arkadaşlarımda aynı ve benzer tecrübelere sahipler. 

Segment atlayıp 3, A4, Merso C serisi arasında kalsam BMW 3 Serisini seçerdim. Ne bir markayı çok seviyorum ne de fanatiğiyim yani hiç biri umrumda değil. Benim diye o markayı da savunmam çöpse özelliklerini nesnel bir şekilde belirtir söylerim. 

Birde şanzuman konusu var ki en hassas olduğum konulardan birisi DSG bu yüzden benim gözümde çöp. Hatta direk VW çöp :)

Ben senin yerinde olsam manual alırdım ya da ben senin yerinde olsam 1 serisi alıp ZF alırdım diyen arkadaşları duyuyor gibiyim @kimi-emd ;)

 

Geri
Üst Alt